למה היברידי ולא דיזל?
-
ברשותכם, אחווה גם אני את דעתי בעניין.
@י.-שטרן כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
זו אכן אופציה טובה בכמה תנאים
א. נסיעות בין עירוניות, או בערים עם עליות קשות ירושלים לדוג’, וגם בהתנעה צריך לחכות לחימום המערכת כדי להמנע מבלאי מואץ.
ב. לא כל מוסך מתמחה בזה.
ד. יש גם בהרבה מהרכבים טורבו שגם דורש התייחסות נפרדת, איך לשמור עליו לא לכבות את הרכב מיד לאחר נסיעה וכדו’.לגבי א’ — הכל נכון, אבל נדמה לי שכיום כבר אין צורך ממש לחכות לחימום המערכת; לא מדובר ברכבים משנות ה-90. באופן כללי ההמלצה היא פשוט לא להאיץ בחופזה מיד אחרי ההנעה במנועי טורבו, וזה נכון באותה מידה גם לדיזל וגם לבנזין.
לגבי ב’ — מניסיוני זה כבר פחות מדויק היום; רוב המוסכים מכירים את המערכות הללו.
לגבי ד’ — שוב, במנועי טורבו מודרניים, בין בנזין ובין דיזל, גם אחרי נסיעה ארוכה — ברוב המקרים סוף הנסיעה רגוע ממילא, כך שאין ממש צורך להמתין עם הרכב מונע לפני הכיבוי. (אגב, אם כבר מדברים על מערכות נוספות — מערכת היברידית היא בעצם תוספת לא פחותה מטורבו, לא?)
@טכנולוג כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
ה. ברוב החברות היפניות (טויוטה הונדה מאזדה וכו’) אין רכבי דיזל משפחתיים והציבור החרדי אוהב את האמינות של היפניות (לך תנסה לשכנע אברך ממוצע לקנות רנו או סיטרואן דיזל)
ו. מהסיבה לעיל רוב רכבי הדיזל המנוע אמנם חזק ואמין אבל המערכות הנלוות כגון גיר או מערכת חשמל לפעמים קצת פחות אמינות
ז. כשמדובר בנסיעות עירוניות (שזה רוב הנסיעות של אברך סטנדרטי) מעבר לעניין הבלאי יש פער בצריכת הדלק לטובת ההיברידילגבי ה’ — בחו"ל יש בהחלט דיזלים מתוצרת טויוטה, הונדה ומאזדה, רק שמשום מה לא מייבאים אותם ארצה. יש למשל קורולה ידנית דיזל וגם מאזדה 3 ידנית דיזל — דגמים שלא ניתן להשיג כאן כלל, והלוואי והייתי יכול לקנות אחד כזה (ידני כמובן). ולגבי ההעדפה של הציבור החרדי — בכל הכבוד, אני חושב שזו פחות אינדיקציה אמיתית ויותר הליכה אחרי המקובל; לא תמיד מדובר בהיכרות מעמיקה עם דגמים שונים, והמוניטין של פעם כבר לא בהכרח תואם את המצב היום. (ולגבי הסיטרואן דיזל — רוב הרכבים המסחריים בנויים על אותו מנוע, וגם הפיאט, פיג’ו, טויוטה ואופל ה"מחופשים" לו; שווה לשאול בעלים שלהם מה דעתם.)
לגבי ו’ — כאן אני חולק; אותו גיר שמשודך למנוע דיזל משודך בהרבה מקרים גם למנוע בנזין, וכך גם בפועל, כך שאיני בטוח שיש פער אמינות מובנה.
לגבי ז’ — נכון בהחלט. צריכת הדלק של רכב היברידי בעיר טובה מזו של דיזל, אבל בנסיעה בינעירונית טהורה הדיזל יחזיר את היתרון. בסיכומו של דבר, מנוע דיזל מצטיין בנסיעות משולבות עירוני-בינעירוני ובפרט כשהרוב בינעירוני; מי שנוסע אך ורק בעיר — לו אכן פחות הייתי ממליץ עליו.
-
במובן מסויים הדיזל הוא ההפך הגמור של ההיברידי,
כי אם ההיברידי עיקר החיסכון הוא בנסיעות עירוניות / פקקים
הדיזל בדיוק הפוך החיסכון זה בנסיעות בין עירוניות
ומכאן כל אחד והשיקולים שלו -מי שנוסע הרבה למרחקים שווה לו דיזל (הפריוס צורכת אותו דבר מרכב בנזין במהירויות גבוהות)
ומי שנוסע הרבה בתוך העיר שווה לו היברידי (הדיזל לא חסכוני במיוחד אם לא להיפך) -
במובן מסויים הדיזל הוא ההפך הגמור של ההיברידי,
כי אם ההיברידי עיקר החיסכון הוא בנסיעות עירוניות / פקקים
הדיזל בדיוק הפוך החיסכון זה בנסיעות בין עירוניות
ומכאן כל אחד והשיקולים שלו -מי שנוסע הרבה למרחקים שווה לו דיזל (הפריוס צורכת אותו דבר מרכב בנזין במהירויות גבוהות)
ומי שנוסע הרבה בתוך העיר שווה לו היברידי (הדיזל לא חסכוני במיוחד אם לא להיפך)@טייס-קרבי כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
(הדיזל לא חסכוני במיוחד אם לא להיפך)
לי הדאציה לודגי לוקח בתוך העיר 1ל 14
-
@טייס-קרבי כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
(הדיזל לא חסכוני במיוחד אם לא להיפך)
לי הדאציה לודגי לוקח בתוך העיר 1ל 14
@חובק-עולם
עם או בלי מזגן?
מה זה נקרא תוך העיר? נסיעה או עמידה בפקקים כי נניח בבני ברק אתה יכול לנסוע 0.5 ק"מ ולוקח לך 25 דקות אז עם פול מזגן אני מאמין שלא תבוא לנתון הזה…
אבל נניח בי-ם אתה יכול לנסוע בתוך העיר בבגין מרחק של 7 ק"מ במהירות ובאמת יצא לך 1 ל14 אבל זה לא בדיוק נראה “תוך העיר” -
@חובק-עולם
עם או בלי מזגן?
מה זה נקרא תוך העיר? נסיעה או עמידה בפקקים כי נניח בבני ברק אתה יכול לנסוע 0.5 ק"מ ולוקח לך 25 דקות אז עם פול מזגן אני מאמין שלא תבוא לנתון הזה…
אבל נניח בי-ם אתה יכול לנסוע בתוך העיר בבגין מרחק של 7 ק"מ במהירות ובאמת יצא לך 1 ל14 אבל זה לא בדיוק נראה “תוך העיר”@טייס-קרבי . בתוך העיר הכוונה לפיזור הילדים לגנים וכיוצא בזאת ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…) בגדול בבוקר בלי מזגן וכל שאר היום עם מזגן מכוון על 2-3
-
@טייס-קרבי . בתוך העיר הכוונה לפיזור הילדים לגנים וכיוצא בזאת ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…) בגדול בבוקר בלי מזגן וכל שאר היום עם מזגן מכוון על 2-3
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
בתוך העיר הכוונה לפיזור הילדים לגנים וכיוצא בזאת ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…) בגדול בבוקר בלי מזגן וכל שאר היום עם מזגן מכוון על 2-3
אבל המחשב מודד את נתוני הצריכה בייחס לכמה ק"מ נסעת אז אתה מבין שזה לא משנה אם נסעת ב 25 דקות 0.5 ק"מ
או 4 ק"מ מבחינת הדלק נניח זה ביזבז 100 מ"ל אבל מבחינת החישוב יש ייתרון לזה שנסע 4 ק"מ (הנתון שלו יהיה נמוך יותר -
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
בתוך העיר הכוונה לפיזור הילדים לגנים וכיוצא בזאת ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…) בגדול בבוקר בלי מזגן וכל שאר היום עם מזגן מכוון על 2-3
אבל המחשב מודד את נתוני הצריכה בייחס לכמה ק"מ נסעת אז אתה מבין שזה לא משנה אם נסעת ב 25 דקות 0.5 ק"מ
או 4 ק"מ מבחינת הדלק נניח זה ביזבז 100 מ"ל אבל מבחינת החישוב יש ייתרון לזה שנסע 4 ק"מ (הנתון שלו יהיה נמוך יותר@טייס-קרבי ברור. אני מדבר עלי עם אופי הנהיגה והמסלול שלי. שזה סבבה לגמרי לדיזל. אפשר להדגיש שבפקקים הוא ממש לא חסכוני כמו הייברידי שנהנה ממנוע חשמלי עם סוללה וכמעט לא צורך דלק בפקק
-
@טייס-קרבי כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
(הדיזל לא חסכוני במיוחד אם לא להיפך)
לי הדאציה לודגי לוקח בתוך העיר 1ל 14
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
בתוך העיר 1ל 14
לא הגיוני
אולי 1.15 משולב הייתי מאמין
בתוך העיר בלבד? חנוק 1 ל 9-10 אין מצב אחר, זה עדיין חסכוני מאוד ביחס לבנזין שבעיר לוקח 1 ל5-6 עם מזגן -
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
בתוך העיר 1ל 14
לא הגיוני
אולי 1.15 משולב הייתי מאמין
בתוך העיר בלבד? חנוק 1 ל 9-10 אין מצב אחר, זה עדיין חסכוני מאוד ביחס לבנזין שבעיר לוקח 1 ל5-6 עם מזגן@חיים-Y0737 תאמין לי שאני יודע לבדוק כמה הרכב לוקח לי.
-
@חיים-Y0737 תאמין לי שאני יודע לבדוק כמה הרכב לוקח לי.
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
כמה הרכב לוקח לי
מאמין ודאי, רק נראה לי מבחינת הכרותי עם עולם הרכב שאין מציאות של דבר כזה, בקיצור ‘‘אין חיה כזו’’, נהיגה עירונית היא מרובת עמידה בסרק האצות ובלימות, זינוק בעליה וכדו’ ולא שייך בכה’'ג להגיע ל- 1.14, אולי אם אתה מחשבן משולב חלקי בינעירוני
-
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
כמה הרכב לוקח לי
מאמין ודאי, רק נראה לי מבחינת הכרותי עם עולם הרכב שאין מציאות של דבר כזה, בקיצור ‘‘אין חיה כזו’’, נהיגה עירונית היא מרובת עמידה בסרק האצות ובלימות, זינוק בעליה וכדו’ ולא שייך בכה’'ג להגיע ל- 1.14, אולי אם אתה מחשבן משולב חלקי בינעירוני
@חיים-Y0737 אתה מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים ב"ה אצלי אין כזה דבר בסדר יום.
כהמלצתך אינני לוחץ על הרכב כשהוא קר ולגבי זינוק בעליה בדיזל ממש לא צורך יותר מדאי עזיבה מדודה של הקלאץ ואתה נוסע. -
@חיים-Y0737 אתה מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים ב"ה אצלי אין כזה דבר בסדר יום.
כהמלצתך אינני לוחץ על הרכב כשהוא קר ולגבי זינוק בעליה בדיזל ממש לא צורך יותר מדאי עזיבה מדודה של הקלאץ ואתה נוסע.@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים
אז כשאתה כותב ‘1.14 בעיר’ זה לא רלוונטי לערי המרכז, זה הכל…
יפה שאתה יודע לשמור ולחסוך!
-
@חיים-Y0737 אתה מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים ב"ה אצלי אין כזה דבר בסדר יום.
כהמלצתך אינני לוחץ על הרכב כשהוא קר ולגבי זינוק בעליה בדיזל ממש לא צורך יותר מדאי עזיבה מדודה של הקלאץ ואתה נוסע.@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
יותר מדאי עזיבה מדודה של הקלאץ ואתה נוסע
אוקי אז אני מבין שיש לך רכב ידני מה שמוסיף לחיסכון העירוני…
-
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
יותר מדאי עזיבה מדודה של הקלאץ ואתה נוסע
אוקי אז אני מבין שיש לך רכב ידני מה שמוסיף לחיסכון העירוני…
-
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
לי הדאציה לודגי לוקח בתוך העיר 1ל 14
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…)
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
אתה מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים ב"ה אצלי אין כזה דבר בסדר יום.
@חיים-Y0737 כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
אז כשאתה כותב ‘1.14 בעיר’ זה לא רלוונטי לערי המרכז, זה הכל…בקיצור מי שלא רוצה לשלם על דלק, שיעבור לטבריה…
-
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
לי הדאציה לודגי לוקח בתוך העיר 1ל 14
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
ללא פקקים בכלל ( ב"ה אבא תודה. רק בגלל זה שווה פריפריה…)
@חובק-עולם כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
אתה מדבר על עיר מרכזית עם פקקים ורמזורים ב"ה אצלי אין כזה דבר בסדר יום.
@חיים-Y0737 כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
אז כשאתה כותב ‘1.14 בעיר’ זה לא רלוונטי לערי המרכז, זה הכל…בקיצור מי שלא רוצה לשלם על דלק, שיעבור לטבריה…
@משה-שמחה כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
שיעבור לטבריה…
צריך לשאול את @חובק-עולם אם כטבריאני הוא יכול להתחייב על כך שבטבריה אין פקקים?
אני דווקא לא התרשמתי כך מביקורי התכופים בעיר -
@משה-שמחה כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
שיעבור לטבריה…
צריך לשאול את @חובק-עולם אם כטבריאני הוא יכול להתחייב על כך שבטבריה אין פקקים?
אני דווקא לא התרשמתי כך מביקורי התכופים בעיר@טייס-קרבי
אני לא טבריני אלא עפולאי…
כתבתי טבריה כי לפי הידוע לי זה עיר מגוריו של @חובק-עולם . -
@טייס-קרבי
אני לא טבריני אלא עפולאי…
כתבתי טבריה כי לפי הידוע לי זה עיר מגוריו של @חובק-עולם .@משה-שמחה כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
כתבתי טבריה כי לפי הידוע לי זה עיר מגוריו של @חובק-עולם .
אכן כן.
@טייס-קרבי כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
צריך לשאול את @חובק-עולם אם כטבריאני הוא יכול להתחייב על כך שבטבריה אין פקקים?
אני דווקא לא התרשמתי כך מביקורי התכופים בעירתלוי איפה ותלוי מתי. אני לא גר באזור התחתון של העיר הצפוף והמרומזר אלא בשיכונים למעלה.
-
@טייס-קרבי
אני לא טבריני אלא עפולאי…
כתבתי טבריה כי לפי הידוע לי זה עיר מגוריו של @חובק-עולם .
