מה עדיף בירידות - ברקסים או הילוך נמוך
-
@ביתשמשניק
כמדומני כבר דיברו על זה בעבר (@Klonimoos?)אני טוען שעדיף הילוך נמוך
-
@ביתשמשניק משתמשים בגיר כדי להאט רק כדי שהברקסים לא יתחממו
אם אתה נמצא בירידות של ים המלח תאט עם הגיר
אם אתה סתם בירידה באמצע 443 חבל על הגיר תאט עם הברקסים -
@קינג-קומפיוטר
נכון, זה דעת הרוב, [אבל יש שגם סבורים אחרת, אבל במקום שהברקסים לא יעבדו בכלל אין מה הנידון, אלא מדובר רק על שחיקה, וגם זה בשימוש תדיר, ולא לשכוח שהדבר הכי חשוב זה לא הברקס ולא הגיר אלא החיים] -
רק לדייק: בלימת מנוע מאטה באיטיות (…) וע"כ היא מועילה בעיקר לשמירה על מהירות נמוכה (יחסית), כך שסדר הפעולות המומלץ (למיטב הבנתי) הוא: האטה ע"י הברקסים ושימור הקצב ע"י בלימת המנוע.
בנוסף, אמנם החשבון לגבי עלות הרפידות+צלחות למול עלות הגיר הוא נכון, אך בבלימה ממושכת ישנו חשש של אובדן אפקטיביות בבלמים עצמם (באופן זמני) מה שמחייב לחשוב על ‘החיים עצמם’ לפני העלויות השונות, וכמדומה שלזה רמז הרב ה-@מיוחד ובכל אופן כן ציין הרב @ק"ק בפירוש. -
@יעקב-מ-פינס כתב במה עדיף בירידות - ברקסים או הילוך נמוך:
@ביתשמשניק
כמדומני כבר דיברו על זה בעבר (@Klonimoos?)אכן דובר על זה באריכות פה זה אכן נושא ישן.
לצורך העניין אציין פה
@ביתשמשניק כתב במה עדיף בירידות - ברקסים או הילוך נמוך:
והגיר זה חתיכת נזק
@מאיר כתב בגיר טיפטרוניק:
התשובה שקיבלתי היא שאכן הבלאי של הגיר בא מצד ההתנגדות שהיא חלשה עד לא קיימת בבלימת מנוע בירידות. כלומר שהגיר לא נהרס מבלימה בירידות.