איך להוציא את כל המי קירור מנוע
-
@צילפינגים כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
@הכל-בעז-ה נה שבטוח שבארץ המים לא יכולים לקפוא אלא רק להתאדות מהחום שלנו…
אבל זה לא צחוק. אם נסעת לחרמון או לצפת בשלג והמים קפאו יכול להיווצר נזק עצום. יש בארץ מקומות עם שלג ןטמפרטורה מתחת לאפס
כדאי לעשות מים עם יכולת של מינוס 5 לפחות -
סילחו לי, אבל לדעתי נכתב כאן טונות של שטויות
קודם כל הצבע של המים זה ס"ה תוספת צבע של היצרנים ואם למשל פרסטון הזול ביותר הוא צהוב בחברה אחרת יכול להיות שהכי איכותי יהיה צהוב, בדיוק כמו ששמן גיר הוא אדום. פעם שאלתי בחנות אם יש הבדל ביניהם ואמר לי בטח! זה אדום וזה ירוק! הדבר היחיד שצריך להזהר זה לא לערבב אדום עם ירוק כי אז… יצא חום!!! רח"ל! וזה נראה כאילו יש חלודה במנוע.
גם העניין של ניקוז אוויר הוא לא כזה נוראי קודם כי הטרמוסטסט בד"כ יש לו חור קטן שפתוח תמיד (אם כבר עדיף לפרק רדיאטור חימום) והאוויר מסתדר מעצמו ברוב הרכבים ע"י שמניעים ומוסיפים כשמונע ואחרי נסיעה בודקים שוב. -
@נייטרון-חפשי כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
הדבר היחיד שצריך להזהר זה לא לערבב אדום עם ירוק כי אז… יצא חום!!! רח"ל! וזה נראה כאילו יש חלודה במנוע.
תבדוק שוב את הדברים למיטב ידיעתי אתה טועה וזה תרכובת כימית שונה
-
@שלמה כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
@מאיר נשמע כמו מקדם בטיחות כי לפי מה שהבנתי מדובר על ארצות כמו פולין לא?
לא שמעתי על זה אבל מים רגילים קופאים באפס מעלות. כך שמי שנסע לחרמון והיה שם אפס מעלות או מינוס יכול למצוא את עצמו עם מים קפואים ברדיאטור - מנוע בלי מים.
אבל את האמת בנתים לא שמעתי שזה קרה למישהו.
-
@מאיר זה נכון שנקודת הקפיאה היא 0 מעלות אבל עד שזה יקרה כמות כזו של מים שמבודדים בתוך המנוע יקח הרבה זמן, מה גם שהמנוע חם ושומר על חום המים ולוקח לו הרבה מאוד זמן להתקרר.
בארצות אירופה מדובר על ממוצע חורף של 10- זה כבר קופא הרבה יותר מהר (במקפיא ביתי יש 10- עד 20- ומטה ובקבוק לא קופא שם תוך חצי שעה) ושם לא תשמע על מישהו שזה קרה לו כי להם זה ברור שאחרי לילה אחד עם מים רגילים אפשר למכור את המנוע לברזל (וגם את הרדיאטור פנימי וחיצוני, וצינורות מים וכו’.
וכאן המקום לציין שהבעיה היא לא מנוע בלי מים (במיוחד כשקר כ"כ בחוץ) אלא שמים מתרחבים (ב 10%) כשהם קופאים ויכולים לפוצץ את המנוע והרדיאטור. -
@טכנולוג כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
תבדוק שוב את הדברים למיטב ידיעתי אתה טועה וזה תרכובת כימית שונה
קצת קשה להוכיח שמשהו הוא לא… יותר פשוט שאם מי שטען שיש הבדל לא יביא שום מקור אז נוכל להניח שהחולקים עליו צודקים
למעשה שמעתי לעצתך וגיגלתי, ואכן כפי שאומרים יש שני סוגים של נגדי חימצון וממליצים לא לערבב ביניהם, אלא שאין קשר בין זה לבין הצבע (ייתכן שחברות מסויימות משתמשות בצבע שונה כדי למנוע עירבוב) ולדעתי בסוגים הזולים אין סיכוי שיהיה הבדל בין הצבעים.
כל זה על עירבוב אבל מלכתחילה וודאי שאין הבדל והצבע הוא עניין שיווקי ולא צבע טבעי של החומר.
ואגב אני גם שאלתי בעבר גם בחנויות חלפים וגם במוסכים כולם טענו שאין שום הבדל.
זה הדבר הראשון שעלה לי בחיפוש -
@נייטרון-חפשי מסכים עם כל מילה שכתבת ואכן זה בדיוק מה שאמרתי למעלה
@טכנולוג כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
ובנוסף חשוב מאוד לא לערבב ביניהם כי לכל אחד יש תרכובת כימית שונה והם נוגדים זה את זה (ובדיוק בגלל זה עשו אותם צבעים כל כך שונים)
@נייטרון-חפשי כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
ואכן כפי שאומרים יש שני סוגים של נגדי חימצון וממליצים לא לערבב ביניהם,
@נייטרון-חפשי כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
(ייתכן שחברות מסויימות משתמשות בצבע שונה כדי למנוע עירבוב)
כאן מדברים בדיוק על זה