תאונה ברכב שכור
-
חבר שלי - נהג חדש - לקח רכב מהשכרה בשכונה.
רכב ישן (2014) במצב שחוק.
הוא עשה איתו תאונה ולטענתם הרכב הלך.
הם מבקשים השתתפות עצמית קרוב ל-10 אלף ש"ח.
הוא נהג חדש מעל 24.
מה מומלץ לעשות? -
@מתחזק כתב בתאונה ברכב שכור:
הם מבקשים השתתפות עצמית קרוב ל-10 אלף ש"ח.
השכרה שחורה מן הסתם
יש רק צד ג’ מסתבר
למה זה נקרא השתתפות עצמית זה כל הסכום של הרכב
איזה רכב זה? -
@יוני
השכרה של חברה שמשכירה לנהגים צעירים.
איך הוא יכול לדעת מה העלות של הרכב?
תכלס’, הוא תובע השתתפות עצמית.
לשלם לו?@מתחזק כתב בתאונה ברכב שכור:
@יוני
השכרה של חברה שמשכירה לנהגים צעירים.
איך הוא יכול לדעת מה העלות של הרכב?
תכלס’, הוא תובע השתתפות עצמית.
לשלם לו?איזה רכב זה?
בגדול זה לא נשמע השתתפות עצמית אלא פשוט רכב שאין לו מקיף ולכן הוא צריך לשלם את שווי הרכב
למה לא לשלם אם זה המחיר? -
@מתחזק כתב בתאונה ברכב שכור:
@יוני
השכרה של חברה שמשכירה לנהגים צעירים.
איך הוא יכול לדעת מה העלות של הרכב?
תכלס’, הוא תובע השתתפות עצמית.
לשלם לו?איזה רכב זה?
בגדול זה לא נשמע השתתפות עצמית אלא פשוט רכב שאין לו מקיף ולכן הוא צריך לשלם את שווי הרכב
למה לא לשלם אם זה המחיר?@יוני כתב בתאונה ברכב שכור:
למה לא לשלם אם זה המחיר?
שאלה בדיני ממונות זה שאלה לרב
אני רק מעלה סברה
כיון והחוק מגביל השתתפות עצמית בהשכרה - לכמה אלפים בודדים
באם ה’משכיר’ הטעה ברמה כזו או אחרת את השוכר שמדובר בהשכרה חוקית. יש מקום לומר שהוא לא יוכל לתבוע יותר ממה שמאפשר החוק -
@יוני כתב בתאונה ברכב שכור:
למה לא לשלם אם זה המחיר?
שאלה בדיני ממונות זה שאלה לרב
אני רק מעלה סברה
כיון והחוק מגביל השתתפות עצמית בהשכרה - לכמה אלפים בודדים
באם ה’משכיר’ הטעה ברמה כזו או אחרת את השוכר שמדובר בהשכרה חוקית. יש מקום לומר שהוא לא יוכל לתבוע יותר ממה שמאפשר החוק -
@מתחזק כתב בתאונה ברכב שכור:
@יוני
השכרה של חברה שמשכירה לנהגים צעירים.
איך הוא יכול לדעת מה העלות של הרכב?
תכלס’, הוא תובע השתתפות עצמית.
לשלם לו?איזה רכב זה?
בגדול זה לא נשמע השתתפות עצמית אלא פשוט רכב שאין לו מקיף ולכן הוא צריך לשלם את שווי הרכב
למה לא לשלם אם זה המחיר?@יוני השאלה אם הוא צריך לשלם, אם השכרה חוקית, אז היא כפופה לחוזה, (ומן הסתם לתקרת השתתפות עצמית) אם ההשכרה שחורה, אז זה תלוי בסיכום ביניהם, לכאורה אם הוא שוכר אז יהיה פטור באונסין, אולי נחשב פשיעה? או שזה כמו המקומות שמתנים שמשלם רק אם לא קרה כלום, או שלא מתחייב לשלם ואז הוא שואל?
בקיצור, כמעט בכל מקרה זו שאלה לדיין
(תוך כדי אני רואה שמעי"ז כתב ר’ @Lexus שליט"א, אבל אולי מהניסוח שלי יהיה מעט תועלת ג"כ)@יעקב-5 כתב בתאונה ברכב שכור:
@Lexus כתב בתאונה ברכב שכור:
כיון והחוק מגביל השתתפות עצמית בהשכרה - לכמה אלפים בודדים (ממש לא 10K ש"ח)
גם נהג חדש?
כעיקרון כן, אא"כ הציעו לו לבטל השתתפות חלקית שאז יכולים יותר, אבל עדיין לא מגיע ל10k
-
@מתחזק כתב בתאונה ברכב שכור:
@יוני
השכרה של חברה שמשכירה לנהגים צעירים.
איך הוא יכול לדעת מה העלות של הרכב?
תכלס’, הוא תובע השתתפות עצמית.
לשלם לו?איזה רכב זה?
בגדול זה לא נשמע השתתפות עצמית אלא פשוט רכב שאין לו מקיף ולכן הוא צריך לשלם את שווי הרכב
למה לא לשלם אם זה המחיר?
