מס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?
-
@יצחק-רשטונ כתב בהאם מומלץ לשלב ברכב מערכת גז?:
הערה חשובה בעניין :
ממה שאני מבין בתחילת 2026 יחול מס נסועה על רכבים חשמליים וכן על רכבים מונעים בגז .
המחיר יעמוד על 15 אגורות לק"מ צמוד למדד ויעודכן אחת לשנה .כשבאים להתקין גז צריך לחשב כל אחד את המעלות והחסרונות.
המעלה של הסבה לגז ברורה- חסכון של בערך 50% בעלויות חומר הבערה וזה לא קצת .
החסרונות - עלות ההתקנה, שגרת טיפולים נוספת, בלאי גדול יותר למנוע [לרוב אין בעיות אבל זה מתשתנה מאחד לאחד], אסורה חניה בחניונים סגורים .
ובקרוב חסרון נוסף של תוספת 15 אגורות לק"מ שמורידה את אחוזי החיסכון וממילא מערערת את העניין האם זה שווה את שאר החסרונות .
יעשה כל אחד את חישובו , כי זה באמת סוגיה מענינת לציבורינו החסכן -
@נייטרון-חפשי מה שיגרום לבעלי רכב גפ"מ/חשמלי (מסויימים) לאפס מונה לפני כל טסט.
-
בעקבות הפוסט המובא התעוררתי למספר שאלות:
האם זה אומר סוף עידן החיסכון בגפ"מ (וירידת ערך דרסטית לבעלי הרכבים), או שאנחנו דווקא בתחילת עידן חדש: מי מחברי הפורום לוקח ע"ע להיות הראשון לפתוח גמ"ח שינוי ק"מ!שאלתי את עצמי, מה טעם יש להטיל מס על רכבי גפ"מ יותר מרכבי בנזין או סולר? ולמה אם רוצים להטיל מס לא מעלים את מחיר הגז ע"י הטלת מס בלו?
התשובה שלי לעניין (וכך נשמע לי מבין הדברים במקור שהובא) היא שייתכן ובאמת התכנון הוא להטיל מס על כלל הרכבים אלא שזה נעשה בהדרגה, מה דעתכם?ומה עם הציטוט הזה?
לצורך כך, ייבחנו האפשרויות הטכנולוגיות להכללת פרמטרים נוספים במודל המס החדש שיגובש: שעת הנסיעה, מיקום הנסיעה ומספר הנוסעים, ולהתפתחויות הטכנולוגיות והתפעוליות וזאת תוך שמירה על עקרון השוויון והיבטי הגנת פרטיות הנוסעים בתיאום עם משרד המשפטים, משרד האנרגיה והתשתיות ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
האם זה אומר שתוך מספר שנים תהיה למדינה אפשרות לעקוב אחר מיקומו של כל רכב והרגלי הנסיעה כחלק מתהליך קומוניזציה רחב היקף? (נסעת מעל המהירות המותרת? דו"ח יישלח בזמן אמת! לבעלי טלפון כשר תשלח הודעה קולית). -
@נייטרון-חפשי כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
האם זה אומר שתוך מספר שנים תהיה למדינה אפשרות לעקוב אחר מיקומו של כל רכב והרגלי הנסיעה כחלק מתהליך קומוניזציה רחב היקף? (נסעת מעל המהירות המותרת? דו"ח יישלח בזמן אמת! לבעלי טלפון כשר תשלח הודעה קולית).
לכאורה כן. דובר בזמנו על טכנוגרף לכל רכב, אבל הציבור לא סבל את זה ולכן זה נעצר.
אולי עכשיו בחסות “צריך כסף בגלל המלחמה” ידחפו לנו כל מיני תוכניות מגרה, בעיקר ממשרד האוצר. לנפח אוויר בגלגלים זה עדיין בחינם, נכון? -
@נייטרון-חפשי זה כתוב שם בפירוש
" יא. עד ליום 1 בינואר 2025 תגיש ועדת המעקב את המלצותיה לשר האוצר בדבר האפשרות לקבוע מס נסועה דיפרנציאלי שיחול גם על רכבי סולר ובנזין וגם על רכבים חשמליים, שאינו מס נסועה חלף בלו אלא מס שנועד להפנים עלויות אחרות שמייצר השימוש ברכבים פרטיים, בשים לב לאזורי הנסיעה ולשעות הנסיעה." -
@צילפינגים כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
@טכנולוג לא מספיק המס בלו על הדלק הם רוצים עוד מס על נסועה?
מי החליק שם על השכל?זה בדיוק הענין שמי שמשלם על הדלק לא ישלם את מס הנסיעה ומי שירד להם מתשלומי הבלו = כל נוסעי החשמליות למיניהם יתחיל לשלם את זה במקום אחר
-
@צילפינגים אם הבנתי נכון מהאמור למעלה, זה לא מס טיפשי גריידא, זה בגלל שיש הוצאות למדינה על הנסיעה של האנשים ברכב פרטי מלבד הוצאות של פקקים וכו’
בגדול כמו שמס קניה ברכב גדול משל בית כי זה מותרות, לכן כשהמדינה צריכה כסף, אפשר גם לייקר את זה עוד קצת כי זה מותרות.
לכן אני די מבין את זה, אף שחסרים לי כמה הסברים מה בדיוק הולך לקרוא ולמה. -
@צבי-דורש-ציון כן אבל אי אפשר לייקר מוצר ללא הגבלה כי הוא מותרות.
יש כל כך הרבה הוצאות למי שיש כבר רכב (שרובם הולכים למדינה) אז לייקר עוד?
לכאורה זה הנושא כאן (בכל אופן ככה אני הבנתי ואם הבנתי נכון אז זה באמת טיפשות גרידא) -
@צבי-דורש-ציון אנחנו משלמים מספיק מיסים בכדי לכסות את הנזקים של המדינה מרכב פרטי לעוד 50 שנה קדימה
אם רק תעשה חישוב תגלה שבעצם רוב ההוצאות החודשיות שלך הולכים למדינה בדרך כזו או אחרת ישירה או עקיפה אז מה הם רוצים עוד?
מספיק כל העובדים במדינה בעצם עובדים רק בשביל המדינה ואכמ"ל…
ולא נשכח שאין בין חורין אלא מי שעוסק בתורה ובמקרה הזה זה מקבל משמעות יתר!!! -
@צילפינגים חשבון פשוט של רוב האברכים שפגשתי מקבלים מהמדינה יותר ממה שהם נותנים לה, אבל ממש לא נראה לי שכאן זה המקום לדון בזה (מוזמן בפרטי…).
הנזק הכי גדול למדינה מרכבים פרטיים כמו שכתבתי הוא זה שיש פקקים, מדובר על מליארדים, ושם זה גם להרבה אנשים פרטיים. (רק שכאן במקום לשפר משמעותית את התח"צ עושים חוב לרכבים, ואולי אם הכסף הזה הולכים להוזיל את התח"צ? חלום שלי להיות שר התחבורה…)@zalmensmok אה"נ, פה זה כבר מקום לויכוח והכל יחסי.
-
@יצחק-1 להיפך @יצחק-רשטונ טען כאן שלא יחול עליהם מס נסועה כיוון שהמדינה מחשיבה אותם כרכב בנזין לעניין המיסוי בקניה
דבר מעניין שקרה בעקבות הנושא הזה- מדינת ישראל כידוע צריכה הרבה כסף לממן את כל המשרות המיותרות ולכן היא ביטלה את הטבת המס לרכבי “פלאג אין” וקבעה
להתייחס אליו כרכב מונע בדלק
בטענה שבסופו של דבר כשהסוללה נגמרת הרכב הופך להיברידי רגיל ובכך אין סיבה שהוא יזכה להטבת מס , בהמשך כשעלתה הצעת החוק שבעלי רכב חשמלי ישלמו מס נסועה רצתה המדינה לכלול בזה גם את הרכבי “פלאג אין”
ולהתייחס אליו כרכב מונע בסוללה
בטענה שיש להם סוללה שמאפשרת להם לסוע כרכב חשמלי
ובכך רצתה המדינה גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה .
הדבר כמובן גרר התנגדות נרחבת ורכבי הפלאג אין לא נכללו במס הנסועה.
מה שהביא לביקוש גובר שלהם ובכך הגיע לארץ הרכב שפתח את השירשור ועוד כמה רכבי פלאג אין סינים שהפכו לדבר החם הבא -
@צבי-דורש-ציון כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
הנזק הכי גדול למדינה מרכבים פרטיים כמו שכתבתי הוא זה שיש פקקים,
לא כ"כ ירדתי לעומק דעתך למה זה עולה למדינה כסף שיש פקקים?
אם כבר זה ריווחי כי הרכבים אוכלים יותר דלק בפקקים [זה בהומור…]