דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. מדברים רכב
      3. כשהרכב הופך לתנור חימום

      כשהרכב הופך לתנור חימום

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
      55 פוסטים 25 כותבים 872 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • א מנותק
        א מנותק
        אנונימוס
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #46

        כשיוצאים לטיול מומלץ לשים את התיק תפילין בתוך צידנית עם קרחונים

        תודה לבורא עולם 0ת תגובה 1 תגובה אחרונה
        1
        • אבי 56א אבי 56 התייחס לנושא זה
        • מ מנותק
          מ מנותק
          משתמש מתחיל
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #47

          @EBA תודה על ההסבר המפורט!
          מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
          (למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
          ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
          *
          בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
          (מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…)

          א EBAE 2 תגובות תגובה אחרונה
          0
          • א אנונימוס

            כשיוצאים לטיול מומלץ לשים את התיק תפילין בתוך צידנית עם קרחונים

            תודה לבורא עולם 0ת מנותק
            תודה לבורא עולם 0ת מנותק
            תודה לבורא עולם 0
            מייבין
            כתב נערך לאחרונה על ידי יוני
            #48

            @אנונימוס

            כשיוצאים לטיול מומלץ לשים את התיק תפילין בתוך צידנית עם קרחונים

            רק צריך להיזהר שלא יהיה יותר מדי לחות.
            שלא ינזול מהקרח כי גם רטיבות הוא אסון מס’ 1 בכתבי קודש,
            טיפת מים שנספג תוך התפילין יכול גם לפסול לגמרי את התפילין.

            @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…

            חוסם ממש קצת, ומתרגלים לזה מהר, מצמידים את זה עד הקורה.
            אם כי אולי משתנה מרכב לרכב. אצלי לא הפריע אחרי התרגלות קצרה.

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • מ משתמש מתחיל

              @EBA תודה על ההסבר המפורט!
              מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
              (למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
              ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
              *
              בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
              (מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…)

              א מנותק
              א מנותק
              איש גמזו
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #49

              @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’

              אבל אין להם סוללה 🪫 🔋

              חיים ברזלח תגובה 1 תגובה אחרונה
              3
              • א איש גמזו

                @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’

                אבל אין להם סוללה 🪫 🔋

                חיים ברזלח מנותק
                חיים ברזלח מנותק
                חיים ברזל
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #50

                @איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’

                אבל אין להם סוללה 🪫 🔋

                וגם יש להם בידודים חזקים

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • מ משתמש מתחיל

                  @EBA תודה על ההסבר המפורט!
                  מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
                  (למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
                  ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
                  *
                  בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
                  (מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…)

                  EBAE מנותק
                  EBAE מנותק
                  EBA
                  מאסטר
                  כתב נערך לאחרונה על ידי EBA
                  #51

                  @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…

                  זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
                  בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
                  תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.

                  התקנת מולטימדיות במודיעין עילית, חסימה למולטימדיה וסימים מוזלים
                  050-4133851
                  מחפש מולטימדיה? תתחיל כאן

                  מ ח 2 תגובות תגובה אחרונה
                  4
                  • פ מנותק
                    פ מנותק
                    פריוס אפור
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #52

                    יש למישהו מושג כמה עולה השחרות בארץ?
                    והאם יש מישהו באור בני ברק?

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • EBAE EBA

                      @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…

                      זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
                      בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
                      תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.

                      מ מנותק
                      מ מנותק
                      משתמש מתחיל
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #53

                      @EBA אתה כנראה צודק, פחות מעניין אותי מצב הבטריה, משתמש בוויז אחת לאיזה שבועיים לכמה דקות או בבין הזמנים, רוב הזמן סתם מונח אצלי בדלת מכובה ומלא בבטריה.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • EBAE EBA

                        @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…

                        זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
                        בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
                        תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.

                        ח מנותק
                        ח מנותק
                        חיים Y0737
                        מייבין
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #54

                        @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        בריאות סוללה

                        בתור מתקין מולטימדיות, איך המערכת הזו לא ניזוקת בעומס חום קיצוני? זה בנוי ומתוכנן ככה?

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • EBAE EBA

                          לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.

                          להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]

                          ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.

                          מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.

                          האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.

                          להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאוגרים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
                          למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.

                          מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

                          האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.

                          האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
                          וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.

                          מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.

                          אלוף העולם 1א מנותק
                          אלוף העולם 1א מנותק
                          אלוף העולם 1
                          מאסטר
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #55

                          @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                          האם יש מקום בטוח ברכב?

                          הבגא’ז!

                          ואגב, תזכיר גם את העניין של השארת תיק תפילין ברכב ח’ו

                          סמארט קאר מערכות לרכב.🚗
                          התקנות פרימיום לרכב-מולטימדיה,מצלמות ועוד…

                          ניתן ליצור קשר:
                          ehh3266@gmail.com

                          זמין באלעד, ירושלים והסביבה.

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0

                          • 1
                          • 2
                          • 3

                          12

                          מחובר

                          3.0k

                          משתמשים

                          9.8k

                          נושאים

                          131.9k

                          פוסטים
                          • התחברות

                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                          • פוסט ראשון
                            פוסט אחרון
                          0
                          • דף הבית
                          • תקנון הפורום
                          • מילון מושגים המלא
                          • המדריך המלא למשתמש
                          • פוסטים אחרונים
                          • משתמשים
                          • חיפוש גוגל בפורום
                          • פנייה למנהל הפורום