הנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר
-
@משהקפלן לא יודע לגבי מכונת כביסה (צריך לשאול את בעלי האטראז’…) אבל ברכב זה בטח לא נכון, רכב הוא מאוד דינמי וגם אצל הנהגת הכי הכי פחדנית המנוע נע בטווח מאוד רחב של סל"ד וביצועים (לא שמענו על מישהו שלא רוצה רכב מרופא/בחורה כי אולי הוא לא יסתגל לביצועים החדשים…) והנזקים של הגז הם ברורים והגיוניים.
ההסבר הנכון הוא שבגלל שהמערכת לא מובנית במחשב הרכב מהיצרן היא לעולם לא תהיה מסונכרנת באופן מלא עם חיישני הרכב המקוריים וכו’ מה שגורם לזיופים בהזרקה (ובנוסף יש אומרים שיש השפעה להבדלים בנפיצות וטמפרטורת הבעירה בין בנזין לגפ"מ)@נייטרון-חפשי
יש הבדל בין רכב שרגיל להאצות, לבין רכב שרגיל ליציאה מתונה
יש הבדל בין רכב שלא עבר את המאה קמש, לבין רכב שמגיע למאה חמישים בתדירות גבוהה
לא אחת רואים רכב שרק נגעו לו בדבר אחד, כל המערכת משתבשת.
פתאום משתבשים דברים נוספים
אני החלפתי משאבת מים חשמלית, ומיד אח"כ נדלקה נורה של egr
כי ברגע שפתאום המשאבה עובדת חזק יותר מתחיל לזוז כל הפיח בקולר -
@בנג-ה
אני לא חושב שהמנועים נהרסים בגלל שזה ספציפית על גז.
כל מנוע מתרגל לביצועים הקבועים שלו, וכל שינוי לא טוב לו.
ולכן כשפתאום הוא צריך לנוע על הרגל אחר, זה יכול להזיק, לדוגמא.
מנוע שהורגל לנסוע במהירויות והאצות מסויימות, אם פתאום זה ישתנה באופן קבוע, יצוצו בעיות.
לצורך העניין אתן דוגמא ממכונת כביסה,
אמר לי פעם טכנאי, שמכונה שרגילה להסתובב על 800 סל"ד במשך שנה, היא מקבלת את הצורה והחיכוך הספציפי, ואם פתאום יתחילו לכבס בה על 1200 סל"ד, היא תלך.@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
אני לא חושב שהמנועים נהרסים בגלל שזה ספציפית על גז.
כל מנוע מתרגל לביצועים הקבועים שלו, וכל שינוי לא טוב לו.תסלח לי אבל זו טעות.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
מנוע שהורגל לנסוע במהירויות והאצות מסויימות, אם פתאום זה ישתנה באופן קבוע, יצוצו בעיות.
גם טעות.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
אמר לי פעם טכנאי, שמכונה שרגילה להסתובב על 800 סל"ד במשך שנה, היא מקבלת את הצורה והחיכוך הספציפי, ואם פתאום יתחילו לכבס בה על 1200 סל"ד, היא תלך.
גם טעות.
ועכשיו הסבר:
היצרן של מכונת הכביסה הכניס את המנוע, מיסבים, צירים, לאגרים, למעבדה והתוצאות הראו לדוגמה שכאשר המנוע וכל הרכיבים הנ"ל מתפרקים ב-1600 סל"ד הם לקחו מקדם בטיחות של כמה מאות סלדי"ם מתחת ל 1600 וסימנו אותו כמקסימום עומס שימושי כאשר בפועל עומס שימושי הוא 1000-12000 סל"ד.
איך שלא תסתכל על כך המכונה בנויה לכאלו עומסים!
תחליף מהר טכנאי ותגיד לו שילך ללמוד שוב את הקורס שלו ואם זה לא מספיק שילמד קצת פיזיקה.ועכשיו בעניין מנוע של רכב, זה בדיוק אותו דבר.
מתי יצא לך בפעם האחרונה להגיע ל 8500 סל"ד?
אני מאמים שלא יצא לך. אז תדע שזה המקסימום של עומס שימושי ברכב שלך כאשר בפועל אתה משתמש מקסימום ב 6000 סל"ד.
עכשיו, ההבדל שאתה מתכוון זה בין רכב שעומד
לרכב שנוסע שם ההבדל הוא מהותי מאד, כי רכב שהרכיבים שלו עומדים הם מתכלים אבל רכב שהרכיבים שלו בפעולה אפילו שהיא לא מאסיבית עדיין הם יעמדו איתנים תחת לחצים ועומסים.@נייטרון-חפשי כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
ההסבר הנכון הוא שבגלל שהמערכת לא מובנית במחשב הרכב מהיצרן היא לעולם לא תהיה מסונכרנת באופן מלא עם חיישני הרכב המקוריים וכו’ מה שגורם לזיופים בהזרקה
זה נכון מאד.
ומה גם, שרוב היצרנים מצהירים על נתונים כאשר מתדלקים 98 ולא 95 וכבר יש הבדלים, אז כמובן שגפ"מ מוריד משמעותית את הביצועים ואף פוגע בהם.@נייטרון-חפשי כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
ובנוסף יש אומרים שיש השפעה להבדלים בנפיצות וטמפרטורת הבעירה בין בנזין לגפ"מ
זה גם נכון בגלל צפיפות הכימיקלים, גפ"מ יותר צפוף למיטב זכרוני ולכן הבעירה שלו איטית יותר.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
יש הבדל בין רכב שרגיל להאצות, לבין רכב שרגיל ליציאה מתונה
יש הבדל בין רכב שלא עבר את המאה קמש, לבין רכב שמגיע למאה חמישים בתדירות גבוהה
לא אחת רואים רכב שרק נגעו לו בדבר אחד, כל המערכת משתבשת.חד משמעית אין הבדל!
ההבדל הוא כמו שהזכרתי למעלה…
אל תאמין למיתוסים ולפייקים שאנשים מוציאים מהפה בלי לדעת כלום.
בהצלחה. -
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
אני לא חושב שהמנועים נהרסים בגלל שזה ספציפית על גז.
כל מנוע מתרגל לביצועים הקבועים שלו, וכל שינוי לא טוב לו.תסלח לי אבל זו טעות.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
מנוע שהורגל לנסוע במהירויות והאצות מסויימות, אם פתאום זה ישתנה באופן קבוע, יצוצו בעיות.
גם טעות.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
אמר לי פעם טכנאי, שמכונה שרגילה להסתובב על 800 סל"ד במשך שנה, היא מקבלת את הצורה והחיכוך הספציפי, ואם פתאום יתחילו לכבס בה על 1200 סל"ד, היא תלך.
גם טעות.
ועכשיו הסבר:
היצרן של מכונת הכביסה הכניס את המנוע, מיסבים, צירים, לאגרים, למעבדה והתוצאות הראו לדוגמה שכאשר המנוע וכל הרכיבים הנ"ל מתפרקים ב-1600 סל"ד הם לקחו מקדם בטיחות של כמה מאות סלדי"ם מתחת ל 1600 וסימנו אותו כמקסימום עומס שימושי כאשר בפועל עומס שימושי הוא 1000-12000 סל"ד.
איך שלא תסתכל על כך המכונה בנויה לכאלו עומסים!
תחליף מהר טכנאי ותגיד לו שילך ללמוד שוב את הקורס שלו ואם זה לא מספיק שילמד קצת פיזיקה.ועכשיו בעניין מנוע של רכב, זה בדיוק אותו דבר.
מתי יצא לך בפעם האחרונה להגיע ל 8500 סל"ד?
אני מאמים שלא יצא לך. אז תדע שזה המקסימום של עומס שימושי ברכב שלך כאשר בפועל אתה משתמש מקסימום ב 6000 סל"ד.
עכשיו, ההבדל שאתה מתכוון זה בין רכב שעומד
לרכב שנוסע שם ההבדל הוא מהותי מאד, כי רכב שהרכיבים שלו עומדים הם מתכלים אבל רכב שהרכיבים שלו בפעולה אפילו שהיא לא מאסיבית עדיין הם יעמדו איתנים תחת לחצים ועומסים.@נייטרון-חפשי כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
ההסבר הנכון הוא שבגלל שהמערכת לא מובנית במחשב הרכב מהיצרן היא לעולם לא תהיה מסונכרנת באופן מלא עם חיישני הרכב המקוריים וכו’ מה שגורם לזיופים בהזרקה
זה נכון מאד.
ומה גם, שרוב היצרנים מצהירים על נתונים כאשר מתדלקים 98 ולא 95 וכבר יש הבדלים, אז כמובן שגפ"מ מוריד משמעותית את הביצועים ואף פוגע בהם.@נייטרון-חפשי כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
ובנוסף יש אומרים שיש השפעה להבדלים בנפיצות וטמפרטורת הבעירה בין בנזין לגפ"מ
זה גם נכון בגלל צפיפות הכימיקלים, גפ"מ יותר צפוף למיטב זכרוני ולכן הבעירה שלו איטית יותר.
@משהקפלן כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
יש הבדל בין רכב שרגיל להאצות, לבין רכב שרגיל ליציאה מתונה
יש הבדל בין רכב שלא עבר את המאה קמש, לבין רכב שמגיע למאה חמישים בתדירות גבוהה
לא אחת רואים רכב שרק נגעו לו בדבר אחד, כל המערכת משתבשת.חד משמעית אין הבדל!
ההבדל הוא כמו שהזכרתי למעלה…
אל תאמין למיתוסים ולפייקים שאנשים מוציאים מהפה בלי לדעת כלום.
בהצלחה.@בנג-ה כתב בהנעה בגז מיצובישי אאוטלנדר:
לא אחת רואים רכב שרק נגעו לו בדבר אחד, כל המערכת משתבשת.
כאן הוא כתב נגעו לו בדבר אחד…
יש רכבים שאם התחילו שם בעיות אז זה רק תחילת השרשרת…
ובכן ברכבים מהסוג הזה אם רק נגעו,
והגיע זמנו של הרכב אז כל יום צצים תקלות חדשות,
אך זה לא קשור לעצם הנהיגה ברכב…
