כמה ההחברת ביטוח יכולה להוריד על החלקים
-
עברתי תאונת דרכים והזמנתי שמאי שהעריך את הנזק לרכב והגיש את חוות הדעת. בחוות הדעת השמאי הפחית 8% מערך החלקים. לאחר מכן חברת הביטוח שילמה את התביעה, אך בפועל הפחיתה 11% מערך החלקים.
השאלה שלי האם קיימות הוראות חוק, תקנות או הנחיות מסודרות בנושא שיעור ההפחתה שניתן לבצע על חלקי החילוף, והאם חברת הביטוח רשאית להפחית אחוז גבוה יותר מזה שקבע השמאי.
בנוסף, אם ההפחתה שביצעה חברת הביטוח אינה מוצדקת, האם קיימת דרך לדרוש את ההפרש או להגיש תלונה ולקבל את הכסף ללא צורך בהליך משפטי ובבית משפט?ועוד שאלה השמאי לקח לי 1180 (600 על השמאות הוצאות נסיעה 150 הוצאות תקורה 250 מע"מ 180)
והחברת ביטוח החליטה להחזיר לי על זה רק 900
(הסוכנות ביטוח שלי (לוביט) אמרה לי שבדרך כלל שקורה כזה מקרה השמאי מסכים להחזיר תהפרש אבל פה הוא לא מסכים)
זה תקין ?
מה אני עושה? -
עברתי תאונת דרכים והזמנתי שמאי שהעריך את הנזק לרכב והגיש את חוות הדעת. בחוות הדעת השמאי הפחית 8% מערך החלקים. לאחר מכן חברת הביטוח שילמה את התביעה, אך בפועל הפחיתה 11% מערך החלקים.
השאלה שלי האם קיימות הוראות חוק, תקנות או הנחיות מסודרות בנושא שיעור ההפחתה שניתן לבצע על חלקי החילוף, והאם חברת הביטוח רשאית להפחית אחוז גבוה יותר מזה שקבע השמאי.
בנוסף, אם ההפחתה שביצעה חברת הביטוח אינה מוצדקת, האם קיימת דרך לדרוש את ההפרש או להגיש תלונה ולקבל את הכסף ללא צורך בהליך משפטי ובבית משפט?ועוד שאלה השמאי לקח לי 1180 (600 על השמאות הוצאות נסיעה 150 הוצאות תקורה 250 מע"מ 180)
והחברת ביטוח החליטה להחזיר לי על זה רק 900
(הסוכנות ביטוח שלי (לוביט) אמרה לי שבדרך כלל שקורה כזה מקרה השמאי מסכים להחזיר תהפרש אבל פה הוא לא מסכים)
זה תקין ?
מה אני עושה?פוסט זה נמחק! -
עברתי תאונת דרכים והזמנתי שמאי שהעריך את הנזק לרכב והגיש את חוות הדעת. בחוות הדעת השמאי הפחית 8% מערך החלקים. לאחר מכן חברת הביטוח שילמה את התביעה, אך בפועל הפחיתה 11% מערך החלקים.
השאלה שלי האם קיימות הוראות חוק, תקנות או הנחיות מסודרות בנושא שיעור ההפחתה שניתן לבצע על חלקי החילוף, והאם חברת הביטוח רשאית להפחית אחוז גבוה יותר מזה שקבע השמאי.
בנוסף, אם ההפחתה שביצעה חברת הביטוח אינה מוצדקת, האם קיימת דרך לדרוש את ההפרש או להגיש תלונה ולקבל את הכסף ללא צורך בהליך משפטי ובבית משפט?ועוד שאלה השמאי לקח לי 1180 (600 על השמאות הוצאות נסיעה 150 הוצאות תקורה 250 מע"מ 180)
והחברת ביטוח החליטה להחזיר לי על זה רק 900
(הסוכנות ביטוח שלי (לוביט) אמרה לי שבדרך כלל שקורה כזה מקרה השמאי מסכים להחזיר תהפרש אבל פה הוא לא מסכים)
זה תקין ?
מה אני עושה?
