לייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.
-
יש לי מקרר לרכב המתחבר למצת 12V וזה ממש אחלה לטיולים - פשוט תענוג (יכול להיות גם מקפיא)
אממה, כשמכבים את הרכב, המקרר חודל מלעבוד. באלי אקספרס סוללה למקרר עולה כ400 שח וחשבתי אולי יהיה אפשר לייצר סוללה למקרר מ2-3 מצברים שכאלו:

רציתי לדעת: א. האם זה מעשי? ב. במידה וכן היאך בדיוק עושים זאת ואיך מטעינים את הסוללה בבית וברכב. (ואם מחברים למצבר של הרכב, מי מטעין את מי?..)
-
יש לי מקרר לרכב המתחבר למצת 12V וזה ממש אחלה לטיולים - פשוט תענוג (יכול להיות גם מקפיא)
אממה, כשמכבים את הרכב, המקרר חודל מלעבוד. באלי אקספרס סוללה למקרר עולה כ400 שח וחשבתי אולי יהיה אפשר לייצר סוללה למקרר מ2-3 מצברים שכאלו:

רציתי לדעת: א. האם זה מעשי? ב. במידה וכן היאך בדיוק עושים זאת ואיך מטעינים את הסוללה בבית וברכב. (ואם מחברים למצבר של הרכב, מי מטעין את מי?..)
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לי מקרר לרכב המתחבר למצת 12V וזה ממש אחלה לטיולים - פשוט תענוג (יכול להיות גם מקפיא)
אממה, כשמכבים את הרכב, המקרר חודל מלעבוד. באלי אקספרס סוללה למקרר עולה כ400 שח וחשבתי אולי יהיה אפשר לייצר סוללה למקרר מ2-3 מצברים שכאלו:

רציתי לדעת: א. האם זה מעשי? ב. במידה וכן היאך בדיוק עושים זאת ואיך מטעינים את הסוללה בבית וברכב. (ואם מחברים למצבר של הרכב, מי מטעין את מי?..)
באם אתה מרוצה - וככה נשמע

אשמח למידע על המקרר, ותוך כמה זמן מההנעה הוא מתחיל באמת לקרר דברים בטמפ’ רגילה -
בגדול אתה יכול לחבר את זה לטעינה מהמצת וזה יטען כל הנסיעה {רק צריך בקר לשמירה על הסוללה שלא תחרוג}
וכשתכבה מנוע {תוציא את המפתח=מצבר}המקרר יעבוד על המצבר שלך רק תוציא לו שקע ישירות מהמצבר {עולה באלי כ5 ש"ח}
רק לא לחבר ישירות בין המצברים של הרכב לזה כי אז אכן הם יעבדו במקביל וכל זמן שיגמר לך המצבר הקטן גם הגדול לא יעבוד
ואגב אתה חייב לחבר אותם במקביל ולא בטור שלא יעלה ל36 V
אבל למה לקנות מצברים כאלה שיש היום גם מצברי ליטיום שמחזיקים יותר פריקות יותר נפח ועוד ולא הרבה יותר יקר מצרף דוגמא {לא יודע כמה המקרר שלך צורך}סוללה ליטיום -
בגדול אתה יכול לחבר את זה לטעינה מהמצת וזה יטען כל הנסיעה {רק צריך בקר לשמירה על הסוללה שלא תחרוג}
וכשתכבה מנוע {תוציא את המפתח=מצבר}המקרר יעבוד על המצבר שלך רק תוציא לו שקע ישירות מהמצבר {עולה באלי כ5 ש"ח}
רק לא לחבר ישירות בין המצברים של הרכב לזה כי אז אכן הם יעבדו במקביל וכל זמן שיגמר לך המצבר הקטן גם הגדול לא יעבוד
ואגב אתה חייב לחבר אותם במקביל ולא בטור שלא יעלה ל36 V
אבל למה לקנות מצברים כאלה שיש היום גם מצברי ליטיום שמחזיקים יותר פריקות יותר נפח ועוד ולא הרבה יותר יקר מצרף דוגמא {לא יודע כמה המקרר שלך צורך}סוללה ליטיום@שטייגען-במעלה כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
אבל למה לקנות מצברים כאלה שיש היום גם מצברי ליטיום שמחזיקים יותר פריקות יותר נפח ועוד ולא הרבה יותר יקר מצרף דוגמא {לא יודע כמה המקרר שלך צורך}סוללה ליטיום
אבל אי אפשר להאמין לאף מילה באלי אקספרס, בטח לא בקיבולת סוללות. אני רוצה לקבל לפחות 4 שעות שימוש.
-
בגדול אתה יכול לחבר את זה לטעינה מהמצת וזה יטען כל הנסיעה {רק צריך בקר לשמירה על הסוללה שלא תחרוג}
וכשתכבה מנוע {תוציא את המפתח=מצבר}המקרר יעבוד על המצבר שלך רק תוציא לו שקע ישירות מהמצבר {עולה באלי כ5 ש"ח}
רק לא לחבר ישירות בין המצברים של הרכב לזה כי אז אכן הם יעבדו במקביל וכל זמן שיגמר לך המצבר הקטן גם הגדול לא יעבוד
ואגב אתה חייב לחבר אותם במקביל ולא בטור שלא יעלה ל36 V
אבל למה לקנות מצברים כאלה שיש היום גם מצברי ליטיום שמחזיקים יותר פריקות יותר נפח ועוד ולא הרבה יותר יקר מצרף דוגמא {לא יודע כמה המקרר שלך צורך}סוללה ליטיום -
@שטייגען-במעלה כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
אבל למה לקנות מצברים כאלה שיש היום גם מצברי ליטיום שמחזיקים יותר פריקות יותר נפח ועוד ולא הרבה יותר יקר מצרף דוגמא {לא יודע כמה המקרר שלך צורך}סוללה ליטיום
אבל אי אפשר להאמין לאף מילה באלי אקספרס, בטח לא בקיבולת סוללות. אני רוצה לקבל לפחות 4 שעות שימוש.
-
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לי מקרר לרכב המתחבר למצת 12V וזה ממש אחלה לטיולים - פשוט תענוג (יכול להיות גם מקפיא)
אממה, כשמכבים את הרכב, המקרר חודל מלעבוד. באלי אקספרס סוללה למקרר עולה כ400 שח וחשבתי אולי יהיה אפשר לייצר סוללה למקרר מ2-3 מצברים שכאלו:

רציתי לדעת: א. האם זה מעשי? ב. במידה וכן היאך בדיוק עושים זאת ואיך מטעינים את הסוללה בבית וברכב. (ואם מחברים למצבר של הרכב, מי מטעין את מי?..)
באם אתה מרוצה - וככה נשמע

אשמח למידע על המקרר, ותוך כמה זמן מההנעה הוא מתחיל באמת לקרר דברים בטמפ’ רגילה -
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
@נייטרון-חפשי כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
המקרר צורך 60W אבל הוא עובד לסירוגין כמו כל מקרר.
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לך את זה , סוללת ליתיום
אבל שוב, אי אפשר להאמין לזה. אלי אקספרס מגבה את המוכרים כשהנתונים לא נכונים (העיקר עובד…) הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
(אל תשכח להטעין אותה שהיא עומדת להיגמר לא להגיע לפריקה מלאה)
גם בליתיום צריך להימנע מפריקה מלאה? (סוללות של הפלאפון וכו’)
-
@נייטרון-חפשי כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
המקרר צורך 60W אבל הוא עובד לסירוגין כמו כל מקרר.
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
יש לך את זה , סוללת ליתיום
אבל שוב, אי אפשר להאמין לזה. אלי אקספרס מגבה את המוכרים כשהנתונים לא נכונים (העיקר עובד…) הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
@DanielC כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
(אל תשכח להטעין אותה שהיא עומדת להיגמר לא להגיע לפריקה מלאה)
גם בליתיום צריך להימנע מפריקה מלאה? (סוללות של הפלאפון וכו’)
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
הם כותבים שם 150a שזה שוה ערך ל3 מצברי רכב…
לא, זה לא מדויק משום שבמצבר רכב זה במתח של 12 וולט (כ500 וואט) אבל בסוללות שצורפו כאן המדידה היא במתח של 3.7 וולט (שזה המתח של כל תא בודד) ולכן אם נמיר את זה למתח של 12 וולט (שזה המתח שבפועל הוא מוציא) זה יהיה בערך כמו מצבר סטנדרטי של רכב (40 אמפר)
ובד"כ במוצרים איכותיים בעלי אקספרס הנתונים די אמיתיים -
@מאיר כתב בלייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.:
למה?
כי המקרר לא מתחבר לך בחוטים פלוס ומינוס ?
יש לו תקע? נכון אז צריך שקע כמו של הרכב