הנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר
-
אני אם האוטלנדר קניתי אותו ב120000 קילומטר הסבתי אותו לגז כיום הוא על 280000 לא קרה כלום למנוע וחסכתי הרבה מאוד כסף הסיכון שיקרה משהו למנוע זה כמו ברב בלי גז אני 9 וחצי שני כל הרכבים שלי היו על גז לא קרה כלום למנוע
-
שימו לב!

אף אחד לא אומר שגז שובר
את המנוע

אבל הוא בוודאות מבלה אותו יותר מהרגיל.
ובעיני ראיתי מצתי אירידיום שנאכלו תוך זמן קצר בעקבות זיוף של מערכת הגפ"מ, אמנם טוענים שאם המערכת מכוונת היטב לא יהיה נזק, אבל גם אם זה נכון מה לעשות שברוב המקרים הכיוון משתבש מתי שהוא. -
אז אני מכיר הרבה דוגמאות ספציפיות ואין לי כח לפורטם עכשיו
אבל אני יכול לומר ככה
95% שתהייה מבסוט עד לב השמיים עד כדי שתשאל את עצמך למה לא עשיתי עד עכשיו ותהפוך לחסיד נלהב של הסבה לגז
5% שיהיה לך דיי במיידית מגוון בעיות קלות כמו נפילות טורים ונורת מנוע ובטווח הארוך בעיות שסטומים, איבוד מים מהווסט, ולפעמים גם מנוע [אני מכיר גם מישהו שהלך לו מנוע שבוע בדיוק אחרי ההסבה, אומנם הייתה קורולה 2007 עם בערך 250 אק"מ אבל בכל אופן זה קרה מהר מידי בשביל לא ליחס כלל להסבה] -
ולחבר שלי (מיצובישי אאוטלנדר) נדלק נורת מנוע החל מיום ההסבה לגפ"מ, אז אמרו לו בג’י גז שזה בגלל שיש אוויר בבלון ואחרי כמה פעמים שיתמלא ויתרוקן זה הסתדר, אלא שבינתיים עבר הרבה זה לא עזר, (אולי צריך עוד 20 פעם למלא ולרוקן…).
-
לי יצא לפגוש שני רכבים שנהרסו בגלל הסבה לגז.
ויטרה 2006 הלך מנוע וסעפת חודש לאחר ההסבה.
i30 סטיישן מנוע התחיל להסתלבט ולעשות פוזות והלכו הממירים.אני לא פוסל לגמרי את העניין של הגז אבל כן יש בו סיכון.
@מאיר כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
מכיוון שאצלי מדובר בכ40,000 ק"מ בשנה, הרי שהחיסכון כ12,000 שח בשנה אחת! ובמקרה שלי שווה להחליף מנוע מידי שנה… כלומר שהחיסכון שווה את הסיכון.
בכזה מצב אכן זה שווה את הסיכון, אבל יש אנשים שהם גם ככה בקושי נוסעים ובכל זאת הם רוצים חסכוני ובסוף גם אם קורה להם תקלה לא משמעותית כל כך זה כבר לא שווה את זה…
-
לי יצא לפגוש שני רכבים שנהרסו בגלל הסבה לגז.
ויטרה 2006 הלך מנוע וסעפת חודש לאחר ההסבה.
i30 סטיישן מנוע התחיל להסתלבט ולעשות פוזות והלכו הממירים.אני לא פוסל לגמרי את העניין של הגז אבל כן יש בו סיכון.
@מאיר כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
מכיוון שאצלי מדובר בכ40,000 ק"מ בשנה, הרי שהחיסכון כ12,000 שח בשנה אחת! ובמקרה שלי שווה להחליף מנוע מידי שנה… כלומר שהחיסכון שווה את הסיכון.
בכזה מצב אכן זה שווה את הסיכון, אבל יש אנשים שהם גם ככה בקושי נוסעים ובכל זאת הם רוצים חסכוני ובסוף גם אם קורה להם תקלה לא משמעותית כל כך זה כבר לא שווה את זה…
@בנג-ה
אני לא חושב שהמנועים נהרסים בגלל שזה ספציפית על גז.
כל מנוע מתרגל לביצועים הקבועים שלו, וכל שינוי לא טוב לו.
ולכן כשפתאום הוא צריך לנוע על הרגל אחר, זה יכול להזיק, לדוגמא.
מנוע שהורגל לנסוע במהירויות והאצות מסויימות, אם פתאום זה ישתנה באופן קבוע, יצוצו בעיות.
לצורך העניין אתן דוגמא ממכונת כביסה,
אמר לי פעם טכנאי, שמכונה שרגילה להסתובב על 800 סל"ד במשך שנה, היא מקבלת את הצורה והחיכוך הספציפי, ואם פתאום יתחילו לכבס בה על 1200 סל"ד, היא תלך. -
@בנג-ה
אני לא חושב שהמנועים נהרסים בגלל שזה ספציפית על גז.
כל מנוע מתרגל לביצועים הקבועים שלו, וכל שינוי לא טוב לו.
ולכן כשפתאום הוא צריך לנוע על הרגל אחר, זה יכול להזיק, לדוגמא.
מנוע שהורגל לנסוע במהירויות והאצות מסויימות, אם פתאום זה ישתנה באופן קבוע, יצוצו בעיות.
לצורך העניין אתן דוגמא ממכונת כביסה,
אמר לי פעם טכנאי, שמכונה שרגילה להסתובב על 800 סל"ד במשך שנה, היא מקבלת את הצורה והחיכוך הספציפי, ואם פתאום יתחילו לכבס בה על 1200 סל"ד, היא תלך.@משהקפלן לא יודע לגבי מכונת כביסה (צריך לשאול את בעלי האטראז’…) אבל ברכב זה בטח לא נכון, רכב הוא מאוד דינמי וגם אצל הנהגת הכי הכי פחדנית המנוע נע בטווח מאוד רחב של סל"ד וביצועים (לא שמענו על מישהו שלא רוצה רכב מרופא/בחורה כי אולי הוא לא יסתגל לביצועים החדשים…) והנזקים של הגז הם ברורים והגיוניים.
ההסבר הנכון הוא שבגלל שהמערכת לא מובנית במחשב הרכב מהיצרן היא לעולם לא תהיה מסונכרנת באופן מלא עם חיישני הרכב המקוריים וכו’ מה שגורם לזיופים בהזרקה (ובנוסף יש אומרים שיש השפעה להבדלים בנפיצות וטמפרטורת הבעירה בין בנזין לגפ"מ) -
@משהקפלן לא יודע לגבי מכונת כביסה (צריך לשאול את בעלי האטראז’…) אבל ברכב זה בטח לא נכון, רכב הוא מאוד דינמי וגם אצל הנהגת הכי הכי פחדנית המנוע נע בטווח מאוד רחב של סל"ד וביצועים (לא שמענו על מישהו שלא רוצה רכב מרופא/בחורה כי אולי הוא לא יסתגל לביצועים החדשים…) והנזקים של הגז הם ברורים והגיוניים.
ההסבר הנכון הוא שבגלל שהמערכת לא מובנית במחשב הרכב מהיצרן היא לעולם לא תהיה מסונכרנת באופן מלא עם חיישני הרכב המקוריים וכו’ מה שגורם לזיופים בהזרקה (ובנוסף יש אומרים שיש השפעה להבדלים בנפיצות וטמפרטורת הבעירה בין בנזין לגפ"מ)@נייטרון-חפשי
יש הבדל בין רכב שרגיל להאצות, לבין רכב שרגיל ליציאה מתונה
יש הבדל בין רכב שלא עבר את המאה קמש, לבין רכב שמגיע למאה חמישים בתדירות גבוהה
לא אחת רואים רכב שרק נגעו לו בדבר אחד, כל המערכת משתבשת.
פתאום משתבשים דברים נוספים
אני החלפתי משאבת מים חשמלית, ומיד אח"כ נדלקה נורה של egr
כי ברגע שפתאום המשאבה עובדת חזק יותר מתחיל לזוז כל הפיח בקולר
