דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. גיר (תיבת הילוכים)
  3. גיר רציף

גיר רציף

מתוזמן נעוץ נעול הועבר גיר (תיבת הילוכים)
9 פוסטים 4 כותבים 142 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • נתן שפיראנ מנותק
    נתן שפיראנ מנותק
    נתן שפירא
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    יש משהו שיודע להסביר מה זה גיר רציף
    מה המעלות ומה החסרונות

    לך תדע...ל מאירמ ט 3 תגובות תגובה אחרונה
    0
    • נתן שפיראנ נתן שפירא

      יש משהו שיודע להסביר מה זה גיר רציף
      מה המעלות ומה החסרונות

      לך תדע...ל מנותק
      לך תדע...ל מנותק
      לך תדע...
      מייבין
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע...
      #2

      @נתן-שפירא
      טכנית?
      אנימציה
      עוד אנימציה

      מעלה:
      חסכוני.
      זהו.

      1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

      נתן שפיראנ תגובה 1 תגובה אחרונה
      3
      • לך תדע...ל לך תדע...

        @נתן-שפירא
        טכנית?
        אנימציה
        עוד אנימציה

        מעלה:
        חסכוני.
        זהו.

        נתן שפיראנ מנותק
        נתן שפיראנ מנותק
        נתן שפירא
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @לך-תדע
        יש לך יותר מפורט …

        לך תדע...ל תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • נתן שפיראנ נתן שפירא

          @לך-תדע
          יש לך יותר מפורט …

          לך תדע...ל מנותק
          לך תדע...ל מנותק
          לך תדע...
          מייבין
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @נתן-שפירא
          8:24 ד’ זה קצר?

          1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

          נתן שפיראנ תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • לך תדע...ל לך תדע...

            @נתן-שפירא
            8:24 ד’ זה קצר?

            נתן שפיראנ מנותק
            נתן שפיראנ מנותק
            נתן שפירא
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @לך-תדע שלח

            לך תדע...ל תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • נתן שפיראנ נתן שפירא

              @לך-תדע שלח

              לך תדע...ל מנותק
              לך תדע...ל מנותק
              לך תדע...
              מייבין
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע...
              #6

              @נתן-שפירא
              d1a4080c-aaa3-40d8-b78e-952427a9a735-image.png

              תיבת הילוכים רציפה

              (הופנה מהדף CVT)

              כיתוב בבעיות טעינה

              תיבת הילוכים CVT של ניסאן מוטורס

              תיבת הילוכים רציפה (באנגלית: CVT - Continuously Variable Transmission, תמסורת משתנה רציפה) היא תיבת הילוכים המאפשרת שינוי רציף בין אינספור יחסי העברה, המוגבלים בשני יחסי העברה קיצוניים - הנמוך והגבוה ביותר.

              תיבת ההילוכים הרציפה, היא חסרת הילוכים מובנים. רוב התצורות מתבססות על מנגנון המכיל רכיבים כדוגמת חרוטים או כדורים, המעבירים ביניהם כוח בעזרת רצועות או מגע ישיר. תזוזת רכיבים אלו ושינוי נקודות המגע ביניהם, מאפשרת שינוי ביחסי ההעברה.

              גמישות תיבת ההילוכים הרציפה מאפשרת חיבור תמידי בין ההתקן המניע להתקן המונע, בכך שמבטלת את הצורך בניתוק וחיבור התמסורת, על מנת להחליף בין הילוכים מובנים. בנוסף, מאפשרת להתקן המניע לפעול במהירות קבועה, לאורך טווח מהירויות פלט. שני יתרונות אלה, יכולים להביא לביצועים טובים יותר, ולניצול אנרגיה משופר, בהשוואה לתמסורות אחרות.

              ברכבים ממונעים, ניתן להשתמש בה לביצועים מרביים - תאוצה מקסימלית, על ידי שמירת סל"ד המנוע (מספר סיבובים לדקה) בטווח בו הוא יוצר את המומנט הגבוה ביותר, עד לשימוש בסל"ד נמוך יותר, בו הספק המנוע לכל ליטר דלק הוא הגדול ביותר, לחיסכון מרבי בדלק.

              עד היום נבנו מנגנונים רבים, המתבססים על מספר תצורות ומנגנונים שונים. תיבות הילוכים אלה, משמשים בין היתר טרקטורים קטנים, אופנועי השלג, קטנועים, קומבייני תבואות, מקדחות לחץ, אופניים, דגמי מכוניות מסוימים, ואף טנקים.
              מקור

              1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

              נתן שפיראנ תגובה 1 תגובה אחרונה
              2
              • לך תדע...ל לך תדע...

                @נתן-שפירא
                d1a4080c-aaa3-40d8-b78e-952427a9a735-image.png

                תיבת הילוכים רציפה

                (הופנה מהדף CVT)

                כיתוב בבעיות טעינה

                תיבת הילוכים CVT של ניסאן מוטורס

                תיבת הילוכים רציפה (באנגלית: CVT - Continuously Variable Transmission, תמסורת משתנה רציפה) היא תיבת הילוכים המאפשרת שינוי רציף בין אינספור יחסי העברה, המוגבלים בשני יחסי העברה קיצוניים - הנמוך והגבוה ביותר.

                תיבת ההילוכים הרציפה, היא חסרת הילוכים מובנים. רוב התצורות מתבססות על מנגנון המכיל רכיבים כדוגמת חרוטים או כדורים, המעבירים ביניהם כוח בעזרת רצועות או מגע ישיר. תזוזת רכיבים אלו ושינוי נקודות המגע ביניהם, מאפשרת שינוי ביחסי ההעברה.

                גמישות תיבת ההילוכים הרציפה מאפשרת חיבור תמידי בין ההתקן המניע להתקן המונע, בכך שמבטלת את הצורך בניתוק וחיבור התמסורת, על מנת להחליף בין הילוכים מובנים. בנוסף, מאפשרת להתקן המניע לפעול במהירות קבועה, לאורך טווח מהירויות פלט. שני יתרונות אלה, יכולים להביא לביצועים טובים יותר, ולניצול אנרגיה משופר, בהשוואה לתמסורות אחרות.

                ברכבים ממונעים, ניתן להשתמש בה לביצועים מרביים - תאוצה מקסימלית, על ידי שמירת סל"ד המנוע (מספר סיבובים לדקה) בטווח בו הוא יוצר את המומנט הגבוה ביותר, עד לשימוש בסל"ד נמוך יותר, בו הספק המנוע לכל ליטר דלק הוא הגדול ביותר, לחיסכון מרבי בדלק.

                עד היום נבנו מנגנונים רבים, המתבססים על מספר תצורות ומנגנונים שונים. תיבות הילוכים אלה, משמשים בין היתר טרקטורים קטנים, אופנועי השלג, קטנועים, קומבייני תבואות, מקדחות לחץ, אופניים, דגמי מכוניות מסוימים, ואף טנקים.
                מקור

                נתן שפיראנ מנותק
                נתן שפיראנ מנותק
                נתן שפירא
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @לך-תדע תודה

                @לך-תדע כתב בגיר רציף:

                @נתן-שפירא
                d1a4080c-aaa3-40d8-b78e-952427a9a735-image.png

                תיבת הילוכים רציפה

                (הופנה מהדף CVT)

                כיתוב בבעיות טעינה

                תיבת הילוכים CVT של ניסאן מוטורס

                תיבת הילוכים רציפה (באנגלית: CVT - Continuously Variable Transmission, תמסורת משתנה רציפה) היא תיבת הילוכים המאפשרת שינוי רציף בין אינספור יחסי העברה, המוגבלים בשני יחסי העברה קיצוניים - הנמוך והגבוה ביותר.

                תיבת ההילוכים הרציפה, היא חסרת הילוכים מובנים. רוב התצורות מתבססות על מנגנון המכיל רכיבים כדוגמת חרוטים או כדורים, המעבירים ביניהם כוח בעזרת רצועות או מגע ישיר. תזוזת רכיבים אלו ושינוי נקודות המגע ביניהם, מאפשרת שינוי ביחסי ההעברה.

                גמישות תיבת ההילוכים הרציפה מאפשרת חיבור תמידי בין ההתקן המניע להתקן המונע, בכך שמבטלת את הצורך בניתוק וחיבור התמסורת, על מנת להחליף בין הילוכים מובנים. בנוסף, מאפשרת להתקן המניע לפעול במהירות קבועה, לאורך טווח מהירויות פלט. שני יתרונות אלה, יכולים להביא לביצועים טובים יותר, ולניצול אנרגיה משופר, בהשוואה לתמסורות אחרות.

                ברכבים ממונעים, ניתן להשתמש בה לביצועים מרביים - תאוצה מקסימלית, על ידי שמירת סל"ד המנוע (מספר סיבובים לדקה) בטווח בו הוא יוצר את המומנט הגבוה ביותר, עד לשימוש בסל"ד נמוך יותר, בו הספק המנוע לכל ליטר דלק הוא הגדול ביותר, לחיסכון מרבי בדלק.

                עד היום נבנו מנגנונים רבים, המתבססים על מספר תצורות ומנגנונים שונים. תיבות הילוכים אלה, משמשים בין היתר טרקטורים קטנים, אופנועי השלג, קטנועים, קומבייני תבואות, מקדחות לחץ, אופניים, דגמי מכוניות מסוימים, ואף טנקים.
                מקור

                תודה

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • נתן שפיראנ נתן שפירא

                  יש משהו שיודע להסביר מה זה גיר רציף
                  מה המעלות ומה החסרונות

                  מאירמ מנותק
                  מאירמ מנותק
                  מאיר
                  מנהל ראשי
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  @נתן-שפירא כתב בגיר רציף:

                  יש משהו שיודע להסביר מה זה גיר רציף
                  מה המעלות ומה החסרונות

                  במילים פשוטות (עד כמה שניתן) אם לגיר אוטומטי/רגיל יש יחסי העברה קבועים (לצורך ההמחשה: בהילוך ראשון יחס ההעברה יהיה שעל כל 4 סיבובים של המנוע הגלגל יסתובב סיבוב אחד. בהילוך שני יחס ההעברה יהיה שעל כל 4 סיבובים של המנוע הגלגל יסתובב 2 סיבובים ובשלישי 3 וכו’) בגיר רציף אין יחסי העברה קבועים והוא יכול לעשות איזה יחס העברה שירצה בתוך הטווח שניתן לו (כלומר שגיר רציף יכול לעשות שעל כל 4 סיבובי מנוע הגלגלים יסתובבו 1 סיבובים או 1.1 או 1.2 או 1.3 או 1.9 או 2 או 2.1 וכעז"ה רק שיש לו מגבלות לצורך העניין בין 0.8 ל4.6 סיבובים לגלגל על כל 4 סיבובי מנוע)

                  המטרה בזה היא שבתיבת הילוכים מסורתית שאינה רציפה קיימים זמנים בהם אין הילוך מתאים במדוייק ואז התיבה מעבירה להילוך הקרוב שמתאים (בד"כ הנמוך שבהם) אך לטווח ארוך זה צורך טיפה יותר דלק משום שאין את יחס ההעברה המתאים במדוייק.

                  לכן הרבה פעמים התיבה הרציפה יכולה להיות חסכונית יותר מהידנית. (למשל, קורולה 2013-2019 לפחות לפי נתוני יצרן)

                  החיסרון בתיבות אלו זה שבזמן תאוצה חסר את ההרגשה של ההתקדמות בגלל שרעש המנוע “תקוע” באותו מקום ורק יחס ההעברה משתנה (מאשר בתיבה רגילה ששם שומעים את הסלד עולה עד להילוך הבא)

                  ליצירת קשר לחץ כאן

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  4
                  • נתן שפיראנ נתן שפירא

                    יש משהו שיודע להסביר מה זה גיר רציף
                    מה המעלות ומה החסרונות

                    ט מנותק
                    ט מנותק
                    טכנולוג
                    מאסטר
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי טכנולוג
                    #9

                    @נתן-שפירא עיין בקישור שהביא @הכל-בעז-ה האלוף כאן שם מפורט על ההבדלים בין התיבות

                    ליצירת קשר בכל עניין במייל Msh92810@gmail.com

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    5

                    6

                    מחובר

                    1.4k

                    משתמשים

                    4.7k

                    נושאים

                    63.8k

                    פוסטים
                    • התחברות

                    • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                    • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                    • פוסט ראשון
                      פוסט אחרון
                    0
                    • דף הבית
                    • תקנון הפורום
                    • המדריך המלא למשתמש
                    • פוסטים אחרונים
                    • משתמשים
                    • חיפוש גוגל בפורום