למומחים: לקנות ולמכור כל שנתיים שלוש: האם זה באמת חוסך ירידת ערך ואם כן באיזה רכבים מומלץ
-
אני קונה בקרוב רכב משומש ושוקל אסטרטגיה של קנייה–מכירה כל שנתיים–שלוש, כדי למזער ירידת ערך וגם את כל הבלאי ובילוי במוסך
אני נוסע 8,000 בשנה, ולכן מחפש דגמים ששומרים על מחירון, כמו טויוטה קורולה / מאזדה 3. לפי החישוב שלי, אם אקנה רכב כזה ואמכור אחרי שנתיים, ירידת הערך תהיה יחסית נמוכה לעומת רוב הרכבים האחרים.
השאלות שלי:
האם התכנון הזה באמת משתלם בפועל? כלומר האם קנייה ומכירה כל 2–3 שנים באמת חוסכת את עיקר ירידת הערך?
האם האסטרטגיה הזו עובדת גם ברכבים בתקציב של עד 30,000 ש״ח, או ששם כבר נכנסים לסיכון גבוה של בלאי ותקלות (גם בטויוטה/מאזדה)?
האם מישהו כאן עושה את זה בפועל ויכול לשתף מניסיון – במיוחד לגבי עלויות נסתרות, בלאי טיפוסי, ומחירי מכירה אמיתיים?
תודה מראש על כל עצה

נעזרתי בניסוח עם הצ’אט כדי שהשאלות שלי יהיו ברורות לכל הקהל הקדוש
תודה מראש למסייעים -
אני קונה בקרוב רכב משומש ושוקל אסטרטגיה של קנייה–מכירה כל שנתיים–שלוש, כדי למזער ירידת ערך וגם את כל הבלאי ובילוי במוסך
אני נוסע 8,000 בשנה, ולכן מחפש דגמים ששומרים על מחירון, כמו טויוטה קורולה / מאזדה 3. לפי החישוב שלי, אם אקנה רכב כזה ואמכור אחרי שנתיים, ירידת הערך תהיה יחסית נמוכה לעומת רוב הרכבים האחרים.
השאלות שלי:
האם התכנון הזה באמת משתלם בפועל? כלומר האם קנייה ומכירה כל 2–3 שנים באמת חוסכת את עיקר ירידת הערך?
האם האסטרטגיה הזו עובדת גם ברכבים בתקציב של עד 30,000 ש״ח, או ששם כבר נכנסים לסיכון גבוה של בלאי ותקלות (גם בטויוטה/מאזדה)?
האם מישהו כאן עושה את זה בפועל ויכול לשתף מניסיון – במיוחד לגבי עלויות נסתרות, בלאי טיפוסי, ומחירי מכירה אמיתיים?
תודה מראש על כל עצה

נעזרתי בניסוח עם הצ’אט כדי שהשאלות שלי יהיו ברורות לכל הקהל הקדוש
תודה מראש למסייעים@moshe-amsalem
מצטרף לשאלה עם רכב שעולה יותר (פריוס 2017) -
לרכב יורד הערך, זה עובדה
הוא מתיישן הק"מ עולה ובהתאם לזה המחיר יורד.ספציפית בשנים האחרונות היה האטה בירידת המחירים של משומשות ובעיקר היברידיות בעקבות התייקרות כללית של מכוניות חדשות ובהיברידיות גם בגלל אפקט תודעתי שייצרו החשמליות
מה שיקבע האם תפסיד הרבה או קצת או שלא תפסיד בכלל [ובדוחק בתקופה קצרה גם שייך להרוויח] זה כמה שילמת על הרכב ביחס לשווי שלו
כלומר אם קנית רכב ב5 אלף פחות מהשווי שלו ואחרי שנתיים ירד לו הערך ב5 אלף תוכל למכור אותו במחיר שקנית
אבל אם קנית רכב במחיר רגיל [לא יקר מידי ולא זול מידי] ומכרת במחיר רגיל [כנ"ל] בהכרח שתפסיד ולא משנה באיזה רכב מדובר .
כמובן שבצרפתיות תהיה צלילת מחיר ובטויוטה הירידה תהיה פחות דרסטית אבל לעולם ירד הערך, זה לא נדלן .ובקיצור כמו כולם גם אתה רוצה לקנות “מציאה” …
-
גם אם נגיד שאתה צודק ויש בזה משהו שרכב זול
ירידת הערך שלו קטנה יותר ובזמן קצר אולי גם לא תרגיש את ירידת הערך
עדיין לכל רכב כשקונים יש לו יישור קו וזה יכול להיות בין 2000 ש"ח ל4000 ש"ח כשלא “נפלת”
תעשה חשבון שבעצם ככל שקונים יותר רכבים יש יותר יישורי קו
ולא אני לא מחריג טיוטה וכו כי לכל רכב יש יישור קו
אם זה צמיגים מצבר ברקסים וכו וכו וכמובן שאם המוכר כבר סידר את כל הדברים האלה הוא אמור למכור קצת יקר
קיצר לא כזה חכם
ואגב אני עושה ממש ככה
אבל לי יש סיבות אחרות התרחבות המשפחה וכאלה
שנזכה כולם
בשורות טובות לכולם -
אני קונה בקרוב רכב משומש ושוקל אסטרטגיה של קנייה–מכירה כל שנתיים–שלוש, כדי למזער ירידת ערך וגם את כל הבלאי ובילוי במוסך
אני נוסע 8,000 בשנה, ולכן מחפש דגמים ששומרים על מחירון, כמו טויוטה קורולה / מאזדה 3. לפי החישוב שלי, אם אקנה רכב כזה ואמכור אחרי שנתיים, ירידת הערך תהיה יחסית נמוכה לעומת רוב הרכבים האחרים.
השאלות שלי:
האם התכנון הזה באמת משתלם בפועל? כלומר האם קנייה ומכירה כל 2–3 שנים באמת חוסכת את עיקר ירידת הערך?
האם האסטרטגיה הזו עובדת גם ברכבים בתקציב של עד 30,000 ש״ח, או ששם כבר נכנסים לסיכון גבוה של בלאי ותקלות (גם בטויוטה/מאזדה)?
האם מישהו כאן עושה את זה בפועל ויכול לשתף מניסיון – במיוחד לגבי עלויות נסתרות, בלאי טיפוסי, ומחירי מכירה אמיתיים?
תודה מראש על כל עצה

נעזרתי בניסוח עם הצ’אט כדי שהשאלות שלי יהיו ברורות לכל הקהל הקדוש
תודה מראש למסייעים@moshe-amsalem כתב בלמומחים: לקנות ולמכור כל שנתיים שלוש: האם זה באמת חוסך ירידת ערך ואם כן באיזה רכבים מומלץ:
אני קונה בקרוב רכב משומש ושוקל אסטרטגיה של קנייה–מכירה כל שנתיים–שלוש, כדי למזער ירידת ערך וגם את כל הבלאי ובילוי במוסך
השנקל שלי
בלאי וביקור במוסך זה לא אמור לחסוך. אתה לא מצפה לקנות רכב שבדיוק אתמול עבר טיפול 10000 ובדיוק הוחלפו לו מצבר, צמיגים, ברקסים, משולשים, תפוחים, כוהל, ציריות וכו’ וכו’. לכל רכב יש בלאי, ועלולות לצוץ בו תקלות, והוא לא מתוכנן מראש במדוייק.
ירידת ערך בהחלט תוכל לחסוך, אבל זה לא חד משמעי. יש דגמים מבוקשים שהמחירון שלהם לא משתנה כ"כ בשנתיים, והסוד הוא שכל מתיחת פנים מכניסה את הרכב לקטגוריה חדשה שבה המחירון יחסית מקביל לשנתיים שלוש בהתאם לנתוני הרכב. למשל אם תמתח קצת את התקציב ותקח קורולה 2013 שזה הדגם היותר חדש, לדעתי תהיה לך פחות ירידת ערך מאשר קורולה 2012 שזה השנתון האחרון בדגם הקודם. כנ"ל פריוס מ2010 ומאזדה 3 מ2013.
בפרט שאתה לא מעלה את הקילומטרז כי הנסועה שלך נמוכה. אם אתה רוצה לחסוך בלאי תחפש רכב שמור (תתפלל לס"ד למצוא)
לדעתי בקצת יותר מ30 אלף לא אמור להיות בלאי ותקלות משמעותית יותר מאשר ב50 אלף (כמובן בהתאם לטיפולים שנעשו ברכב)
עלויות נסתרות הם היישור קו כמו שכתב @יצחק-רשטונ בטוב טעם -
לדעתי בניגוד לכל התגובות הרפות כאן בפורום התשובה היא חד משמעית לא!!!
כמעט בכל מצב אתה רק תפסיד!
והנימוק לקביעה הזו :
1- זה נכון שיש רכבים טובים ויש פחות אתה כקונה לא יכול לדעת על מה נפלת ואם נפלת על רכב טוב שיחקת אותה אבל אם לא אתה יכול לאכול בעיות בלי סוף ולכן אם אתה מחליף רכב כל שנתיים סטטיסטית יש לך סיכוי הרבה יותר גדול ליפול על אחד הרכבים הפחות טובים
אני ייתן לך דוגמה אם קנית קורולה ב 20-30 אלף והיא טובה אתה יכול להשתמש איתה 10 שנים ולמכור אח"כ ב 10-15 והכל טוב הפסדת כ 5-10 אלף שח אבל אם מכרת נניח אחרי שנתיים בלי להפסיד את כל ה 5-10 אלא נניח ב 2000 ש"ח פחות וקנית מחדש ואז שמה שקנית הלך הגיר בתוך אותם שנתיים כל מה ש"הרווחת" אתה מפסיד …
ויותר מזה! הרבה מהרכבים ביד 2 יש סיבה למה מוכרים אותם! (לא כולם אבל הרבה) ואתה בכל קניה אתה נכנס לסיכון ליפול על רכב שיראה לך טוב אבל רק הבעלים יודע שהגיר גוסס… (וזה רק דוגמה)
2- אתה עושה את זה שלמכור רכב זה פיקניק וזה אני יכול לומר לך שזה ממש לא נכון היום יש היצע גדול ומאד קשה למכור רכב במחי שווה ורק אם תוריד קצת ובשילוב עם המון סייעתא דשמיא אתה תמכור
3-אתה לא לוקח בחשבון יישורי קו שכל רכב שאתה קונה אתה מטפל בו ב 1000-2000 ש"ח
4-עד שאתה לומד את כל הבאגים של הרכב ולומד להסתדר איתם (כי רכב יפני בן 10+ שנים בכל זאת יש לו כל מיני קריצים)
אתה כבר מוכר ונכנס לרכב חדש אין לזה שום היגיוןתכלס מה שמביא למסקנה שזה ממש ממש לא שווה כדאי לך לקנות רכב להתפלל ולבדוק שהוא טוב והוא מציאה וכו וכו ולהשקיע בו ולשמור עליו ולהחזיק עד המוות (בתפילה שהמוות יהיה רחוק ככל הניתן)
כל האמור אינו מניסיון אישי אלא מסברא גרידא…
-
לרכב יורד הערך, זה עובדה
הוא מתיישן הק"מ עולה ובהתאם לזה המחיר יורד.ספציפית בשנים האחרונות היה האטה בירידת המחירים של משומשות ובעיקר היברידיות בעקבות התייקרות כללית של מכוניות חדשות ובהיברידיות גם בגלל אפקט תודעתי שייצרו החשמליות
מה שיקבע האם תפסיד הרבה או קצת או שלא תפסיד בכלל [ובדוחק בתקופה קצרה גם שייך להרוויח] זה כמה שילמת על הרכב ביחס לשווי שלו
כלומר אם קנית רכב ב5 אלף פחות מהשווי שלו ואחרי שנתיים ירד לו הערך ב5 אלף תוכל למכור אותו במחיר שקנית
אבל אם קנית רכב במחיר רגיל [לא יקר מידי ולא זול מידי] ומכרת במחיר רגיל [כנ"ל] בהכרח שתפסיד ולא משנה באיזה רכב מדובר .
כמובן שבצרפתיות תהיה צלילת מחיר ובטויוטה הירידה תהיה פחות דרסטית אבל לעולם ירד הערך, זה לא נדלן .ובקיצור כמו כולם גם אתה רוצה לקנות “מציאה” …
@יצחק-רשטונ תודה על התשובה
נכון אתה צודק
בכל רכב גם יש בלאי
השאלה אם ברכבים של 5 שנים חוסכים יורת בלאי וירדתי ערך מאשר רכב של 10 שנים ויותר שאי אפשר לדעת מה פתאום הסתבך