פריוס או אוריס?
-
אז כמו שאמרו זה כמעט אותו רכב למעט..
הפריוס יותר נוח מבחינת נהג כל האיזור של הנהג מאוד נוח עם הקונסולה האמצעית ותצוגה עילית של הקמ'ש כניסה ללא מפתח וגם ישיבה יותר גבוה טיפה
וקצת יותר חסכונית מהאוריס
לעומת זאת האוריס עיצוב קצת יותר חדשני מנוע שלא שותה שמן כמו הפריוס תא מטען ענק פשוט תענוג
ויותר זול מפריוס כי היה אותו הרבה בליסינג ועם ישראל חוץ מהחרדים לא אוהבים סטיישן -
@EBA כתב בפריוס או אוריס?:
פריוס מ2009 ואוריס זה אותו רכב בקופסה שונה.
לכאו' אם כנים דבריו של ר' @מוטי-ברנד
לעומת זאת האוריס מנוע שלא שותה שמן כמו הפריוס
המשפט לעיל אינו נכון!?
ערכתי: השמן הוא באמת נתון שלכאו' מכריע שישנו הבדל! -
@Klonimoos כתב בפריוס או אוריס?:
המשפט לעיל אינו נכון!?
המשפט נכון אבל זה מציאות בשטח ולגבי החיסכון בדלק זה כנראה בגלל שהמרכב שונה אז הוא אולי פחות אווירודינמי ולכן הוא צורך יותר דלק
ולגבי השמן אין לי הסבר אבל את זה שמעתי ממוסכניק שחי ונושם טויוטה בכל רמח אבריו -
@Klonimoos כתב בפריוס או אוריס?:
ערכתי: השמן הוא באמת נתון שלכאו' מכריע שישנו הבדל!
יכול להיות שהמנוע נמצא קצת בזוית שונה או משהו כזה אבל המנוע הוא אותו מנוע
מישהו סיפר שהמוסכניק שם לו מנוע של אוריס בפריוס
אז לא יודע להגיד לך לגבי ההבדלים הפנימיים -
@מוטי-ברנד כתב בפריוס או אוריס?:
יכול להיות שהמנוע נמצא קצת בזוית שונה או משהו כזה אבל המנוע הוא אותו מנוע
מישהו סיפר שהמוסכניק שם לו מנוע של אוריס בפריוס
אז לא יודע להגיד לך לגבי ההבדלים הפנימייםסך הכל זה אותו מנוע מאותו הדור של המערכת ההיברידית של טויוטה ועדיין יכולים להיות הבדלים קטנים בעקבות זה שהפריוס תוצרת יפן והאוריס תוצרת בריטניה כמו שהיה בקורולה 2003-2007 שהדגם RUNX היה מיוצר בבריטניה והסדאן ביפן או טורקיה והיה הבדלים בעמידות התקרה למשל שבבריטית התקרה היתה מתנתקת מהגג וכדו'
עוד יש לי לומר מחומר הקושיא, שדבר זה קשור לחילוק שיש בין פריוס לאוריס, שפריוס היא הסמל ההיברידי של טויוטה ובדגם הזה היא חושפת את היכולות של המערכת ההיברידית שלה ודבר זה מתבטא למשל בסוג הגאנטים שאם פעם שאלתם את עצמכם מדוע פריוס היא כמעט המכונית היחידה שיש לה גאנטים מגנזיום ומעליהם טסה פלסטיק שדבר זה לא מצינו כמותו שבדרך כלל כשיש גאנטים מגנזיום הרי הם מוצגים לראווה (באוריס למשל) וכשיש גאנט פלדה פשוט אז מסתירים אותו בפלסטיק והתשובה לזה היא שבפריוס הפחיתו במשקל של הגאנט בגלל שיש חשיבות רבה לצריכת הדלק במשקל הגאנטים [משקל בלתי נתמך] ועשו אותו בצורה הקלה ביותר שאפשר לייצר גאנט בחוזק הנצרך אלא שאז העיצוב וההתנגדות היו לא משהו ושמו פלסטיק בקיצור הבנו את הנקודה הזאת שבפריוס יש דגשים שאין בכל היברידית אחרת לעשות את המקסימום של החיסכון בדלק ובזיהום אוויר, עוד דוגמא לדבר בגודל הממיר ואין כאן המקום להאריך כל כך , בכל אופן אולי בגלל זה בנו את הפריוס ככה מלכתחילה עם נטיה לאכול קצת שמן על מנת לייצר מינימום התנגדות בבוכנות ובכך לחסוך עוד כמה מ"ל של דלק ועדיין צריך אצלי עיון -
@צילפינגים כתב בפריוס או אוריס?:
ובפריוס תקבל בערך 2012 אוליי טיפה יותר
אתה בטוח?
2012. 2013 נע סביב 35 לא 45
על כמה ק"מ אתה מדבר? -
@יצחק-רשטונ
התכתבות שלי על הנושא עם בינה מלאכותיתאני:
למה טויוטה פריוס 2008 אוכלת הרבה שמן באופן גורף לדור הזה של פריוס? לאומת רכבים מהשנתון הזה שאין להם בעיה של צריכת דלק, בפריוס זה קורה ללא סיבה הנראית לעין
AI:
טויוטה פריוס 2008, כמו כמה כלי רכב אחרים מאותו דור, דווח על ידי כמה בעלים כצורך יותר שמן מהצפוי. מספר גורמים עשויים לתרום לנושא זה:
עיצוב מנוע: הפריוס משתמשת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ולמרות שהיא מיועדת לחסכון בדלק, לחלק מהמנועים עשויות להיות סובלנות שמובילות לצריכת שמן גבוהה יותר.איכות השמן: שימוש בסוג שמן שגוי או שמן באיכות נמוכה עלול להוביל לצריכה מוגברת. חיוני להשתמש בצמיגות השמן ובאיכות המומלצים עבור הפריוס.בלאי וקרע: ככל שהרכבים מזדקנים, רכיבים כמו טבעות בוכנה ואטמי שסתומים עלולים להתבלות, מה שיוביל לדליפות שמן או שמן בוער. זה נפוץ במיוחד ברכבים בעלי קילומטראז' גבוה.תנאי נהיגה: נסיעות קצרות תכופות, האצה כבדה או נהיגה בתנאים קשים יכולים לתרום לצריכת שמן מוגברת.תחזוקה: החלפת שמן ותחזוקה שוטפת הם קריטיים. הזנחה של אלה עלולה להוביל לצריכה מוגברת ולבעיות אחרות במנוע.ריקולים או עלוני שירות טכני: לפעמים יצרנים מוציאים ריקולים או עלוני שירות לגבי בעיות ספציפיות, כולל צריכת שמן. שווה לבדוק אם יש קשר לרכב שלכם. הצגת תיבות סימון
אם אתם חווים צריכת שמן משמעותית, אולי כדאי להתייעץ עם מכונאי כדי לאבחן את הבעיה ולבחון פתרונות אפשריים.
אני:
אלו תשובות כוללניות ולא ממוצות! את כל זה יכול לומר כל מישהו! זה מציאות שקורת בפריוס לעומת רכבים מקבילים בשנתון עם אותה תחזוקה. גם פריוס מתוחזקת להפליא תסבול מצריכת שמן ורכבים אחרים לא
AI:
אתה צודק שנראה שבעיית צריכת השמן בטויוטה פריוס 2008 בולטת יותר בהשוואה לרכבים אחרים מאותו תקופה, אפילו אלה שמתוחזקים היטב. ניתן לייחס תופעה זו למספר גורמים ספציפיים הקשורים לבחירות העיצוביות וההנדסיות שביצעה טויוטה עבור הדגם המסוים הזה:
מאפייני מנוע: הפריוס 2008 משתמשת במערכת הנעה היברידית ייחודית המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. תכנון המנוע עשוי להוביל לצריכת שמן גבוהה יותר בתנאי פעולה מסוימים, במיוחד בשילוב עם פעולת התנעה-עצירה תכופה של המערכת ההיברידית.טבעות בקרת שמן: חלק מהדיווחים מצביעים על כך שטבעות בקרת השמן במנוע עשויות להיות לא יעילות במניעת כניסת שמן לתא הבעירה, מה שמוביל לצריכת שמן מוגברת. זה יכול להיות פגם בתכנון או שונות בייצור המשפיעה על מנועים מסוימים.ניהול תרמי: ייתכן שמערכת הקירור ואסטרטגיות הניהול התרמי המשמשות בפריוס לא יהיו חזקות כמו בכלי רכב אחרים, מה שעלול להוביל לטמפרטורות עבודה גבוהות יותר שיכולות לתרום לפירוק וצריכת שמן.כוונון מנוע ויעילות: הפריוס מיועדת ליעילות דלק מרבית, שעלולה לבוא על חשבון צריכת הנפט. כוונון המנוע לפליטות נמוכות וחסכון בדלק יכול לפעמים להוביל לפשרות שגורמות לצריכת שמן גבוהה יותר.דיווחים וחוויות צרכנים: בעלים רבים שיתפו את החוויות שלהם עם צריכת שמן בפורומים ובדוחות צרכנים, מה שמצביע על כך שמדובר בבעיה שכיחה. החוויות הקולקטיביות של הבעלים עשויות להדגיש מגמה שאינה רווחת באותה מידה בכלי רכב אחרים.
אמנם גורמים אלה עשויים שלא לחול על כל פריוס 2008, אבל הם עוזרים להסביר מדוע דגם זה צבר מוניטין של צריכת שמן גבוהה יותר בהשוואה לחבריו. אם אתה מתמודד עם בעיה זו, אולי כדאי לדון בה עם מכונאי שיש לו ניסיון עם Priuses, מכיוון שייתכן שיש לו תובנות ספציפיות לדגם הזה.