1,300 מכוניות אספנות מחפשות בית
-
בא לכם על פורשה 365? אולי פורד מוסטנג פתוחה מ-1967? ואולי איזו בוגאטי או יגואר ולהבדיל טנדר פורד משנות ה-50? אוסף המכוניות הפרטי הגדול ביותר בעולם מוצע בימים אלה למכירה במכרז אינטרנטי, ללא מחירי מינימום. הכינו את הארנקים
כמעט 30 שנה שגרג רוסק (Greg Rusk) ממדינת אלבמה, ארה"ב, אוסף מכוניות. ולקרוא לו אספן, זאת לשון המעטה שבהמעטה: במשך השנים הללו, האוסף שלו גדל וגדל עד שהצטברו בהאנגרים שלו ובחצר הענקית שמקיפה אותם כ-1,300 מכוניות, אותן הוא מציע בימים למכירה במכרז אינטרנטי פתוח, ללא מחירי מינימום. מי שמציע הכי הרבה – זוכה!
האוסף התחיל בצורה יחסית צנועה, ושורשיו בתשוקה הגדולה של רוסק לקאדילקים. הוא קנה כמה כאלו, מדגמים שונים, והשמועה שהוא אוסף מכוניות התחילה להתפשט ברחבי המחוז בו הוא מתגורר. אנשים שהיו זקוקים לכסף מהיר פנו אליו בהצעות לרכוש מהם את מכוניותיהם והוא, מבלי להתווכח על מחירים, עשה זאת, כסוג של מעשה צדקה ותרומה לקהילה. כבעל עסק גדול שהעסיק כ-1,200 עובדים הוא יכל להרשות זאת לעצמו ויותר ממחצית האוסף שלו נצבר בצורה זו. בשלב מסוים הציע לו שותפו העסקי לרכוש אוסף מכוניות מאספן קנדי, ובהשקעה של 2 מיליון דולר הם עשו זאת, והאוסף גדל בעוד כמה מאות מכוניות.
image
ביואיק ספישל 1949
חלק מהמכוניות עברו שיפוץ כזה או אחר, חלק מהן שנרכשו במצב נסיעה נשמרו במצבן המקורי. רוסק הקים שישה האנגרים ענקיים לאכסון המכוניות התקינות, ובחצר שמסביב מאוכסנות מאות מכוניות נוספות. המכוניות שבהאנגרים מטופלות באופן שוטף, והן מונעות מפעם לפעם ואף יוצאים איתן לסיבובים קצרים, כדי לשמור על תקינותן. רוסק עצמו, נהג בכמעט כל המכוניות התקינות. מרבית המכוניות מטבע הדברים הם מתוצרת ארה"ב, אבל יש לא מעט כאלו מתוצרת פורשה, מרצדס, יגואר, ויש גם רולס רויס ואפילו בוגאטי.
ועכשיו האוסף כולו מוצע למכירה, כאמור במכרז אינטרנטי פתוח, בקבוצות של 150-200 מכוניות בכל פעם, החל מחודש זה ועד האביב של השנה הבאה. במקבץ הנוכחי תמצאו יגואר XK120 משנת 1953 (ההצעה הגבוהה נכון לרגע כתיבת הכתבה - 40 אלף דולר), ב.מ.וו Z3 משנת 2002 (2,550 דולר), מאזדה RX-7 טורבו משנת 1989 (7,250 דולר), מוסטנג 1965 פתוח (40,289 דולר), קורבט 2002 פתוחה (4,800 דולר), פורשה 365 SC משנת 1964 (26 אלף דולר), ביואיק ספישל 1949 (3,000 דולר) ועוד מגוון גדול של בונבונירות.
פורשה 356
המכרז מתנהל דרך האתר של חברת הגרטי (Hagerty) ותכלו למצוא את כל הפרטים עליו בקישור המצורף. The Generous Collection | Hagerty Marketplace
יש גם סרטון יוטיוב די ארוך של כ-40 דקות (פתוח בנטפרי) שצולם בהאנגרים של רוסק, המציג חלק קטן מהמכוניות שבאוסף, כאלה המעניינות ביותר, שימכרו במהלך החודשים הקרובים.חלק מהמכוניות המוצעות במקבץ הנוכחי
על חברת הגרטי
לואיז ופרנק הגרטי חיפשו בתחילת שנות השמונים חברת ביטוח שתבטח במחיר סביר את הסירות שהיו ברשותם. כשלא מצאו כזאת – הקימו חברה משלהם, שהתמחתה בביטוח כלי רכב מיוחדים, כולל רכבי אספנות. בשנת 2000 התיישב בנם, מק’יל (McKeel), בכסא המנכ"ל והדהיר את החברה המשפחתית קדימה, עד לשווי שוק של 3.13 מיליארד דולר. מלבד עסקי הביטוח, שנשארו עיקר הפעילות, הוא הקים מגזין שעוסק ברכבי אספנות, מפרסם מחירון לכלי רכב כאלה, הקים מועדוני רכב בארה"ב, בקנדה, בבריטניה ובגרמניה. החברה גם מנהלת את כל התערוכות והתחרויות הנחשבות של כלי רכב קלאסיים, והאתר שלה הוא במה מרכזית לקנייה ולמכירה של כלי רכב כאלה.
-
בא לכם על פורשה 365? אולי פורד מוסטנג פתוחה מ-1967? ואולי איזו בוגאטי או יגואר ולהבדיל טנדר פורד משנות ה-50? אוסף המכוניות הפרטי הגדול ביותר בעולם מוצע בימים אלה למכירה במכרז אינטרנטי, ללא מחירי מינימום. הכינו את הארנקים
כמעט 30 שנה שגרג רוסק (Greg Rusk) ממדינת אלבמה, ארה"ב, אוסף מכוניות. ולקרוא לו אספן, זאת לשון המעטה שבהמעטה: במשך השנים הללו, האוסף שלו גדל וגדל עד שהצטברו בהאנגרים שלו ובחצר הענקית שמקיפה אותם כ-1,300 מכוניות, אותן הוא מציע בימים למכירה במכרז אינטרנטי פתוח, ללא מחירי מינימום. מי שמציע הכי הרבה – זוכה!
האוסף התחיל בצורה יחסית צנועה, ושורשיו בתשוקה הגדולה של רוסק לקאדילקים. הוא קנה כמה כאלו, מדגמים שונים, והשמועה שהוא אוסף מכוניות התחילה להתפשט ברחבי המחוז בו הוא מתגורר. אנשים שהיו זקוקים לכסף מהיר פנו אליו בהצעות לרכוש מהם את מכוניותיהם והוא, מבלי להתווכח על מחירים, עשה זאת, כסוג של מעשה צדקה ותרומה לקהילה. כבעל עסק גדול שהעסיק כ-1,200 עובדים הוא יכל להרשות זאת לעצמו ויותר ממחצית האוסף שלו נצבר בצורה זו. בשלב מסוים הציע לו שותפו העסקי לרכוש אוסף מכוניות מאספן קנדי, ובהשקעה של 2 מיליון דולר הם עשו זאת, והאוסף גדל בעוד כמה מאות מכוניות.
image
ביואיק ספישל 1949
חלק מהמכוניות עברו שיפוץ כזה או אחר, חלק מהן שנרכשו במצב נסיעה נשמרו במצבן המקורי. רוסק הקים שישה האנגרים ענקיים לאכסון המכוניות התקינות, ובחצר שמסביב מאוכסנות מאות מכוניות נוספות. המכוניות שבהאנגרים מטופלות באופן שוטף, והן מונעות מפעם לפעם ואף יוצאים איתן לסיבובים קצרים, כדי לשמור על תקינותן. רוסק עצמו, נהג בכמעט כל המכוניות התקינות. מרבית המכוניות מטבע הדברים הם מתוצרת ארה"ב, אבל יש לא מעט כאלו מתוצרת פורשה, מרצדס, יגואר, ויש גם רולס רויס ואפילו בוגאטי.
ועכשיו האוסף כולו מוצע למכירה, כאמור במכרז אינטרנטי פתוח, בקבוצות של 150-200 מכוניות בכל פעם, החל מחודש זה ועד האביב של השנה הבאה. במקבץ הנוכחי תמצאו יגואר XK120 משנת 1953 (ההצעה הגבוהה נכון לרגע כתיבת הכתבה - 40 אלף דולר), ב.מ.וו Z3 משנת 2002 (2,550 דולר), מאזדה RX-7 טורבו משנת 1989 (7,250 דולר), מוסטנג 1965 פתוח (40,289 דולר), קורבט 2002 פתוחה (4,800 דולר), פורשה 365 SC משנת 1964 (26 אלף דולר), ביואיק ספישל 1949 (3,000 דולר) ועוד מגוון גדול של בונבונירות.
פורשה 356
המכרז מתנהל דרך האתר של חברת הגרטי (Hagerty) ותכלו למצוא את כל הפרטים עליו בקישור המצורף. The Generous Collection | Hagerty Marketplace
יש גם סרטון יוטיוב די ארוך של כ-40 דקות (פתוח בנטפרי) שצולם בהאנגרים של רוסק, המציג חלק קטן מהמכוניות שבאוסף, כאלה המעניינות ביותר, שימכרו במהלך החודשים הקרובים.חלק מהמכוניות המוצעות במקבץ הנוכחי
על חברת הגרטי
לואיז ופרנק הגרטי חיפשו בתחילת שנות השמונים חברת ביטוח שתבטח במחיר סביר את הסירות שהיו ברשותם. כשלא מצאו כזאת – הקימו חברה משלהם, שהתמחתה בביטוח כלי רכב מיוחדים, כולל רכבי אספנות. בשנת 2000 התיישב בנם, מק’יל (McKeel), בכסא המנכ"ל והדהיר את החברה המשפחתית קדימה, עד לשווי שוק של 3.13 מיליארד דולר. מלבד עסקי הביטוח, שנשארו עיקר הפעילות, הוא הקים מגזין שעוסק ברכבי אספנות, מפרסם מחירון לכלי רכב כאלה, הקים מועדוני רכב בארה"ב, בקנדה, בבריטניה ובגרמניה. החברה גם מנהלת את כל התערוכות והתחרויות הנחשבות של כלי רכב קלאסיים, והאתר שלה הוא במה מרכזית לקנייה ולמכירה של כלי רכב כאלה.