דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. מדברים רכב
      3. כשהרכב הופך לתנור חימום

      כשהרכב הופך לתנור חימום

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
      19 פוסטים 14 כותבים 186 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • אריאל קמחיא אריאל קמחי

        @אלחנן-3 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

        ולמעשנים שביננו עדיף לא להשאיר מצית ברכב היא עלולה להתפוצץ

        באמת??? עד כדי כך? זה מנסיון? כי לי יש איזה 6 מציתות ובחיים זה לא קרה לי ואני גר במדבר…

        אלחנן 3א מנותק
        אלחנן 3א מנותק
        אלחנן 3
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #6

        @אריאל-קמחי פעם השארתי מצת ברכב ביום חם וכשהדלקתי אותו הוא התפוצץ לי ביד אמנם זה מקרה קיצון אבל זה לא נעים כשזה קורה.

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • אלחנן 3א אלחנן 3

          @EBA ולמעשנים שביננו עדיף לא להשאיר מצית ברכב היא עלולה להתפוצץ

          LexusL מנותק
          LexusL מנותק
          Lexus
          מייבין
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #7

          @אלחנן-3 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          @EBA ולמעשנים שביננו עדיף לא להשאיר מצית ברכב היא עלולה להתפוצץ

          @אלחנן-3 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          @EBA ולמעשנים שביננו עדיף לא להשאיר מצית ברכב היא עלולה להתפוצץ

          כנל פחיות שתיה או תרסיסים למיניהם

          שיפור החיפוש ביד2

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • קורולה אברכיםק מנותק
            קורולה אברכיםק מנותק
            קורולה אברכים
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #8

            מה לגבי בוסטר התנעה?
            אגב, אני קבוע מחנה עם חלונות פתוחים למחצה וזה מועיל המון, לא כלכך חושש מאנשי דלא מעלי בגלל שנראה לי שרכב עם חלונות פתוחים מרחיק אותם יותר מאשר רכב עם חלונות סגורים, כמובן לא מדבר על מקום נידח.

            אושר מתקרבא תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • קורולה אברכיםק קורולה אברכים

              מה לגבי בוסטר התנעה?
              אגב, אני קבוע מחנה עם חלונות פתוחים למחצה וזה מועיל המון, לא כלכך חושש מאנשי דלא מעלי בגלל שנראה לי שרכב עם חלונות פתוחים מרחיק אותם יותר מאשר רכב עם חלונות סגורים, כמובן לא מדבר על מקום נידח.

              אושר מתקרבא מנותק
              אושר מתקרבא מנותק
              אושר מתקרב
              מייבין
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #9

              @קורולה-אברכים כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              מה לגבי בוסטר התנעה?

              תיק ליפו
              חפש בעלי


              מי שהעביר ביקורת בפומבי - הוא בעצם גינה ציבורית? 🤔

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • משה שמחהמ מנותק
                משה שמחהמ מנותק
                משה שמחה
                כתב נערך לאחרונה על ידי משה שמחה
                #10

                ועי’ עוד כאן ובכל השרשור שם,
                מה קורה למי שלא הקשיב
                למה ש @EBA כתב כאן.

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                2
                • אריאל קמחיא אריאל קמחי

                  @אלחנן-3 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  ולמעשנים שביננו עדיף לא להשאיר מצית ברכב היא עלולה להתפוצץ

                  באמת??? עד כדי כך? זה מנסיון? כי לי יש איזה 6 מציתות ובחיים זה לא קרה לי ואני גר במדבר…

                  מ מנותק
                  מ מנותק
                  מאיר ג
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #11

                  @אריאל-קמחי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  ואני גר במדבר

                  מאידך עיין ברש"י בשלח שכתב על הפס’ “עלו זה בנגב” שהכוונה חברון

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • יצחק רשטוני מנותק
                    יצחק רשטוני מנותק
                    יצחק רשטונ
                    מאסטר
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #12

                    הזכרת לי את זה

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • ח מחובר
                      ח מחובר
                      חיים Y0737
                      מייבין
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #13

                      אני עם רכב ישן משאיר חלונות פתוחים בקצה…

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • יעקב מ. פינסי מנותק
                        יעקב מ. פינסי מנותק
                        יעקב מ. פינס
                        סיירת פיקוח מייבין
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #14

                        פתרון נוסף שלא הוזכר כאן הוא לקנות מאוורר סולארי שיושב על החלון וזורק כל הזמן רוח החוצה כך הרכב לא מצליח להגיע למצב תנור אלא רק למצב מיקרוגל

                        שמישהו כותב עם במקום אם,
                        אני לו מתבייש ומעיר לא. 😊

                        הגמ"ח
                        ניתן להתקשר 0583262568
                        או במייל ymp.mitmachim@gmail.com

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • תצמנת מנותק
                          תצמנת מנותק
                          תצמנ
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #15

                          ברכב הישן שלי הייתי משאיר חרך פתוח, ההבדל היה משמעותי מאוד מהמקרים ששכחתי להשאיר את זה (עד כדי כך שאם הייתי נזכר ששכחתי להשאיר פתוח הייתי יוצא מהכולל במיוחד לפתוח שוב את החלונות עם השלט).

                          ברכבים חדשים באופן כללי (נוטה להניח שזה בכל החדשים למרות שאני מכיר בעיקר אחד) הבידוד הרבה יותר חזק ומורגש, כך שאני לא מרגיש שנאבד לי הלוקסוס של הישן:)…

                          מעניין אם ריפוד בהיר יפתור ג"כ חלק מהבעיה…

                          מ תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • תצמנת תצמנ

                            ברכב הישן שלי הייתי משאיר חרך פתוח, ההבדל היה משמעותי מאוד מהמקרים ששכחתי להשאיר את זה (עד כדי כך שאם הייתי נזכר ששכחתי להשאיר פתוח הייתי יוצא מהכולל במיוחד לפתוח שוב את החלונות עם השלט).

                            ברכבים חדשים באופן כללי (נוטה להניח שזה בכל החדשים למרות שאני מכיר בעיקר אחד) הבידוד הרבה יותר חזק ומורגש, כך שאני לא מרגיש שנאבד לי הלוקסוס של הישן:)…

                            מעניין אם ריפוד בהיר יפתור ג"כ חלק מהבעיה…

                            מ מנותק
                            מ מנותק
                            מאיר ג
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #16

                            @תצמנ כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            ברכבים חדשים באופן כללי (נוטה להניח שזה בכל החדשים למרות שאני מכיר בעיקר אחד) הבידוד הרבה יותר חזק ומורגש

                            מה קשר בידוד? החלונות אותם חלונות אם כבר ברכב חדש מערכת המיזוג אולי משתלטת מהר יותר על החום

                            תצמנת תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • מ מאיר ג

                              @תצמנ כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              ברכבים חדשים באופן כללי (נוטה להניח שזה בכל החדשים למרות שאני מכיר בעיקר אחד) הבידוד הרבה יותר חזק ומורגש

                              מה קשר בידוד? החלונות אותם חלונות אם כבר ברכב חדש מערכת המיזוג אולי משתלטת מהר יותר על החום

                              תצמנת מנותק
                              תצמנת מנותק
                              תצמנ
                              כתב נערך לאחרונה על ידי
                              #17

                              @מאיר-ג כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              @תצמנ כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              ברכבים חדשים באופן כללי (נוטה להניח שזה בכל החדשים למרות שאני מכיר בעיקר אחד) הבידוד הרבה יותר חזק ומורגש

                              מה קשר בידוד? החלונות אותם חלונות אם כבר ברכב חדש מערכת המיזוג אולי משתלטת מהר יותר על החום

                              אולי החלונות יותר עבים? אין לי מושג בדיוק ולא חפרתי בזה, ברכב שלי (ג’אקו 8 ) אני נכנס לרכב ולא מרגיש התקפת חום שהייתי מרגיש ברכב הישן, קצת חם ותו לא (למרות שאי אפשר להשאיר חלונות פתוחים).

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • ח מחובר
                                ח מחובר
                                חיים Y0737
                                מייבין
                                כתב נערך לאחרונה על ידי
                                #18

                                ספריי שטיחים נקרא מיכל לחץ מסוכן? אצלי זה בגאז’ סדאן כך שלא כ’'כ חם שם

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • EBAE EBA

                                  לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.

                                  להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]

                                  ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.

                                  מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.

                                  האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.

                                  להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאורים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
                                  למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.

                                  מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

                                  האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.

                                  האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
                                  וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.

                                  מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.

                                  טוסוןט מחובר
                                  טוסוןט מחובר
                                  טוסון
                                  מייבין
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #19

                                  @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                                  מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

                                  אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
                                  או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

                                  על הפתרון הכי טוב שכחת לכתוב (אימוג׳י קורץ)
                                  לחנות במקום מוצל, ועדיף בחנייה תת קרקעית (לא למגופמים)

                                  כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                                  (מס"י פ"א)
                                  נחייה ולא…

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0

                                  52

                                  מחובר

                                  3.0k

                                  משתמשים

                                  9.7k

                                  נושאים

                                  131.2k

                                  פוסטים
                                  • התחברות

                                  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                  • פוסט ראשון
                                    פוסט אחרון
                                  0
                                  • דף הבית
                                  • תקנון הפורום
                                  • מילון מושגים המלא
                                  • המדריך המלא למשתמש
                                  • פוסטים אחרונים
                                  • משתמשים
                                  • חיפוש גוגל בפורום
                                  • פנייה למנהל הפורום