דייהטסו מאטריה
-
@EBA כתב בדייהטסו מאטריה:
אבל יהיה מעניין פעם להיכנס לראש של ההוא שקנה את זה בתור רכב חדש
@EBA כתב בדייהטסו מאטריה:
תדמיינו איך הוא בחר אותו בסוכנות הרכב, איך הוא חזר הביתה מאושר וקרע את הניילונים יחד עם אשתו, ואיך הוא הסתובב בעבודה נפוח מחשיבות והסביר ברוב רושם "כן כן, זה משהו חדש, רכב 6 מקומות, שלושה מקדימה, והעיצוב של המזגן? פשיייי, משהו מודרני במיוחד....
בגדול אתה צודק אבל במקרה הזה מדובר ברכב שהמשיך דגם אייקוני של פיאט (בדומה לפיאט 500)
קראו לדגם ההוא פיאט 600 מולטיפלה
מכונית אשר הייתה מבוססת על פיאט 600
המולטיפלה יוצרה לראשונה בשנת 1956 (עד '67) ע''י פיאט בגרסאת 4 מושבים ו6 מושבים
נקודה מעניינת: שימו לב איך הדלתות נפתחות ברכב הזהעכשיו בואו ונפענח את העיצוב לו קראנו מכוער
בשביל לגרום לאיטלקי השורשי לומר כשהוא רואה את המולטיפלה החדשה
'אי פרופריו קויסי' (זה בדיוק זה)אתה צריך לתת דמיון כלשהו (כמו שעשו בפיאט 500 {טופולינו}) וכאן נכנס לתמונה המוטיב של הפנסים העגולים בכמה קומות
וכיום יש לפיאט חלום להמשיך עם הפיאט 600 בחשמלית
-
@מיישה @מוטי-ברנד אפשר קישור למולטימדיה לרכב פיאט מולטיפלה 2007 זה המערכת שיש כיום
@EBA כתב בדייהטסו מאטריה:
-
תצחק תצחק
אבל יש
https://cbex.co.il/product/מערכת-מולטימדיה-לפיאט-מולטיפלה-2007-מולט/ -
-
@EBA כתב בדייהטסו מאטריה:
אבל יהיה מעניין פעם להיכנס לראש של ההוא שקנה את זה בתור רכב חדש
תראה, כל יצרן יש בידו בחירה: או לייצר דגם בעיצוב שמרני ופשוט והוא "כמו כולם" לטוב ולמוטב, או לייצר רכב עם עיצוב מקורי, חדשני, עתידני ופורץ דרך.בדרך הראשונה אין ריזיקות מיותרות שבעיקרון אמור להיות לרכב היקף מכירות ידוע וככל הנראה גם לא יהיו הפתעות לטובה. לעומת זאת בדרך השניה קיימים סיכויים לכישלון חרוץ ושהציבור לא יעכל את העיצוב החדש ומאידך יש פוטנציאל להצלחה מסחררת משום שיש ביקוש ער ל"משהו אחר" ואם יצרן יצליח לעשות עיצוב חדשני ומושך הוא יכול להגדיל את היקף המכירות וכו'
ואכן קיימים דגמים שעשו את ה"משהו אחר" ונחלו הצלחה רבה או הפכו השראה לרכבים נוספים:
ניסן ג'וק - אבי הג'יפונים הקומפקטיים.
טויוטה CH-R הראשון; שמכר בארץ 300 רכבים בפחות משעה בלי שום נסיעת מבחן.
סיטרואן C4 פיקאסו 2014 שלהערכתי הוא הראשון שהוריד את הפנסים הראשיים למטה ושם במקומם שורת לדים. היום כמעט לכל יצרן יש דגם עם פנסים בצורה הזו (יונדאי קונה, צ'רי FX, אאוטלנדר 2021, ועכשיו גם סקודה אלרוק ועוד ועוד.
טסלה 3 - עם עיצוב פנים נקי שכיום שולט בשוק הרכב החשמלי
ויש עוד הרבה דוגמאות שכאלה...כנראה שפיאט ניסו לעשות "משהו אחר" והיו כמה אחיתופלים שאמרו "יו זה הדבר האמיתי" ואכן היא פורסמה כ"הדבר החדש"... ואנשים בלעו את הפרסומות וקנו את הרכב עד שהם מצאו את עצמם כבדיחה בכביש.
אגב זה כנראה מה שקרה ליונדאי איוניק 6 שלטעמי מדובר בשערוריה עיצובית מבאישה של רכב שאולי יפה במוזיאון אבל לא בכביש - חוץ מהצמיגים הכל מ-כ-ו-ע-ר!!!! בין מלפניו ובין מאחוריו ובין בצדדים (רכב אספנות עתידני?)
הסיפור המעניין הוא הפשלה העיצובית של הסאניאנג אקטיון:אם עד היום לכל הג'יפים הייתה סיומת ישרה וריבועית, הרי שהרכב החדשני יהיה עם גג שמשתפל באלכסון ברכב שטח. את התוצאה העגומה כבר ראיתם. אלא שהרכב הוא אבי הקטגוריה של ג'יפוני הקופה כדוגמת במוו X6 ומרצדס GLE ועוד ועוד.
-
@מאיר כתב בדייהטסו מאטריה:
ניסן ג'וק - אבי הג'יפונים הקומפקטיים.
לא יודע, היום השוק שלו ברצפה, הרבה מאוד בגלל המראה.
זה כנראה מה שקרה ליונדאי איוניק 6
גם איוניק 5... נראה כמו רובוט שטיפה של אולמות, בתור רובוט הוא מדהים באמת.
תראה, כל יצרן יש בידו בחירה
לקחתי אותי לכיוון אחר, לא דיברתי על היצרן ומה שעומד מאחורי זה, אלא סתם דמיינתי מישהו קונה את העגל הזה בתור רכב חדש וקורע את הניילונים...
גם כשאני נמצא באיזה בית כנסת ישן ונידח למשל, ורואה את הקירות המתקלפים וה"מודים דרבנן" לע"נ מישהו שיש כבר דברים לע"נ הנכדים שלו, אני מדמיין שפעם זה היה מקום חדש ונוצץ, מישהו בנה את זה בתשומת לב, ורכש את השלט החדשני הזה עם ה"נורה מהבהבת כמו נר, פשיייייי!" -
@EBA כתב בדייהטסו מאטריה:
@מאיר ונראה לי אפשר סופים לשנות את הכותרת ל"רכבים מכוערים"
חשבתי על זה אבל נראה לי כדאי לנעול פה ולפתוח שרשור יעודי של רכבים מכוערים. אפילו חשבתי לעשות סקר עם 10 רכבים מכוערים ונראה מי הזוכה בתואר "הרכב המכוער ביותר של רכבים זה לזה". מעוניין לנסות?
-