נוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?
-
@פייבל-אשרינו כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
קניתי ‘אנטיפריז’ ב80 ש"ח במוסך
בתחנת דלק ראיתי איזשהו נוזל קירור וגם ‘מים מזוקקים’ ב50 ש"ח
השאלה היא: צריכים לקנות את האנטיפריז היקר?
מים מזוקקים הם לא מים מורתחים שאני יכול להכין בבית?בו נעשה את זה מסודר!
איזה מים יש לך עכשיו ברכב??
זו שאלה מאוד משמעותית, נמשיך הלאה מתשובתך
ותתחדש שמח בשבילך -
@פייבל-אשרינו מים רגילים עושים אבנית במנוע, וזה יכול להרוס אותו , אבל נוזל קירור לא אמור בעולם לעלות 80 שקל, תלך לכל חנות לחלקי רכב, ותקנה את זה ב30 שקל.
-
@יצחק-1 כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
נוזל קירור לא אמור בעולם לעלות 80 שקל
מים רגילים עושים אבנית וקורוזיה.
מים מזוקקים עושים קורוזיה (חלודה) אולי עוד יותר ממים רגילים.
נוזל קירור אנטי פריז מגן מפני קורוזיה, אבנית, ואולי אפילו נוגד קפיאה תלוי במחיר.
מחירים (4 ליטר):
נוזל קירור הכי זול במקסטוק - 11.90
כנ"ל בחנות חלפים - 30 עד 40
כנ"ל בתחנת דלק 60 עד 80 ולפעמים זה ג’ריקן של 2 ליטר בלבד.
נוזל קירור איכותי ממותג מוכר - החל מ60 ועולה עם האיכות, נוזל איכותי ישמור על תכונותיו לאורך זמן ובנוסף מכיל חומרים נוספים כגון נוגדי קפיאה ברמה גבוהה יותר (לחו"ר הפורום המתגוררים בסיביר).
המותג הקלאסי נקרא פרסטון ומחיר פרסטון ירוק (הכי זול שלהם) בסביבות ה60 ש"ח.
כמה זה נצרך? לדעתי מיותר כשמדובר על רכבים ישנים, אבל כן מוצדק אולי פרסטון ירוק לרכב יחסית חדש בהתחשב במחיר.
מים רגילים הם נזק לרכב!
וגם מים מזוקקים!
אמנם לא נזק מיידי אבל נזק בוודאות לאורך זמן. -
@נייטרון-חפשי כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
כמה זה נצרך? לדעתי מיותר כשמדובר על רכבים ישנים, אבל כן מוצדק אולי פרסטון ירוק לרכב יחסית חדש בהתחשב במחיר.
מים רגילים הם נזק לרכב!
וגם מים מזוקקים!
אמנם לא נזק מיידי אבל נזק בוודאות לאורך זמן.ברגע שיש לו מים רגילים שישאיר ככה ולא יחליף למים ירוקים
-
@פייבל-אשרינו אחרי כל הדיונים, לא סיפרת לנו מה בסוף קנית.
-
@חובק-עולם כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
@שלמה סתם בשביל הידע מה הסיבה?
כשהרכב משתמש במים רגילים נוצרת חלודה בצנרת, ובמידה ונהיו חורים שנסתמו מהחלודה האנטי פריז יפתח אותם ויהיו נזילות
@ידני כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
@פייבל-אשרינו אחרי כל הדיונים, לא סיפרת לנו מה בסוף קנית.
דייאטסו סיריון 2008 200,000 ק’‘מ מאברך מקרית ספר בסכום של 6000 ש’'ח (כך הוא כתב בפוסט אחר)
-
@טוסון כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
@ידני הוא קודם קנה אחרי כן שאל
@ידני כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
מה בסוף קנית
דווקא על פניו הנתונים של מה שקנה נשמע לא רע בכלל (בתנאי כמובן שהרכב נוסע)
-
@Lexus כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
@טוסון כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
@ידני הוא קודם קנה אחרי כן שאל
@ידני כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
מה בסוף קנית
דווקא על פניו הנתונים של מה שקנה נשמע לא רע בכלל (בתנאי כמובן שהרכב נוסע)
יסע יסע לו בכיף 2000 ק"מ לטנק
יחזיק לו אם ירצה עד 900000 ק"מ
ואחרי כן הוא יעשה מזה מחסן -
@שלמה כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
כמה זה נצרך? לדעתי מיותר כשמדובר על רכבים ישנים, אבל כן מוצדק אולי פרסטון ירוק לרכב יחסית חדש בהתחשב במחיר.
מים רגילים הם נזק לרכב!
וגם מים מזוקקים!
אמנם לא נזק מיידי אבל נזק בוודאות לאורך זמן.ברגע שיש לו מים רגילים שישאיר ככה ולא יחליף למים ירוקים
כשהרכב משתמש במים רגילים נוצרת חלודה בצנרת, ובמידה ונהיו חורים שנסתמו מהחלודה האנטי פריז יפתח אותם ויהיו נזילות
לולא דמסתפינא…
תרשה לי לחלוק עליך, אולי אין לי מספיק נסיון אבל ממה שאני יודע חורים נהיים מחלודה ונסתמים מאבנית, אנטי פריז (מהסוג הפשוט עכ"פ) לא מוריד אבנית אם בכלל הוא מנקה משהו. מים רגילים לעומת זאת צוברים אבנית וחלודה בוודאות! ואם עד היום הוא השתמש במים רגילים אז כ"ש שהתקלות קרובות לבוא, ולמשל אם הרדיאטור שלו סתום 50% מאבנית אם הוא ישתמש במים רגילים תוך מספר חודשים הרכב יתחיל להתחמם.
ומה שנכון לגבי שמן גיר שלא להחליף אם לא החליפו זה שונה כי: א. שם זה סוף סוף שמן גיר ולא חומר שלא מיועד לזה. ב. הנזק משמן גיר ישן הוא לא וודאי (ואם מצבו וודאי נזק אז כ"ש שאסור להחליף). ג. גם בשמן גיר מומלץ להחליף חלקית. ד. לא קשור, אבל למה בשמן מנוע לא תגיד את זה שאם לא החליפו הרבה זמן אז עדיף לא לגעת (סליחה על הניקוץ). -
@נייטרון-חפשי כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
לולא דמסתפינא…
תרשה לי לחלוק עליך, אולי אין לי מספיק נסיון אבל ממה שאני יודע חורים נהיים מחלודה ונסתמים מאבנית, אנטי פריז (מהסוג הפשוט עכ"פ) לא מוריד אבנית אם בכלל הוא מנקה משהו. מים רגילים לעומת זאת צוברים אבנית וחלודה בוודאות! ואם עד היום הוא השתמש במים רגילים אז כ"ש שהתקלות קרובות לבוא, ולמשל אם הרדיאטור שלו סתום 50% מאבנית אם הוא ישתמש במים רגילים תוך מספר חודשים הרכב יתחיל להתחמם.בסברה אתה אולי צודק
אבל במבחן התוצאה ראיתי הרבה שהחליפו לאנטי פריז והתחילו אצלם נזילות חמורותאני לא חושש מלשמוע צד שני וגם לקבל אותו, אדרבה אם ראית מנסיון שאנשים חזרו להשתמש באנטיפריז איכותי ועלתה בידם אני מוריד לפניהם את הכובע
ד. לא קשור, אבל למה בשמן מנוע לא תגיד את זה שאם לא החליפו הרבה זמן אז עדיף לא לגעת (סליחה על הניקוץ).
כי אז השמן ‘מצתמג’ ויוצר צרות
חשוב לי לחדד כשאני רואה טובי אברכים ששמים מים רגילים אני משתגע מהם יש לי חבר שבמו ידיו הרג במשך הזמן את הרכב שלו ע’'י שימוש במים רגילים
אין בדברי המלצה להשתמש במים רגילים אלא הסתייגות שלא לשנות
אגב אניטיפריז זול הוא מים עם צבע מאכל ירוק ואינם שווים את הג’ריקן בו הם מאוחסנים
-
@שלמה כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
אדרבה אם ראית מנסיון שאנשים חזרו להשתמש באנטיפריז איכותי ועלתה בידם אני מוריד לפניהם את הכובע
אגב אניטיפריז זול הוא מים עם צבע מאכל ירוק ואינם שווים את הג’ריקן בו הם מאוחסנים
על זה דיברתי, לשים אנטי פריז זול, הוא ללא אבנית וגם מונע חלודה במידה מסויימת ומצד שני הוא לא חשוד בניקוי אבנית וכדו’.
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@נייטרון-חפשי עכשיו דיברתי עם שני אנשים
אחד מהם ממש משתמש לרכב ישן במי ברז קבוע
ואחד מהם השתמש מדי פעם
…
מה אומרים? -
@נייטרון-חפשי כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
לולא דמסתפינא…
תרשה לי לחלוק עליך, אולי אין לי מספיק נסיון אבל ממה שאני יודע חורים נהיים מחלודה ונסתמים מאבנית, אנטי פריז (מהסוג הפשוט עכ"פ) לא מוריד אבנית אם בכלל הוא מנקה משהו. מים רגילים לעומת זאת צוברים אבנית וחלודה בוודאות! ואם עד היום הוא השתמש במים רגילים אז כ"ש שהתקלות קרובות לבוא, ולמשל אם הרדיאטור שלו סתום 50% מאבנית אם הוא ישתמש במים רגילים תוך מספר חודשים הרכב יתחיל להתחמם.
ומה שנכון לגבי שמן גיר שלא להחליף אם לא החליפו זה שונה כי: א. שם זה סוף סוף שמן גיר ולא חומר שלא מיועד לזה. ב. הנזק משמן גיר ישן הוא לא וודאי (ואם מצבו וודאי נזק אז כ"ש שאסור להחליף). ג. גם בשמן גיר מומלץ להחליף חלקית. ד. לא קשור, אבל למה בשמן מנוע לא תגיד את זה שאם לא החליפו הרבה זמן אז עדיף לא לגעת (סליחה על הניקוץ).האמת שזה מח’ גדולה עצומה ועניפה בין המוסכניקים, מבירור שערכתי נראה שהמומוחים והמנוסים יותר אומרים לא להחליף.
וברשותך סיפור מרכבו של עבדך הנאמן:
ברשותי לנסר 2008 שקניתי אותה עם מים רגילים רציתי להחליף אבל נאמר לי לא להחליף לירוקים כי אז מים ירוקים אוכלים את החלודה (שים לב זה לא רק שהם מנקים סתימות שהצטברו אלא זה אוכל את החלודה שכבר נהייתה בגלל המים הרגילים),
יום אחד עשיתי ניקוי רדיאטור פנימי כדי שיעבוד לי מזגן על חום ויצא משם כמויות של בוץ, אין לי מושג איך זה נכנס לשם אבל מה שבטוח זה יצא משם, המוסכניק הנדהם רוקן לי מיד את כל המים, שטף את המערכת ושם לי מים ירוקים! שאלתי אותו שזה יכול להזיק והוא ענה לי שבמצב שלי אין לי ברירה (תשובה שעלתה לי הרבה כסף).
לא עברו ימים מועטים (לא זוכר כמה זמן בדיוק) וחום מנוע עולה בעיצומה של נסיעה, מיד עצרתי ומתברר שאחד הברזלים שעליהם נתפס אחד מהצינורות (יש כמו צינור קטן מברזל שיוצא מאחד החלקים שעליו נתפס צינור גומי) פשוט נאכל והתפורר!!! מה שחייב אותי להחליף את כל החלק שאליו מחובר הצינור הנ"ל.
אני בטוח שזה בגלל המים הירוקים גם בגלל שזה קרה אחרי זה וגם שזה פשוט נאכל בדיוק כמו שהוזהרתי.
למעיישה החזרתי למים רגילים והמים זורמים על תפילות בסייעתא דשמיא
-
@YOLEVI לי קרה בדיוק אותו דבר עם יונדאי גטס מוזנחת, שקניתי עם מים רגילים נסעתי איתה ככה כמה חודשים, באיזה שלב עשיתי טיפול עשר אלף והחלפתי למים ירוקים, שבוע אחרי זה נסעתי בשתיים בלילה בשיא החורף(כך שהאוטו היה אמור להתקרר מהרוח והקור) מירושלים לבני ברק, קצת אחרי מבשרת האוטו העלה עשן ונכבה, (אין לגטס מד חום מנוע) בנס הצלחתי להגיע למזלג הקרוב, ונשארתי עם אשתי לקפוא שם כמעט עד הבוקר, כשפתחתי את המכסה מנוע, ראיתי שני צינורות (גומי לא ברזל) שמתחברים לרדיאטור מפוררים לגמרי.