העמסה על הגג בטויטה וורסו
-
@פנחס
כל אוטו יש לו בעיקרון משקל מקסימלי, נראה לי כתוב בספר רכב, אם אני לא טועה חריגה ממנו יכולה להגיע לקנס אפילו.
אם מעמיסים מעל המשקל, זה יכול לגרום בעיות לגיר, בפרט בוורסו עם הגיר העדין…
אפשר להשים גג קל ומזוודות בצורה מושכלת.
ראיתי כמה עם וורסו ומאזדה 5 שהמשפחה גדולה והרכב הפך משאית, וכל חודש במוסך עם בעיות בגיר או במחשב שלו וכדו’. -
@Klonimoos מסתבר שרכב 7 מקומות מיועד לקחת 7 אנשים ולאו דווקא ילדים קטנים, כמדומני שעל פי רוב המשפחות שמחזיקות כאלה רכבים לפחות מחציתם ילדים, וההפרש במשקל בין ילד למבוגר בד"כ הוא יותר גדול ממשקל שני מזוודות, כך שבהעמסה משפחתית נורמלית וגם קצת מעבר קשה להגיע למשקל שהרכב יכול לסחוב
אא"כ תגיד שהם בנו את הרכב עבור ילדים קטנים ולא באמת התכוונו שיסעו בזה 7 אנשים -
@יעקב כתב בהעמסה על הגג בטויטה וורסו:
אא"כ תגיד שהם בנו את הרכב עבור ילדים קטנים ולא באמת התכוונו שיסעו בזה 7 אנשים
בעיקרון מציאותית ככה זה נראה.
למעשה, מה שכתבתי, זה סה’‘כ סטטיסטיקה מציאותית, זה שהמחשב גיר והגיר ברכבים האלו לא שורד לאורך ימים מוכיח שלכאורה זה כך.
לכן הדגשתי בצורה מושכלת, ואדרבה יתכן והחישוב שלך דווקא מושכל,
לגבי זה שהרכב הופך למשאית, זה בגלל שהרכב גדול ואם יש מקום, עושה חשק להרבה לחסוך הובלות ולהביא מקררים וארונות, את ההובלה משלמים למוסך אח’‘כ.
אולי באמת כדאי לבדוק מה המשקל המקסימאלי של האוטו ועפ’'ז לדעת כמה ואיזה אנשים אמורים לנסוע איתו. -
@טוסון כתב בהעמסה על הגג בטויטה וורסו:
בתור אחד ששוקל מעל 80 קילו אני אומר לך שזה לא נכנס
אני מסכים איתך שזה לא כ’'כ מיועד ל-7 אנשים
אך מה שכתבת אינו ראיה, כי המשקל הממוצע בעולם הוא באיזור ה-70 קילו.
הא, ולא הייתי בוחר דווקא את הקרנבל. למה? לא משנה. -
@יעקב כתב בהעמסה על הגג בטויטה וורסו:
מסתבר שרכב 7 מקומות מיועד לקחת 7 אנשים ולאו דווקא ילדים קטנים, כמדומני שעל פי רוב המשפחות שמחזיקות כאלה רכבים לפחות מחציתם ילדים, וההפרש במשקל בין ילד למבוגר בד"כ הוא יותר גדול ממשקל שני מזוודות, כך שבהעמסה משפחתית נורמלית וגם קצת מעבר קשה להגיע למשקל שהרכב יכול לסחוב
יצרני הרכב משקיעים בעיצוב בכדי שיהיה כמה ששפחות מקדם גרר
כשמוסיפים דברים מעל הרכב הרכב יותר מתאמץ לא בגלל המשקל אלא בגלל אווירודינמיקה
כך שלענ"ד לא דומה הוספת 30 קילו בתוך הרכב לבין מזוודה על הגג -
@אבי-ים כתב בהעמסה על הגג בטויטה וורסו:
יצרני הרכב משקיעים בעיצוב בכדי שיהיה כמה ששפחות מקדם גרר
למי שלא הבין, ‘‘מקדם גרר’’ במובן הפשוט, הכוונה מבנה של רכב שיהווה מינימום התנגדות לאוויר, ע’'מ שהרכב יתאמץ פחות בנסיעה.
כשמוסיפים דברים מעל הרכב הרכב יותר מתאמץ לא רק בגלל המשקל אלא בגלל אווירודינמיקה
כך שלענ"ד לא דומה הוספת 30 קילו בתוך הרכב לבין מזוודה על הגגרק לתשומת הלב, בד’'כ הגגות שמובנים ומיועדים לרכבים, גם מעוצבים בשביל כך.