מה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?
-
@מאיר אני גם חשבתי שרכב עם טיפה ק"מ שנסע רק בעיר עם מנוע קר פחות עדיף ממנוע שנסע הרבה ק"מ בעירוני (אצל המוסכניקים זה נקרא נסיעה על רינגים כלומר נסיעה שהמנוע קר אז נכנס שמן לצילנדרים כי הרינגים לא אוטמים לגמרי שהם קרים)
אבל התברר לי שבמנועים של היום יש מה שנקרא מעגל חימום מהיר ואמר לי אחד שמאד מבין בתחום שהיום קצת ק"מ ללא ספק עדיף מהרבה ק"מ...
וחשוב להדגיש שהנידון לגבי המנוע אבל שאר המכלולים אין ספק לגביהם...
עוד נקודה חשוב להדגיש שקצת קילומטר ולא מטופל לא שווה כלום מול הרבה קילומטר ומטופל טוב... -
יש לישראלים איזה בעיה שהם אוהבים לקנות רכב עם קילומטראז' נמוך ולחלום עליו בלילה שזה רכב מרופא או לחלופין מזקנה שטיפלה רק במוסך מורשה אבל לא כל מי שלא נוסע ברכב שלו גם מטפל בו כמו שצריך (בד''כ מי שמתעצל ליסוע מתעצל לטפל)
ולכן חשוב מאוד איך הוא טופל.... -
@צילפינגים כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
@MENI אני גם קראתי היכן שהוא שברכבים החדשים יותר אין בעיה לסוע מיד בבוקר על מנוע קר
[לא להסתמך על דבריי זה רק מונח לי באחד מתאי המוח ולא יודע עד כמה זה נכון]היכן שהוא
אני קראתי את זה לראשונה כאן.....
-
@MENI כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
@מאיר אני גם חשבתי שרכב עם טיפה ק"מ שנסע רק בעיר עם מנוע קר פחות עדיף ממנוע שנסע הרבה ק"מ בעירוני (אצל המוסכניקים זה נקרא נסיעה על רינגים כלומר נסיעה שהמנוע קר אז נכנס שמן לצילנדרים כי הרינגים לא אוטמים לגמרי שהם קרים)
אבל התברר לי שבמנועים של היום יש מה שנקרא מעגל חימום מהיר ואמר לי אחד שמאד מבין בתחום שהיום קצת ק"מ ללא ספק עדיף מהרבה ק"מ...
וחשוב להדגיש שהנידון לגבי המנוע אבל שאר המכלולים אין ספק לגביהם...
עוד נקודה חשוב להדגיש שקצת קילומטר ולא מטופל לא שווה כלום מול הרבה קילומטר ומטופל טוב...ראשית נסיעה על מנוע קר זו לא הבעיה היחידה בנסיעה עירונית. יש תאוצות תכופות, הרבה הגה, ושימוש תדיר בהילוכים.
אבל עכ"פ לא היה בכוונתי לומר שרכב עם ק"מ נמוך יותר טוב מק"מ גבוה. כוונתי הייתה שההפרש במחיר לא מצדיק את ההפרש בבלאי כלל וכלל. ושוב זה תלוי בכל רכב ורכב בפני עצמו במצב של הרכב ובדגם הספציפי, למשל בשברולט קרוז עדיף את הק"מ הנמוך על פני הק"מ הגבוהה (אגב אין ק"מ גבוה בדגם הזה.. ובכל מקרה הרכב לא מומלץ בכללי) לעומת זאת ברכב היברידי יש הפרש מופרז במחיר בין ק"מ גבוה לנמוך אבל מבחינת בלאי אין הפרש תואם למחיר.
-
@מאיר זה נכון שנסיעה עירונית יותר מבלה את מערכות המתלים וגם את המערכות החשמליות, זה ברור.
אבל לדעתי הרבה פחות משמעותי לגבי קניית רכב, בשונה מהמנוע שאם אכן התחלות נסיעה אינן משפיעות על המנוע לרעה אז המנוע פחות נסע זה אומר פחות בוצה במערכת השמן, רינגים לא אכולים, פחות פיח במערכת היניקה והפליטה וכן הלאה והלאה שזה עיקר הרכב לדעתי.
אין ספק שזה יותר טוב, מה גם שממש לא נכון להגיד שרכב שיש לו הרבה ק"מ לא נוסע עירוני ומי מביננו כשהולך לקנות רכב מברר איפה כל ק"מ הרכב נסע, ופה אני עובר לשאר הדברים שכתבת שפשוט כל מילה בסלע וצריך להבהיר זאת לכולם - שכלל לא מוצדק לשלם על ק"מ נמוך כפול במחיר,
מה שתלוי ברכב טוב זה נטו הטיפול בו. והק"מ?! זה רק אבל רק בונוס.
אין ספק שק"מ נמוך ורכב מטופל זה הכי טוב מהסיבות הנ"ל (ולדעתי גם אם זה רק בעירוני אבל לא מוכח אלא רק מי מה שעבר מנגד עיני וכן מההוא מטויוטה שאמר לי...)
וק"מ גבוה ולא מטופל זה לא טוב אבל זה לא אומר שק"מ נמוך מטופל וק"מ גבוה לא מטופל
וכן תדעו לכם שזה שהגיע לכולל או העבודה ואמר קניתי רכב פצצה רק 120 ק"מ ואפילו לבדיקה לא לקח זה לא רכב פצצה כן ממש ככה
אני בעצמי מכיר הרבה סיפורים שכאלו שאכלו קש עם החדש הזה ומצד שני אנשים שקנו בחצי מחיר רכב עם הרבה ק"מ ומטופל טוב ונסע להם לאורך ימים ושנים וראיתי רכבים של 200 ק"מ וגם 250 ואפילו 300 ו350 ומעלה (בהיברידיות בעיקר) שהמכסה מנוע שלהם יותר טוב מ150 ק"מ ומטה וזה בגלל הטיפול בהם והיום הרכבים מחזיקים הרבה יותר מעמד מפעם
ולדעתי כמו שכתבת לגבי המחיר מכיוון שאנשים לא מבינים את זה והמחיר של ק"מ גבוה נמוך כמעט בחצי אז אפשר למצוא רכבים מעולים בק"מ גבוה וזה ממש שווה את המחיר
ולסיום אני רוצה להוסיף שהרכב הכי יפה שראיתי, היה פריוס עם 380 ק"מ שטופלה רק במוסך מורשה ולא נחסך עליה שקל שמו תוסף דלק ופיח כל טיפול (כן 38 פעמים!!!) ועוד ועוד. פשוט המערכות היו הרבה יותר טובות מ200 ק"מ שראיתי, כן ממש ככה. ובפריוס יש הרבה דרכים לבדוק זאת ואני לא יעריך יותר. -
פוסט זה נמחק!