עתיד המכוניות החשמליות
-
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
-
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל
למעשה א’‘א לדעת כלום על העתיד, כי מצד העתיד בכלל לא צריך לקנות מכונית, כי טסלה תעשה מוניות אוטונומיות, ומי יחזיק רכב, בשביל מה. [זה התכנון שלהם]
בינתיים מהנסיון העבר מי שקנה מכונית חשמלית של חברה טובה לא כזה הפסיד [יש כאלו שהרויחו]
ויש עוד סיבות.
[ומה גם שלהחליף סוללה היום זה לא כזה יקר כמו פעם בערך כ200 דולר ליחידה, נכון זה יקר, אבל עדיין לא כמו פעם 1500 דולר, ואולי זה רק מערכת ושיפוץ וכו’, ימים יגידו] -
אני לא חושב שיש ממש בדבריו
כי מקסימום כל הרכבים ה’פחות שווים’ ילכו למי שתקציבו דל, ויהיו הסובארו אברייכים (או הפריוס אברייכים, אם תרצו) של הדור הבא.
כמובן זה לא יקרה בבת אחת, אבל ככל שיכנסו לשוק רכבים במחירים עממיים עם טווח נסיעה ארוך (של 600 ק"מ ומעלה) נוכל לראות את שאר דגמי החשמליים כמו הג’ילי, בי איי די ודומיהם כלהיטות בשוק המשומשות ביד 2.
עדיין, 350 ק"מ טווח זה משהו שמספיק לרוב הציבור. -
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
למעשה א’'א לדעת כלום על העתיד, כי מצד העתיד בכלל לא צריך לקנות מכונית, כי טסלה תעשה מוניות אוטונומיות, ומי יחזיק רכב,
הנקודה היא שלעומת העבר שההבדל בין המכוניות הישנות לחדשות היה יותר בנוחות בנראות ובמהירות ופחות הטווח ובמהירות מילוי הדלק שאלה סקטורים הרבה יותר חשובים כי זה חסכון משמעותי של זמן,
ולגבי טסלה זה לא בדיוק נכון גם יש מוניות ועדיין יש הרבה יותר אנשים שנוהגים לבד,
ואולי בעצם אתה צדק והשאלה שלי הייתה צריכה להיות למה שווה להשקיע היום ברכב חדש עם ההתפתחות היום היא כל כך מהירה ובשנים הקרובות עולם הרכב הולך להשתנות בצורה דראסטית, וא"כ ירידות הערך הולכות להיות מטורפות? -
אני לא חושב שיש ממש בדבריו
כי מקסימום כל הרכבים ה’פחות שווים’ ילכו למי שתקציבו דל, ויהיו הסובארו אברייכים (או הפריוס אברייכים, אם תרצו) של הדור הבא.
כמובן זה לא יקרה בבת אחת, אבל ככל שיכנסו לשוק רכבים במחירים עממיים עם טווח נסיעה ארוך (של 600 ק"מ ומעלה) נוכל לראות את שאר דגמי החשמליים כמו הג’ילי, בי איי די ודומיהם כלהיטות בשוק המשומשות ביד 2.
עדיין, 350 ק"מ טווח זה משהו שמספיק לרוב הציבור.@לוחצגז כן אבל אני דיברתי בעיקר על הירידת ערך שתהיה מטורפת
-
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
למעשה א’'א לדעת כלום על העתיד, כי מצד העתיד בכלל לא צריך לקנות מכונית, כי טסלה תעשה מוניות אוטונומיות, ומי יחזיק רכב,
הנקודה היא שלעומת העבר שההבדל בין המכוניות הישנות לחדשות היה יותר בנוחות בנראות ובמהירות ופחות הטווח ובמהירות מילוי הדלק שאלה סקטורים הרבה יותר חשובים כי זה חסכון משמעותי של זמן,
ולגבי טסלה זה לא בדיוק נכון גם יש מוניות ועדיין יש הרבה יותר אנשים שנוהגים לבד,
ואולי בעצם אתה צדק והשאלה שלי הייתה צריכה להיות למה שווה להשקיע היום ברכב חדש עם ההתפתחות היום היא כל כך מהירה ובשנים הקרובות עולם הרכב הולך להשתנות בצורה דראסטית, וא"כ ירידות הערך הולכות להיות מטורפות?@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
וא"כ ירידות הערך הולכות להיות מטורפות?
א. מי שקונה רכב חדש הירידת ערך שלה ‘‘לטעמי’’ מטורפת, והוא לוקח את זה בחשבון. [למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
ב. עדיין לא הוכח, וכשלא הוכח אין כ’‘כ טענה שיהיה בעתיד, כי בעתיד גם מתכננים רכבי מטוס וכו’,
ג. והנסיון העבר הוכיח בינתיים שאין כ’'כ הבדל. [כמובן שתמיד יהיה הבדל אבל לא כמו שנבאו]
ולגבי טסלה זה לא בדיוק
לא הבנתי, אולי הסברת מיד. -
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
וא"כ ירידות הערך הולכות להיות מטורפות?
א. מי שקונה רכב חדש הירידת ערך שלה ‘‘לטעמי’’ מטורפת, והוא לוקח את זה בחשבון. [למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
ב. עדיין לא הוכח, וכשלא הוכח אין כ’‘כ טענה שיהיה בעתיד, כי בעתיד גם מתכננים רכבי מטוס וכו’,
ג. והנסיון העבר הוכיח בינתיים שאין כ’'כ הבדל. [כמובן שתמיד יהיה הבדל אבל לא כמו שנבאו]
ולגבי טסלה זה לא בדיוק
לא הבנתי, אולי הסברת מיד.@מיוחד התכוונתי לגבי מה שכתבת שטסלה הולכת לפתח מוניות אוטנומיות
-
@מיוחד התכוונתי לגבי מה שכתבת שטסלה הולכת לפתח מוניות אוטנומיות
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
מעופפות
הה.
כן כי ככה המשקיעים במניות אומרים. [לא מוניות, מניות] -
@יוסי-לוינטל
למעשה א’‘א לדעת כלום על העתיד, כי מצד העתיד בכלל לא צריך לקנות מכונית, כי טסלה תעשה מוניות אוטונומיות, ומי יחזיק רכב, בשביל מה. [זה התכנון שלהם]
בינתיים מהנסיון העבר מי שקנה מכונית חשמלית של חברה טובה לא כזה הפסיד [יש כאלו שהרויחו]
ויש עוד סיבות.
[ומה גם שלהחליף סוללה היום זה לא כזה יקר כמו פעם בערך כ200 דולר ליחידה, נכון זה יקר, אבל עדיין לא כמו פעם 1500 דולר, ואולי זה רק מערכת ושיפוץ וכו’, ימים יגידו]פוסט זה נמחק! -
@לוחצגז כן אבל אני דיברתי בעיקר על הירידת ערך שתהיה מטורפת
@יוסי-לוינטל
הוא אשר אמרתי, למרות ההתקדמות הטכנולוגית בתחום עדיין יהיה ביקוש בשוק המשומשות לרכבים ‘מיושנים’ יותר, כמו הבי איי די והג’ילי.
כמו שמחירם של הרבה רכבים עם מערכת הנעה מיושנת יחסית המבוססות בנזין לא ירדו במחירם משמעותית מאז כניסת החשמליות לשוק.
ואם בטווח עסקינן, טווח של 350 ק"מ מספיקים לאדם הממוצע, זה שיש יותר טווח ברכבים חדשים לא בהכרח יגרום לפגיעה בשוק המשומשות של הרכב. -
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל אני חושב שהנושא הזה טעון ותלוי את מי אתה שואל
אם אתה שואל מישהו שקנה חשמלית והשקיע 150,000-200,000 ש"ח ודאי שיגיד לך שלעולם לא ירד המחיר יותר מהפחת הטבעי
ואם אתה שואל בעלי רכב בנזין או מתלבטים שאינם עושים מעשה יגידו לך שלכאו’ יירד משמעותי המחיר של החשמליות ולכן כדאי להמתין ולספוג את הדלק לבנתיים. -
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי
כל רכישת רכב מהניילונים לא ריווחית. גם לטענתו שרכב חשמלי של היום יהיה פרימיטיבי בעוד מס’ שנים, לכאו’ גם בנזין יהיה פרימיטיבי.
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ,
לגבי נהגי מוניות הוא צודק בהחלט! אבל לשאר העם שנוסעים עם הרכב לעיתים רחוקות נסיעות ממש ארוכות, לא נראה לי שהם ישלמו סכומי עתק רק בשביל לחסוך 20 דק’ טעינה פעם בחודש-חודשיים…
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
היום אין אפי’ נביאי בעל, מה נאמר אנחנו?.. מה שכן, הבעיה לדעתי אחרת והיא: סין. רמת היצור שלהם, איך נאמר בעדינות, לא סתם אליאקספרס נותנים לרשום חוות דעת עד כחודש מקבלת המוצר…
-
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל אחרי שקראתי בעיון רב את דברי חברי התותחים פה, אודה ולא אבוש שדעתי היא שונה.
ויש במה להתבייש, כי “באתר דזקוקין דנורא ובעורין דאשא מאן מעייל בר נפחא לתמן” (ב"מ פה:)
כי אומנם נכון שלא רווחי לקנות שום רכב חדש, משום ירידת הערך המיידית מעצם העובדה שהגלגלים אמרו “שלום עליכם” לאספלט (וכמו הבדיחה הקבועה שלי על יאכטה שנרטבת), וכדברי ר’ @מאיר שמוחו חד וחריף בחשבונות הנ"ל (ובכל עניין).
והן אמת שרכבים חשמליים מסין שווים (לכל הפחות בעיניי, וכבר אני רואה לקוחות “מרוצים” שפתחו ב"מרוצים" אחר רכבים אחרים (“לא תחסום”, הייתי חייב).
ונכון שבאופן יחסי בעלי טסלה ורכבים איכותיים נוספים דיווחו שלא ממש הפסידו, וכדברי ר’ @מיוחד (שעיונו מבעית, והבעית אותי שוב לאחרונה), אלא שבעזות קלה אני סובר שקניית רכב חשמלי עד כה הייתה סוג של קניית גאדג’ט חדש, שאתה נהנה ומתלהב, ויש על מה, אבל הבעיה שברכב - כל שניה יוצא חדש, ושלא כמו רכבי הבנזין - השכלולים והקפיצות הטכנולוגיות שלהן הם ממש לפי לוח הכפל, ולא רק שהוסיפו אחרי עשר שנים הנעה ללא מפתח או כסאות מחוממים. דובר לאחרונה שטויוטה למשל כבר הודיעו שהצפי לטווח סוללה בדגמים הבאים יהיה באזור 1300 ק"מ (לא זוכר את המס’ המדוייק), וזמן הטעינה הולך ומשתפר משנה לשנה, ואני בספק אם אלו מכלולים שיהיה אפשר להחליף (כי איזה חברה תהיה מטופשת תשקיע בייצור סוללה חדשה מותאמת לדגם הישן, במקום לכוף אותך לקנות את הדגם החדש ולהרוויח עליך “בוחטה” הרבה יותר גדולה), ואת"ל שיהיה אפשרי להחליף - מי אמר שזה יהיה כדאִי להחליף. מישהו כאן באמת רואה את עצמו מחליף סוללה ב-20K ש"ח?
אני לא טוען שלא כדאי בכלל בכלל לקנות רכב חשמלי, אדרבה, זה אמור להוות חסכון (למרות שגם העניין הזה הוא לוט בערפל עם כל הדיבורים על “מס נסועה” ולך תדע מה ילד יום), אבל מי שחושב שהוא יקנה איזו ג’ילי ב-“החל מ-169,000” וחושב שבעוד שנתיים-שלוש הוא ימכור אותה מבלי להפסיד כ-50% בירידת הערך - חי בגן עדן של…
אתם מוזמנים לבדוק ביד2 מה קורה עם הג’ילי לדוגמא כיום, איך אנשים לא מפרסמים ביותר מ-110K רכבים שנקנו ב-180K לפחות, ולא מצליחים למכור אותם במחירים האלו. הסוכנויות הן יותר ריאליות במחירים (לפחות במשהו…וגם בזה הן מגזימות) ולא מציעות למכירה ביותר מ-100K.
שבעוד שנתיים אקנה ג’ילי (נפלתי עליהם רק לשם הדוגמא) ב-140K יד שנייה עם טווח של “עד 490 ק"מ” (כאילו אין הפעלת מזגן ועליות וירידות במדינת ישראל) כשאוכל לקנות ב-180K ג’ילי שהיא חדשה יותר, יפה יותר, מהניילונים, עם טווח כפול, וטעינה מהירה יותר.
ולסיום - גם אם אתם חושבים שאני מבלבל את המוח (קורה הרבה) - זה השיקול שעולה במוחו של כל אדם ואדם ששוקל לקנות רכב חשמלי - וגם אם השיקול (לסברתכם) אינו נכון - עצם קיומו בשוק - גורם לירידת ערך חדה מאוד בשוק. אלו החיים. -
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
זה שווה לדוגמא לאדם שנוסע כל יום ממודיעין עילית לירושלים [ויש מאות כאלה], ומשלם דלק חודשי מעל 2200 ש"ח, שייקח את הסכום הזה וישים בליסינג על החשמלי, ירוויח להתפנק על רכב חדש ויחסוך את הטיפולים של רכב בנזין ישן. משתלם.ובאופן כללי, הכתבה הנ"ל אמורה דווקא לעודד את אנ"ש, בעצם מספרים לך שעוד שנתיים שלוש תוכל לקנות BYD בת חמש - שש שנים - רכב חשמלי, גבוה עם נוחות של רכב מנהלים וביצועים של רכב ספורט, במחיר 55 אלף ש"ח… מה רע? ומה אכפת לך שבאותו הזמן הצפונבונים מהפקק באיילון יתחדשו עם רכב שנוסע 1300 ק"מ בטעינה?
לך יהיה נניח טווח ריאלי של 200 ק"מ, מספיק בשביל הנסיעות השוטפות, [כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…]