סיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית
-
השבת נסעתי ממודיעין עילית להורי שיחיו בעיר הקודש רכסים, מסיבות שאכמ"ל יצא לי משתלם לקחת מ"מייקאר" רכב חשמלי מפנק.
למתעניינים - שכירות יומית עולה שם 225 ש"ח, שבת ללא תשלום, ועוד 60 אג' לק"מ, יצא לי ס"ה 336 ש"חאז ככה, אם גם אתם האמנתם לזה שהטווח שלו הוא 420 ק"מ, אז תעשו פרסה.
יצאתי איתו מוטען במאה אחוז[שכרתי מ12 בליל שישי, שמתי במטען על חשבונם, ואגב זה באמת מוזר שזמן הטעינה הוא על חשבוני, ואני אפילו לא מקבל כמה שקלקלים כמו שמקבל מי שמתדלק רכב שלהם!!]והנסיעה הלוך חזור לרכסים [225 ק"מ] לקחה 97 אחוז!! אודה ולא אבוש שנסעתי אפעס טיפטיפה קצת מעל המהירות המותרת בכביש שש [לא זזתי מהנתיב השמאלי לרגע...] ובחנתי אותו בחינות מחמירות מה הוא מסוגל לעשות ובכמה שניות הוא מגיע מאפס למאה [או מאה שבעים...] אבל עדיין - זה חצי מהטווח המוצהר! וזה כשבחזור נסעתי בלי מזגן.
ככל הנראה הטווח הרשמי של 420 ק"מ הוא בנסיעה על 60 קמ"ש, ברכב ריק ובלי מזגן.עד כאן הטרוניות. אבל חוץ מזה - אני חושש שהנסיעה הזו לקחה לי חתיכה קטנה מגן עדן... זה רכב נוח מפנק ברמה של רכב מנהלים מהטובים ביותר, עם בלי סוף פיצ'רים, תאורות לדים ושטו'סים כמו שרק הסינים יודעים. שלא לדבר על ביצועי המנוע - המהירות הנ"ל היתה בשקט בלתי נתפס, בלי שום רעש לא מהמנוע, לא מהרוח ולא מהכביש.
בקיצור - אני ממתין לעוד כמה שנים כשהוא ירד לשוק המשומשות במחירים בהם נוהגים לרכוש חברי הפורום... -
אה, ועוד משהו: אם אתם בהזדמנות מטעינים רכב בעמדת טעינה כפולה [שיש בה חיבור לשני רכבים] כדאי מאוד להגיע לאחת כזו ששתיהן פנויות, בגלל שכוח הטעינה מתחלק לשני הרכבים!
הטענתי את הרכב בטעינה המהירה בכביש שש [שוב על חשבון מייקאר, הם פותחים מרחוק].
ובעמדה הראשונה שהגעתי אליה אמר לי הערבי ליד שזה לא עובד... עברתי לעמדה אחרת, ורק כשהשכן שלי עזב ראיתי פתאום שקצב הטעינה שלי הוכפל, וקלטתי שהחצוף ההוא בעמדה הראשונה פשוט רצה שאני לא אטעין שם כדי שיהיה לו מהר...
ימ"ש. -
@EBA כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
אבל עדיין - זה חצי מהטווח המוצהר!
לא מבין מה הטענה. ע"פ התיאורים ששמת פה גם רכב בנזין יאבד חצי מהטווח מנהיגה שכזו! אני לא אומר שהטווח הריאלי הוא 420 ק"מ אבל בודאי שיש הפרש מהותי בין נהיגה מתונה לבין הנהיגה שתארת...
@EBA כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
בקיצור - אני ממתין לעוד כמה שנים כשהוא ירד לשוק המשומשות במחירים בהם נוהגים לרכוש חברי הפורום...
תחשוב על זה שוב. בMG שלפני עשר שנים מתקלקלים דברים שלא אמורים להתקלקל וזה ממש מבאס. לא נראה לי שהסינים ישנו ממנהגם עתיק היומין. הישראלים שמים מטפחת על העיניים וקונים כל מה שנוצץ. (בישראל התקשורת שולטת על התודעה של האנשים בצורה מובהקת - לא סתם עדיין יש אנשים שבבחירות בוחרים ב...) בעוד עשר שנים הרכב יהיה עם סוללה מדשדשת או שמחליפים סוללה במחיר כפול משווי הרכב עצמו. אני לא יודע כמה עולה סוללה לBYD אבל לטסלה המחיר כ100,000 ש"ח. בעולם שוק החשמליות מירידה מתמדת ורק בישראל מתלהבים גם בגלל שאין מס על הדלק
-
@מאיר כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
בעוד עשר שנים הרכב יהיה עם סוללה מדשדשת או שמחליפים סוללה במחיר כפול משווי הרכב עצמו. אני לא יודע כמה עולה סוללה לBYD אבל לטסלה המחיר כ100,000 ש"ח.
במקרה (או שלא), בי ווי די מייצרת היום את הסוללות לטסלה, ואגב, הטווח בפועל במבחני דרכים הוא באזור ה300 ק''מ
-
@מאיר כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
@EBA כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
אבל עדיין - זה חצי מהטווח המוצהר!
לא מבין מה הטענה. ע"פ התיאורים ששמת פה גם רכב בנזין יאבד חצי מהטווח מנהיגה שכזו! אני לא אומר שהטווח הריאלי הוא 420 ק"מ אבל בודאי שיש הפרש מהותי בין נהיגה מתונה לבין הנהיגה שתארת...
@EBA כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
בקיצור - אני ממתין לעוד כמה שנים כשהוא ירד לשוק המשומשות במחירים בהם נוהגים לרכוש חברי הפורום...
תחשוב על זה שוב. בMG שלפני עשר שנים מתקלקלים דברים שלא אמורים להתקלקל וזה ממש מבאס. לא נראה לי שהסינים ישנו ממנהגם עתיק היומין. הישראלים שמים מטפחת על העיניים וקונים כל מה שנוצץ. (בישראל התקשורת שולטת על התודעה של האנשים בצורה מובהקת - לא סתם עדיין יש אנשים שבבחירות בוחרים ב...) בעוד עשר שנים הרכב יהיה עם סוללה מדשדשת או שמחליפים סוללה במחיר כפול משווי הרכב עצמו. אני לא יודע כמה עולה סוללה לBYD אבל לטסלה המחיר כ100,000 ש"ח. בעולם שוק החשמליות מירידה מתמדת ורק בישראל מתלהבים גם בגלל שאין מס על הדלק
נראה שזה בדיוק מתאים לשוק הציבור הכללי בישראל, קנה רכב ב150,000 ש"ח, השתמש 3 שנים וזרוק.
רק שפעם אחרי ה3 שנים הללו אנחנו השכבות החלשות, לקחנו את הרכבים הללו והשתמשנו בהם עוד 20 שנה, מה שכנראה לא יקרה עכשיו... -
@מאיר כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
בעוד עשר שנים הרכב יהיה עם סוללה מדשדשת או שמחליפים סוללה במחיר כפול משווי הרכב עצמו.
התאוריה שלך ממש מעניינת, וטרם מצאתי מישהו שיפריך אותה...
הטענה היחידה שאולי אפשר לומר נגדה היא שבעוד עשר שנים סוללה לא תעלה מאה אלף אלא שלושים, ואז זה יחזור להיות משתלם. -
@EBA כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
@מאיר כתב בסיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית:
בעוד עשר שנים הרכב יהיה עם סוללה מדשדשת או שמחליפים סוללה במחיר כפול משווי הרכב עצמו.
התאוריה שלך ממש מעניינת, וטרם מצאתי מישהו שיפריך אותה...
הטענה היחידה שאולי אפשר לומר נגדה היא שבעוד עשר שנים סוללה לא תעלה מאה אלף אלא שלושים, ואז זה יחזור להיות משתלם.גם אני מצדד בעד
וכבר אמרתי שהפיתרון הקיים הוא כמו הסוללות של חברת ניו הסינית שמשתמשת בסוללה שמוחלפת ע''י פירוק והרכבת חדשה (כמו אצל בטר פלייס) -
תשמע זה ברור שכשתיסע כך התוצאה בהתאם כמו שכתב מאיר
אבל עדיין הצריכת חשמל שלו והביזבוז אנרגיה היא יחסית גבוהה לרכבים אחרים כמו ג'ילי ודומיו.
אבל הרכב באמת מפנק ומעניין מתי מיי קאר ייבאו אותו גם לעיר הבירה ולעוד ערים.