צריכת דלק אמיתית
-
@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
הבדיקה הכי טובה לדעתי, זה למלאות פול טנק. לאפס את הTRIPE שמונה את הק"מ. בתדלוק הבא עוד פעם למאות פול טנק. ולחשב כמה ק"מ נסענו וכמה ליטר תדלקנו (בתדלוק השני).
כדי למדוד צריכת דלק באופן מדויק, עדיף למלאות מאותה המשאבה או מאותה תחנת דלק, מכיון שכל משאבה קופצת בזמן אחר, (מנסיון שלי)
@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
תציין גם אם אתה גר באזור הררי
לענ"ד לענין צריכת דלק, זה פחות רלוונטי שהרי ידוע שכל עליה בצד השני שלה זה ירידה…
לציין עם זה נסיעה שרובה עירונית או בינערונית.
ולענין: שברולט ספארק 2012 1/16 בנסיעות שרובום בינעירוני.
קישור ל’דלק נטו’ יש שם את צריכת הדלק האמיתית של כל סוגי הרכבים
https://www.autocom.co.il/דלק-נטו-צריכת-דלק-במבחן-נהיגה-בכבישים/ -
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
הרעיון חמוד, אבל יש בעיה.
כאשר המנוע חם [לא סתם חם, אלא אחרי נסיעה], המיכל לא מתמלא עד הסוף, ישנם רכבים שזה פעם קיצוני, וישנם פער קטן.
תעשה ניסוי, תחזור אחרי נסיעה בינעירונית, תמלא דלק עד הסוף, תחכה שהמנוע יתקרר, ותראה איזה פלא, נכנס עוד דלק…מה ההיגיון שיכנס מעט דלק אם המנוע חם? הדלק באותו טמפרטורה והוא לא נכנס למנוע אלא למיכל.
לגבי הניסוי: תמיד אפשר “לדחוס” איזה 2-3 ליטר אם מחכים שהדלק יכנס עד הסוף.
@מאיר כתב בצריכת דלק אמיתית:
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
הרעיון חמוד, אבל יש בעיה.
כאשר המנוע חם [לא סתם חם, אלא אחרי נסיעה], המיכל לא מתמלא עד הסוף, ישנם רכבים שזה פעם קיצוני, וישנם פער קטן.
תעשה ניסוי, תחזור אחרי נסיעה בינעירונית, תמלא דלק עד הסוף, תחכה שהמנוע יתקרר, ותראה איזה פלא, נכנס עוד דלק…מה ההיגיון שיכנס מעט דלק אם המנוע חם? הדלק באותו טמפרטורה והוא לא נכנס למנוע אלא למיכל.
לגבי הניסוי: תמיד אפשר “לדחוס” איזה 2-3 ליטר אם מחכים שהדלג יכנס עד הסוף.
אין לי מושג, זה המציאות.
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר. -
@מאיר כתב בצריכת דלק אמיתית:
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
הרעיון חמוד, אבל יש בעיה.
כאשר המנוע חם [לא סתם חם, אלא אחרי נסיעה], המיכל לא מתמלא עד הסוף, ישנם רכבים שזה פעם קיצוני, וישנם פער קטן.
תעשה ניסוי, תחזור אחרי נסיעה בינעירונית, תמלא דלק עד הסוף, תחכה שהמנוע יתקרר, ותראה איזה פלא, נכנס עוד דלק…מה ההיגיון שיכנס מעט דלק אם המנוע חם? הדלק באותו טמפרטורה והוא לא נכנס למנוע אלא למיכל.
לגבי הניסוי: תמיד אפשר “לדחוס” איזה 2-3 ליטר אם מחכים שהדלג יכנס עד הסוף.
אין לי מושג, זה המציאות.
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייה -
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייה@YOLEVI כתב בצריכת דלק אמיתית:
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייהגם לאחר מכן… יש כמה ליטרים שמתמלאים למחרת…
-
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייה@YOLEVI רק להיזהר כי פעם אחת מילאתי ומילאתי אחרי שקפץ וכשהוצאתי את הצינור על כל החליפה שלי נשפך דלק
-
@YOLEVI רק להיזהר כי פעם אחת מילאתי ומילאתי אחרי שקפץ וכשהוצאתי את הצינור על כל החליפה שלי נשפך דלק
@משה-אייזנבאך כתב בצריכת דלק אמיתית:
@YOLEVI רק להיזהר כי פעם אחת מילאתי ומילאתי אחרי שקפץ וכשהוצאתי את הצינור על כל החליפה שלי נשפך דלק
כנראה הוצאת במשיכה מהירה, אם מוציאים בעדינות לא אמור להישפך
-
בואו ניצור רשימה, שכל אחד רושם צריכת דלק אמיתית של הרכב שלו.
למה? יצרני המכוניות מדווחים שהרכב שלהם עושה כך וכך קילומטרים לליטר, אבל זה לא באמת תופס במבחן המציאות מכמה סיבות:
הם בודקים על רכב חדש דנדש
בכביש עם מקדם חיכוך הכי נמוך בעולם
כמובן לא בעליות חלילה
הרכב בלי מטען, שיהיה קליל כמה שיותר.
ומי יודע אם לא מוסיפים כל מיני מרקחות לדלק…
מחשבי הדלק שבמכונית, גם לא הכי אמינים.
הבדיקה הכי טובה לדעתי, זה למלאות פול טנק. לאפס את הTRIPE שמונה את הק"מ. בתדלוק הבא עוד פעם למאות פול טנק. ולחשב כמה ק"מ נסענו וכמה ליטר תדלקנו (בתדלוק השני).
לדוגמא אם מלאת עכשיו 27.8 ליטר ונסעת בין התדלוקים 329 ק"מ אתה מחשב 329 לחלק ל27.8 צריכת הדלק שלך היא 1 ל11.8 ק"מ.
תציין גם אם אתה גר באזור הררי / באזור של פקקים. -
@יוסיוס אני עם אטראז ידני ממוצע של 1ל 19 בנסיעה של 90% בין עירוני
(כשאני ממש משתגע אני מצליח להוציא מהרכב 1ל 23 בבין עירוני)@חובק-עולם קניתי לפני שבוע סיריון 2008
נסעתי (רק) חוץ לעיר יצא לי 27.5 ש"ח ל52 ק"מ (בערך 53 אג’ לק"מ)
נסעתי עכשיו (רק) בתוך העיר ויצא לי 157.3 ש"ח ל231 ק"מ (בערך 68 אג’ לק"מ - ליטר ל10.2 ק"מ ) (היה איזה לפחות חמישים הצתות)
זה לא מאוד יקר?
זה רכב קטנציק! -
@חובק-עולם קניתי לפני שבוע סיריון 2008
נסעתי (רק) חוץ לעיר יצא לי 27.5 ש"ח ל52 ק"מ (בערך 53 אג’ לק"מ)
נסעתי עכשיו (רק) בתוך העיר ויצא לי 157.3 ש"ח ל231 ק"מ (בערך 68 אג’ לק"מ - ליטר ל10.2 ק"מ ) (היה איזה לפחות חמישים הצתות)
זה לא מאוד יקר?
זה רכב קטנציק!@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
זה לא מאוד יקר?
א. ממש לא.
כשאומרים ‘‘שותה 1/14’’ (כמובן בלי מזגן) זה ממוצע של עירוני ובין עירוני.
ב. לא בודקים ככה צריכת דלק.
דובר על זה כמה וכמה פעמים בפורום.
תמלא טנק שלם. - תרשום ק’'מ. / סע עד שיגמר./ תחזור לאותה משאבת דלק, - מלא עד הסוף. ותחשבן.זה רכב קטנציק!
א. הוא קטן, אבל ממש לא ‘‘צ’יק’’. זה מנוע 1,300 ויחסית לרכב שנותן עבודה הוא נחשב חסכוני.
ב. גם ב’‘קטנצ’יק’’ אם תסע בפקקים גז ברקס, + האצות מטורפות, וכו’ אתה תגלה צימאון לדלק…
עיין בקטגוריית טיפים בנהיגה, בסוף הרבה תלוי בסגנון נהיגה שלך(היה איזה לפחות חמישים הצתות)
זה לא שותה הרבה דלק.
הומלץ פה בעבר על רכב שדולק יותר מדקה לכבות אותו, זה צורך הרבה יותר. -
@יוסיוס אני עם אטראז ידני ממוצע של 1ל 19 בנסיעה של 90% בין עירוני
(כשאני ממש משתגע אני מצליח להוציא מהרכב 1ל 23 בבין עירוני)@חובק-עולם זה נתונים של אוטו היברידי…
-
@חובק-עולם זה נתונים של אוטו היברידי…
-
@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
זה לא מאוד יקר?
א. ממש לא.
כשאומרים ‘‘שותה 1/14’’ (כמובן בלי מזגן) זה ממוצע של עירוני ובין עירוני.
ב. לא בודקים ככה צריכת דלק.
דובר על זה כמה וכמה פעמים בפורום.
תמלא טנק שלם. - תרשום ק’'מ. / סע עד שיגמר./ תחזור לאותה משאבת דלק, - מלא עד הסוף. ותחשבן.זה רכב קטנציק!
א. הוא קטן, אבל ממש לא ‘‘צ’יק’’. זה מנוע 1,300 ויחסית לרכב שנותן עבודה הוא נחשב חסכוני.
ב. גם ב’‘קטנצ’יק’’ אם תסע בפקקים גז ברקס, + האצות מטורפות, וכו’ אתה תגלה צימאון לדלק…
עיין בקטגוריית טיפים בנהיגה, בסוף הרבה תלוי בסגנון נהיגה שלך(היה איזה לפחות חמישים הצתות)
זה לא שותה הרבה דלק.
הומלץ פה בעבר על רכב שדולק יותר מדקה לכבות אותו, זה צורך הרבה יותר.@Klonimoos כתב בצריכת דלק אמיתית:
תמלא טנק שלם. - תרשום ק’'מ. / סע עד שיגמר./ תחזור לאותה משאבת דלק, - מלא עד הסוף. ותחשבן.
אכן, זה מה שעשיתי, מילאתי בסדש מחסיה, נסעתי למעלה החמישה (כולל סיבוב בגוש חלב) וזה היה
@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
נסעתי (רק) חוץ לעיר יצא לי 27.5 ש"ח ל52 ק"מ (בערך 53 אג’ לק"מ)
ואח"כ מילאתי שוב מלא ו
@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
נסעתי עכשיו (רק) בתוך העיר ויצא לי 157.3 ש"ח ל231 ק"מ (בערך 68 אג’ לק"מ - ליטר ל10.2 ק"מ ) (היה איזה לפחות חמישים הצתות)
@Klonimoos כתב בצריכת דלק אמיתית:
האצות מטורפות,
דווקא לא (לפי הרגשתי)
-
@חובק-עולם זה נתונים של אוטו היברידי…
@יצחק-1 כתב בצריכת דלק אמיתית:
ה נתונים של אוטו היברידי…
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי… -
@יצחק-1 כתב בצריכת דלק אמיתית:
ה נתונים של אוטו היברידי…
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי…@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי…קודם כל: האטראז עם מנוע 1,200 והסיריון עם 1.300.
שנית: אני נוסע עם רכב ריק בדרך כלל.
שלישית: התוואי שאני נוסע הוא מישורי - טבריה רכסים - טבריה מרכז - וממש מידי פעם טבריה צפת. אני לא עולה כל יום לירושלים או משהוא… זה גם משנה. -
@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי…קודם כל: האטראז עם מנוע 1,200 והסיריון עם 1.300.
שנית: אני נוסע עם רכב ריק בדרך כלל.
שלישית: התוואי שאני נוסע הוא מישורי - טבריה רכסים - טבריה מרכז - וממש מידי פעם טבריה צפת. אני לא עולה כל יום לירושלים או משהוא… זה גם משנה.@חובק-עולם אל תדאג
לא שם עליך עין!
רק דיברתי בכללי, לדוגמא. -
@חובק-עולם אל תדאג
לא שם עליך עין!
רק דיברתי בכללי, לדוגמא.@פייבל-אשרינו לא חששתי…
שאלת על הבדלים- הסברתי. -
@יצחק-1 כתב בצריכת דלק אמיתית:
ה נתונים של אוטו היברידי…
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי…@פייבל-אשרינו כתב בצריכת דלק אמיתית:
אז זה כן זול?
תראה את האטראז’ לפני…
לנתונים כאלו התכוננתי…כמו שכתב @חובק-עולם וכמו שהסברתי לך לפני הכל עניין של גודל מנוע. האוטו שלך יותר חזק ונוח מהאטרז’ ועל זה משלמים קצת. אבל קצת. הוא עדיין מאד חסכוני.
-
כמה זה קריטי למלא באותה המשאבה?
עשיתי בדיקה על הג’אז שלי יצא לי נתונים פנטסטיים
אני חושש להפסיד אותם כי תדלקתי בשתי משאבות…@Lexus כתב בצריכת דלק אמיתית:
כמה זה קריטי למלא באותה המשאבה?
קריטי יותר אותה תחנת דלק. כי יש מזויפות וישנם לפעמים עוד הבדלים. ובכלל מאתיים מנה.
אותה משאבה ספציפית זה עניין של ליטר 2 סה’'כ שלפעמים קופץ לפני הזמן.ולייתר דיוק, אחרי נסיעה כשהכל חם המשאבה קופצת קצת לפני ואז הנתונים גם קצת פחות מדויקים, נפק’'מ אם התחנת דלק קרוב ממש לבית.
עשיתי בדיקה על הג’אז שלי יצא לי נתונים פנטסטיים
אני חושש להפסיד אותם כי תדלקתי בשתי משאבות…אדרבה תבדוק עכשיו ותעדכן אותנו.