הושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים
-
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@aiib כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
בחישוב קליל זה נע סביב ה 1/7 דהיינו שקל עגול לק"מ)
עיקר הנסיעות שלי הם פנימיותתקן אותי אם אני טועה, אבל זה סכום בסדר גמור לנסיעות פנימיות, קצת יותר ממה שאני משלם בנסיעות בינעירוניות… בתוך העיר לפעמים יוצא לי יותר מפי שתיים ממך…
בקיצור, לא בטוח שהבלאגן שווה את הרווח שאולי יהיה.לא חושב שצריכת דלק 1/7 זה דבר שאפשר לקרוא לו בסדר גמור (מילא אם בתמורה הייתי נוסע על איזה טוסון )
אני עם טוסון… (לא יודע אם לכן שמת את הסמיילי…) בכל אופן גם עם טויוטה יאריס בתוך העיר היה יוצא לי יותר משקל לקילומטר.
לא מכיר (ואני לא בקיא בכלל…) רכבים שבתוך העיר לוקחים פחות משמעותית משקל לקילומטר. (חוץ מהיברידיות וכדו’) -
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
ברשותי פוקוס מקסימה או כמו שאוהבים היום לומר ‘מכילה’
הרכב עצמו באמת פצצה, צעיר עדין לימים (מישהו אמר בן 14?)
ועתידו עדין לפניו
דבר אחד מעיב על הסיפור המופלא הזה, והוא - צריכת הדלק
ישבתי כעת לחשב כמה שילמתי על דלק מאז הכנסתי את עצמי ל’פוקוס’…
ובשמונת החודשים שאני מחזיק ברכבי הקט ו 7K הק"מ שנסעתי איתו, הוצאתי לא פחות מ7 אלפיות רק על הנוזל הדוחה הזה שהרכב כל כך אוהב (בחישוב קליל זה נע סביב ה 1/7 דהיינו שקל עגול לק"מ)
עיקר הנסיעות שלי הם פנימיותכעת אני מנסה לחשב את דרכי מחדש
אני מתלבט האם כדאי להתקין גז (עלות 6.3 בJgas)
או להשקיע כסף שאני ממילא משלם על היברידית כל שהיא
או שמא לעבור לאיזה מיני נחמדה שתהיה צנועה יותר בדרישותיה
אשמח לכל עצה והכוונהמכיוון שאתה נוסע הרבה בעיר, ככל הנראה הקילומטרים האלו נצברים עם הרבה הנעות ונסיעות קצרות. וכידוע רכב המוסב לגז משתמש בנוזל הדוחה למשך כדקה עד לחימום המנוע.
יוצא איפה שלהערכתי הרכב יסע כ20% על דלק (בשקלול זה שפה ושם לא היה גז)
יש להוסיף את האגדה שאומרת שהסבה לגז מעלה בכ5% אחוז את הצריכה של הגז לעומת דלק.
למיטב הערכתי הסבת הרכב לגז תחסוך בכ35-40% מההוצאות (יש גם טיפול למערכת גז) כך שבשנה אתה תחסוך כ4,500 ש’'ח.
הבעיה היא שאתה לא יודע לכמה זמן תחזיק את הרכב ואם תמכור אותו בעוד פחות משנה וחצי אתה תהיה בהפסד.
בנוסף רוב האנשים נרתעים מגז ולרכב המוסב לגז יש בד"כ שוק חלשרכב היברידי יחסוך הרבה אבל לא בטוח שישתלם כלכלית בגלל מחיר רכישה וריביות. תן דעתך לעניין שיתכן והמשפחה תתרחב בעתיד בע"ה ואז תצטרך לעבור ל7 מקומות ויצא שלא הרווחת מההסבה.
להערכתי עדיף לנסות לחסוך בדלק ע״י נסיעה רגועה ולתת זמן לתאוצות, וכן להמעיט מעט במהירות. כ’'כ להמנע מהשארת הרכב מונע סתם ככה - זה לוקח הרבה.
-
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
ברשותי פוקוס מקסימה או כמו שאוהבים היום לומר ‘מכילה’
הרכב עצמו באמת פצצה, צעיר עדין לימים (מישהו אמר בן 14?)
ועתידו עדין לפניו
דבר אחד מעיב על הסיפור המופלא הזה, והוא - צריכת הדלק
ישבתי כעת לחשב כמה שילמתי על דלק מאז הכנסתי את עצמי ל’פוקוס’…
ובשמונת החודשים שאני מחזיק ברכבי הקט ו 7K הק"מ שנסעתי איתו, הוצאתי לא פחות מ7 אלפיות רק על הנוזל הדוחה הזה שהרכב כל כך אוהב (בחישוב קליל זה נע סביב ה 1/7 דהיינו שקל עגול לק"מ)
עיקר הנסיעות שלי הם פנימיותכעת אני מנסה לחשב את דרכי מחדש
אני מתלבט האם כדאי להתקין גז (עלות 6.3 בJgas)
או להשקיע כסף שאני ממילא משלם על היברידית כל שהיא
או שמא לעבור לאיזה מיני נחמדה שתהיה צנועה יותר בדרישותיה
אשמח לכל עצה והכוונהמכיוון שאתה נוסע הרבה בעיר, ככל הנראה הקילומטרים האלו נצברים עם הרבה הנעות ונסיעות קצרות. וכידוע רכב המוסב לגז משתמש בנוזל הדוחה למשך כדקה עד לחימום המנוע.
יוצא איפה שלהערכתי הרכב יסע כ20% על דלק (בשקלול זה שפה ושם לא היה גז)
יש להוסיף את האגדה שאומרת שהסבה לגז מעלה בכ5% אחוז את הצריכה של הגז לעומת דלק.
למיטב הערכתי הסבת הרכב לגז תחסוך בכ35-40% מההוצאות (יש גם טיפול למערכת גז) כך שבשנה אתה תחסוך כ4,500 ש’'ח.
הבעיה היא שאתה לא יודע לכמה זמן תחזיק את הרכב ואם תמכור אותו בעוד פחות משנה וחצי אתה תהיה בהפסד.
בנוסף רוב האנשים נרתעים מגז ולרכב המוסב לגז יש בד"כ שוק חלשרכב היברידי יחסוך הרבה אבל לא בטוח שישתלם כלכלית בגלל מחיר רכישה וריביות. תן דעתך לעניין שיתכן והמשפחה תתרחב בעתיד בע"ה ואז תצטרך לעבור ל7 מקומות ויצא שלא הרווחת מההסבה.
אני מבין שרכב היברידי אמיתי רחוק מהאפשרות הכלכלית שלי, אם כן עם היברידי כנראה של הונדה, וכאן אני מנסה להבין כמה החיסכון מוכח בהיברידיות שלהם? והאם יש הבדל בזה בין אינסייט לסיוויק
-
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@EBA כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
כמה ילדים יש לך? אם פחות משלושה, אני ממליץ לחתוך לרכב מיני.
אם יותר, תחסוך קצת ותשקיע בטויוטה הייבריד.הם באמת חסכוניים משמעותית?
בעיר הם עושים חיל! בנהיגה ספונטנית בעיר הוא יתן 1/16 ועם להשתולל 1/13. אם תסע רגוע ועדין זה יתקרב ל1/19.
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס עשיתי לו סיבוב והראתי לו איך אני עושה 1/30 בנהיגה חסכונית ומושכלת (תאוצות עדינות מאד ועד 50 קמ"ש + היכרות של האלגוריתם של ההיברידי) ובתוך העיר! (נתיבות). יצאנו עם סוללה ריקה וכך גם סיימנו בסיום ה’מבחן’.
-
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@EBA כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
כמה ילדים יש לך? אם פחות משלושה, אני ממליץ לחתוך לרכב מיני.
אם יותר, תחסוך קצת ותשקיע בטויוטה הייבריד.הם באמת חסכוניים משמעותית?
בעיר הם עושים חיל! בנהיגה ספונטנית בעיר הוא יתן 1/16 ועם להשתולל 1/13. אם תסע רגוע ועדין זה יתקרב ל1/19.
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס עשיתי לו סיבוב והראתי לו איך אני עושה 1/30 בנהיגה חסכונית ומושכלת (תאוצות עדינות מאד ועד 50 קמ"ש + היכרות של האלגוריתם של ההיברידי) ובתוך העיר! (נתיבות). יצאנו עם סוללה ריקה וכך גם סיימנו בסיום ה’מבחן’.
@Lexus שים לב שמדובר בחישוב שונה ממה שאתה עשית, אתה עשית חישוב של קילומטר לשקל כאן מדובר בקילומטר לליטר שזה אומר שבנסיעה ספונטנית יעלה לך לקילומטר חצי שקל וזה מדובר על היברידי הסק מכאן כמה הרכב שלך לא בזבזני (וזה אחרי שהסקתי שאתה נוסע נסיעה ספונטנית ולא נסיעה פרועה…)
-
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
אם כן אם היברידי כנראה של הונדה, וכאן אני מנסה להבין כמה החיסכון מוכח בהיברידיות שלהם? והאם יש הבדל בזה בין אינסייט לסיוויק
עיקר החיסכון של האינסייט הוא בזה שהוא מבוסס על הג’אז עם מנוע 1.3 בעל הצתה מדורגת ושילדה צרה וקצרה , ככה שאת החיסכון העיקרי שלו תוכל להשיג בכל רכב מיני , אם אתה בעל רישיון לידני אז יש לך המון אופציות מעולות במחירים זולים.
בנתיים תנסה את מה שאמר מאיר בטוב טעם ותסע רגוע , לא תאמין עד כמה זה ישפיע על צריכת הדלק -
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@EBA כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
כמה ילדים יש לך? אם פחות משלושה, אני ממליץ לחתוך לרכב מיני.
אם יותר, תחסוך קצת ותשקיע בטויוטה הייבריד.הם באמת חסכוניים משמעותית?
בעיר הם עושים חיל! בנהיגה ספונטנית בעיר הוא יתן 1/16 ועם להשתולל 1/13. אם תסע רגוע ועדין זה יתקרב ל1/19.
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס עשיתי לו סיבוב והראתי לו איך אני עושה 1/30 בנהיגה חסכונית ומושכלת (תאוצות עדינות מאד ועד 50 קמ"ש + היכרות של האלגוריתם של ההיברידי) ובתוך העיר! (נתיבות). יצאנו עם סוללה ריקה וכך גם סיימנו בסיום ה’מבחן’.
אתה מדבר גם על ההונדות?
בנוגע לאופי הנסיעה אני מודה שיש לי מה להשתפר… -
@יצחק-רשטונ כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
אם כן אם היברידי כנראה של הונדה, וכאן אני מנסה להבין כמה החיסכון מוכח בהיברידיות שלהם? והאם יש הבדל בזה בין אינסייט לסיוויק
עיקר החיסכון של האינסייט הוא בזה שהוא מבוסס על הג’אז עם מנוע 1.3 בעל הצתה מדורגת ושילדה צרה וקצרה , ככה שאת החיסכון העיקרי שלו תוכל להשיג בכל רכב מיני , אם אתה בעל רישיון לידני אז יש לך המון אופציות מעולות במחירים זולים.
בנתיים תנסה את מה שאמר מאיר בטוב טעם ותסע רגוע , לא תאמין עד כמה זה ישפיע על צריכת הדלקציינתי מקודם את הפיגו 107
אם אני פונה לכיוון הזה יש לי מה לבנות על שינוי משמעותי? בכמה מקובל לשער את הצריכה שלהם
(לצערי אין לי בינתיים רשיון על ידני ) -
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
ציינתי מקודם את הפיגו 107
אם אני פונה לכיוון הזה יש לי מה לבנות על שינוי משמעותי? בכמה מקובל לשער את הצריכה שלהם
(לצערי אין לי בינתיים רשיון על ידני )יהיה שינוי משמעותי אבל הרכב הזה בגירסתו האוטמטית בעל תיבה רובוטית חד מצמדית הלא אהודה.
מעבר לזה הוא מאד קטן ונראה לי קצת מוגזם לבעל משפחה -
@מוטי-ברנד כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
אתה כל הזמן כותב על הרכב שמכרת
אבל לא עדכנת מה קנית -
@לך-תדע כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@מוטי-ברנד כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
אתה כל הזמן כותב על הרכב שמכרת
אבל לא עדכנת מה קניתצודק הקש ביטול
-
@מוטי-ברנד כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס
אתה כל הזמן כותב על הרכב שמכרת
אבל לא עדכנת מה קניתאני מחפש זמן לכתוב עליו ‘מבחן דרכים’ וזה יהיה המבחן הראשון בארץ לדגם הידני, כי לפני שקניתי הפכתי את הרשת כדי למצוא ואפי’ חרס לא העליתי (נטפרי).
-
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
ראיתי בנתונים של יד 2 על פיגו 107
קח מחברנו פה את הרכב להשאלה
-
@יצחק-רשטונ כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
ציינתי מקודם את הפיגו 107
אם אני פונה לכיוון הזה יש לי מה לבנות על שינוי משמעותי? בכמה מקובל לשער את הצריכה שלהם
(לצערי אין לי בינתיים רשיון על ידני )יהיה שינוי משמעותי אבל הרכב הזה בגירסתו האוטמטית בעל תיבה רובוטית חד מצמדית הלא אהודה.
מעבר לזה הוא מאד קטן ונראה לי קצת מוגזם לבעל משפחהיש לך רעיון אחר?
-
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
בעיר הם עושים חיל! בנהיגה ספונטנית בעיר הוא יתן 1/16 ועם להשתולל 1/13. אם תסע רגוע ועדין זה יתקרב ל1/19.
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס עשיתי לו סיבוב והראתי לו איך אני עושה 1/30 בנהיגה חסכונית ומושכלת (תאוצות עדינות מאד ועד 50 קמ"ש + היכרות של האלגוריתם של ההיברידי) ובתוך העיר! (נתיבות). יצאנו עם סוללה ריקה וכך גם סיימנו בסיום ה’מבחן’.
יכול להיות שזה בגלל שבנתיבות נוסעים יותר רגוע ולאו דווקא בגלל שהיא מישור?
-
@Lexus כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
יש לך רעיון אחר?
יש מגוון שרשורים בפורום על רכבי מיני בו הכל פורט ולובן הדק היטב.
אולי הציבור הקדוש פה ידע להביא את הקישורים -
@נייטרון-חפשי כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
@מאיר כתב בהושיעו נא מתשלומי הדלק הגבוהים:
בעיר הם עושים חיל! בנהיגה ספונטנית בעיר הוא יתן 1/16 ועם להשתולל 1/13. אם תסע רגוע ועדין זה יתקרב ל1/19.
כשבא מישהו לקנות ממני את האוריס עשיתי לו סיבוב והראתי לו איך אני עושה 1/30 בנהיגה חסכונית ומושכלת (תאוצות עדינות מאד ועד 50 קמ"ש + היכרות של האלגוריתם של ההיברידי) ובתוך העיר! (נתיבות). יצאנו עם סוללה ריקה וכך גם סיימנו בסיום ה’מבחן’.
יכול להיות שזה בגלל שבנתיבות נוסעים יותר רגוע ולאו דווקא בגלל שהיא מישור?
בודאי שגם וגם.
חוץ משעות מסויימות, אין בנתיבות פקקים או עומסים ותמיד הכבישים פתוחים, בנוסף אין בנתיבות ולו רמזור אחד (כיכרות כיכרות וכיכרות) כך שהנסיעה העירונית יכולה להיות כמעט ללא עצירות, ועם צמיגי מישלין אתה לא תמיד צריך להאט לפני הכיכר… כך שיש לעיר הזו פוטנציאל צריכת דלק נמוכה מנתוני היצרן האופטימיים…
(אגב באאוטלנדר עשיתי 1/15.1 בנסיעה עירונית בנתיבות)