מנוע 90 כ"ס של רנו, סוחב בעליות?
-
שלום וברכה.
מעוניין לרכוש רנו קליאו קולקשיין כזה.
מה שאני מסתפק זה האם מנוע בנפח 900 עולה טוב עליות (זה מנוע טורבו)
אני פשוט עולה לירושלם פעם פעמים ביום.
מצד שני הוא ידני, (זה קשור בכלל?)
מה אומרים? -
@נוסע-ומסיע כתב במנוע 90 כ"ס של רנו, סוחב בעליות?:
מה שאני מסתפק זה האם מנוע בנפח 900 עולה טוב עליות
(''טוב'' זה מילה יחסית, על כל המשתמע מכך.)
בד''כ מנוע בכזה גודל, יכול לעלות עד 60/70 קמ''ש. ואם עצרו אותך באמצע התנופה קצת קשה לעבור את ה 50.
האם זה תלוי בסוג הרכב, גם א''כ לא נראה לי כזה משמעותי.(זה מנוע טורבו)
יתכן ושונה בתכלית, והנאמר לעיל שטויות!
אני פשוט עולה לירושלם פעם פעמים ביום.
שיקול לענ''ד חשוב מאד! ובפרט אם אתה עולה בשעות פקוקות שהידני לא אמור לגרום לך הרבה נחת רוח....
מצד שני הוא ידני, (זה קשור בכלל?)
אינני בקיא בתחום הידניות אבל נראה לי שיותר קל איתו לשחק בהילוכים ולהביא תוצאות מכובדות יותר....
-
@Klonimoos תודה על המענה המפורט!
למישהו כאן יש רכב אחר עם נפח 900 לשם השוואה?
מישהו מכיר את המושג "מנוע טורבו" עם כזה מנוע קטן? -
@נוסע-ומסיע כתב במנוע 90 כ"ס של רנו, סוחב בעליות?:
שלום וברכה.
מעוניין לרכוש רנו קליאו קולקשיין כזה.
מה שאני מסתפק זה האם מנוע בנפח 900 עולה טוב עליות (זה מנוע טורבו)
אני פשוט עולה לירושלם פעם פעמים ביום.
מצד שני הוא ידני, (זה קשור בכלל?)
מה אומרים?בעליות כמו של ירושלים התשובה נמצאת יותר במומנט מאשר בכוח סוס. (בעבר הייתה לי קורולה 2.0 טורבו דיזל שנת 2004 עם 90 כ"ס, בזמן שלבנזין 1.6 הנפוץ יש 110 כ"ס. לדיזל היה 22.5 קג"מ מומנט כשלבנזין רק 14.5 ואכן בעליות לירושלים הייתי עולה על 120 קמ"ש עם טעם של עוד.. בו בזמן שאני רואה (ושומע) מכוניות חדשות בהרבה נחנקות מגודל המשא...)
יש גם את העניין ש @Klonimoos אמר שזה מאד מסורבל לעלות עם ידני בפקקים הבלתי נגמרים. אם זה פעמיים ביום, אתה יכול למצוא את עצמך עוצר בצד מכאבי רגל שמאל..
אבל את האמת נראה לי שליסוע לירושלים פעם פעמיים ביום זה המון מאמץ והמון קילומטרים בשביל מנוע כה פיצפון והוא עלול ללכת בטרם עת..
אם אתה בכל זאת בקטע של הידני, תנסה לחשוב על דאצ'יה 1.5 טורבו דיזל ידני שהוא נחשב למאוד אמין. שמעתי מכמה אנשים שגם ה1.6 טורבו דיזל ידני של סיטרואן מאד איכותי והוא נלקח מהברלינגו והוא נמצא בסיטרואן c אליזה, פיג'ו 301 וסיטרואן קקטוס (עם עיצוב שובר שיגרה). בנוסף בידני דיזל יש סלחנות מסויימת מבחינת הקלאץ' וזאת משום שבמנועי דיזל יש המון מומנט בסל"ד נמוך.
-
לילה טוב.
יש פה עוד מישהו שמכיר אישית מנוע טורבו?
אני מעדיף את הקטן (900 סמ"ק 90 כ"ס) ע"פ קיה סיד (1600 סמ"ק 136 כ"ס), כי היא לכאורה יותר חסכונית, השאלה היא האם היא תסחב בעליות.
תודה רבה. -
@נוסע-ומסיע כתב במנוע 90 כ"ס של רנו, סוחב בעליות?:
אני מעדיף את הקטן (900 סמ"ק 90 כ"ס)
נשמח אם תשתף מה הסיבה משום שה1.5 טורבו דיזל יהיה יותר חסכוני
-
@מאיר כתב במנוע 90 כ"ס של רנו, סוחב בעליות?:
בעליות כמו של ירושלים התשובה נמצאת יותר במומנט מאשר בכוח סוס. (בעבר הייתה לי קורולה 2.0 טורבו דיזל שנת 2004 עם 90 כ"ס, בזמן שלבנזין 1.6 הנפוץ יש 110 כ"ס. לדיזל היה 22.5 קג"מ מומנט כשלבנזין רק 14.5 ואכן בעליות לירושלים הייתי עולה על 120 קמ"ש עם טעם של עוד.. בו בזמן שאני רואה (ושומע) מכוניות חדשות בהרבה נחנקות מגודל המשא...)
ברכבי טורבו המומנט מגיע בסלד נמוך יותר ממנוע אטמוספרי, ספציפית בקליאו שיא המומנט מגיע ב2500 סלד, ולכן לנסיעה מישורית וכ"ש לפתיחות הוא יהיה מצוין, מעניין אותי לדעת עם בעליות רק המנוע נותן כח, ואז יש לרכב כח מאוד חלש (מנוע 900) או שגם הטורבו מוסיף כח למנוע ואז לכאורה לרכב יהיה כח בעליה? (זכור לי שקראתי שהרכב הזה לא מומלץ למי שנוסע הרבה בעליות)