האם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?
-
בהמשך לזה
המזגן בצד הנוסע עבד חלק, בצד הנהג היה תקוע על קור, הוצאתי את תא הכפפות ואת הפלסטיקה שמשמאל לרגלי הנוסע, ומצאתי שם 2 מנועי דש כאלו בדיוק,
ואכן בבדיקה הראשונה, התחתון זז ומפעיל את צד הנוסע, והעליון לא זז ולכן תקוע צד הנהג על קור.
החלפתי את המנועים והעברתי את של צד הנוסע לצד הנהג, ומאז שניהם לא זזים, החזרתי כמו בהתחלה, ועדיין שניהם תקועים.
ניתן להחליף מצב ידנית רק כשמנוע לא במקום כי הוא תוקע את המצב הקיים.
איך אני בודק האם הלוח בקרה שנותן פקודה למנוע תקול או שרוף או שהפיוז שלו שרוף, או שהמנועים נהרסו או שהפיוז שלהם שרוף, והאם ניתן לתקנם?
אני מבין שיתכן ומנוע של הנהג תקול והוא שרף את לוחות הבקרה, ויתכן להיפך, שלוח בקרה של הנהג תקול והוא הרס את שני המנועים, האם יש דרך לבדוק זאת?
כעת השארתי את תא הכפפות מפורק, ולכן זה די דחוף לי לדעת מה צריך לעשות.
תודה רבהנ.ב באלי אקספרס מוכרים את זה עבור BMW זה בדיוק כמו שלי רק עם מק"ט שונה, להמר על זה?
-
@נייטרון-חפשי
בדקתי והפלסטיק עם הגלגל שמופיע בוידאו הזה שבור, בנוסף בהפעלת המכונית המנוע מסתובב לכיוון מסוים, בשאר המצבים הוא לא מגיב.עדכון: ליפפתי את הפלסטיק השבור בחוט ברזל קשיח, וב"ה הבעיה נפתרה, המזגן עובד כעת חלק, המוסכניק בוידאו הזה צדק!
יש"כ גדול ל@נייטרון-חפשי האלוף על ההשקעה והעזרה הנדיבה.הנה הפלסטיק השבור שגרם לתקלה שאי אפשר להחליף מקור לחום ולהיפך.
-
@simon אתה יכול לבדוק עם מד מתח (או בודק פיוזים כזה) האם מגיע חשמל לחוטים של המנוע בזמן העברה ואתה יכול גם לתת מתח 12 וולט למנוע ולראות אם הוא עובד.
אבל באופן כללי לפני שמחליפים מרססים שמן ובחצי מהמקרים זה מספיק. -
@נייטרון-חפשי כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
@simon אתה יכול לבדוק עם מד מתח (או בודק פיוזים כזה) האם מגיע חשמל לחוטים של המנוע בזמן העברה ואתה יכול גם לתת מתח 12 וולט למנוע ולראות אם הוא עובד.
אבל באופן כללי לפני שמחליפים מרססים שמן ובחצי מהמקרים זה מספיק.יש לי בודק פיוזים, ויש לי מולטימטר, אבל אני לא יודע מה לבחור במולטימטר כדי לבדוק מתח.
וכן איך אני נותן מתח 12 וולט למנוע? מהיכן אני מביא מתח כזה?
תודה רבה -
@נייטרון-חפשי
בדקתי עם בודק פיוזים ועם מולטימטר- יש זרם קבוע של 13V שדלוק תמיד בשני הקונקטורים אבל רק בחוט הצהוב, ורק בתנאי שהשלילי מחובר לשלדת הרכב, שאר החוטים לא מגיבים לא כשלילי ולא כחיובי, גם לא אחרי סיבוב הבורר מקור לחום.
- כשמחברים את המנועים בפעם הראשונה לקונקטור השייך לצד הנוסע, מיד הם מסתובבים לאט לאט, אבל כל מנוע מסתובב לצד אחד בלבד ההיפך מחבירו. לאחר מכן שניהם לא מגיבים כלל גם אחרי סיבוב הבורר.
- כשמחברים את המנועים לקונקטור השייך לצד הנהג, אין כל תגובה, ושני המנועים לא מסתובבים כלל.
- אם המנוע מחובר לקונקטור בצד הנהג, אז ברוב הפעמים גם הקונקטור שבצד הנוסע לא מגיב כלל גם לא בחיבור הראשון.
הייתי רוצה להזרים למנועים חשמל חיצוני כדי לבדוק, אבל אני לא יודע איך עושים את זה.
תודה רבה -
@simon כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
הייתי רוצה להזרים למנועים חשמל חיצוני כדי לבדוק, אבל אני לא יודע איך עושים את זה.
תודה רבהעם חוטים למצבר.
@simon כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
ש זרם קבוע של 13V שדלוק תמיד בשני הקונקטורים אבל רק בחוט הצהוב, ורק בתנאי שהשלילי מחובר לשלדת הרכב, שאר החוטים לא מגיבים לא כשלילי ולא כחיובי, גם לא אחרי סיבוב הבורר מקור לחום.
כמה חוטים יש?
-
@נייטרון-חפשי כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
@simon כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
הייתי רוצה להזרים למנועים חשמל חיצוני כדי לבדוק, אבל אני לא יודע איך עושים את זה.
תודה רבהעם חוטים למצבר.
@simon כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
ש זרם קבוע של 13V שדלוק תמיד בשני הקונקטורים אבל רק בחוט הצהוב, ורק בתנאי שהשלילי מחובר לשלדת הרכב, שאר החוטים לא מגיבים לא כשלילי ולא כחיובי, גם לא אחרי סיבוב הבורר מקור לחום.
כמה חוטים יש?
מצורף התמונה, זרם יש רק בחוט הצהוב בקצה.
-
@נייטרון-חפשי
תודה רבה- לאיזה חוטים אני צריך לחבר?
- יש מצב שיש הבדל בין המנועים וכל אחד צריך להסתובב כברירת מחדל בשעת ההפעלה של הרכב לכיוון שונה?
- אני חושב שאולי יש השהיה והבקר נותן הוראה למנוע להחליף כיוון רק אחרי כמה דקות מאז שמסובבים את הכפתור, זה הגיוני?
- אני הכי חושד בלוח בקרת אויר שבצד הנהג שהמתג שמסתובב בשביל בחירת קור או חום נדפק, יש דרך לאבחן את זה?
קשה למצוא לוח בקרה כזה באיביי, הדיגיטלי (יש סיכוי שהוא יכול להתאים?) או כזה שנועד לנהג בצד ימין נמכר בחצי מחיר ממה שיש לי, וכבר עדיף לקנות בארץ מפירוקיות, בעלי אין את זה.
תודה רבה
-
@נייטרון-חפשי כתב בהאם המנוע בורר קור חום לא תקין או הבקרת אקלים לא תקינה?:
@simon התמונות לא משהו…
אבל אני מאמין ששתי חוטים הם למנוע ושתיים לחייישן מיקום, וחייב להיות חוט אחד שלילי, בדקת תוך כדי הוזזה של הכפתור?תודה רבה
אנסה לצלם שוב
בדקתי גם תוך כדי כמובן,
שתיים למנוע זה מספיק? הוא לא אמור להסתובב לשני הכיוונים? -
@נייטרון-חפשי
סליחה טעיתי ובגדול.
המנועים שבדקתי, אחד שייך לצד הנוסע, והשני מחליף מצב משמשות לכיוון הגוף או לרגליים והם עובדים כעת ב"ה, את אחד מהם פרקתי וסגרתי.
כנראה יש מנוע שלישי בצד של הנהג אותו אני צריך לבדוק אחפש אותו שבוע הבא בעז"ה. -
@נייטרון-חפשי
בדקתי והפלסטיק עם הגלגל שמופיע בוידאו הזה שבור, בנוסף בהפעלת המכונית המנוע מסתובב לכיוון מסוים, בשאר המצבים הוא לא מגיב.עדכון: ליפפתי את הפלסטיק השבור בחוט ברזל קשיח, וב"ה הבעיה נפתרה, המזגן עובד כעת חלק, המוסכניק בוידאו הזה צדק!
יש"כ גדול ל@נייטרון-חפשי האלוף על ההשקעה והעזרה הנדיבה.הנה הפלסטיק השבור שגרם לתקלה שאי אפשר להחליף מקור לחום ולהיפך.
-
-