עזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05
-
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
אם הבעיה היא שהמאוורר לא מקרר את המנוע אז למה כשהמזגן על קור המנוע גם מתחמם והמד עולה? הרי המאוורר פועל?
בסיוויק בדור שאחרי זה יש שני מאווררים, אולי ככה זה גם אצלך.
מישהו זרק לי משהו על יוניט חום בעייתי או טרמוסטט - הגיוני?
לא נשמע, כי אתה אומר שאתה מצליח לקרר אותו והוא יורד.
יש מצב שהרדיאטור סתום או משהו בצינורות - ואם כן יש אפשרות לבדוק אם המערכת פתוחה (לא סתומה?
רק במוסך.
-
@EBA כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
רק במוסך.
גם לא במוסך!
רק השערות.@EBA כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
אם הבעיה היא שהמאוורר לא מקרר את המנוע אז למה כשהמזגן על קור המנוע גם מתחמם והמד עולה? הרי המאוורר פועל?
בסיוויק בדור שאחרי זה יש שני מאווררים, אולי ככה זה גם אצלך.
ג"א מצטרף.
אתה צריך לבדוק כשחום המנוע מתחיל לעלות האם יש זרם לוונטה, אם אין אז כנראה יוניט חום, אם יש זה וונטה. את יכול גם לתת זרם לוונטה ולראות אם היא עובדת (פשוט להחליף את החיבור בין 2 הוונטות ולהדליק מזגן)
אם יש משהו סתום במערכת קירור זה יכול להיות טרמוסטט, רדיאטור, או משאבת מים. על המשאבה אמרת שתקין, אז קודם מחליפים טרמוסטט כי זה יותר זול ואם לא עזר אז גם רדיאטור.@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
אם הבעיה היא שהמאוורר לא מקרר את המנוע אז למה כשהמזגן על קור המנוע גם מתחמם והמד עולה? הרי המאוורר פועל?
המזגן גם מכביד על המנוע ויצא שכרו בהפסדו.
מישהו זרק לי משהו על יוניט חום בעייתי או טרמוסטט - הגיוני?
הגיוני כן, אבל לזרוק זה לא חכמה אם הוא לא מסביר מה בדיוק אתה עושה עם זה.
(דמיין לעצמך שהייתי כותב לך "זה משאבת מים, או רדיאטור, או טרמוסטט, או יוניט חום, או וונטה, או מחשב רכב") -
@נייטרון-חפשי תודה רבה
המשךכשהמזגן נדלק - נדלקים שני המאווררים
כשמכובה - שניהם מכובים גם כשהמנוע חםעוד סיפור שקרה לי בשישי - יצאתי מהרכב למקוה שכחתי אותו דלוק עם המפתח בפנים (הADHD יבינו...)
הרכב היה ככה שעה בלי שהמזגן דלק - כשחזרתי המד היה עד הסוף מעל לאדום
למעשה המים נשארו ולא התאדו
ואחרי שעתים חזר לעצמו כרגילאפשר ללמוד מהסיפור משהו?
-
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
אפשר ללמוד מהסיפור משהו?
- סיכוי סביר לנזק למנוע.
- במידה ומחליטים שהרכב שווה את ההשקעה בשיקלול הסיכוי לנזק למנוע (וגם, מתי עשו לו טיימינג?) יש 2 בעיות לטפל. האחת, הוונטות שלא נכנסים לפעולה, האפשרות הסבירה יוניט חום. והשניה, חום מנוע שעולה גם אם הוונטות עובדות, הפתרון החלפת טרמוסטט/רדיאטור.
אני מניח שבמשך השנים שמו ברכב מים מה שמסביר את השילוב של 2 התקלות.
בתור התחלה פשוט תוציא את הטרמוסטט, זה לא קשה ולא עולה כסף ובוודאי יעזור לפחות קצת (יותר מלהדליק חימום שההשפעה של זה היא מיזערית עד לא מורגשת ביחס לחום שמנוע מייצר)
-
@נייטרון-חפשי כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
סיכוי סביר לנזק למנוע.
המנועים של הרכב הזה יכולים לסבול דבר כזה חד פעמי ולחזור לעצמם.
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
ואחרי שעתים חזר לעצמו כרגיל
במזג אוויר שהיה ביום שישי לא היה אמור להתקרר כל כך מהר, מוזר, אולי זו כן בעיה חשמלית [תרמוסטט, יוניט, שעון]
-
-
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
תודה רבה לכם.
נבדוק טרמוסטט
@נייטרון-חפשי מה המים יכולים לגרום? (אכן שמו מים רגילים)
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
תודה רבה לכם.
נבדוק טרמוסטט
@נייטרון-חפשי מה המים יכולים לגרום? (אכן שמו מים רגילים)
חלודה ברדיאטור או בצנרת
-
-
ויש כאלו שגם מוסיפים קצת מלט ליעילות מוגברת.....
אתה כנראה מתכוון שלא כדאי לעשות הסרת אבנית כי לפעמים האבנים סותמת חורים, אבל להשתמש בדווקא במים, זה לא!
-
תפסת לי את השאלה
אני שואל קצת בצחוק קצת ברצינות
האם אם אני מכניס חומץ למערכת 4 ליטר
לנקיון
יעזור
או שיוציא את המנוע לגמלאות??? -
@ביתשמשניק כתב בעזרה בבעיית חום מנוע סיוויק 05:
האם אם אני מכניס חומץ למערכת 4 ליטר
לא חומץ אלא מסיר אבנית (פשוט כי יותר יעיל),
וזה ממש לא מומלץ כמו שכתבתי.
אם אתה מנתק את הרדיאטור ועושה לו את זה בנפרד אין חשש לנזק אבל אולי לא שווה את העבודה וכבר עדיף להחליף.
קודם תוציא את הטרמוסטט ואז נדבר. -
@נייטרון-חפשי
טוב
קניתי טרמוסטט יפני ב120 שח
נחליף
ונעדכן
תודה