מה יותר זול- רכב זול או רכב יקר?
-
@RKE כתב במה יותר זול- רכב זול או רכב יקר?:
@מאיר ברור שרכב זול הרבה יותר יקר...
מנסיון....
חוץ מזה יש לך כאב ראש כל פעם שצריך תיקון....נשמח לדעת מה הניסיון של כבודו.
אני מכיר הרבה עם קורולה ויאריס וסיריון ואטרז' ועוד, שממש אין להם שום כאב ראש והם קנו רכב זול ושמחים ומאושרים.
נכון יש גם רכבים דפוקים שהם זולים בהתאם, אבל לא מה שזול דפוק. -
א. רכב זה מותרות!
כן!
ואפילו מי שזקוק לזה/מרוויח מזה יותר אבל זה מתומחר כמותרות ולא כמוצר צריכה.
ב. ברכב זול אין ירידת ערך!
ג. בלאי של רכב תלוי בעיקר (בעיקר ולא רק - לכל מי שעומד לציין זאת) משימוש/ק"מ ולעומת זאת המחיר נקבע לפי שנתון כיוון שזה מוצר אפנתי משתנה.
ולמעשה החשבון הוא פשוט, אם תקנה רכב אקראי ב3,000 ותקח אותו למוסך שיעשה 'כל מה שצריך בלי חשבון' לא תגיע מן הסתם ליותר מ15,000 גם אם היה צריך להחליף מנוע, ואם תקנה ב7,000 רכב שידוע כאמין פחות או יותר (סיוויק עד 6/קורולה/יאריס/נוט/אלמרה/פולו/וכו') עם ק"מ לא מידי גבוה ותשים עוד 3,000 ליישור קו מוגזם תוכל להניח עוד 5,000 לתיקונים שלא יבואו בכל 5 השנים הקרובות יהיה לך גם ראש שקט וגם חיסכון.
ואם תחליט שאתה לא משקיע אז לקחת סיכון על 6,000 (גרוטאת רכב שווה בד"כ לפחות 1,000) ומצד שני ייתכן שתחסוך יותר תמורת הכאב ראש.
לעומת זאת מנועים הולכים גם ברכבים די חדשים ושם לא תוכל להחליט לגרוט את הרכב כי ההפסד גדול מאוד, וכל שריטה/מכה בפח היא כאב לב כלכלי.
אני יודע שאנשים לא אוהבים לשמוע את זה ולכן לא כתבתי על זה מדריך, אבל זו דעתי, ואני מבין בהחלט שאנשים רוצים רכב יותר יפה/נחשב מכל מיני סיבות, ולפעמים רכבים חדשים יותר נוחים/מאובזרים טכנולוגית, אבל כשאדם בא לקנות רכב כצורך עליו לשים בצד אחד את הצורך המוחלט ובצד שני את התשוקות המיותרות לחלוטין וביניהם ליצור גרף של אחוזי צורך/רצון, ואז לחשוב כמה הוא מוכן לשלם על מותרות וכמה על מותרות שמועילות גם לצורך (כגון נוחות בנסיעות ארוכות יכולה להיות צורך) ואז יוכל להחליט בצורה מושכלת במה הוא בוחר, וכמה אחוזי מותרות כבר חשובים בעיניו כלא מוצדקים כלכלית.הרכב שלי 7 מקומות עלה לי 2,500 ש"ח אחרי תאונה עם 315,000 ק"מ ושילמתי עוד 3,500 במצטבר לתיקון נזקי התאונה, ומאז כשנתיים וחצי מלבד טיפולים שוטפים והחלפת חיישן חמצן (מהמדריך) שהיה תקול כבר בקנייה והחלפת חיישן חיצוני בגיר (הזמנה מחו"ל ב70 שקל כי אין להשיג) לא זכור לי שום בעיה מיוחדת, לעומת זאת מחיר מינימום לרכב 7 'נורמלי' היה עולה בסביבות 15,000 ואני מדבר על רכבים שלא היו נותנים את מה שהרכב הזה נותן הן מבחינת נוחות והן מבחינת דלק ואמינות.
השימוש שלי ברכב היה ללא רחמים (נסיעה ממוצעת שלי בכביש 6 היא כ140 קמ"ש וסחיבות במשקלים מוגזמים בנוסף) והיום הוא עומד על קרוב ל370,000 ק"מ.
אמר החכם: רכישה מוצלחת היא כזו ש'הרבה אחרי שתשכח מהכסף ששילמת עליה תמשיך עוד ליהנות ממנה'ומלבד כל האמור דעתי היא שבכל כגון זה הכל עניין של סייעתא דשמיא וריבוי השתדלות מגרע.
-
@נייטרון-חפשי אפשר לדעת איזה רכב יש לך ?
-
@נאמן כתב במה יותר זול- רכב זול או רכב יקר?:
@נייטרון-חפשי אפשר לדעת איזה רכב יש לך ?
יש לו הונדה סטרים 2001
אני מעיד שזה פשוט אחלה של רכב
כמובן אחרי רצף של טיפולים בסיסים -
לשאלה הזאת אין תשובה
למה?
כי יש בשוק עשרות אלפי כלי רכב ולכל אחד סיפור שונה החל מהדגם הספציפי וכלה בדרך בה החזיקו אותו ומה הוא עבר ובנוסף לכל אחד מחיר שונה החל מ2K וכלה ב...
ולכן השאלה כל כך כוללנית שלא ניתן לענות עליה עד שלא יהיה מדובר בשני כלי רכב מסויימים ששניהם נבדקו על ידי מישהו שמבין ואז ניתן יהיה לענות בגדול מה לכאו' כדאי. -
@נייטרון-חפשי
אהבתי בטירוף
ואני מאד ישמח אם תכתוב על זה מדריך יותר מפורט..
כמה כאב ראש זה?
מה הסיכונים?
לתת דוגמאות מיד 2 סתם לדוגמא...
באיזה רכבים זה מומלץ...
ולמה בק"מ גבוה אי אפשר פשוט להחליף מנוע ולשפר את הרכב כמו אחרי תאונה.... או אחרי בלאיי.... -
לכל העניינים הנ"ל מצטרף גם העובדה שברכבים יקרים יותר ניתן להששיג חיסכון משמעותי בדלק, וכן שמחירי הביטוח, להפך