איזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי
-
@מצויין-101 אין בזה פיתרון קסם זה אכן משתנה מאדם לאדם כי יש אחד שיש לו רק 10,000 ש"ח ויש אחד שיכול לשלם גם 40,000 ש"ח
יש אחד שנוסע בעיקר בעיר ויש אחד שנוסע בעיקר לשווער
יש אחד שרוצה זול ויש אחד שרוצה נוח
ועוד ועוד
לדעתי בתור התחלה תעבור על השרשור הזה ואח"כ כשתדע מה העלויות ומה חשוב לך תחזור לכאן תגדיר מה אתה מחפש ותקבל תשובה ברורה במקום -
@טכנולוג
כשהוא שאל את השאלה אמנם הוא דאג לכולם אך ככל הנראה שהוא זה שכרגע נצרך לדברים אי לכך תקרא שוב את מה שהוא כתב ותראה שמפורטים שם כל הצרכים
נסיעה בעיר
מגורים בירושלים
מעט מאוד נסיעות בחוץ
רכב ששומר על ערכו
צריכת דלק לא מופרזת
ומעט מאוד טיפולים ותיקונים
מגבלת הכסף ככל הנראה סביב ה35 א'
וד"ל -
@טכנולוג כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי?????????:
לדעתי בתור התחלה תעבור על השרשור הזה
@טכנולוג @evr
תוך כדי השיטוט בפורום קראתי את זה כמעט כבר ארבע פעמים...
ושאלתי לאחר כל זה, לאחר שאני מודע לכל התחזוקה הקלאסית שזה חלק מהתחזוקה של הרכב....
אני לא חושב לרגע שיש רכב שלא צריך ללכת איתו למוסך....
אני שואל רק מה הכי כדאי מבחינת משתלם לטווח הרחוק....
מבחינה כספית!!!!!
יש לי כסף להשקיע אבל במה שהכי משתלם, אין לי עניין לבזבז כסף....
אם זה יהיה משתלם לי מבחינה כספית לטווח הרחוק אני מוכן גם לשים 50,000
רק אני צריך סיבה למה לקנות בכזה מחיר ולא לקנות רכב ב15000 אלף כמו יונדאי 30 או אם כבר דיברנו על אמינות של טיוטה אז אולי טיוטה אייגו שמחירה יכול להגיע ל12000....
קיצע'ר אני חושב שהרעיון מובן!!!
אני שומע את הלבטים האלה מהרבה אברכים....
אברכים לא ישלמו הרבה על נוחות הם לרוב מחפשים משתלם {אני לא מדבר על אלה שיש להם מוגבלות כספית... שאני לא יודע מה הם ירויחו אם יקנו רכב זול כשלטווח הרחוק זה לא ישתלם להם} -
@מצויין-101 כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי?????????:
יש לי כסף להשקיע אבל במה שהכי משתלם, אין לי עניין לבזבז כסף....
אם זה יהיה משתלם לי מבחינה כספית לטווח הרחוק אני מוכן גם לשים 50,000
רק אני צריך סיבה למה לקנות בכזה מחיר ולא לקנות רכב ב15000 אלף כמו יונדאי 30 או אם כבר דיברנו על אמינות של טיוטה אז אולי טיוטה אייגו שמחירה יכול להגיע ל12000....
קיצע'ר אני חושב שהרעיון מובן!!!
אני שומע את הלבטים האלה מהרבה אברכים....
אברכים לא ישלמו הרבה על נוחות הם לרוב מחפשים משתלםאני עזרתי ועוזר להרבה אברכים ואני יכול להגיד לך שזה לא שחור ולבן-
יש כאלה שירצו מקסימום חיסכון בקניה ובתחזוקה ויקנו רכב מיני ויש כאלה שמבחינתם זה בימבה ואין מה לדבר .
יש כאלה שירצו היברידי ויש כאלה שלא מוכנים לשלם על זה תוספת מחיר ולהסתכן על הסוללה.
יש כאלה שידלקו מהרעיון של הסבה לגז ויש כאלו שרוצים שכל חלק ברכב שלהם יהיה עם סמל של טויוטה אחרת הם לא ישנו בלילה מהפחד להגיע למוסך.
יש כאלה שיש להם לשלם 50 אלף ויש כאלה שאין להם כזה סכום.בקיצור כל אחד והעדפות שלו אך אני ינסה לעשות תמונת מצב בסיסית של "הרכב לאברך המצוי"
א.המשפחתית הקלאסית זה יכול להיות טויוטה קורולה או מאזדה 3 או מיצובישי לנסר וכדו' רכבים יפנים בסיסיים אמינים ובעיקר קלאסים ועם טווח מחירים גדול לפי השנה והק"מ, צריכת הדלק בינונית והיא בין 9 ל14 קמ לליטר דלק , כמובן שהטויוטה נחשבת לאמינה יותר וגם יקרה יותר
ב.רכב מיני רכב קטן לרוב יהיה בעל עלויות אחזקה הכי נמוכות החל מהקניה דרך עלות הביטוח והאגרה ועד צריכת הדלק והחלפים , ותכלס' אם אתה עדיין עם ילד אחד או שניים זה ממש אידאלי החסרון העיקרי הוא כמובן הגודל הקטן ורכבים שקצת פחות סוחבים/מאיצים , אך מהכרות אישית ההבדל קטן ממה שמקובל לחשוב ותכלס גם משפחתית 1.6 קלאסית היא לא הרכב הכי נמרץ ומפנק , גם פה יש מגוון ותווך מחיר גדול החל מדייהטסו סיריון דרך ניסאן מיקרה ועד לטויוטה יאריס והונדה גאז הטובות יותר
ג.רכב היברידי לכאו' הטוב מכל העולמות גם מתנוסס לו בחרטום הסמל המרגיע של טויוטה גם צריכת דלק נמוכה וגם רכב יחסית מפנק וחדשני , זה יכול להיות טויוטה פריוס או אוריס סטיישן [או פריוס פלוס למתקדמים] החסרונות מחיר קניה גבוה , קמ ממוצע מעט גבוה מהממוצע לשנתון , סוללה נהרסת אחרי בערך 8 שנים ויש לקחת זאת בחשבון [יש גם עניין של אחריות ושל סוללה משומשת או משופצת ואין כאן מקום להאריך] (יש גם היברידיות של הונדה אך הם לא באמת ממש היברידיות)
ד.7 מקומות למשפחה המתרחבת , לרוב יהיה במחיר כפול או יותר ממחיר של משפחתית מאותו יצרן ואותם נתונים , הרכבים הפופולרים הם מיצובישי גרנדיס , טויוטה ורסו , טויוטה פריוס פלוס ומאזדה 5 . ניתן לקרוא על כל אחד מהם בנפרד בפורום
ה. הסבה לגז עלות הגז נמוכה בחצי ולפעמים יותר ממחיר הדלק ולכן לפעמים משתלם להמיר את הרכב להנעה כזאת , עלות ההתקנה היא בערך 6 אלפים למערכת רגילה ו 8 למערכת עם משמנת , החיסרות : הבלון תופס מקום בבאגז , איסור כניסה לחלק מהחניונים , פחות מקומות תידלוק , סיכון נוסף למנוע עקב טמפרטורת עבודה גבוהה יותר , אך סך הכל לרוב אנשים מאד מרוצים מהפתרון הנ"ל וממליצים עליו למכריהם , באופן עקרוני ניתן להמיר כל רכב בנזין לגז אך בדרך כלל אנשים יבחרו במשפחתית יפנית או ברכב מנהלים יפני כי אם כבר חומר הבערה זול אז מתפנקים על מנוע גדול
זה בקצרה ועל קצה המזלג אבל תכלס' רק אתה תוכל לבחור מה אתה מעדיף ...
-
@יצחק-רשטונ
מדהים!!
איזה מלאכה יפה.....
תודה רבה
נראה לי שאני יעדיף את רכבי המיני -
@יצחק-רשטונ וואו לקחת לי את המילים פוסט מקיף וממצה שמראה על אדם חכם ומבין עניין
(אם כי לעניין ה7 מקומות אני חלוק עליך ולדעתי מכיוון שהפער בין המבוקש ביותר - פריוס פלוס לבין המושמצות ביותר - צרפתיות ואירופאיות הוא פי 3 ואולי אף יותר - בשקלול סוללה וירידת ערך וביטוח יקר כדאי לשקול שלוש אופציות 1. להגדיל תקציב ולקנות חשמלי - מקסוס
2. לעבור לאירופאית ולספוג את האחזקה היקרה יותר ומאידך להינות מחיסכון בדלק ומרכב מפנק ובטיחותי וזול לקניה
3. לקנות רכב זול כדוגמת גרנדיס ולהסב לגז) -
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי?????????:
זה בקצרה ועל קצה המזלג אבל תכלס' רק אתה תוכל לבחור מה אתה מעדיף ...
מושקע ביותר, כדאי לצרף למדריכים המסודרים. @מאיר
-
@יצחק-רשטונ
דבר ראשון תודה
דבר שני בקשר לרכבי המיני...
אין כזה הבדל ביניהם? מבחינת איכות?
כמה לדעתך שווה להשקיע על יותר יקר?
איזה שנה מומלץ לא לרדת ממנה?
ועל כמה ק"מ להתעקש?
ומה אתה אומר על טיוטה יאגו? -
@מצויין-101 כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
דבר שני בקשר לרכבי המיני...
אין כזה הבדל ביניהם? מבחינת איכות?
כמה לדעתך שווה להשקיע על יותר יקר?
איזה שנה מומלץ לא לרדת ממנה?
ועל כמה ק"מ להתעקש?
ומה אתה אומר על טיוטה יאגו?יש המון סוגים ודגמים של רכבי מיני אני ינסה לעשות פירוט בסיסי ולא ממצה שיהיה הבסיס ללבטים שלך והציבור הקדוש פה יעזור הלאה
א. רכבי מיני נפוצים וזולים שנמכרו כאן בשנים 2010 עד 2018 עם מנועי 1.0 או 1.2 ליטר הם ניסאן מיקרה, סוזוקי אלטו/ספלאש, יונדאי i10, קיה פיקנטו .
ניתן לרכוש אותם בכמעט כל טווח של מחיר בהתאם לשנתון/קמ/ידיים.
אם יש לך רישיון וכח לידני אז תחפש אחת עם גיר ידני, זה הכי זול ואמין וחסכוני וגם ממצה את הכח של המנוע הקטן טוב יותר , אם לא לאחרות יש בשנים האלו גיר אוטו' רגיל מלבד המיקרה שהיא עם גיר רציף.ב.דייהטסו סיריון בעלת מנוע 1.3 במחיר של 10-15 אלף [מבוססת על מכלולים של טויוטה יאריס הישנות] שווקה כאן עד 2011 בכמויות גדולות ניתן למצוא רכבים במצב טוב וסך הכל מומלצת מאד לתקציב הנמוך
ג. טויוטה יאריס והונדה גאז , יקרות מהאחרות וגם מפנקות יותר מהאחרות .
שווקו עד 2006 עם גיר אוטו רגיל [פלנטרי] או ידני , אחר כך למשך בערך 5 שנים הגיר האוטומט היה מסוג רובוטי חד מצמדי שנחשב למעצבן ולא אמין בלשון המעטה שנתונים אלו לא מומלצים כל כך [לדעתי בכל אופן] אחר כך [בערך מה2011] שווקו עם גיר אוטומט רציף או הייבריד או ידניד.שאלת על טויוטה איגו , קודם כל זה מיזם משותף עם פיזו וסיטרואן וניתן לקנות אותם גם כפיזו 107 או כסיטוראן c1 זה אותו רכב בדיוק [המנוע פותח על ידי טויוטה בשלושתן] , יש להם מנוע 1 ליטר עם 68 כוחות סוס , הבעיה העיקרית שלהם שהגירסה האוטמטית הגיעה עם גיר רובוטי חד מצמדי , סך הכל נראה שהגירסא הידנית היא אופציה משתלמת לרווק או זו"צ.
[לא כללתי כאן וגם בפוסט הקודם רכבים אירופאים , כי הם נחשבים לעדינים יותר וכאלה שלא מזדקנים יפה , אם כי אני לא באמת יודע להכריע אם סקודה פאביה ידנית ומטופלת למשל תהיה גרועה מבחינת אמינות]
-
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
דייהטסו סיריון בעלת מנוע 1.3 במחיר של 10-15
אני ביררתי על הרכב המון ואמרו לי שאין חלקים בשוק
-
@מצויין-101 כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
ומה אתה אומר על טיוטה
יאגואייגו?@המפותח כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
דייהטסו סיריון בעלת מנוע 1.3 במחיר של 10-15אני ביררתי על הרכב המון ואמרו לי שאין חלקים בשוק
לא נכון, גם אם תצא לשוק תראה שתיים כאלה בכל סימטה!
בפרט שלמחירון שלו הוא משתלם בהחלט, ויש הרבה לחלקים. (ואכמ''ל! צא וחשוב כמה כבר יכול לעלות ''חלק''.)בקשר לרכבי מיני נפוצים
יש גם מיצובישי אטרז' שהוא קצת יותר לפחות נראה גדול מהמיני עם מנוע 1.2 (שותה 1/15בערך ) ותוכל למצא גם באיזור 2014 + באיזור ה15\20 אלף.
חפש עליו בפורום.
וכדאי לך לחפש עוד על רכבים קטנים, כל אחד בשמו, ובכל מיני וריאציות, לדוג' כתבתי מיני יצא -
@יצחק-רשטונ בתור מי שגם עזר להרבה אברכים באמת כל הכבוד על הפירוט המושקע והנכון כל כך!
רק כמה נקודות קטנות לדעתי:@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
כמובן שהטויוטה נחשבת לאמינה יותר וגם יקרה יותר
נחשבת לאמינה ולכן יותר יקרה נכון, האם בפועל יותר אמינה ממיצובישי לנסר לדוגמה? או אפילו מסובארו B3 שאפילו לא הזכרת? לדעתי ממש לא. הם יראו אמינות גבוהה לא פחות מקורולה.
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
7 מקומות למשפחה המתרחבת
רנו לוגאן, חביב המתנחלים שנכנס מעט מאוד אצלנו. כנראה מפחד מצרפתיות שבמקרה הזה לא רלוונטי שכן מדובר בדאצ'יה עם מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי (אוטו' רגיל) וותיקים בסדר גמור. גם אם יש קצת יותר הוצאות על תיקונים (ואין ממש) בחשבון גס הוא עולה חצי ממאזדה 5 (עם המנעים וגירים שכידוע הולכים) שליש מגרנדיס (השתיינית עם החלקים היקרים) רבע מורסו (עם האמינות המופלאה המתוארת כאן בפורום..) כך שקשה להפסיד כלכלית איתו.
לגבי הרכב עצמו כמו כל רכב יש לו חסרונות וגם יתרונות מול האחרים. -
@זלמן כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
האם בפועל יותר אמינה ממיצובישי לנסר לדוגמה? או אפילו מסובארו B3 שאפילו לא הזכרת? לדעתי ממש לא. הם יראו אמינות גבוהה לא פחות מקורולה
שים לב שכתבתי "נחשבת" לאמינה יותר וגם שים לב שכתבתי "וכדו" יש גם ניסאן טיידה, סוזוקי ליאנה, הונדה סיוויק ועוד רבות .
בכל אופן ככל הנראה הטויוטה כן תהייה קצת יותר אמינה מהאחרות ובוודאי מהb3/אימפרזה וגם מתקדמת מהם , האם זה שווה את הפער במחיר? כל אחד יחליט בעצמו -
פוסט זה נמחק!
-
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
שים לב שכתבתי "נחשבת" לאמינה יותר וגם שים לב שכתבתי "וכדו" יש גם ניסאן טיידה, סוזוקי ליאנה, הונדה סיוויק ועוד רבות .
אתה בהחלט כותב דברי חכמה וטעם וכל הכבוד על תרומתך הרבה כאן.
בכל אופן ככל הנארה הטויוטה כן תהייה קצת יותר אמינה מהאחרות ובוודאי מהb3/אימפרזה וגם מתקדמת מהם , האם זה שווה את הפער במחיר? כל אחד יחליט בעצמו
אני יודע שמחשיבים את הטויוטה ככלל ואת הקורולה בפרט כיותר אמינה גם מיפניות אמינות אחרות כגון סובארו ומיצובישי. אך מנסיוני לא ראיתי לכך כל סימוכין בפועל! גם לנסר וגם אימפרזה (עד 2013) הפגינו אמינות ברמה הכי גבוהה לא פחות מקורולה.
אני יודע שאני כופר גדול באמונה הרווחת. אבל אני מדבר מנסיון של ליווי קניית לא מעט מכוניות כבר יותר מעשרים שנה, כולל ליווי לאורך אחזקת הרכב.
-
@EBA כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי?????????:
זה בקצרה ועל קצה המזלג אבל תכלס' רק אתה תוכל לבחור מה אתה מעדיף ...
מושקע ביותר, כדאי לצרף למדריכים המסודרים. @מאיר
הבקשה צריכה להיות מופנית לר' @יצחק-רשטונ
-
@זלמן כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
@יצחק-רשטונ כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
שים לב שכתבתי "נחשבת" לאמינה יותר וגם שים לב שכתבתי "וכדו" יש גם ניסאן טיידה, סוזוקי ליאנה, הונדה סיוויק ועוד רבות .
אתה בהחלט כותב דברי חכמה וטעם וכל הכבוד על תרומתך הרבה כאן.
בכל אופן ככל הנארה הטויוטה כן תהייה קצת יותר אמינה מהאחרות ובוודאי מהb3/אימפרזה וגם מתקדמת מהם , האם זה שווה את הפער במחיר? כל אחד יחליט בעצמו
אני יודע שמחשיבים את הטויוטה ככלל ואת הקורולה בפרט כיותר אמינה גם מיפניות אמינות אחרות כגון סובארו ומיצובישי. אך מנסיוני לא ראיתי לכך כל סימוכין בפועל! גם לנסר וגם אימפרזה (עד 2013) הפגינו אמינות ברמה הכי גבוהה לא פחות מקורולה.
אני יודע שאני כופר גדול באמונה הרווחת. אבל אני מדבר מנסיון של ליווי קניית מכוניות יותר מעשרים שנה, כולל ליווי לאורך אחזקת הרכב.
השאלה היא האם היפניות האחרות מחזיקות ק"מ גבוהה כמו הקורולה? אני מכיר כמה קורולות עם חצי מליון ק"מ או קרוב ועם אותו מנוע וגיר, והן עדיין נוסעות חלק למרחקים. זה קיים גם במכוניות שציינת?
-
אכן. נהגתי על מספר יפניות שאינם קורולה בק"מ שונים מעל 300 אק"מ כולל אימפרזה עם קרוב ל-600 אק"מ שירדה מהכביש רק כשרוסקה בתאונה.
זה נכון שעקב האמונה בקורולה ישקיעו בה תיקונים גם בק"מ כזה כשבלנסר או אימפרזה הרוב יסרבו לתקן במקרה זהה. מה שיוצר מצב שבפועל על הכביש תראה יותר קורולה עם ק"מ גבוה.
כמו שכתבתי כבר הוכחתי את זה בפועל עם מגוון לנסרים ואימפרזות אצלי, במשפחה, ואצל חברים . מאז הלנסר 94 הראשונה שלנו ועד היום עם מגוון רכבים שנקנו בהרבה פחות מקורולה ונותנים עבודה כמו שצריך.