הסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה
-
שלום חברים,
בעקבות כמה דיונים שנפתחו כאן לאחרונה, והאחרון שבהם כאן שמנע מחבר נכבד בפורום קנסות מיותרים, חשבתי לעשות קצת סדר בעניין הזה (ואז אפשר לשלוח כל שואל לכאן, בעז"ה).
ראשית, אני רוצה להדגיש שהמושג מנוי כמעט מיד עושה רושם של תשלום חודשי, כמו בכל מנוי אחר שאנחנו מכירים, אך לא כך הם הדברים, בנוגע לכבישי האגרה בישראל.
כדי שנבין את זה היטב, קודם כל נסביר איך עובדים כבישי האגרה:
בכניסה ויציאה של כל כביש אגרה (או מקטע, בכביש 6) מותקנות מצלמות לא חכמות במיוחד, ממש כמו מצלמות אבטחה טיפוסיות, שמצלמות פשוט את הרכבים שעוברים בכביש).אגב, מצלמה כזו תראו מכוונת לכם על לוחית הרישוי הקדמית בכניסה לכל חניון שעובד עם כירטוס.
משהו כזה:
וכאן נכנס לתמונה (תרתי משמע) העובד של חברת האגרה, שתפקידו (המסעיר) פשוט לשבת מול המסך ולהזין למערכת נתונים (להזכירכם, בכביש 6 זה חוזר על עצמו בכל מקטע) את מספר הרישוי של כל רכב שהוא רואה. רכבי מנוי נפלטים אוטומטית ו"לא מזוהים" עוברים לתהליך הנפקת חשבונית חיוב לפי הנסיעה (עכשיו תבינו למה לוקח נצח לחשבונית להגיע).
הואיל וגם למשועממים כרוניים צריך לשלם משכורות, החברות מעדיפות לחסוך בעובדים כאלו (ובכסף רב) ע"י שכנוע הלקוחות לקצר תהליכים, בשיטת Win=Win.
[יש זמן רב דיבורים על לעבור למערכת חכמה, אפילו מבוססת בינה מלאכותית לתועלת העניין, ויכול להיות שהם מייעלים את המערכת יותר, אך גם עצם קיומו של מנוי שכספו משולם בזמן - חוסך להם מספיק כדי לספק לנו הנחות. אז כמאמר העולם - נותנים לך? תיקח]איך זה עובד?
נתחיל מהסבר על כביש 6, ואז על השאר יהיה מספיק ברור כדי שנוסיף רק עוד משפט.
בכביש 6 (הרגיל, לא צפון) שמוחזק כיום ע"י חברת “דרך ארץ” (תודו שהשם אקזוטי משהו) מציעים ללקוח שני סוגי מנויים: 1) מנוי וידאו. 2) מנוי פסקל.
מנוי וידאו משמעותו שהלקוח נרשם מראש ללא עלות בחברה דרך האתר , ההרשמה כוללת פרטי לקוח (שם, טלפון, מייל, כתובת וכד’) ופרטי רכב (אפשר להכניס כמה רכבים ולעשות סדר בין הרכבים, וכן במכירת רכב להוציא את הרכב מהמנוי בלחיצת כפתור) ואמצעי תשלום (אשראי). כאן הכל נגמר מצד הלקוח. מעכשיו אותו עובד מסור רק מזין את מספר הרישוי למערכת וכל שאר הקסם קורה כמעט לבד, ולכן החשבונית תגיע מהר יותר, ואף לפניה עוד ניתן לראות באזור האישי באתר את הנסיעות ואת הצפי לחיוב. מבחינת הלקוח יש Win נוסף והוא חסכון בכאב ראש, ואין חשש לחיובי ריביות (מטורפות, יש לציין) על חשבונית שלא שולמה במועד. מבחינת החברה ה-Win הוא שהיא לא רודפת אחרי לקוח סורר, וגם אותו העובד יכול לטפל ב-5 רכבים כאלו בזמן שייקח לו לטפל ברכב 1 לא מזוהה.
אין דמי מנוי כלל והחיובים הם לפי שימוש, לא תסע - לא תשמע מהם.
כתמריץ למנויי וידאו החברה מציעה הנחה של עד 20% בתעריף לעומת לקוח שאינו מנוי.
מנוי פסקל משמעותו שהלקוח נרשם כמו במנוי הוידאו, אלא שמשלם דמי פקדון (חד-פעמיים כמובן) על מכשיר פסקל (בעוד כמה שורות נדבר על דמי הפקדון). את המכשיר (שגודלו כ-5 ס"מ על 9 ס"מ) מצמידים לשמשה הקדמית מפנים (עדיף בצד הכהה של השמשה).
כאן הכל נגמר מצד הלקוח. מעכשיו אותו עובד מסור מיותר לגמרי, מכשיר הפסקל מתקשר ישירות עם מערכת האגרה הממוחשבת שמוצבת גם היא בשערים, לצד אותן המצלמות.
(המכשיר משמיע צפצוף אחד קטן וכמעט לא מורגש במעבר של כל שער כזה)
תודה ל@EBA שחיפש לנו בגוגל.
דמי הפקדון עומדים היום על 94.5 ש"ח, ומוחזרים ללקוח בכל עת שיחזיר את המכשיר (לאחד ממרכזי השירות) ובלבד שהמכשיר תקין.
במידה והחלפתם רכב - את המכשיר פשוט מעבירים לרכב החדש, ומעדכנים באתר את פרטי הרכב החדש. זה הכל.
את המכשיר ניתן לאסוף ללא עלות באחד ממרכזי השירות או לקבל בדואר רשום בתשלום של 17.2 ש"ח או ע"י שליח עד הבית בתשלום של 38.59 ש"ח.
כתמריץ למנויי פסקל החברה מציעה הנחה של עד 40% בתעריף לעומת לקוח שאינו מנוי (או עד 38.2% , כמו שדקדק נכון ידידנו @EBA).דוגמא מהאתר לחישובי תעריפים:
תודה ל@EBA שצילם לנושימו לב: מנוי בכביש 6 איננו כולל את כביש 6 צפון או את מנהרות הכרמל.
עד כאן לגבי כביש 6.
בכביש 6 צפון שמוחזק כיום ע"י חברת “6 חוצה צפון” העניין עובד באופן דומה, ההרשמה ללא עלות באתר. כרגע אין להם מנוי פסקל אלא מנוי וידאו בלבד. הרווח של מנוי וידאו שולי יותר (לעומת כביש 6) והוא (מלבד חסכון בכאב ראש) שאין חיוב עמלת גביה בסך של 1.37 ש"ח לנסיעה. אבל גם זה משהו, כשנרשמים פעם אחת בחינם. לא?
שימו לב: מנוי בכביש 6 צפון איננו כולל את כביש 6 או את מנהרות הכרמל.
במנהרות הכרמל שמוחזקות כיום ע"י חברת “כרמלטון”. ההרשמה ללא עלות דרך האתר או בטלפון *5424. גם כאן מדובר במנוי וידאו בלבד. וגם כאן הרווח של מנוי וידאו שולי יותר (לעומת כביש 6) והוא (מלבד חסכון בכאב ראש) שמנויים רשאים להמשיך בנסיעה כרגיל דרך שערים המיוחדים להם, ואינם צריכים לעצור בשערי התשלום (שפקוקים לפעמים). אבל גם זה משהו, כשנרשמים פעם אחת בחינם. הרי איך אומרים - זמן שווה כסף, לא?
שימו לב: מנוי במנהרות הכרמל איננו כולל את כביש 6 או את כביש 6 צפון.
בשולי הדברים אציין שאפשר לסדר את עניין כל שלושת המנויים הללו דרך פנגו, ההרשמה באתר או ב-*4500, כפי שהעיר לי ידידי @Klonimoos כאן, ועדיין טעון בירור לפי הדברים שעלו כאן, אם ניתן להסדיר את זה גם באתר או הטלפון, או שרק דרך האפליקציה.
מקווה שהועלתי לכם חברים, האריכות נועדה לכסות כל שאלה אפשרית. אם יש משהו שלא כיסיתי - או כמובן עדכוני תעריפים - אשמח לעדכן.
בברכת תסעו בדרכים ישרות. -
-
@gil3686 פוסט מפורט, חשוב ויפה!
רק אם יורשה לי להעיר - ההנחות אינן כה גדולות למנויים, ההנחה הגדולה ביותר של 38.2% היא רק למי שנוסע עד 3 קטעים, שזה לא כ"כ מצוי.
למי שנוסע 5 קטעים + קטע 18 שזו הנסיעה המצוייה אצל רוב אנ"ש, ההנחה היא 21.5 אחוז בערך.
לא יודע למה כוונת המשורר עד 40 אחוז.
להלן טבלת התעריפים למטה, מוזמן להוסיף לפוסט שלך.
רק עוד משהו: לא מצאתי באתר של פנגו אופציה שקשורה לכבישי אגרה, רק לתדלוקים, שטיפות וכו’.
לא שהתכוונתי לעשות את זה, לפנגו יש קצת שם רע בכל הנוגע לתשלומים לאחרים דרכם.
-
@EBA כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
רק עוד משהו: לא מצאתי באתר של פנגו אופציה שקשורה לכבישי אגרה, רק לתדלוקים, שטיפות וכו
מעניין.
זה אכן לא מופיע בדף הראשי, רק כשאתה נכנס ל’‘פרטי חשבון’‘.
רצו’'ב תמונות מהאפליקציה. -
@EBA כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
@gil3686 פוסט מפורט, חשוב ויפה!
תודה תודה ידידנו היקר!
רק אם יורשה לי להעיר - ההנחות אינן כה גדולות למנויים, ההנחה הגדולה ביותר של 38.2% היא רק למי שנוסע עד 3 קטעים, שזה לא כ"כ מצוי.
למי שנוסע 5 קטעים + קטע 18 שזו הנסיעה המצוייה אצל רוב אנ"ש, ההנחה היא 21.5 אחוז בערך.
לא יודע למה כוונת המשורר עד 40 אחוז.נכון, אבל לא לגמרי מדוייק, תראה בטבלה שלמקטע 18 בלבד יש מעל 50% הנחה. אני מניח שיש פה איזו סטטיסטיקה שלהם לפי שימוש, מה גרם שלכן הם כתבו עד. אבל שוב, דבריך נכונים ולכן הכנסתי אותם.
להלן טבלת התעריפים למטה, מוזמן להוסיף לפוסט שלך.
כנ"ל הכנסתי ותודה.
רק עוד משהו: לא מצאתי באתר של פנגו אופציה שקשורה לכבישי אגרה, רק לתדלוקים, שטיפות וכו’.
@Klonimoos ענה על זה, ובאמת הדבר צריך בירור וכמו שעדכנתי גם כן.
לא שהתכוונתי לעשות את זה, לפנגו יש קצת שם רע בכל הנוגע לתשלומים לאחרים דרכם.
ראיתי כמה הערות על זה כאן ברחבי הפורום, ובאמת אולי כדאי לפתוח לנושא הזה אשכול. מה דעתך?
-
@מתחילים כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
למה זה כזה נדיר להשתמש בכביש שש בלעדיו?
מאזור מודיעין עלית לאזור השרון (נתניה וכו׳) זה יוצא משתלם לעיתים קרובות למשל.
לא כולם נוסעים רק לצפון הרחוק בכביש 6.אתה צודק, לכן אני ציינתי שיש מי שנוסע אפילו במקטע 18 בלבד. וזה יוצא לו אפילו יותר 50% הנחה.
-
@gil3686 כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
מנוי פסקל משמעותו שהלקוח נרשם כמו במנוי הוידאו, אלא שמשלם דמי פקדון (חד-פעמיים כמובן) על מכשיר פסקל (בעוד כמה שורות נדבר על דמי הפקדון). את המכשיר (שגודלו כ-5 ס"מ על 9 ס"מ) מצמידים לשמשה הקדמית מפנים (עדיף בצד הכהה של השמשה).
כאן הכל נגמר מצד הלקוח. מעכשיו אותו עובד מסור מיותר לגמרי, מכשיר הפסקל מתקשר ישירות עם מערכת האגרה הממוחשבת שמוצבת גם היא בשערים, לצד אותן המצלמות.ומה הדין אם קיבלתי את הרכב מהמוכר עם התקן פסקל משתלשל על השמשה?
זה ייסע על חשבונו? (גזל חלילה)
אני צריך להחזיר להם את זה?
אני יכול לרשום את זה על שמי?
ומה אם יש לי מנוי וידאו גם כן והפסקל לא על שמי?
(הרכב אינו תח"י עתה לצלם את זה אך מדומני שזה התקן פסקל כביש 6 וגם מד האוץ’ הגבוה יחסית לשנתון עשוי להעיד על כך
ואיך אני יכול לזהות את זה) -
@טוסון כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
ומה הדין אם קיבלתי את הרכב מהמוכר עם התקן פסקל משתלשל על השמשה?
זה ייסע על חשבונו? (גזל חלילה)
אני צריך להחזיר להם את זה?
אני יכול לרשום את זה על שמי?
ומה אם יש לי מנוי וידאו גם כן והפסקל לא על שמי?
(הרכב אינו תח"י עתה לצלם את זה אך מדומני שזה התקן פסקל כביש 6 וגם מד האוץ’ הגבוה יחסית לשנתון עשוי להעיד על כך
ואיך אני יכול לזהות את זה)קודם כל, אם הפסקל לא מצפצף בנסיעה בכביש 6, אז הוא לא פעיל. סביר להניח שהוא לא פעיל גם כי אף רוטשילד לא ישאיר לך מנוי חינם על חשבונו. אתה יכול להתקשר לכביש 6 *6116 ולשאול אותם. יש ברקוד על כל פסקל - זה יזהה אוטומטית אם הם לא יבינו מה אתה רוצה מהם. תן להם את המק"ט. בהצלחה.
עריכה: בלי נדר כשאוכל אצלם את הפסקל שלי בשביל שיראו איך זה נראה. -
@טוסון כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
@gil3686 השאלה אם אני לא צריך לשלם לו על זה
או שזה חלק ממחיר המכירה (הזול, הרכב עמד חודש חודשיים לפני כן)
כמו המולטימדיה, ושתים שלוש תקלות, והטסט שנשארו לנו…אז לכן אני אומר, תבדוק מול דרך ארץ אם המכשיר בכלל תקין - אם לא - הוא לא שווה אגורה. אם כן - הוא שווה 94.5 ש"ח, ואז יש לדון, מול המוכר, מול רב, מול מי שתרצה. אגב, יכול להיות שהם ישלחו אותך למרכז שירות הקרוב אליך כדי לבדוק תקינות, אין לי מושג, לא קרה לי. נשמח אם תעדכן.
-
@gil3686 כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
(המכשיר משמיע צפצוף אחד קטן וכמעט לא מורגש במעבר של כל שער כזה)
דווקא כשאני השתמשתי בפעמים הראשונות (שעות הלילה המאוחרות או הבוקר המוקדמות) די נלחצתי מהצפצוף המפתיע באמצע השקט
לי הרגיש חזק מדי -
@טוסון כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
ומה הדין אם קיבלתי את הרכב מהמוכר עם התקן פסקל משתלשל על השמשה?
טוב, להלן העובדות מניסיון:
לגבי הנסיעות: אם הפסקל עדיין משוייך למוכר ורשום על שמו - הנסיעות יהיו על חשבונו, וזה מן הסתם גזל.
לגבי המכשיר עצמו: עבורך הוא לא שווה שקל, לא ניתן להעביר אותו למנוי שלך, וגם אם תחזיר אותו לכביש שש - הם שולחים צ’ק הביתה למי ששילם עליו, לא אתה תקבל את הכסף.
אם אתה איש נחמד - שלח את זה למוכר, ואם אתה ממש נחמד - כשאתה הולך למרכז שירות לקחת פסקל בשבילך, תחזיר להם את זה, ואז ההוא יקבל את כספו [בתוספת ריבית על כסף הפיקדון, לכאו’ יש להם היתר עסקה, ואכמ"ל].
ואם אתה סוייחר - תסכם איתו שאתה הולך להחזיר והוא יעביר לך אביסל’ה עמלה מההחזר שהוא יקבל.
ואם אתה סתם איש רע או שהמוכר דפק אותך ורימה אותך במכירה - זרוק אותו לפח.
בהצלחה. -
@טוסון כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
הרכב אינו תח"י עתה לצלם את זה אך מדומני שזה התקן פסקל
אין מה לצלם או לדעת, כתוב על זה בעברית תקינה [לא תקנית! בעברית תקינה אומרים עברית תקינה] “פסקל”, “כביש שש”.
-
@EBA כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
[לא תקנית! בעברית תקינה אומרים עברית תקינה]
עברית תקנית ועברית תקינה
הצירופים עברית תקנית ועברית תקינה משקפים שתי נקודות מבט:שם התואר תִּקְנִי נגזר מן המילה תֶּקֶן. מכשיר או מתקן ייחשבו תִּקְנִיִּים אם קיבלו אישור ממכון התקנים או כיוצא בזה. אך חיוני לא פחות שהם יהיו תַּקִּינִים, כלומר לא מקולקלים.
עברית תִּקְנִית היא עברית על פי התקן (נורמה) שנקבע בתחומים שונים: כתיב, פיסוק, הגייה, נטיית הצורות, מינוח וכדומה.
עברית תַּקִּינָה היא לשון טובה ומוקפדת – ללא שגיאות, אך לאו דווקא בעקבות היצמדות מכוונת לכללים ולהחלטות.
נראה שבפועל יש חפיפה מלאה למדי בין שני הצירופים: עברית תקנית היא גם עברית תַּקִּינָה ולהפך.נעיר כי לפי התקן שם התואר תַּקִּין מנוקד בפתח ודגש, על דרך שמות התואר כַּבִּיר, צַדִּיק. ניקוד זה נקבע על פי הארמית שממנה ירשנו את המילה. הפתח נשמר גם בנטיית המילה: תַּקִּינָה, תַּקִּינִים, תַּקִּינוֹת (כמו צַדִּיקָה, צַדִּיקִים, צַדִּיקוֹת).
-
@EBA כתב בהסבר על התועלות במנוי לכביש 6/6 צפון/מנהרות הכרמל - חסכון כספי ללא שום השקעה:
אין מה לצלם או לדעת, כתוב על זה בעברית תקינה [לא תקנית! בעברית תקינה אומרים עברית תקינה] “פסקל”, “כביש שש”.
@EBA שוב תודה שחסכת לי להעלות את הפסקל שלי. האמת צילמתי אותו כבר וחשבתי למחוק את הברקוד שלו לפני כן. אכפת לך שנצמיד את התמונה שלך (עם קרדיט, כדרכי) בפוסט המקורי?
-