רעיון להורדת חום מנוע?
-
קרה לי היום
סיוויק 2005 - המנוע מתחמם בעליות לירושילים
חשבתי בהגיון - העברתי מזגן על חום
והחום ירדהרעיון: כשהמזגן על חום, מי הקירור עוברים גם ברדיאטור הפנימי שבדשבורד
ואז הם מתקררים יותר
וגם מאוור המזגן נדלקכדי לא להיצלות פתחתי חלונות והחימום היה רק על הרגלים
במציאות זה עזר השאלה האם זה נכון???
-
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
קרה לי היום
סיוויק 2005 - המנוע מתחמם בעליות לירושילים
חשבתי בהגיון - העברתי מזגן על חום
והחום ירדהרעיון: כשהמזגן על חום, מי הקירור עוברים גם ברדיאטור הפנימי שבדשבורד
ואז הם מתקררים יותר
וגם מאוור המזגן נדלקכדי לא להיצלות פתחתי חלונות והחימום היה רק על הרגלים
במציאות זה עזר השאלה האם זה נכון???
ודאי שצריך להוריד את חום המנוע
השאלה האם המד חום הגיע לקו האדום? נדלקה נורת מנוע? אם זה בצבע אדום אז ממש אבל ממש לא כדאי להמשיך בנסיעה כי זה גורם לנזק בלתי הפיך לרכב
מנוע לא מתחמם סתם, גם בעליות קשות, חובה לבדוק ממה נובעת התקלה
בהצלחה -
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
במציאות זה עזר השאלה האם זה נכון???
זה בהחלט נכון
מי הקירור עברים ברדיאטור הפנימי ואויר נושב אליהם ברגע שאתה מדליק חימום -
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
במציאות זה עזר השאלה האם זה נכון???
זה נכון אבל לא משמעותי, כנראה לא זה מה שעזר אלא העובדה שברגע שהעברת לחום המדחס נכבה וירד עומס מהמנוע.
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
וגם מאוור המזגן נדלק
אתה מתכוון לוונטה? או למפוח?
כי זה או לא נכון או לא קשור. -
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
במציאות זה עזר השאלה האם זה נכון???
כן, זה נכון, הגיון ישר ושכל בריא!
יתכן גם כמו ש@נייטרון-חפשי כתב:
כנראה לא זה מה שעזר אלא העובדה שברגע שהעברת לחום המדחס נכבה וירד עומס מהמנוע.
בנוסף- רצוי במצב כזה להעביר את בורר שאיבת האויר, לאויר חיצוני- כך הוא יקרר אותו יותר טוב
@נייטרון-חפשי כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
זה נכון אבל לא משמעותי,
זה כן משמעותי, כמובן לא במקרים קיצוניים, ותוך כדי שימת 7 לבבות ו7 עיניים על החום מנוע.
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
הרעיון: כשהמזגן על חום, מי הקירור עוברים גם ברדיאטור הפנימי שבדשבורד
כשאני שמעתי על הרעיון הזה- הוסבר לי שהאויר שמתחמם ונכנס לתא הנוסעים עובר ישירות על המנוע, ולכן זה גם מקרר אותו.
-
פוסט זה נמחק!
-
@נייטרון-חפשי גם בחימום המדחס עובד - אתה שומע את התיק של המדחס שנכנס לפעולה
מאוור התכוונתי למאוורר של הרדייאטור
-
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
גם בחימום המדחס עובד - אתה שומע את התיק של המדחס שנכנס לפעולה
מחילה, אבל זה לא נכון בכלל!! אם אתה מכבה את הכפתור של המדחס הוא לא יעבוד! (נראה לי יש רכבים שזה אכן אוטומטי,)
וכן, אין עניין להפעיל מדחס על חום, זה מיועד להכניס קצת קור שלא תחנק.
ועיין פה. -
@ביתשמשניק כתב ברעיון להורדת חום מנוע?:
גם בחימום המדחס עובד - אתה שומע את התיק של המדחס שנכנס לפעולה
אתה צודק לגמרי [עכ"פ ברכבים עם מזגן פחות חשמלי], אבל הבורר של חום וקור- פשוט מסיט את זרימת האויר מצינורות הגז לצינורות הרדיאטור והמנוע…
אתה יכול לראות את זה במו עיניך עם תתהפך ב-180 מעלות מתחת לתא כפפות, ותראה איך הבורר מסתובב יחד עם הכפתור
ובעצם, ברכב רמת הקור והחום- היא תוצאה של שילוב האויר הקר מצינורות המדחס והאויר החם מהמנוע
-
@ביתשמשניק רעיון יפה ותיאוריה נחמדה. אבל דבר ראשון לך למוסך לבדוק מה הבעיה. [או שתמצא בעצמך את הנזילה או זה הסיפור]
בימים החמים הבעל"ט הפתרון הזה כבר לא יועיל, וגם אם יועיל - שתי הדקות עד שתשים לב יכולות לגרום לקדיש על הראש מנוע, ובגיל המופלג של הרכב שלך יכול להיות שכבר יהיה כדאי למכור אותו לברזלים…