מה יותר חשוב - יד, שנתון או קילומטרז'?
-
לענ"ד השיקול המרכזי הוא ק"מ כיוון שבפועל זה השימוש ברכב על מערכותיו
בארה"ב בכלל לא מתייחסים לידיים ואין לזה שום רישום
אמנם ודאי שאני לא יקנה רכב 2015 עם 5 ידיים כי זה אומר דרשני
לגבי רכב מליסינג עם ק"מ נמוך
אבא שלי בזמנו קנה רכב מסוכן שכולכם מכירים עם 103K ק"מ מליסינג
אח"כ חבר שלו קנה את אותו רכב מאותו סוכן במקרה גם עם 103K ק"מ
וסיפר לו על חבר אחר שגם הוא קנה מהסוכן את אותו הרכב עם 103K
אז זה ודאי צ"ע. -
אולי תגובה לא פופלרית אבל יותר מקצועית היא
לא קילומטראז' ולא יד
אלא איך טיפלו ברכב יכול להיות רכב יד ראשונה 100000 ק''מ שישב הרבה זמן בחניה וכל הגומיות יבשות וכו'
לכן הדבר הראשון והכי חשוב זה מי טיפל ומתי טיפל -
@דני-מערכות
אני מצטרף לדני הרכב שלי עם 200K ק''מ היה ממשלתי (כבאות והצלה!) ותוחזק בזמן, מכונאים שראו את הרכב התפעלו ממש ויותר מזה מרוב ההתלהבות הלכתי אח''כ עם אחד מהם והוא קנה גם לעצמו (אוקטביה 215K ק''מ עברה החלפת גיר לא מזמן) ויש לי שכן עם יונדאי i10 מודל 2010 שעשתה 70K ק''מ שסובל מבלאי גבוה בגומיות וזה בגלל שבקושי נסעו איתה ולא כ''כ תחזקו -
בסוף זה תמיד תחזוקה וזה נכון
אבל שנתון ויד זה כמעט לא רלוונטי החשוב זה הק"מ
וגם הכל תלוי באיזה רכב מדובר
גם קצת ק"מ זה גרוע לא פחות מהרבה הכי טוב שיהיה ממצוע טוב שזה 15 אלף
ולדוגמא שהבאת שלוש ידיים בשלוש שנים זה לא הרבה יש הרבה אנשים שאובים להחליף אותו כל שנה להתקדם אז זה לא בשמים במיוחד אם אתה איתו 5 שנים אז זה הצטמצם ויהיה נורמאלי -
בסוף הם משפיעים אחד על השני איזה שנתון זה משפיע על היחס של הקילומטרז', זה מראה אם נסע הרבה או שכב בחניה, והיד משפיע הן על הקילומטרז' שאם זה נמוך וכן מעט שנים והרבה ידיים זה אומר דרשני, וכן בדר"כ אדם שומר על רכב יד ראשונה אפילו אחרי 200 K הרבה יותר מאשר על רכב יד שניה אפילו ב- 50K וודאי ששלישית וכו'
בקיצור שלושת הדברים הם חשובים שיהיה איזון נכון ביניהם, ברגע שאחד לא בקלאס- זה מצריך בדיקה לעומק
-
@אהרלה כתב במה יותר חשוב - יד, שנתון או קילומטרז'?:
@שלמה
איפה אפשר למצוא רכבים ממשלתיים למכירה כגון מה שקנית ?אני לא ממליץ לקנות ניידות משטרה מהסיבה שהקילומטראז' שם לא משקף את השימוש במנוע, כי הרכב עומד הרבה (אבל הרבה) זמן מונע ללא נסיעה (כלומר שימוש שלא מוזכר בקילומטראז').
לגבי שאר רכבים ממשלתיים לא אמורה להיות בעיה. -
@אהרלה @מאיר כתב שלא מומלץ לקנות ניידת לשעבר אני מסכים רק צריך לדעת שלא כל רכב משטרתי היה ניידת ואפי' לא סמוי אתה מבין שפריוס פלוס לא היתה ניידת ולא סמוי למעשה אתה מגיע פיזית למגרש ורואה את הרכבים ניידת תהיה בולטת מאוד כי יש סימני מדבקות וחורי ברגים של הצ'קלקה ואנטנות שאר הרכבים תחשוב בהיגיון לאיזה שימוש הם יכלו להיות סורנטו ניידת יאריס מוצמד וחוץ מזה שכשזוכים במשטרתי מסובך לשחרר את הרכב הרבה עבודה חייב גרר צריך להנפיק לוחיות רישוי צהובות חייב לעשות טסט ועוד... אך לא הייתי שולל עסקאות כאלה (כבר הבאתי עם חבר אוקטביה מעולה)
בממשלתי מה שאני עשיתי, הרכבים מתוחזקים עם טסט קדימה 5-6 חודשים תעשה ביטוח העברת בעלות וסע לבית בששון
תחפש ברשת 'מינהל הרכב הממשלתי' תלחץ על תוכנית שנתית ותראה מתי המכרז הבא (נכון להרגע עוד 46 יום)
אני אישית חושב בהמשך להכין מדריך מקיף על זה לכשירווח לי הזמן