ממיר קטליטי סתום בקשת עזרה
-
ברשותי קיה קארנס 2009 נורת הממיר דולקת ואני יודע ומרגיש שהוא סתום ממש וצריך להחליפו אמממה שככל שבדקתי את אפשרויות הבנתי שכך:
יש אפשרות של ממיר אוניברסאלי בין 1300 ל 2000 ש"ח שהבנתי שלא תמיד פותר את כל הבעיות [נורה, סחיבה, דלק, ריח, זיהום וכו’] ואחרי תקופה לא ארוכה חוזר לסורו, אבל זה מה שכולם מציעים לך
כמובן שאפשרות של חדש מקורי לא רלוונטית מכיון שעולה הון רב
וגם מחלפים לא נראה לי מכיון שאי אפשר לדעת מה תקבל
אחד הציע לי פשוט להוציא את הממיר [רק את הפנים שלו כמובן] שהרי מילא הרכב צריך קומבינה בשביל לעבור טסט אז לפחות שלא ישתה דלק ויסחוב קצת יותר בעליות
מה אומרים המייבינים כאן
החכימו אותי
תודה מראש -
בעקרון הרכב לא צריך כלל את הממיר ואדרבה הממיר רק מפריע לו לזרוק את הפסולת החוצה דבר שמצריך מהמנוע יותר מאמץ וגם מחמם אותו יותר בגלל שהגזי פליטה הרותחים מתעכבים יותר בדרך החוצה וכל זה כפל כפליים גרוע בממיר סתום וברכבי ספורט יש הרבה שמבטלים אותו לכתחילה,
הבעיה שהרכב מתוכנת לעבוד עם ממיר והמחשב באמצעות החיישני חמצן מנטרים גם את הפעילות של הממיר ככה שהנורות תקלה לא יכבו ויכול להיות שגם צריכת הדלק תעלה אם כי בעקרון היא דווקא אמורה לרדת.
אבל אין לי בזה ניסיון של ממש אך גם אני שמעתי שהממירים התחליפיים לפעמים חיים תקופה קצרה -
@דוד-שמש
ממיר קטליטי תפקידו לנקות את הגזים השרופים שיוצאים מהמנוע ולהוציא אותם לאויר בצורה יותר נקייה, הבעיה שאם הוא נסתם הגזים השרופים מתקשים לצאת והם חוזרים חזרה לצילנדרים ומפריעים ליניקה מחודשת של אויר, ולכן המנוע מרגיש חנוק כי במקום לשאוב אויר חדש הוא “עסוק” בלחץ שנוצר במערכת הפליטה,
יש כמה צורות מקצועיות לבדוק שאכן זה הבעיה ולא משנה מה הן, אני אוהב (אני לא מוסכניק אלא חובבן שאוהב שטויות…)להוציא את הממיר וכך מערכת הפליטה “משוחררת” ואם אכן הממיר סתום המנוע פתאום יתחיל להראות מה הוא יודע לעשות… (צריך קצת להכיר את הרכב כי פתיחת הממיר נותנת קצת יותר כח…) שימו לב למי שעושה זאת שנהיה רעש פסיכי לגמרי מהמנוע… וזה קצת מטעה לגבי הכח…,
מה שחשוב לדעת שבדרך כלל ממיר לא סתם נסתם ,אם הרכב אוכל שמן הוא יסתם לך כל הזמן, וגם יכול להיות זיופים במערכות ההצתה שגורמים לפיח וזה סותם את הממיר תתחיל בלבדוק את השמן אם הוא חום ונקי והאוטו לא אוכל שמן ולא מים אם אכן הכל טוב תמשיך בלבדוק את מערכת ההצתה והשתומים שאין זיופים,
אם הכל תקין ואני לא מאמין שאכן הכל תקין באמת כדאי לך להחליף (לא שמעתי על מי שמצליח לנקות כל התוספים זה סתם חרטה הלוואי והייתי יודע על משהוא טוב אשמח מאד)
אבל אם אחד הדברים הנ"ל תקול לא יעזר לך להחליף זה יחזור לא יודע להגיד לך תוך כמה זמן אבל זה יחזור ,אז פשוט תוציא את הממיר, ואין לי מושג איך עושים את זה בצורה נורמאלית כי יש רעש מטורף מהמנוע בלי ממיר… -
@MENI כתב בממיר קטליטי סתום בקשת עזרה:
אני אוהב (אני לא מוסכניק אלא חובבן שאוהב שטויות…)להוציא את הממיר וכך מערכת הפליטה “משוחררת” ואם אכן הממיר סתום המנוע פתאום יתחיל להראות מה הוא יודע לעשות
זה מה שהמוסכניק שלי הציע שיעשה (פעם פעם לפני שהבנתי משהו ברכב)
@MENI כתב בממיר קטליטי סתום בקשת עזרה:
ואין לי מושג איך עושים את זה בצורה נורמאלית כי יש רעש מטורף מהמנוע בלי ממיר…
ולכן לא מוציאים אלא קודחים מבפנים בלבד.
-
@נייטרון-חפשי כן אבל אז הוא משלם… אבל נכון זה מה שצריך לעשות…
אתה מכיר את הקדיחה הזאת? אפשר לעשות את זה לבד?
זה אמור “לשחרר” את המנוע אפילו אם הממיר לא סתום…
מעניין “מאד” לנסות…
משהוא פעם ניסה? -
@MENI כתב בממיר קטליטי סתום בקשת עזרה:
@נייטרון-חפשי כן אבל אז הוא משלם… אבל נכון זה מה שצריך לעשות…
אתה מכיר את הקדיחה הזאת? אפשר לעשות את זה לבד?
זה אמור “לשחרר” את המנוע אפילו אם הממיר לא סתום…
מעניין “מאד” לנסות…
משהוא פעם ניסה?אני עשיתי את זה
אם קודחים אז אין רעש מהמנוע וגם זה לא כ"כ יקר
אני קדחתי שני ממירים בלנסר ששם יש 2
בעיקרון אני מפסוט מזה אבל קצת חושש מבדיקה של משרד התחבורה