רגע לפני שמתקשרים ל"ידידים" - מדריך וטיפים לתיקון פנצ'ר... כן כן!
-
לא, זה לא מצחיק. נכון שכל אחד יודע לתקן פנצ’ר, אבל גם הדבר הכי פשוט יכול להסתבך לפעמים, אז הנה כמה טיפים שיכלו לעזור, מניסיון של מאות תיקונים והחלפות בידידים…
תיקון באמצעות בורג סיליקון
רוב הפנצ’רים נגרמים מבורג או מסמר פשוט שנכנס בצמיג. דבר כזה קל למצוא וקל לתקן.
יש בשנתיים האחרונות המצאה היסטורית בשם “בורג סיליקון”, שזה בורג המצופה בשכבת סיליקון דקה, שמבריגים אל החור [במקום הבורג שעשה את הפנצ’ר] והסיליקון נמס מחום הצמיג וסותם את החור.
זה תיקון חירום - עד הפנצ’ריה בלבד.
זה מחליף למעשה את התולעת שהיתה בשימוש כתיקון חירום עד שהגיע הבורג, זה הרבה יותר קליל לתקן, והרבה הרבה יותר בטיחותי. [התולעת נתפסת על הברזלים שבתוך הצמיג, ואם ח"ו יום אחד בנסיעה מהירה תעלו על אבן קטנה שתזיז את הברזלים עוד קצת…
אומרים שעלו המחירים של המצבות לאחרונה, לא כדאי.
שימו לב - את התיקון הזה יש לעשות אך ורק בסוליית הצמיג - החלק שנוגע בכביש. בצד של הצמיג, וגם במקום של ספק, אסור לעשות זאת בשום אופן.
הברגים האלו זמינים לרכישה באליאקספרס בכמה גרושים, הענין הוא שבשביל זה צריך להחזיק גם קומפרסור. אבל קומפרסור קטן לשימוש אישי מדי פעם אמור לעלות באזור 100 ש"ח פלוס מינוס. כדאי.החלפת גלגל
אם אין לנו בורג סיליקון, או שהחור בצד הצמיג, או שהוא גדול מדי, או שנסענו כבר והצמיג נקרע - אין מנוס מלהחליף לגלגל הרזרבי.
נורא פשוט, נכון? מרימים על ג’ק, מוציאים את הברגים, ומחליפים לרזרבי.
אבל - איפה בדיוק שמים את הג’ק? [זה קריטי!!]
איך למען השם שולפים את הגלגל הזה מהאגזוז?? [גרנדיס…]
איפה נמצאים הכלים באוטו הזה?? [גם גרנדיס… ועוד כמה]
מה עושים כשהברגים לא נפתחים? [לא קופצים על המפתח! לא!]
ומה זה הבורג המוזר הזה שהמפתח שלי לא מתאים לו בכלל?
על כך ועוד - בהמשך… -
למותר לציין שבמקרה ומדובר בכביש בין עירוני
דבר ראשון יש להניח את משולש האזהרה במרחק מהמכונית
דבר שני להתקשר למשטרה ולהזמין ניידת (לא מחליפים גלגל בלי ניידת שמאבטחת - זה סכנת נפשות)
ומחכים לניידת מחוץ לרכב מעבר לגדר הבטיחות
זה הנחיות שנכתבו בדם -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
-
-