תעלומה מעניינת בקיה נירו, המים נעלמו....
-
שלום וברכה!
בימים האחרונים, לאור מכירת רכבי הישן (טויוטה פריוס 2013, אם שאלתם) התחלתי בחיפושי אחר רכב יד שנייה עם ק"מ ומחיר הגיוני. לאחר שיטוט ארוך ביד 2 מצאתי רכב כלבבי, הנתונים היו טובים והתקשרתי לחברי שעמו אני בקשר שילך לבדוק לי את הרכב.
בעל הרכב הנ"ל מתגורר בחיפה וחברי גם גר באותו המקום ועקב כך שאני גר באזור ירושלים, כבר אתמול (יום ד’) חברי הלך לבדוק בשבילי את הרכב, והוא מצא את הרכב שמור ומטופל לפי הספר, הוא התקשר אלי לומר לי שאבוא למחרת לבצע את הקנייה.
כשבאתי היום לחיפה המוכר המתין לי ולפני שהתחלתי את נסיעת המבחן דרשתי לבצע בדיקה מסביב הרכב, מצב הפח, הצצה למכסה המנוע, מושבים וכולי, כשפתחתי את מכסה המנוע נוכחתי לראות כי מיכל המים - ריק! חברי אמר לי שהוא זוכר בוודאות שיום לפני, כשהוא בא לבדוק את הרכב - היו מים במיכל, וככל הנראה מדובר במקרה הטוב ‘רק’ בנזילה או במקרה היותר גרוע - ראש מנוע שותה מים.
לא היססתי וביקשתי ללכת במידית למכון בדיקה כדי לברר את עניין העלמות המים, במכון הבדיקה ישבו על הרכב שלושה אנשים ובדקו את הרכב מכל עבר, פשוט ניתחו את הרכב אך לא מצאו את סיבת העלמות המים.
לאחר כשעה וחצי של בדיקות קרא לי הבודק לחדר והסביר שהרכב כמכלול תקין, המנוע נשמע טוב ולא נראה כי הוא סובל מחוסר מים, והרכב כמכלול נראה ממש במצב מעולה. אך השאלה המטרידה היא לאן נעלמו המים. הבודק נתן אפשרות שהמים מגיעים לאזור הממיר קטליטי - שזה גם מחלה של הנירו.
לאחר שעליתי בחזרה לאוטובוס הביתה בפחי נפש (בכל זאת שעתיים נסיעה לכל כיוון) התקשר אלי הבודק ואמר שיתכן מאוד שהמים שנעלמו זה לא נזילה, אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
וכעת לשאלת המומחים —
האם לדעתכם יתכן ומדובר באמת רק בפקק שלא היה סגור היטב - לדברי הנהג, הרכב מטופל רק בקיה כל 10000 ק"מ ומטיפול לטיפול הוא לא רואה בכלל את מכסה המנוע מהצד השני ויום לפני היה שם מים. וכן המנוע לא התחמם אף פעם וגם לא היום. וגם לא נדלקה אף נורה.
או - האם יתכן שמדובר בתקלה שקשורה לממיר?
בין כך ובין כך, האם רכב שלא היה לו מים במיכל כבר לא שווה לגעת בו או שהנזק עדיין לא קרה?
אשמח לעזרתכם
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
שלום וברכה!
בימים האחרונים, לאור מכירת רכבי הישן (טויוטה פריוס 2013, אם שאלתם) התחלתי בחיפושי אחר רכב יד שנייה עם ק"מ ומחיר הגיוני. לאחר שיטוט ארוך ביד 2 מצאתי רכב כלבבי, הנתונים היו טובים והתקשרתי לחברי שעמו אני בקשר שילך לבדוק לי את הרכב.
בעל הרכב הנ"ל מתגורר בחיפה וחברי גם גר באותו המקום ועקב כך שאני גר באזור ירושלים, כבר אתמול (יום ד’) חברי הלך לבדוק בשבילי את הרכב, והוא מצא את הרכב שמור ומטופל לפי הספר, הוא התקשר אלי לומר לי שאבוא למחרת לבצע את הקנייה.
כשבאתי היום לחיפה המוכר המתין לי ולפני שהתחלתי את נסיעת המבחן דרשתי לבצע בדיקה מסביב הרכב, מצב הפח, הצצה למכסה המנוע, מושבים וכולי, כשפתחתי את מכסה המנוע נוכחתי לראות כי מיכל המים - ריק! חברי אמר לי שהוא זוכר בוודאות שיום לפני, כשהוא בא לבדוק את הרכב - היו מים במיכל, וככל הנראה מדובר במקרה הטוב ‘רק’ בנזילה או במקרה היותר גרוע - ראש מנוע שותה מים.
לא היססתי וביקשתי ללכת במידית למכון בדיקה כדי לברר את עניין העלמות המים, במכון הבדיקה ישבו על הרכב שלושה אנשים ובדקו את הרכב מכל עבר, פשוט ניתחו את הרכב אך לא מצאו את סיבת העלמות המים.
לאחר כשעה וחצי של בדיקות קרא לי הבודק לחדר והסביר שהרכב כמכלול תקין, המנוע נשמע טוב ולא נראה כי הוא סובל מחוסר מים, והרכב כמכלול נראה ממש במצב מעולה. אך השאלה המטרידה היא לאן נעלמו המים. הבודק נתן אפשרות שהמים מגיעים לאזור הממיר קטליטי - שזה גם מחלה של הנירו.
לאחר שעליתי בחזרה לאוטובוס הביתה בפחי נפש (בכל זאת שעתיים נסיעה לכל כיוון) התקשר אלי הבודק ואמר שיתכן מאוד שהמים שנעלמו זה לא נזילה, אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
וכעת לשאלת המומחים —
האם לדעתכם יתכן ומדובר באמת רק בפקק שלא היה סגור היטב - לדברי הנהג, הרכב מטופל רק בקיה כל 10000 ק"מ ומטיפול לטיפול הוא לא רואה בכלל את מכסה המנוע מהצד השני ויום לפני היה שם מים. וכן המנוע לא התחמם אף פעם וגם לא היום. וגם לא נדלקה אף נורה.
או - האם יתכן שמדובר בתקלה שקשורה לממיר?
בין כך ובין כך, האם רכב שלא היה לו מים במיכל כבר לא שווה לגעת בו או שהנזק עדיין לא קרה?
אשמח לעזרתכם
איזה שנה הנירו?
יש בשנים 2016-2018/9 תקלה מהמזגן בגלל שהמזגן מעביר צינור דרך האגזוז וזה תקלה די נפוצה בנירו ויכול להיות שזה מה שקרה לו וזה לא נזילה
אם אתה רוצה אני מוכר רכב כזה בירושלים שמור מאוד
-
@דני-מערכות
כשכתבתי את הפוסט התפללתי שתראה את הפוסט ראשון ושתגיב לי.
הרכב הוא אכן שנת 2017. אבל מעולם לא היה חסר מים - וכראיה - המנוע אף פעם לא התחמם.
וכן, אשמח לפרטים על הנירו. -
@דני-מערכות
כשכתבתי את הפוסט התפללתי שתראה את הפוסט ראשון ושתגיב לי.
הרכב הוא אכן שנת 2017. אבל מעולם לא היה חסר מים - וכראיה - המנוע אף פעם לא התחמם.
וכן, אשמח לפרטים על הנירו.@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
@דני מערכות
כשכתבתי את הפוסט התפללתי שתראה את הפוסט ראשון ושתגיז לי.
הרכב הוא אכן שנת 2017. אבל מעולם לא היה חסר מים - וכראיה - המנוע אף פעם לא התחמם.
וכן, אשמח לפרטים על הנירו.זה שהוא לא התחמם אף פעם לא אומר כלום
לפרטים נוספים פנה בפרטי -
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
שלום וברכה!
בימים האחרונים, לאור מכירת רכבי הישן (טויוטה פריוס 2013, אם שאלתם) התחלתי בחיפושי אחר רכב יד שנייה עם ק"מ ומחיר הגיוני. לאחר שיטוט ארוך ביד 2 מצאתי רכב כלבבי, הנתונים היו טובים והתקשרתי לחברי שעמו אני בקשר שילך לבדוק לי את הרכב.
בעל הרכב הנ"ל מתגורר בחיפה וחברי גם גר באותו המקום ועקב כך שאני גר באזור ירושלים, כבר אתמול (יום ד’) חברי הלך לבדוק בשבילי את הרכב, והוא מצא את הרכב שמור ומטופל לפי הספר, הוא התקשר אלי לומר לי שאבוא למחרת לבצע את הקנייה.
כשבאתי היום לחיפה המוכר המתין לי ולפני שהתחלתי את נסיעת המבחן דרשתי לבצע בדיקה מסביב הרכב, מצב הפח, הצצה למכסה המנוע, מושבים וכולי, כשפתחתי את מכסה המנוע נוכחתי לראות כי מיכל המים - ריק! חברי אמר לי שהוא זוכר בוודאות שיום לפני, כשהוא בא לבדוק את הרכב - היו מים במיכל, וככל הנראה מדובר במקרה הטוב ‘רק’ בנזילה או במקרה היותר גרוע - ראש מנוע שותה מים.
לא היססתי וביקשתי ללכת במידית למכון בדיקה כדי לברר את עניין העלמות המים, במכון הבדיקה ישבו על הרכב שלושה אנשים ובדקו את הרכב מכל עבר, פשוט ניתחו את הרכב אך לא מצאו את סיבת העלמות המים.
לאחר כשעה וחצי של בדיקות קרא לי הבודק לחדר והסביר שהרכב כמכלול תקין, המנוע נשמע טוב ולא נראה כי הוא סובל מחוסר מים, והרכב כמכלול נראה ממש במצב מעולה. אך השאלה המטרידה היא לאן נעלמו המים. הבודק נתן אפשרות שהמים מגיעים לאזור הממיר קטליטי - שזה גם מחלה של הנירו.
לאחר שעליתי בחזרה לאוטובוס הביתה בפחי נפש (בכל זאת שעתיים נסיעה לכל כיוון) התקשר אלי הבודק ואמר שיתכן מאוד שהמים שנעלמו זה לא נזילה, אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
וכעת לשאלת המומחים —
האם לדעתכם יתכן ומדובר באמת רק בפקק שלא היה סגור היטב - לדברי הנהג, הרכב מטופל רק בקיה כל 10000 ק"מ ומטיפול לטיפול הוא לא רואה בכלל את מכסה המנוע מהצד השני ויום לפני היה שם מים. וכן המנוע לא התחמם אף פעם וגם לא היום. וגם לא נדלקה אף נורה.
או - האם יתכן שמדובר בתקלה שקשורה לממיר?
בין כך ובין כך, האם רכב שלא היה לו מים במיכל כבר לא שווה לגעת בו או שהנזק עדיין לא קרה?
אשמח לעזרתכם
איזה שנה הנירו?
יש בשנים 2016-2018/9 תקלה מהמזגן בגלל שהמזגן מעביר צינור דרך האגזוז וזה תקלה די נפוצה בנירו ויכול להיות שזה מה שקרה לו וזה לא נזילה
אם אתה רוצה אני מוכר רכב כזה בירושלים שמור מאוד
@דני-מערכות כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
יש בשנים 2016-2018/9 תקלה מהמזגן בגלל שהמזגן מעביר צינור דרך האגזוז וזה תקלה די נפוצה בנירו ויכול להיות שזה מה שקרה לו וזה לא נזילה
Spoiler
נו, לא הבנתי. זה מה שאמור להחסיר מים ממיכל המים?
-
@דני-מערכות כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
יש בשנים 2016-2018/9 תקלה מהמזגן בגלל שהמזגן מעביר צינור דרך האגזוז וזה תקלה די נפוצה בנירו ויכול להיות שזה מה שקרה לו וזה לא נזילה
Spoiler
נו, לא הבנתי. זה מה שאמור להחסיר מים ממיכל המים?
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
@דני-מערכות כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
יש בשנים 2016-2018/9 תקלה מהמזגן בגלל שהמזגן מעביר צינור דרך האגזוז וזה תקלה די נפוצה בנירו ויכול להיות שזה מה שקרה לו וזה לא נזילה
Spoiler
נו, לא הבנתי. זה מה שאמור להחסיר מים ממיכל המים?
כן כי זה מתאדה מהצינור שבאגזוז
ויכול להיות שאם היית מחכה עוד קצת המנוע היה מתחמם והיה נדלקת נורה
זה תקלה שקורית בפתאומיות בלי שום סימנים לפני הסימן היחיד זה שהמזגן על חום עובד יותר חלש לפני זה -
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
כמה עולה לסדר כזה דבר?
נ.ב. במכון הבדיקה בדקו את האגזוז ולא מצאו ממצאים חריגים.זה צינור ליד האגזוז וזה תקלה שקשה למצא אותה
להחליף את החלק עולה 17000 אבל כולם עושים מעקף לחלק הזה כמו שקיה עצמם התחילו לעשות החל מ2019 ואין לי מושג כמה זה עולה במוסכים אצלי זה חבר שעשה לי כשקרה התקלה (והמחיר בהתאם) -
שלום וברכה!
בימים האחרונים, לאור מכירת רכבי הישן (טויוטה פריוס 2013, אם שאלתם) התחלתי בחיפושי אחר רכב יד שנייה עם ק"מ ומחיר הגיוני. לאחר שיטוט ארוך ביד 2 מצאתי רכב כלבבי, הנתונים היו טובים והתקשרתי לחברי שעמו אני בקשר שילך לבדוק לי את הרכב.
בעל הרכב הנ"ל מתגורר בחיפה וחברי גם גר באותו המקום ועקב כך שאני גר באזור ירושלים, כבר אתמול (יום ד’) חברי הלך לבדוק בשבילי את הרכב, והוא מצא את הרכב שמור ומטופל לפי הספר, הוא התקשר אלי לומר לי שאבוא למחרת לבצע את הקנייה.
כשבאתי היום לחיפה המוכר המתין לי ולפני שהתחלתי את נסיעת המבחן דרשתי לבצע בדיקה מסביב הרכב, מצב הפח, הצצה למכסה המנוע, מושבים וכולי, כשפתחתי את מכסה המנוע נוכחתי לראות כי מיכל המים - ריק! חברי אמר לי שהוא זוכר בוודאות שיום לפני, כשהוא בא לבדוק את הרכב - היו מים במיכל, וככל הנראה מדובר במקרה הטוב ‘רק’ בנזילה או במקרה היותר גרוע - ראש מנוע שותה מים.
לא היססתי וביקשתי ללכת במידית למכון בדיקה כדי לברר את עניין העלמות המים, במכון הבדיקה ישבו על הרכב שלושה אנשים ובדקו את הרכב מכל עבר, פשוט ניתחו את הרכב אך לא מצאו את סיבת העלמות המים.
לאחר כשעה וחצי של בדיקות קרא לי הבודק לחדר והסביר שהרכב כמכלול תקין, המנוע נשמע טוב ולא נראה כי הוא סובל מחוסר מים, והרכב כמכלול נראה ממש במצב מעולה. אך השאלה המטרידה היא לאן נעלמו המים. הבודק נתן אפשרות שהמים מגיעים לאזור הממיר קטליטי - שזה גם מחלה של הנירו.
לאחר שעליתי בחזרה לאוטובוס הביתה בפחי נפש (בכל זאת שעתיים נסיעה לכל כיוון) התקשר אלי הבודק ואמר שיתכן מאוד שהמים שנעלמו זה לא נזילה, אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
וכעת לשאלת המומחים —
האם לדעתכם יתכן ומדובר באמת רק בפקק שלא היה סגור היטב - לדברי הנהג, הרכב מטופל רק בקיה כל 10000 ק"מ ומטיפול לטיפול הוא לא רואה בכלל את מכסה המנוע מהצד השני ויום לפני היה שם מים. וכן המנוע לא התחמם אף פעם וגם לא היום. וגם לא נדלקה אף נורה.
או - האם יתכן שמדובר בתקלה שקשורה לממיר?
בין כך ובין כך, האם רכב שלא היה לו מים במיכל כבר לא שווה לגעת בו או שהנזק עדיין לא קרה?
אשמח לעזרתכם
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
אם זה הטענה, אפשר לבדוק אותה ביום אחד! פשוט למלאת שוב, לסגור היטב, ולראות אם נעלמו שוב…
-
@לוחצגז כתב בתעלומה מעניינת בקיה נירו - אשמח לעזרת המומחים בלבד!:
אלא יתכן מאוד שכשחברי בדק את הרכב ביום האתמול ופתח את פקק מיכל המים הוא לא סגר אותו היטב ולפיכך כל המים שהיו במיכל - התאדו (בכל זאת חום של חיפה ונסיעה של שעה בטמפרטורת עבודה).
אם זה הטענה, אפשר לבדוק אותה ביום אחד! פשוט למלאת שוב, לסגור היטב, ולראות אם נעלמו שוב…
אם זה הטענה, אפשר לבדוק אותה ביום אחד! פשוט למלאת שוב, לסגור היטב, ולראות אם נעלמו שוב…
רעיון גאוני בהחלט!
אבל הבעיה היא שהרכב לא אצלי כעת אלא אצל המוכר ועם כל הכבוד - על ה 1 % שאולי הוא מרמה (והוא באמת עושה רושם של אדם ישר) ובאמת ישנה תקלה במים - אני לא מוכן להמר על כאלה סוגי בדיקות.
-
לענ"ד אפילו ברכב של 10 אלף לא הייתי קונה ככה .
מערכת קירור תקינה זה המינימום בבדיקת רכב ואם יש ספק בזה לדעתי אין ספק