חום מנוע עולה בניוטרל
-
הבעיה אצלי היא כזאת:
הרכב נוסע מצויין גם בעליות קשות לא מתחמם, ולא חסר טיפת שמן או מים ברוך השם,
הבעיה מתחילה כשעומדים, בד"כ אחרי זמן ממושך מחוג החום מנוע מתחיל לטפס, ואם אני לוחץ על הגז בניוטרל המחוג יורד חזרה לאמצע,
וכן בנסיעה ממושכת בניוטרל אפילו ב 100 קמ"ש החום עולה מה ששולל שזה בעיה במאוורר, בקיצור החום מנוע עולה במצב סרק (ניוטרל) גם בנסיעה.
מדובר בפיאט פנדה ידני 2011,
מי שמכיר או שנתקל בכזו בעיה, או למי שיש כיוון מה זה יכול להיות, אשמח אם יוכל לשתף פה, תודה מראש. -
K Klonimoos סימן נושא זה כשאלה
-
נשמע לי בעיה במשאבת מים
-
@יצחק-רשטונ כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
נשמע לי בעיה במשאבת מים
זה היה אחת האופציות שחשבתי עליהם,
השאלה היא למה מסתבר שזה משאבה יותר מאשר סתימה ברדיאטור למשל?
והאם יש דרך לבדוק את זה באופן עצמאי? או שזה רק לפרק את המשאבה מהמקום? -
@Shebsale כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
רק לפרק את המשאבה מהמקום?
נכון!
כשהטורים עולים אז גם מהירות המשאבה עולה בהתאם, זה יכול להיות רדיאטור אבל פחות מסתבר מה גם שמשאבת מים ניתן לבדוק משא"כ רדיאטור שזה רק להחליף, משבת מים זה גם יותר זול. -
-
@Shebsale כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
למה? א"א לעשות ניקוי רדיאטור?
קודם כל לא, אבל כוונתי הייתה שאי אפשר לוודא שכן הבעיה ברדיאטור אלא פשוט מחליפים ורואים אם הבעיה נפתרה, משא"כ משאבת מים שמפרקים ורואים מיד האם היא תקולה.
-
@נייטרון-חפשי כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
למה? א"א לעשות ניקוי רדיאטור?
אפשר לעשות שטיפה לכל המערכת
וגם לרדיאטור יש איזה חומר
אבל זה עבודה זמן סבלנות בעיקר
[גם יש אפשרות לפרק אותו וכו’]אבל כמו שכתבו כבר למעלה מסתבר שזה פחות הבעיה.
-
@מיוחד כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
למה? א"א לעשות ניקוי רדיאטור?
אפשר לעשות שטיפה לכל המערכת
וגם לרדיאטור יש איזה חומר
אבל זה עבודה זמן סבלנות בעיקר
[גם יש אפשרות לפרק אותו וכו’]פעם היו מכונים לניקוי רדיאטורים… מאז הרדיאטורים שוכללו ומעברי המים צומצמו למילימטרים, עד שעבודת ניקוי מלבד העובדה שעלולה לגרום נזק לרדיאטור או סתם לא להועיל, היא גם לא שווה את המחיר של רדיאטור חדש.
ברדיאטור חימום לעומת זאת כן מנסים לעשות שטיפה כי:- גם יעילות חלקית של רדיאטור החימום מספיקה בהחלט בארצנו.
- עבודת פירוק רדיאטור חימום היא יקרה מאוד ולכן מעדיפים לעשות שטיפה על אף הסיכון ששטיפה לא תועיל.
-
@נייטרון-חפשי כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
משא"כ משאבת מים שמפרקים ורואים מיד האם היא תקולה.
אם תוכל לפרט איך רואים את זה,
פשוט אני מתקן אצל ערבי שאני לא רואה סיבה שהוא יגיד לי שהמשאבה טובה, אני צריך לראות בעצמי. -
@Shebsale כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
אם תוכל לפרט איך רואים את זה,
פשוט אני מתקן אצל ערבי שאני לא רואה סיבה שהוא יגיד לי שהמשאבה טובה, אני צריך לראות בעצמי.לרוב שמשאבה בעיתית יש חופש בין הציר המרכזי לגוף המשאבה , פשוט מחזיקים ביד ומרגישים אם זה יכול רק להסתובב או גם לרקוד .
בהזמנות זאת אני חייב לומר שמוסכניק שאתה לא יודע אם הוא משקר אותך או לא , אל תלך אליו !!! כ"ש אם הוא נמנה על העם שהדבר היחיד שהוא מצטיין בו זה טרור ושקרים
חייב למצוא בעל מקצוע אמין, במקרה הזה היקר הוא הזול [אם אתה לא מכיר מוסכניק טוב באיזורך אתה מומלץ להוועץ בפורום הנכבד הזה שכידוע מורכב מבני תורה אמינים וימליצו לך עצה הוגנת] -
@יצחק-רשטונ כתב בחום מנוע עולה בניוטרל:
לרוב שמשאבה בעיתית יש חופש בין הציר המרכזי לגוף המשאבה , פשוט מחזיקים ביד ומרגישים אם זה יכול רק להסתובב או גם לרקוד .
הכל אמת אבל לא זה המקרה, התיאור שלך נוגע לנזילת מים מהמשאבה ואת זה ניתן לזהות גם בלי לפרק, אצלו הרכב מתחמם אפילו שהוא לא מאבד מים.