שאלה למייבינים - צופר רכב
-
תקשיבו סיפור:
רכשתי ממישהו מאזדה 5 מודל 2006, עם מכלול של בעיות כאלו ואחרות. כל אחד וה'פעקאלה' שלו.
אחד התופעות שלו קשור לצופר, עם רקע מעניין שסיפר לי המוכר.
הצופר, כלומר הלחצן הגדול שבמרכז ההגה, נהרס. לא יודע מה בדיוק קרה.
הבן דוד שטיפל בזה טען שלהחליף אותו יעלה לו כך וכך טבין ותקילין (כמדומני 1000), אבל יש לו אפשרות אחרת: הוא סידר שהלחצן שמפעיל את הצופר יעבור למקום אחר. יש לי לחצן קטן בכזה צד שמאל למטה שעם זה אמור לפעול הצופר.
טוב. אחר כך התחילו בעיות חדשות. הצופר היה פועל פתאום, בלי לחיצה. וככה הוא היה נוסע ב 2 בלילה בשכונה המנמנמת שלו, ופתאום היה צופר לו הרכב בלי יכולת להשתיק אותו.
אז הוא חזר ל בן דוד, שבמקום לטפל בזה הוא פשוט ניתק מקדימה איזשהם מגעים והשאיר אותו בלי שום צופר.
עד כאן תו"ד.
עכשיו אני רוצה לטפל בזה, מהשורש.
קודם כל, אכן הצופר בהגה רופף ולא טוב. הוא כאילו 'לחוץ' ולא חוזר בחזרה. ויש לזה גם השפעה על הכרית אוויר, שגורם לנורת האזהרה שלו להידלק ולהיכבות כל הזמן.
השאלות שלי הן:
א. האם אפשר לתקן/להחליף לבד את הצופר בהגה? ואם כן, כיצד?
ב. האם התקלה של צופר שפתאום נדלק מוכרת? מבדיקה שלי לא מדובר על בעיות במגעים של הלחצן. -
@רפי-זה-אני כתב בשאלה למייבינים - צופר רכב:
א. האם אפשר לתקן/להחליף לבד את הצופר בהגה? ואם כן, כיצד?
כן, קוראים לזה סליל הגה, ואם לא בשביל הצופר תעשה את זה בשביל הכרית אוויר, יותר חשוב.
-
@רפי-זה-אני כתב בשאלה למייבינים - צופר רכב:
@EBA וזה מה, לתיקון הצופר הקיים או החלפתו?
אם באמת שורש התקלה תהיה בסליל הגה כדברי @EBA אז הצופר יחזור לעבוד כרגיל בלי שום תיקון נוסף בעז"ה
-
@אושר-מתקרב כתב בשאלה למייבינים - צופר רכב:
@מוטי-56 ייתכן שזה פיוז
||יש מצב שאני מקשקש והפיוז של הצופר נמצא בכלל מתחת להגה||
אם זה היה פיוז זה לא היה משחק לו, גם הנורה של כרית האויר מעידה שהבעיה כנראה בסליל
-
@אושר-מתקרב הוא ניתק את החיבור לצופר צריך פשוט לדחוף בחזרה את המחבר.
-
@Lexus כתב בשאלה למייבינים - צופר רכב:
@רפי-זה-אני תיקון של סליל הגה אולי עולה 1000 ש"ח, אבל אתה יכול להזמין את החלק ולהחליף לבד תחסוך את רוב הכסף
בארץ אכן עולה כ1000 ש"ח ויש כאלו גם מתקרב ל2000 אבל חליפי באלי אקספרס עולה 50 ש"ח..