איזה שאלות לשאול את המוכר כשקונים רכב משומש?
-
הוחלף מנוע/גיר?
היו תאונות?
כל כמה זמן הרכב מטופל?
איפה אתה מטפל?
מי הבעלים לפני?
[יש רכבים שמשום מה הביטוח ממש יקר טוב לבדוק]
כמה ראו את הרכב לפני? אם הרבה ראו ולא קנו יש סיבה -
@אבו-ארבע זה לא ממש אומר אני עברתי אם הרכב לטסט והיה לי מגב אחורי פגום.. ומנורה שרופה... ואתה מתקן את זה במקום ב50 ש”ח וגמרתה את הסיפור אבל זה כבר נקרא מבחן שני.. כך שזה לא תמיד אומר משהו מהותי ברכב!
רק כן כדאי לבדוק ולשאול לראות את התגובה של המוכר
וסתם רכבים שמדי ישנים מעבירים את הרכב בקומבינה שעוברים בטסט כמו מלך... בפעם הראשונה, כך שקשה לדעת, כי שקרן יגיד לך ברור שעבר לבד אין שום תקלה. (יש לי כמה חברים בכולל אם רכבים 2007/8 שמעבירים אצל מוסכניק ידוע בירושלים ועברים בפעם הראשונה...)
יכול להיות שטסט שעבר פעם שניה שווה יותר שבעלים בטוח ברכב ולקח אותו לבד בלי קומבינה.... -
@בעל-עגלה צודק!! ועדיין זה יכול לעזור יש לי ידיד מוסכניק שעל פי החתימות על הטופס יודע להגיד כמה שילמו בשביל להעביר או לפי הבעיות באוטו יודע לומר למי שילמו...
כששאלתי אותו מאיפה הוא יודע הוא רק חייך...||
ועדכן אותי שהוא פעם העביר טסט סוס בלי רגליים
||
-
להתחיל משאלות כלליות ולא להראות שאתה 'מייבין' (גם אתה באמת לא מבין) ולתת למוכר הרגשה שאתה סומך עליו שלא יסתיר ורק אז להכנס לשאלות יותר פרטניות, למשל קודם לשאול ק"מ ועוד כמה זמן טסט, ואז איזה טיפולים הרכב עבר, ואז האם הוחלף גיר/מנוע וטיפול 10,000 כל כמה זמן.
מתי עשו טיימינג? (גם אם אין לרכב טיימינג זה יכול להיות מבחן אמינות אבל חובה כשיש טיימינג)
למה עשו? (אם כי הוא נקרע או כי הגיע הזמן או כי הוחלף מנוע ועשו על הדרך)
מי עשה והאם יש קבלות?האם היו בעיות עם הגיר? (ואותה שאלה על כל מערכת אחרת החשודה בדגם הספציפי)
ואז
האם היו בעיות אחרות שאני צריך לדעת?||@מאיר תן קישור למדריך בהודעה הראשונה
|| -
@מאיר אכן נושא מאד יעיל וחשוב! יישר כח.
לענ''ד אוסיף מספר שאלות:
- אני מדבר עם בעל האוטו? הא, אתה רק מטפל בו... - אתה גם מטפל במכלול האוטו? מעביר טסטים טיפולים? אם לא, תביא את האיש הנכון! (אלא א''כ הוא סוחר, ובזה זה נגמר...)
- כדאי לברר גם מתי הוחלפו הברקסים על כל המכלול שלהם, צמיגים, - איזה? זה עוד כמה שקלים נכבדים לפעמים....
- רוב הנסיעות בתוך העיר או מחוץ לעיר? (בלי לרמוז לו מה אתה רוצה לשמוע...) אם בתוך העיר, קח בחשבון בלאי מוגבר.
- האוטו עמד בשמש או בצל? שמש? באוטו ישן קח בחשבון גומיות וצינורות יבשים וכדו'... בפרט ברכבים צרפתיים.
- לברר כל רכב, מה המחלות הנפוצות שלו, ולשאול אודותיהם ספציפית.
חשוב לי להדגיש לא כל השאלות קריטיות, לפעמים זה ישגע בן אדם!
לכן מומלץ:- לסדר לעצמך את השאלות לפני, מה אתה שואל וכמה.
- להתחיל מהשאלות החשובות יותר, יתכן והשאר יהיו מיותרות.... (אולי במדריך המסודר, יערכו את זה לפי סדר כזה.)
- לומר בתחילת השיחה, לדוגמא: אשאל בערך 16 שאלות, חשוב לי לברר בטלפון, ע''מ לחסוך זמן וטרחה מרובה להגיע, יש לך סבלנות וזמן בשביל זה? אין? מתי אפשר להתקשר?
התוצאה: בן אדם פנוי ומרוכז.
ע''כ להיום בס''ד.
-
פוסט זה נמחק!
-
דעתי בעניין - מניסיון של הרבה רכבים
יש שאלה מאד חשובה שיכולה לתת לנו אינדיקציה על הרכבהשאלה היא - כמה זמן אתה מחזיק את הרכב וכמה זמן החזיק המוכר לפניך!
ואסביר!
רכב שנמצא אצל בן אדם 4/5 שנים ומעלה - חייב להיות מתוחזק פיקס אחרת הרכב לא היה שורד
בכל אופן ייתכן בהחלט שעכשיו התגלתה תקלה שהוא לא מעוניין לתקן ולכן הוא מוכר
ולכן חשוב שאלות נוספות !רכב שאדם מוכר החל מחצי שנה ועד שלוש שנים - יכול מאד מאד להיות שהרכב לא עבר כל טיפול אצל המוכר (גם אם הוא יצהיר שהכל תקין) - ואפ' אם הרכב נוסע מצוין - הרבה סיכויים שיהיה לו בלאי רציני בעתיד!
רכב שנמצא פחות מחצי שנה אצל אדם - יכול בהחלט להיות שהרכב לא טופל (אבל זה עדיין לא כ"כ גרוע)
והשאלה היא כמה זמן זה היה אצל הקודםבכל מצב כדאי גם לדעת כמה זמן זה היה אצל הקודם לפניו
כי זה גם משמעותי להיסטוריית הרכב
אם לפניו זה היה אצל כמה ידיים שהתחלפו כל שנה - הרכב לא מתוחזק מי יודע
ואם הרכב היה אצל כל יד לפחות 4/5 שנים - אז לכאורה הרכב מתוחזק ומטופל היטב -
@צדוק-לב כתב באיזה שאלות לשאול את המוכר כשקונים רכב משומש?:
רכב שנמצא אצל בן אדם 3/4 שנים ומעלה - חייב להיות מתוחזק פיקס אחרת הרכב לא היה שורד
רכב יכול לשרוד שנים טובות גם אם הוא לא מתוחזק טוב, שלוש שנים לא אינדקצייה לכלום