מהו המנוע ואיך הוא עובד
-
ידיעת התקלה חצי פתרון
מכיוון שברכב יש המון חלקים חשבתי להתחיל סדרה של מדריכים הכתובים בשפה פשוטה לכל נפשחשוב לשים לב כל המידע שאני כותב כאן או בכל מדריך אחר הינו תיאורטי לחלוטין
כאן בעז"ה נקיף את מבנה המנוע צורת פעולתו וכו’
מבנה המנוע
מנוע קלאסי מורכב מכמה וכמה חלקים
- גלילים (צילינדרים או סליבים)
- בוכנות - חתיכות ברזל עגולות (כמות הבוכנות משתנה מרכב לרכב כאן נכתוב על מנוע של 4 בוכנות)
- טלטלים (ע"ש שהם מיטלטלים)
- גל הינע
- מצת (פלאג)
- מזרק
- שסתומים
- גל זיזים
- מערכת תזמון
עכשיו רק צריך לחבר ביניהם, אז נעשה את זה מסודר
בשביל להפוך את הכל למנוע שיעבוד (בתאוריה ) אנחנו צריכים חלק נוסף
פעם היו מחברים את הצילינדרים ע"י בלוק (מסגרת מתכת שמאגדת את כל החלקים יחד) כיום (בגלל המצאת המכרסמת) הבלוק והצילינדרים חוברו ביחדבעצם לוקחים קוביית אלומיניום ומכרסמים בה חורים
סרטון יעלה בהמשך בעז"האחרי שיש לנו את הבלוק \ הראש נוכל לסדר את החלקים
בתוך הגלילים יש את הבוכנות אליהם מחוברים הטלטלים מלמטה
הטלטלים מחוברים לגל ההינע בצורה שהוא יוכל לזוז
עכשיו נעבור לצד העליון
בצד אחד של המנוע יש לנו את שסתומי הפליטה ומהצד השני יש את שסתומי היניקה מחוברים לגלי הזיזים
באמצע יש את מזרקי הדלק (בעבר לא היה מזרקים אלא כמו שעובד כיום מערכת הגז שעליה נשתדל להרחיב בפעם אחרת)
מהצד (בשביל שכל החלקים יעבדו נכון) יש מערכת תזמון אשר שולטת בעיקר על השסתומים שמכניסים את האוויר מצד אחד ופולטים את העשן מהצד השנינעבור לפעולת המנוע
במנוע עם ארבע בוכנות הפעולה היא פשוטה
מכירים את הפדלים באופניים?
אז בדיוק ככה
לתוך הגליל נכנס תערובת של טיפת דלק ואוויר ואז הפלאג יוצר ניצוץ (כן ממש כמו במצית) ו… בוום (דחיפה של רגל ימין)
אתם זוכרים את הבוכנה שנמצאת בתוך הצילינדר? יופי אז היא נדחפת כלפי מטה ודוחפת את הגל הינע רבע סיבוב עכשיו מגיע תורה של הבוכנה הבאה בתור, השסתום נפתח לרגע המזרק מזריק טיפת דלק ניצוץ ובום עוד רבע סיבוב לגל הינע
ושוב ושוב ועברנו סיבוב שלם
חשוב להזכיר ברגע שהפיצוץ נמצא בבוכנה השנייה השסתום פליטה של הבוכנה הראשונה נפתח והעשן של הפיצוץ יוצא ע"י זה שהבוכנה חוזרת למקומה הראשוןעד כאן בקצרה ובפשטות פעולתו של המנוע
המשך יבוא
-
@יעקב-מ-פינס מאוד יפה, מה שחסר זה רק תרשים או תמונה של כל חלק…
-