אאוטלנדר או אסק טריל
-
@לך-תדע כתב באאוטלנדר או אסק טריל:
מכלול נוסף, סיכון לתקלות.
ממה נובע התקלות ייתר?
חשוב להבין שלכל יצרן יש את הנוסחה שלו ל4*4/AWD/4WD, אצל חלקם השילוב הוא קבוע, ואצל אחרים המצב הבסיסי הוא ניתוק, עם חיבור הגלגלים האחוריים לפי הצורך/בהפעלה.
איך יודעים מה כל רכב?
-
@aiib כתב באאוטלנדר או אסק טריל:
ממה נובע התקלות ייתר?
לרכב עם שני מנועים (בלי קשר לבוקסר, אם כבר הזכרנו את סובארו...) יש סיכוי כפול לתקלות מנוע, נכון?
זהו שגם בהנעה כפולה יש עוד כמה רכיבים, חלקם מכניים, חלקם אלקטרוניים, והצד השוה שבכולם, שככל רכיב ברכב - גם הם מועדים לתקלות. לא כיוונתי למשהו ייחודי למערכת זו, אלא באופן כללי.איך יודעים מה כל רכב?
אפשר לבדוק על כל רכב, תביא דגם וננסה לברר, אם אני לא אדע (וכנראה שכך) - יש פה כמה חבר'ה שכנראה גם ראו את הרכב מלמטה, או שלא...
-
@לך-תדע כתב באאוטלנדר או אסק טריל:
אצל סובארו
כמדומה שהמצב הבסיסי הוא שכל הגלגלים מניעים את הרכב.מידיעה
-
@aiib
כאן מצוין שאכן גם בדור שלך (2005-2010) זה היה כמו ב-2015, האחריות כמובן על הכותב שם.טוסון נוסע עם הנעה קדמית ומשלב באופן אוטומטי את הגלגלים האחוריים. זה ההסבר מתוך מבחן דרכים שבאתר: המנוע מסובב את הגלגלים הקדמיים והכוח יעבור לאחוריים באמצעות מנגנון נעילה המשולב בדיפרנציאל האחורי. אין לטוסון דיפרנציאל שלישי, מרכזי, אלא מערכת המשלבת ומשחררת את ההנעה האחורית בהתאם לנתוני הסחרור המתקבלים מהגלגלים הקדמיים. הנהג יכול ''לנעול'' את המנגנון על ידי מתג הממוקם משמאל להגה. בנוסף למנגנון ההנעה קיימת גם מערכת בקרת משיכה (TCS) הפועלת על-ידי הפעלת בלם בגלגל מסתחרר ובמקביל הפחתת מצערת.
או בנו"א שם:
הטוסון 2.7 הוא כל הזמן הנעה קדמית והוא משלב הנעה אחורית באמצעות מנגנון דמוי דיפרנציאל. יוצר מדויק לומר מנגנון צימוד / קלאץ׳ שמשלב גם הנעה אחורית במקרה של החלקה מקדימה.
יש כפתור המאפשר נעילה של מנגנון הצימוד ושימוש ב 4x4 קבוע, כשנוסעים בשטח. -