לייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.
-
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לי מקרר לרכב המתחבר למצת 12V וזה ממש אחלה לטיולים - פשוט תענוג (יכול להיות גם מקפיא)
אממה, כשמכבים את הרכב, המקרר חודל מלעבוד. באלי אקספרס סוללה למקרר עולה כ400 שח וחשבתי אולי יהיה אפשר לייצר סוללה למקרר מ2-3 מצברים שכאלו:

רציתי לדעת: א. האם זה מעשי? ב. במידה וכן היאך בדיוק עושים זאת ואיך מטעינים את הסוללה בבית וברכב. (ואם מחברים למצבר של הרכב, מי מטעין את מי?..)
באם אתה מרוצה - וככה נשמע

אשמח למידע על המקרר, ותוך כמה זמן מההנעה הוא מתחיל באמת לקרר דברים בטמפ’ רגילה -
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
@נייטרון-חפשי כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
המקרר צורך 60W אבל הוא עובד לסירוגין כמו כל מקרר.
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לך את זה , סוללת ליתיום
אבל שוב, אי אפשר להאמין לזה. אלי אקספרס מגבה את המוכרים כשהנתונים לא נכונים (העיקר עובד…) הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
(אל תשכח להטעין אותה שהיא עומדת להיגמר לא להגיע לפריקה מלאה)
גם בליתיום צריך להימנע מפריקה מלאה? (סוללות של הפלאפון וכו’)
-
@נייטרון-חפשי כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
המקרר צורך 60W אבל הוא עובד לסירוגין כמו כל מקרר.
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לך את זה , סוללת ליתיום
אבל שוב, אי אפשר להאמין לזה. אלי אקספרס מגבה את המוכרים כשהנתונים לא נכונים (העיקר עובד…) הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
(אל תשכח להטעין אותה שהיא עומדת להיגמר לא להגיע לפריקה מלאה)
גם בליתיום צריך להימנע מפריקה מלאה? (סוללות של הפלאפון וכו’)
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 אמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתיים -
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
למה?
כי המקרר לא מתחבר לך בחוטים פלוס ומינוס ?
יש לו תקע? נכון אז צריך שקע כמו של הרכב -
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 אמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתיים@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 Googleאמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתייםבתכלס בתגובות מופיע שיש בקושי 3 אמפר.
למעשה:
א. מה החסרונות במצברי עופרת שכן אני לא משתמש באופן יומיומי.
ב. כיצד מטעינים סוללות אלו (אם מחברים מצבר למצבר, מי מחליט מי מטעין את מי?) האם צריך לקנות מטען כל שהוא?
-
@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 Googleאמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתייםבתכלס בתגובות מופיע שיש בקושי 3 אמפר.
למעשה:
א. מה החסרונות במצברי עופרת שכן אני לא משתמש באופן יומיומי.
ב. כיצד מטעינים סוללות אלו (אם מחברים מצבר למצבר, מי מחליט מי מטעין את מי?) האם צריך לקנות מטען כל שהוא?
@מאיר מה עם ממיר מתח?
אני ישבתי על זה בתקופה האחרונה וגם הזמנתי לי אחד כזה מאלי אקספרס ב146 ש"ח לפני קופונים
אני עשיתי חישוב שאם אני מחבר את הממיר ישירות למצבר כמה זמן הוא יכול לעבוד עם מנורה של 60W וזה גם מתאים בדיוק למקרר שלך ולפי החישוב שעשה לי ג’ימיני ניתן להחזיק בלי להניע את האוטו כ6 שעות!!!
ולפי זה זה יכול לענות לך על הצרכים שלך בדיוק!
וגם יכול לשמש אותך לעוד שימושים אם תרצה לטיולים וכדו’
אני עשיתי קצת בזמן האחרון שיעורי בית על הממירים אם תרצה אפרט קצת יותר עד היכן שידי מגעת
אני מחכה בינתיים לממיר שהזמנתי מאלי אקספרס כרגע אני מחפש כבלים ארוכים שאני יוכל לחבר אותו תמיד למצבר ושיהיה קבוע בתוך האוטו אולי בתא כפפות או מתחת למושב וכדו’
בנוסף לזה ישנה אפשרות גם לחבר מצבר נוסף לרכב כמו המצבר הרגיל של האוטו אבל צריך להוסיף בדרך כל מיני חלקים נוספים שאני עכשיו מנסה לבדוק גם בשביל חבר איך עושים את זה, לאבא שלי יש דבר כזה ברכב של העבודה שלו זה משהו ברעיון של אל חזור כמו שיש בצינורות המים שיש בבית לפני המונה של המים בשביל שמצבר אחד לא ידפוק את השני או ששניהם יתרוקנו יחד יש מכשור מסויים שעושה את העבודה הזאת אני כרגע בבדיקה ועבודה בעניין הזה אבל לדעתי ממיר מתח יכול לעשות בשבילך עבודה סופר מושלמת ולתת לך גם עוד אופציות מאשר רק לכבוד המקרר שלך… -
@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 Googleאמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתייםבתכלס בתגובות מופיע שיש בקושי 3 אמפר.
למעשה:
א. מה החסרונות במצברי עופרת שכן אני לא משתמש באופן יומיומי.
ב. כיצד מטעינים סוללות אלו (אם מחברים מצבר למצבר, מי מחליט מי מטעין את מי?) האם צריך לקנות מטען כל שהוא?
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 Googleאמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתייםבתכלס בתגובות מופיע שיש בקושי 3 אמפר.
לא התכוונתי להמליץ על הסוללות הללו מכיוון שאין לי שום ניסיון איתם אלא רק להדגיש שזה לא כ3 מצברים שהם כקילווואט אלא כמצבר אחד
למעשה:
א. מה החסרונות במצברי עופרת שכן אני לא משתמש באופן יומיומי.
המצבר שצירפת יספק לך מקסימום 80 וואט (פחות מבוסטר איכותי) שלכאורה לא יספיק לך
בנוסף מצבר נטען עם מטען מצברים ולא עם מטען קטן ופשוט וגם החיבור שלו למוצרים אחרים הוא עם צבתות ולא שקע יואסבי נורמלי
הגודל שלו ענק ביחס לסוללות עם קיבולת דומה
הוא הרבה יותר כבד
יש לו בלאי גבוה יותר מסוללותב. כיצד מטעינים סוללות אלו
יש מטען מצורף
-
@מאיר מה עם ממיר מתח?
אני ישבתי על זה בתקופה האחרונה וגם הזמנתי לי אחד כזה מאלי אקספרס ב146 ש"ח לפני קופונים
אני עשיתי חישוב שאם אני מחבר את הממיר ישירות למצבר כמה זמן הוא יכול לעבוד עם מנורה של 60W וזה גם מתאים בדיוק למקרר שלך ולפי החישוב שעשה לי ג’ימיני ניתן להחזיק בלי להניע את האוטו כ6 שעות!!!
ולפי זה זה יכול לענות לך על הצרכים שלך בדיוק!
וגם יכול לשמש אותך לעוד שימושים אם תרצה לטיולים וכדו’
אני עשיתי קצת בזמן האחרון שיעורי בית על הממירים אם תרצה אפרט קצת יותר עד היכן שידי מגעת
אני מחכה בינתיים לממיר שהזמנתי מאלי אקספרס כרגע אני מחפש כבלים ארוכים שאני יוכל לחבר אותו תמיד למצבר ושיהיה קבוע בתוך האוטו אולי בתא כפפות או מתחת למושב וכדו’
בנוסף לזה ישנה אפשרות גם לחבר מצבר נוסף לרכב כמו המצבר הרגיל של האוטו אבל צריך להוסיף בדרך כל מיני חלקים נוספים שאני עכשיו מנסה לבדוק גם בשביל חבר איך עושים את זה, לאבא שלי יש דבר כזה ברכב של העבודה שלו זה משהו ברעיון של אל חזור כמו שיש בצינורות המים שיש בבית לפני המונה של המים בשביל שמצבר אחד לא ידפוק את השני או ששניהם יתרוקנו יחד יש מכשור מסויים שעושה את העבודה הזאת אני כרגע בבדיקה ועבודה בעניין הזה אבל לדעתי ממיר מתח יכול לעשות בשבילך עבודה סופר מושלמת ולתת לך גם עוד אופציות מאשר רק לכבוד המקרר שלך…@צילפינגים כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר מה עם ממיר מתח?
אני ישבתי על זה בתקופה האחרונה וגם הזמנתי לי אחד כזה מאלי אקספרס ב146 ש"ח לפני קופוניםאיזו תגובה מושקעת!
אבל: המקרר עובד על 12v כך שאין צורך בממיר מתח. אגב, יש לי ממיר מתח אפי’ חיברתי דרכו בעבר מדפסת לרכב…
-
@צילפינגים כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר מה עם ממיר מתח?
אני ישבתי על זה בתקופה האחרונה וגם הזמנתי לי אחד כזה מאלי אקספרס ב146 ש"ח לפני קופוניםאיזו תגובה מושקעת!
אבל: המקרר עובד על 12v כך שאין צורך בממיר מתח. אגב, יש לי ממיר מתח אפי’ חיברתי דרכו בעבר מדפסת לרכב…
-
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 Googleאמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתייםבתכלס בתגובות מופיע שיש בקושי 3 אמפר.
לא התכוונתי להמליץ על הסוללות הללו מכיוון שאין לי שום ניסיון איתם אלא רק להדגיש שזה לא כ3 מצברים שהם כקילווואט אלא כמצבר אחד
למעשה:
א. מה החסרונות במצברי עופרת שכן אני לא משתמש באופן יומיומי.
המצבר שצירפת יספק לך מקסימום 80 וואט (פחות מבוסטר איכותי) שלכאורה לא יספיק לך
בנוסף מצבר נטען עם מטען מצברים ולא עם מטען קטן ופשוט וגם החיבור שלו למוצרים אחרים הוא עם צבתות ולא שקע יואסבי נורמלי
הגודל שלו ענק ביחס לסוללות עם קיבולת דומה
הוא הרבה יותר כבד
יש לו בלאי גבוה יותר מסוללותב. כיצד מטעינים סוללות אלו
יש מטען מצורף
@טכנולוג כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
לא התכוונתי להמליץ על הסוללות הללו מכיוון שאין לי שום ניסיון איתם אלא רק להדגיש שזה לא כ3 מצברים שהם כקילווואט אלא כמצבר אחד
זאת אומרת שהסוללות הללו מומלצות בהרבה מהסוללות שהבאתי בגלל הנסיבות שהבאת, ומה שנשאר זה למצוא סוללה עם נתונים מהימנים.
-
רק אציין שמצברי רכב ברגע שהמתח שלהם יורד מתחת ל11.5V הם כבר לא כ"כ יעילים, במיוחד ברכבי דיזל וכ"ש במשאיות. צריך לבדוק האם המקרר יכול לפעול גם על מתח קצת נמוך מ12V (ייתכן שהוא לא יעבוד/יעבוד חלש, או אפילו יינזק) ובמידה והתשובה חיובית ניתן להשתמש במצברים משומשים של משאיות, זה אמנם תופס יותר מקום ומשקל אבל זה בחינם ועם קיבולת אמפר גבוהה.
@צילפינגים כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
זה משהו ברעיון של אל חזור כמו שיש בצינורות המים שיש בבית לפני המונה של המים בשביל שמצבר אחד לא ידפוק את השני או ששניהם יתרוקנו יחד יש מכשור מסויים שעושה את העבודה הזאת
(רק בינתיים עד ש@לחיים ייענה לבקשתי ויגיב)
זה רכיב אלקטרוני שנקרא דיודה והעלות שלו מינימלית, ואולי יצטרכו גם קונטקטור (ריליי) בגלל העומס הגבוה.