דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      יצחק רשטוני

      יצחק רשטונ

      @יצחק רשטונ
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      2.0k
      נושאים
      37
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      7
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • שמן מנוע שחור קיה פורטה 2015
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @מרקורי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

        האם יש עוד ממליצים על פלאשינג?

        אישית לא הייתי עושה סתם אלא רק טיפול אבל אין בזה הכרעה ברורה ועיין כאן

        לגבי סוג השמן תקפיד שיהיה סינטטי מלא וממדינת ייצור מכובדת ובעל תקן A5 ומעלה
        עדיף כמובן מיצרן שמנים מוכר כגון קאסטרול , לוקי מולי וכדו’

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @טוסון כתב בשרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        אני גם יודע איך קוראים לו, ואם אני זוכר נכון הוא גם התראיין פעם לעלון ‘אשרינו’ שהוא קבלן עם טלפון כשר בלבד

        קבלן מביתר , קוראים לו “קדוש” ולחברה שלו “בונים נכון”

        מדברים רכב

      • רכב 7 מקומות, האם זה מציאה?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @ישראל10 כתב ברכב 7 מקומות, האם זה מציאה?:

        שלום וברכה.
        אני מתעניין בקניית רכב 7 מקומות.
        ראיתי את זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/oj8bnfwu?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=17&pagination=1
        האם זה מציאה?
        לא אכפת לי שזה רכב ישן וצריך טסט כל חצי שנה.

        קודם כל לגבי עצם השאלה “האם זה מציאה?”
        רכב זה דבר שעולה המון כסף כל חודש [מינימום אלף] דלק , תיקונים , אגרה , טסט , ביטוחים וכו ’
        אז קודם כל אתה צריך להבין איזה רכב אתה מחפש והאם הרכב הזה טוב בשבילך בלי קשר להאם הוא מציאה או לא , כי כמה אלפים הנחה במציאה הם לא הסיפור הגדול בהחזקת רכב.
        עכשיו לגבי עצם הסיפור של הרכב הספציפי הזה , לענד אם אתה קונה את הרכב לתקופה ארוכה כלומר החלטת שאתה רוצה להיות בעל רכב [גם אם זה לבנתיים] אל תקנה את הרכב הזה ,
        אבל אם אתה רוצה רכב שבע מקומות לחודש מכל סיבה שהיא לא הייתי שולל בדיקה יסודית של המצב המכני שלה ואם הכל כשורה ואם הרכב לא עמד חמש שנים זרוק בחצר לקנות ,

        עסקאות רכב

      • שמן מנוע תקנים
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        לפני שניכנס לגופה של שאלה ,
        אתה מכיר שאתה מכניס תבשיל עם רוטב נוזלי למקרר ואחרי שהוא מתקרר הוא נהייה צמיגי כמו “גאלע” ?
        ומנגד אתה מכיר שאתה שופך שמן למחבת וברגע הראשון הוא זז באיטיות אבל כשהוא מתחמם קצת הוא זז מצד לצד של המחבט כמו מים?

        עם הבעיה הזאת מתמודד שמן המנוע שלנו כשהוא עומד בחוץ בלילה קר אנחנו לא רוצים שהוא יהפוך לגלידה ולא ישאב במשאבה ומצד שני כשהוא רותח בנסיעה מאומצת אנחנו לא רוצים שהוא יהיה דליל מידי כי אז אנחנו מאבדים את יכולת הסיכוך שלו .
        ולכן לשמן מנוע יש טווח עבודה אידאלי בהתאם למדינת היעד ולאופי השימוש ברכב [למשל לרכבי ספורט]
        שמן 0W20 וכן 0W16 הוא שמן דליל מאד [תראה בטבלה שהם שלחו לך שהוא נמצא בקצה של הטווח] אך גם שמן 5W30 הוא שמן יחסית דליל שמתאים עד לטמפרטורה של מינוס 30 רק שהוא מתאים יותר למדינות חמות וגם לנסיעה מאומצת יותר.

        ככלל שמן דליל יותר הוא חסכוני יותר בדלק מכיוון שהוא צורך פחות אנרגיה בהזרמה שלו במנוע וגם יש לו יכולת שימון גבוהה יותר בתחילת נסיעה כשהמנוע עוד קר , אך מנגד יש לו גם חסרון משמעותי שיכולת הסיכוך שלו וההגנה על חלקי המנוע בטמפרטורת עבודה נמוכה יותר .

        כמו שכתבתי גם שמן 5W30 הוא יחסית דליל ושמן 0W20 הוא דליל בצורה קיצונית
        ולכן אני חושב שהמלצת היבואן לא נובעת משיקולים כלכלים אלא שהוא באמת יותר מתאים לטמפרטורה כי הוא מאזן טוב יותר בין החיסכון בדלק ושימון במנוע קר לבין שימון בטמפרטורת עבודה , יכול להיות שהספר רכב תורגם משפה אחרת שיועדה למדינת יעד שונה או שהוא שם יתר דגש על חיסכון בדלק כדי לעמוד בהצהרות.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @YKingsmart
        זאת לא סתם סיוויק זאת TYPE R שזה הגירסא העצבנית של סיוויק רגילה [מתחרה של סובארו אמיפרזה WRX STI ושל לנסר אבוליישן שכבר לא מיוצרת וכן של פולקסווגן גולף R ולאון קופרה וכו’]

        דרך אגב הנ"ל נחשב לרכב הנעה קדמית הטוב בעולם מבחינת מסלול

        הסיבה שלא רואים כל כך הונדה חדשות היא שהיצרן לא ממש חידש דגמים והמחירים בשמיים, למשל סיוויק בגירסתה הרגילה עולה מעל 200 אלף ש"ח

        מדברים רכב

      • אאוטלנדר, כמה ארוכים חייו?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @גלגלי-רוח כתב באאוטלנדר, כמה ארוכים חייו?:

        הוא יגיע בלי מאמץ ל 300,000 קילומטר?

        כל רכב יכול להגיע לכל ק"מ , הק"מ הוא בסך הכל פאקטור לכמה הרכב עבר שלפי זה אפשר לשער פחות או יותר שככל שהק"מ יותר נמוך יחד עם שאר הדברים שצריך לבדוק ככה יש פחות תקלות , אבל אין באמת שלב שבו רכב שווק חיים

        אם אני קונה עכשיו אאוטלנדר בן 215,000 ק"מ,
        מתכנן לנסוע בין 12,000 ל13,500 ק"מ בשנה,
        ומתכנן למכור אותו בעוד 5 שנים.

        הוא יגיע לי ל280,000 ק"מ,
        אני אצליח למכור אותו בכלל בכזה ק"מ גבוה?

        תצליח השאלה בכמה , וכאן אנחנו נכנסים לשאלת הבונוס

        שאלת בונוס:
        שנתון 2013
        יד 4
        כמה הוא יהיה שווה לדעתכם אז?

        צריך להיות נביא
        אבל אתה יכול לבדוק ביד 2 רכב כזה ישן ב5 שנים עם ק"מ קרוב ולראות מה הסדר גודל

        עסקאות רכב

      • מנעול תא מטען להונדה סיוויק 2008
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        לפעמים אחרי תאונה הבעיה אינה במנעול אלא במיקום שלו שזז בגלל התאונה .

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @חובק-עולם כתב בשרשור "חיות על הכביש":

        ממש עונה להגדרה של חיות בכביש. מריבה בכביש שמסתיימת ממש גרוע.

        תאונה אשקלון.mp4

        תאונה אשקלון זווית נוספת.mp4

        ווואו ענקקק

        והקללות של הסובייטים, טוב שנטפרי לא מבינים רוסית …

        מדברים רכב

      • הונדה ג'אז (שנתונים ישנים) / משפחתית ישנה על גז (רכב ראשון לנהג חדש)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        הB4 לא מומלץ במחירים האלו ובוודאי לא לעשות איתו שטח .
        הג’אז כמו גם היאריס רכבים מוצלחים מאד אבל המחירים שלהם כמו כל דגמי טויוטה והונדה יקרים מאד ביחס לגיל והק"מ והרבה פעמים לא מצדיקים את עצמם [כמו כן מ2006/7 עד 2011 בעלי גיר רובוטי חד"מ]
        הייתי שוקל דייהטסו סיריון , הרכב מבוסס על מכלולים של טויוטה יאריס והוא נפוץ מאד עם הרבה אופציות לעסקאות טובות [תבדוק בעיקר מדחס מזגן ומסרק הגה ] ואם יש לך רישיון לידני אז כמובן עדיף רכב מיני ידני כדוגמת ניסאן מיקרה ידנית רכבים אמינים מאד במחירים מצחיקים

        עסקאות רכב הונדה גאז

      • טיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @יוסף כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:

        משהוא יכול לצמצם מה תכלס יצא מכל השירשור הזה
        מה חייב לעשות כדי לעשות טיפול 10,0000 ???

        ברכב יפני ממוצע

        • לראות סרטון או שנים להבין את הרעיון
        • לקנות שמן ופילטר שמן ולפעמים גם פילטר אוויר
        • להצטייד/לקנות חבק/חולץ לפילטר שמן
        • להצטייד/לקנות בוקסא 14 או מפתח 14 לחור ניקוז
        • להצטייד בקופסא גדולה להכיל את השמן הישן.
        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @EBA כתב בראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור:

        גם אם לא הייתי קונה שבוע שעבר קורולה 2019

        תתחדש ⚡ ⚡

        עסקאות רכב

      • טורים גבוהים בעמידה (ניוטרל ופרקינג)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        טורים גבוהים [1.5] בהתנעה [בערך לשתי דקות] זה פעולה תקינה של המנוע

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עזרה בבחירת רכב
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @רב-קו כתב בעזרה בבחירת רכב:

        שאלה מצויינת
        אני אישית חושב שזה הרכב שאמור לככב בכל העשרות שרשורים כאן על המלצות לאברכים, הוא אמין בטירוף וחסכוני שזה מה שהכי חשוב לרוב האברכים הקלאסים, ואני גם חושב שהרצח אופי שעשו לחווית נהיגה שלו לא כ"כ פורפוציונלי, בסה"כ הוא סביר ואמור לתת לאברך קלאסי בדיוק את מה שהוא מצפה מרכב.

        אין ספק שזה רכב מצויין ואני לא חושב שמישהו משמיץ אותו , זה פשוט רכב מיני שהוסיפו לו באגז’ ויש לו את כל המעלות ואת כל החסרונות של רכב מיני .
        מצד אחד הכי זול לאחזקה הן מבחינת דלק והן מבחינת עלות הביטוחים והתיקונים והקניה
        ומצד שני חווית נסיעה פחות טובה הן מבחינת האצות הן מבחינת בידוד רעשים וכו’ .
        מה דעתי האישית? רכב טוב אמין זול ולוקח אותך מנקודה לנקודה עם מזגן ומערכת שמע … מה אברך צריך יותר מזה

        עסקאות רכב

      • מיקום פילטר שמן בקיה ריו
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        כן זה במקום שסימנת בתוך המכסה פלסטיק יש פילטר נייר .
        דרך אגב שמעתי שקיה ריו דיזל אחד הרכבים החסכוניים שיש , זה נכון ?

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מישהו יכול להגיד לי האם העסקה הזו כדאית?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        מקובלנו מרובותינו זללל"ה ויבדלחט"א שלא מוצאים מציאות בערים חרדיות כ"ש כמדובר בבן אדם שכל כך השקיע בתמונות ובתיאור [יותר נכון שחלק מהתמונות בכלל מגוגל]
        כמו כן ק"מ עגול מידי כמו 200,000 זה בדרך כלל לא מדוייק

        עסקאות רכב

      • לא מצליח לפתוח פילטר שמן פריוס 2017
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        יש רק פיתרון אחד שבאמת עובד והוא ממש פשוט

        פשוט צריך לסוע ברכב רבע שעה כשכל העסק מתחמם זה נפתח בחצי מאמץ. בדוק ומנוסה !!!

        כמובן שצריך גם כוס מתאימה לפילטר פנימי של טויוטה או לכל הפחות כוס 901 ולדפוק עליה מלמטה שתתפס חזק על הפילטר.
        אבל בלי לחמם לפני לפעמים זה לא נפתח עד כדי שיש כאלה שמוסיפים מוט מומנט ואז מרימים עם ג’ק וזה נראה כאילו זה בחיים לא יפתח בלי להשבר , רבע שעה חימום והעסק משתחרר

        טיפולים, אחזקה ותקלות טויוטה פריוס 2017 פילטר שמן

      • חידת ה8 מקומות
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        חד משמעית תוכל למצוא שני רכבים טובים יותר בתקציב הזה !
        העניין הוא שיהיה לך כפל ביטוח וכפל אגרות רישוי [מכפל טיפולים אני לא חושש מכיוון שתוכל לקבל שנים אמינים יותר מ1 במחיר הנ"ל]
        אם יש לאחד מכם רישיון לידני תוכל לקנות אחד קטן ידני רק לתיגבור באזור ה12 ועוד אחד אוטו’ באזור ה35 יש אין סוף אופ’

        עסקאות רכב

      • הרכב לא נותן הרבה גז
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        כעקרון אתה צריך DENSO מדגם IK16TT או מדגם SK16R11
        אבל אפשר לשים פלאגים לא אירידיום בפריוס ובתנאי שיהיו מתאימים במידות ובמרווח ניצוץ ושל חברה נורמלית , כמובן שהם יחזיקו פחות זמן
        כתבתי כאן בעבר את כל הדגמים שמתאימים לפריוס של NGK ושל DENSO איו לי כח לחפש עכשיו
        אם אתה רוצה אתה יכול למצוא באתר שלהם איזה דגמים מתאימים לרכב שלך .
        אם שמו לך פלאגים מתאימים של חברה נורמלית הם לא אמורים ללכת כל כך מהר אלא אם כן יש לך נזילת שמן מאטם שסתומים

        אין דבר כזה פלאגים של 25 זה מחיר לא דגם

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • כמה שאלות על פריוס דור 3 !!! תודה על תגובות...
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @מתנאל כתב בכמה שאלות על פריוס דור 3 !!! תודה על תגובות...:

        הטאצ’ לא עובד לי במסך?

        איזה מסך ? מקורי / מולטימדיה מקומית ?

        יש טיקטוק קל כשמנוע בנזין נכנס לפעולה וכשאני מאיץ זה נעלם?

        אי אפשר לשמוע דרך מסך

        כשהמנוע נדלק ונכבה במצב פרקינג יש רעש של דפיקה מסוימת כאילו משהו מתנגש?

        אי אפשר לשמוע דרך מסך

        קרה כמה פעמים שאני בולם בנסיעה ושמעתי רעש זזזזזזזזז כמו זרם חשמלי?

        תקין

        איך לדעת מתי להחליף בלמים כי הנסיעה לא כל כך נוחה לעומת רכבים אחרים?

        כוונתך לבולמים? א. בולם דולף ב. שאתה לוחץ/נשען בכח על הרכב מעל הבולם אם הוא מתנדנד ולא חוזר מיד ללמעלה

        יש לי נורה סימן קריאה כתום בסוגריים ולא נעלם לאחר מילוי אוויר?

        סוגריים ? או שהחצאי עיגול מחוברים למטה כמו צמיג בלי אוויר, עכ"פ תקלה בחיישני אוויר זה דבר נפוץ

        וכן עכשיו אני פותח את הנושא הזה: הייתה נורת מנוע כתומה דולקת ודפיקות מטורפות, אנשי מוסך אמרו לי כמה פעמים זה מאזור הגיר לא כדאי שמישהו ייגע לך רק בטויוטה, באמת עשיתי בדיקה בטויוטה ואמרו שזה 1 פלאגים 2 ניקוי EGR ו3 ניקוי מזרקים, סה"כ 4700 ש"ח בערך ואמר לי הפקיד מפורש אם תחליף רק פלאגים זה לא יפתור את הבעיה! אבל כבר אני משלם כ 700 ש"ח בדיקה אז כבר עשו לי פלאגים, מה שהיה בסוף זה שבן דוד של אבא שלי כמובן מוסכניק החליף כוהל אחד לאחר בדיקת המחשב הרעש והדפיקות נעלמו כלא היו והנורה כבתה, האוטו מתפקד כבראשונה!!! ונשארתי עם שאלות: למה טויוטה לא אמרו לי שזה הכוהל? הרי המחשב כתב לו שזה כוהל מה הם רצו לעשות עליי קופה? וגם הם לא אמרו לי מזה הנורה הכתומה של הסימן קריאה? מוזר שכך קורה במוסך מורשה, האם זה ניתן לתביעה? תודה לכל המגיבים מראש

        מוסך קטן גנב קטן מוסך גדול גנב גדול

        טיפולים, אחזקה ותקלות פריוס
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום