התייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.
-
@אוטופון מה נחשב לטיפול רציני שם?
- שמן במנוע חסר
- תיבת הילוכים תושבת מה זה בכלל אומר?
- תותבים סדוקים נקישות במתלה
- תיקון זווית היגוי נקישה במערכת הגה
- בלאי צלחות ורפידות אחוריות כיוון בלם חניה
- סימני דליפה בצנרת זיהום ופליטה (הבוחן מציין שנראה לו שהיה שמה הלחמות במערכת/ממיר)
- בטנות גלגלים פגומות ימין
יש עוד כמה פגמים אבל אם היו נראים פחות רלוונטים כמו פנסים וחריקה בחלונות האחרונים בסגירה
לפי מה שהם הוציאו מה עלויות טיפול של הרכב הזה כרגע בשביל להביא אותו למצב מושלם?
-
@חכם-באשי הכל כסת"חים הדבר היחידי שמדאיג זה חוסר שמן במנוע, מה הכוונה אין כלום ? או שזה במינימום ? צריך לשאול את בעל הרכב כל כמה זמן הוא ממלא שמן לקבל אינדקציה אם הרכב אוכל שמן.
כל השאר אל תתייחס -
@DanielC כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
הכל כסת"חים
זה לא דברים שיש להם בלאי ברמה שאני אהיה חייב להחליף אותם לפני טסט? יש פה גלגלים שאני רואה שהם גמורים ונקישות בהגה זה לא מסרק? רק הדברים שעכשיו אני ציינתי זה למעלה מ-2000 שקל
-
@DanielC כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
הכל כסת"חים
זה לא דברים שיש להם בלאי ברמה שאני אהיה חייב להחליף אותם לפני טסט? יש פה גלגלים שאני רואה שהם גמורים ונקישות בהגה זה לא מסרק? רק הדברים שעכשיו אני ציינתי זה למעלה מ-2000 שקל
-
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
-
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??
לא יכלו להעביר לניוטרל? -
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??
לא יכלו להעביר לניוטרל?@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אמנם כך חשבו בהתחלה, אך התברר שהבלמים לא תפקדו.
אתה יודע אם נוסעים מהר פול גז עם מנוע של גרנדיס ותו"כ בולמים מגולני עד פוריה ברור שהבלמים יהיו שרופים רציני…
@YOLEVI כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??
לא יכלו להעביר לניוטרל?אתה לגמרי צודק! טמטום גמור של המוקדנית במוקד 100 שכשעוד היה זמן אמרה לו להתחכך בגדרות בשביל להאט! במקום פשוט להוציא לניוטרל כמו שאמרת. זה חלק מהסיבות (יחד עם חטיפת הנערים הי"ד) לרפורמה במוקד ופיצולו למוקד 110 ומוקד 100. מאז היו עוד כמה מקרים ובגלל שהכניסו למוקד ידע כמו שצריך הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר ולא הגיע לכותרות הראשיות ח"ו.
@שלמה אתה בטוח שנתפס הבק"ש?
- בכל הדוחות שקראתי על תאונות דומות בעולם דובר בעיקר על דוושה שנתפסה בשטיח, כן, כל כך פשוט… (ולכן חשוב לעגן אותו טוב שלא יעלה עם הזמן)
- הכרתי מישהו עם גרנדיס שסיפר לי שהמצערת שלו (אלקטרונית כמובן) תקולה, ומידי פעם היא נותנת גז! אבל הוא לא מחליף אותה כי זה יקר והוא עירני לשמור עליה שלא תשתולל ותסכן אותו. לדעתי הוא לקח סיכון רציני ביותר אבל כך הוא היה שנים עם הרכב. אולי זה מה שקרה להם לא צריך להגיע לבק"ש.
תכלס זה לא באמת משנה שטיח בק"ש או מצערת, חשוב לדעת שאם נתפס הגז מעבירים לניוטרל ונגמר האירוע עוד לפני שהתחיל (ולפני שנשרפו הבלמים), אפשר לבלום בנחת ושהטורים במנוע יצרחו כמה שהם רוצים… אחרי שהרכב עצר לגמרי אפשר בנחת ובבטיחות לנסות להבין איפה הבעיה.
-
@אוטופון אבל זה נראה לי יותר טוב למרות הצורך בטיפול קטן…
https://www.yad2.co.il/vehicles/item/j1m374ws?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=18&pagination=1@אוטופון כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@אוטופון אבל זה נראה לי יותר טוב למרות הצורך בטיפול קטן…
https://www.yad2.co.il/vehicles/item/j1m374ws?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=18&pagination=1זה כבר לא רלוונטי לך אבל רק מציין שלפני כמה שבועות הרכב פורסם ב-15 אלף והיה כתוב על בעיה במיכל מים. כלומר יש לבדוק חשד לבעיה במערכת הקירור והמסתעף…
-
@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אמנם כך חשבו בהתחלה, אך התברר שהבלמים לא תפקדו.
אתה יודע אם נוסעים מהר פול גז עם מנוע של גרנדיס ותו"כ בולמים מגולני עד פוריה ברור שהבלמים יהיו שרופים רציני…
@YOLEVI כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??
לא יכלו להעביר לניוטרל?אתה לגמרי צודק! טמטום גמור של המוקדנית במוקד 100 שכשעוד היה זמן אמרה לו להתחכך בגדרות בשביל להאט! במקום פשוט להוציא לניוטרל כמו שאמרת. זה חלק מהסיבות (יחד עם חטיפת הנערים הי"ד) לרפורמה במוקד ופיצולו למוקד 110 ומוקד 100. מאז היו עוד כמה מקרים ובגלל שהכניסו למוקד ידע כמו שצריך הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר ולא הגיע לכותרות הראשיות ח"ו.
@שלמה אתה בטוח שנתפס הבק"ש?
- בכל הדוחות שקראתי על תאונות דומות בעולם דובר בעיקר על דוושה שנתפסה בשטיח, כן, כל כך פשוט… (ולכן חשוב לעגן אותו טוב שלא יעלה עם הזמן)
- הכרתי מישהו עם גרנדיס שסיפר לי שהמצערת שלו (אלקטרונית כמובן) תקולה, ומידי פעם היא נותנת גז! אבל הוא לא מחליף אותה כי זה יקר והוא עירני לשמור עליה שלא תשתולל ותסכן אותו. לדעתי הוא לקח סיכון רציני ביותר אבל כך הוא היה שנים עם הרכב. אולי זה מה שקרה להם לא צריך להגיע לבק"ש.
תכלס זה לא באמת משנה שטיח בק"ש או מצערת, חשוב לדעת שאם נתפס הגז מעבירים לניוטרל ונגמר האירוע עוד לפני שהתחיל (ולפני שנשרפו הבלמים), אפשר לבלום בנחת ושהטורים במנוע יצרחו כמה שהם רוצים… אחרי שהרכב עצר לגמרי אפשר בנחת ובבטיחות לנסות להבין איפה הבעיה.
@אלי-0 קראתי בעבר את דו"ח הבדיקה של התאונה של משפחת אטיאס. במסקנא זה בלמים בשילוב האצה. משום מה הם מתעלמים מנושא האצה ומתייחסים יותר לבלמים למרות שיש שם עדויות של בעלי גרנדיס שזה קרה להם שהרכב פשוט האיץ פתאום בלי שליטה. הם מסתמכים על זה שהרפידות היו שרופות ולא ייתכן שהם נשחקו רק בהאצה ובירידה. לכן לדעתם, בצירוף העובדה שלא הוחלפו לו רפידות תקופה ארוכה, פשוט הם היו שחוקות.
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רברס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להשאר בחיים.
קישור לתחקיר:
http://sfile-pull.f-static.com/image/users/125534/ftp/my_files/tikia-clali/שיחזור תאונת דרכים משפחת אטיאס.pdf?id=13350889 -
@אלי-0 קראתי בעבר את דו"ח הבדיקה של התאונה של משפחת אטיאס. במסקנא זה בלמים בשילוב האצה. משום מה הם מתעלמים מנושא האצה ומתייחסים יותר לבלמים למרות שיש שם עדויות של בעלי גרנדיס שזה קרה להם שהרכב פשוט האיץ פתאום בלי שליטה. הם מסתמכים על זה שהרפידות היו שרופות ולא ייתכן שהם נשחקו רק בהאצה ובירידה. לכן לדעתם, בצירוף העובדה שלא הוחלפו לו רפידות תקופה ארוכה, פשוט הם היו שחוקות.
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רברס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להשאר בחיים.
קישור לתחקיר:
http://sfile-pull.f-static.com/image/users/125534/ftp/my_files/tikia-clali/שיחזור תאונת דרכים משפחת אטיאס.pdf?id=13350889