מי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות
-
שלו’,
חום המנוע שלי מצוין ומאוזן בסטנדרט - כלו’ המד תמיד על האמצע בדיוק, ואעפ"כ, בנסיעה לילית במהירות גבוהה מאד שעשיתי מהמרכז לצפון - המחוג היה באפס או קרוב לכך - כנראה קירור טבעי של משבי האוויר החודרים בעוצמה לקדמת הרכב. שאלות:
- ככלל, האם התופעה הזו מוכרת ואכן תקינה?
- גם אם המנוע אכן תקין - האם יש מגרעות כלשהן (צריכת דלק/ נזקים/ סיכונים) לנסיעה במנוע קר?
- האם יתכן, שרק המד הוא שהושפע, בנפרד מהמנוע?
- זה כבר לא ממש נשמע תקין, ועכ"פ המשמעות היא שלא תתקבל אינדיקציה נחוצה במקרה התחממות מנוע חריגה.
תודה!
-
@חיליק זה עלול להעיד על חוסר בנוזל קירור כך שהנוזל לא מגיע לחיישן חום (יוניט) ובמצב כזה עלול להיות שהרכב מתחמם ואתה לא תדע (אני מכיר רכב שהלך ככה כי יצאו המים אבל הנהג לא שם לב כי המד רק ירד במהירות).
יכול גם להיות שפשוט הוציאו לך את הטרמוסטט בשביל לפתור בעיות התחממות (אבל עדיין קרוב ל0 זה הזוי) וגם אם אין בזה נזק זה פחות טוב כי המנוע יעיל יותר ומתבלה פחות כשהוא חם במידה, ובדיוק בשביל זה יש טרמוסטט. -
@חיליק כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
- כנראה קירור טבעי של משבי האוויר החודרים בעוצמה לקדמת הרכב
אין דבר כזה. אחרי שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה הוא אמור להישאר בה בצורה קבועה. אם האוויר יקרר אותו מערכת הקירור תפסיק לפעול.
מה שקרה לך מעיד על תקלה, עכשיו השאלה מה. אולי מה שכתב לך @נייטרון-חפשי -
@EBA כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
@חיליק כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
- כנראה קירור טבעי של משבי האוויר החודרים בעוצמה לקדמת הרכב
אין דבר כזה. חרי שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה הוא אמור להישאר בה בצורה קבועה. אם האוויר יקרר אותו מערכת הקירור תפסיק לפעול.
מה שקרה לך מעיד על תקלה, עכשיו השאלה מה. אולי מה שכתב לך @נייטרון-חפשיבאחד הרכבים שהיה לי קרה גם כן ששמתי לב ביום קר בירידות מירושלים שהחום מנוע ממש ירד ורק בסיום הירידה שהשתמשתי יותר בגז חזר לעצמו ולא היתה שום תקלה ברכב, זה דבר שלפעמים קורה
-
@ITAMAR25 כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
אם המנוע ממש מתקרר הרכב עלול להיכבות
מה?
למה?
כשאני מניע מנוע קר הוא עובד מצויין! -
@ITAMAR25 כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
באחד הרכבים שהיה לי קרה גם כן ששמתי לב ביום קר בירידות מירושלים שהחום מנוע ממש ירד ורק בסיום הירידה שהשתמשתי יותר בגז חזר לעצמו ולא היתה שום תקלה ברכב, זה דבר שלפעמים קורה
כנ"ל אצלי
בשעות ערב ובנסיעה מהירה בירידות המנוע מתקרר בגלל האוויר ומאידך הוא לא מתאמץ כ"כ והוא מגיע ממש קרוב למינימום
ואין לי בעיות התחממות(/מחסור בנוזל קרור) גם לא בעליות לירושלים עם 5 אנשים ומטען מלא (ואני לא זוחל שם…)
הדבר היחיד שהייתי נזהר זה כשהמנוע קר לא לטחון אותו יותר מדאי עד שיחזור ל"טמפרטורת עבודה" -
@אבי-ים כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
הדבר היחיד שהייתי נזהר זה כשהמנוע קר לא לטחון אותו יותר מדאי עד שיחזור ל"טמפרטורת עבודה"
הוא גם ככה בירידה…
-
תודה למשיבים.
למצדדים בתקלה (חסר נוזל/ יוניט חום/ לא ידועה) - איך תוסבר א"כ תקינות המד והחום בתנאי נהיגה סטנדרטיים?
החריגה במקרה הנדון, ביחס לחוויות דומות שצוינו כאן, הוא שדובר כמצוין בנסיעת מרכז-צפון מהירה מאד בכביש ריק; כלו’ המנוע בהחלט התאמץ (אם כי גם עוצמת משב אוויר הקירור עולה, ביחס ישר למהירות). מקווה שזה אכן יכול להיות ההסבר. -
@חיליק אני נפגשתי בתופעה הזו בכמה רכבים שנסעתי עליהם, בפרט בלילה קר ובנסיעה מהירה מאד ירד החום מנוע ל0
בזמנו שאלתי במוסך והוא אמר לי שהוציאו לרכב את התרמוסטט בגלל בעיות התחממותלי היה קשה שאם כן הרכב יכול להתחמם הסבירו לי שזה לא קשור לחום מנוע באמת אלא רק החיישן, אבל האמת היא שלא הבנתי את התשובה אולי המומחים פה ידעו להסביר למה זה לא בעיה, אבל עובדתית שמעתי על הרבה רכבים שהוציאו להם את התרמוסטט ולא קרה להם כלום -
תשובת המוסכניק לא ממש מובנת לי, אודה אם תפרט משמעותה למעשה - האם ירידת החום היא תוצאת תנאי הנסיעה הנ"ל; האם כן או לא תקין; מה הקשר לתרמוסטט (האם ממונה על הפעלת מערכת הקירור - א"כ מדוע הוציאו בבעיות התחממות?!, האם על פיו נע מד החום - איך א"כ המד פעיל בלעדיו? מה בעצם השפעת סילוק התרמוסטט?)
-
@חיליק לא יודע לומר מידיעה לגבי המקרה הספציפי, גם לא הגבתי לגופו של מקרה
בכ"א התרמוסטט עוצר את המחזוריות של המים ונפתח כשיש רמת חום מסוימת
אם הוא תקוע, המנוע יתחמם. יתכן וברכב ללא תרמוסטט בנסיעה מול הרוח הנוזל קירור מתקרר ולא נעצר המחזוריות של המים וכך המנוע יתקרר. אבל כפי שכתבתי, לא יכול לומר זאת מידיעה.כדאי לבדוק אם יש לרכב שלך תרמוסטט
-
@חיליק
@מוטי-56 דווקא הסביר את העניין טוב אבל נראה לי שנהיה כאן בלבול מסויים.
יש 2 התקנים המנטרים את חום המנוע, אחד הוא חיישן חום חשמלי שמפעיל את המד בלוח השעונים ומכונה ‘יוניט’, וכשמגיעה הטמפרטורה לסף מסויים (כ95 מעלות) מתחיל לפעול מאוורר הקירור על הרדייאטור ומגביר את תפוקת הקירור, וכך הוא שומר על חום המנוע שלא יעלה. והשני הוא התרמוסטט והוא מכני, וזה בעצם סוג של פקק שמונע מהמים לעבור לרדייאטור ולהתקרר ובטמפרטורה מסויימת הוא נפתח, ומטרתו א"כ הפוכה מהיוניט-מאוורר והיא לשמור על חום המנוע שלא ירד.
תקרא עכשיו שוב את תגובתי הראשונה ונראה אם יהיו עוד שאלות. -
@נייטרון-חפשי כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כשאני מניע מנוע קר הוא עובד מצויין!
מעניין! גם אצלי הוא עובד
פשוט מאוד בגלל שהוא מתחיל להתחמם אז לא נכבה ואין משהו שגורם לו להתקרר, אבל אם יש גורם שיתקרר ולא התחמם עלול להיכבות (ככה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה) -
@ITAMAR25 כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה
כנראה בגלל שמנוע שלו נשחק מזה עד שהתחיל לגסוס
-
@נייטרון-חפשי כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה
כנראה בגלל שמנוע שלו נשחק מזה עד שהתחיל לגסוס
עכשיו ברצינות, מנוע שנכבה כשהוא מתקרר זה לדעתי קשור לזיוף חיישנים בגלל צפיפות האוויר שתלויה בטמפרטורה אבל זה לא אמור לקרות במצב תקין רק יכול להחמיר בעיה זניחה.