נורת חום מנוע בדאצי'ה לודג'י
-
שלום לכולם, אני חדש כאן, נראה אתר מרשים מאד, תודה לעוסקים במלאכה.
מישהו נתקל פעם בנורת חום מנוע שנדלקת ונכבית לסירוגין בדאצ’יה לודגי’?
מצד אחד רואים בבירור שזה קורה בעליות ונסיעות מאומצות, מצד שני זה נכבה כעבור כדקה,
יש תקופות שזה יכול לקרות כמה פעמים בנסיעה אחת, יש תקופות שזה קורה אחת לכמה ימים…עצם העובדה שאני מתעלם מהנורה והמנוע חי וקיים מעידה שאין כאן בעיה אמיתית של חום מנוע.
אשמח לעצתכם.
-
@חיים-ר כתב בנורת חום מנוע בדאצי'ה לודג'י:
עצם העובדה שאני מתעלם מהנורה והמנוע חי וקיים מעידה שאין כאן בעיה אמיתית של חום מנוע.
לא הייתי ממליץ להתעלם כי נורת חום מנוע אומרת שהטמפרטורה גבוהה מעבר למה ששהמנוע בנוי בסטנדרט ולכן אם זה חוזר על עצמו זה יוצר נזק מתמשך כדאי לך לבדוק שמיכל נוזל הקירור מלא וכמו כן כן מומלץ להשתמש דווקא בנוזל שהומלץ ע"י היצרן ולא באחרים
-
@חיים-ר כתב בנורת חום מנוע בדאצי'ה לודג'י:
עצם העובדה שאני מתעלם מהנורה והמנוע חי וקיים מעידה שאין כאן בעיה אמיתית של חום מנוע.
לא משחקים עם חום מנוע!
לא מוכיח כלום זה שהוא עדיין חי, גם סינוואר כרגע עדיין חי וזה לא אומר כלום על עוד שעה.
בכל מקרה ייתכן שזה תרמוסטט, אבל רוץ לבדוק, לפני שיהיה מאוחר.
חסכון בזה עולה הרבה מאוד! -
@מאיר
תודה לכל המגיבים
לשואלים, את מפלס המים אני בודק כל כל הזמן, מקפיד מאד, והוא תמיד מלא.
ברור לחלוטין שחום מנוע זה לא משחק. בפעמים הראשונות שזה קרה באמצע הדרך עצרתי במיידית, רק לאחר שראיתי שלא חסר מים וכו’ והמשכתי ליסוע (כיון שהנורה כבתה לאחר כדקה) התחיל להימאס לי, כיום אני ממשיך ליסוע, הנורה נדלקת ונכבית כעבור כדקה בממוצע.
בכל זאת לא הגיוני שאני נוסע כבר שנה וחצי עם נורת חום מנוע שנדלקת ונכבית והמנוע “שורד” את זה. לא כך? -
@חיים-ר כתב בנורת חום מנוע בדאצי'ה לודג'י:
@מאיר
תודה לכל המגיבים
לשואלים, את מפלס המים אני בודק כל כל הזמן, מקפיד מאד, והוא תמיד מלא.
ברור לחלוטין שחום מנוע זה לא משחק. בפעמים הראשונות שזה קרה באמצע הדרך עצרתי במיידית, רק לאחר שראיתי שלא חסר מים וכו’ והמשכתי ליסוע (כיון שהנורה כבתה לאחר כדקה) התחיל להימאס לי, כיום אני ממשיך ליסוע, הנורה נדלקת ונכבית כעבור כדקה בממוצע.
בכל זאת לא הגיוני שאני נוסע כבר שנה וחצי עם נורת חום מנוע שנדלקת ונכבית והמנוע “שורד” את זה. לא כך?ישנם שלושה אפשרויות הגיוניות לכך (יתכן שיש עוד אבל לדעתי אלה הנפוצות ביותר)
- המערכת לא מקררת את המנוע כראוי והנורה המתריעה על חום גבוה אמיתית - ובכזה מצב ברור שכדאי לטפל בזה או לכה"פ לעצור ולתת למנוע להתקרר כי כל פעם כזאת מקצרת את חיו עוד
- הטרמוסטט לא תקין והוא לא נפתח בזמן ושוב גם כאן המנוע מתחמם באמת נוצר לו נזק
- החיישן לא תקין ובאמת חום המנוע תקין ואין שום נזק - זו האפשרות הכי פחות סבירה מכיוון שכתבת שזה קורה במאמץ ובמיוחד לאור העובדה שאח"כ הנורה נכבית משמע שכן יש איזה זיהוי לחום מנוע
ומאידך ברכב צרפתי (זה מבוסס על רנו אז אני קורא לזה צרפתי) יכולות להיות סיטואציות כאלה גם כשהכל תקין
לכן יש לי כמה עצות לתת לך- כשזה קורה תפתח מכסה מנוע ותפתח את הפקק של השמן תראה אם יוצא עשן או אדים ממנו
- תבדוק אם יש ריח שמזכיר גומי חרוך מכיוון המנוע
- תבדוק את החום מנוע וחום שמן מנוע בזמן אמת ע"י סורק obd עם אפליקציית טורק פרו (יש כאן מדריך פצצה של @יואלי)
אבל אני בכל מצב הייתי מברר את העניין במוסך שמתמחה ברכבים האלה כי הסיכון שאתה לוקח כאן הוא גבוה (נכון שזה כך כבר שנה וחצי אבל יתכן שפתאום יום אחד המנוע יקרוס)