מס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף
-
@פתוח-לשמוע זה מה שאני חושב שאולי מישהו יצליח להתחמק פעם פעמיים אבל בסוף יעלו על זה לדוג’ מספיק ששוטר עוצר את הרכב ורואה את זה והוא מעדכן וכו’
-
אני יודע שרכבי פלאג אין החרגו כיוון שהם משתמשים גם בדלק, אם כן גם רכבי גפמ שמסבים אותם אמור להיות אותו דבר,
כל ההיגיון זה כדי לא להפסיד מס על הבלו על רכבי החשמל,
אחרת תתחיל למסות גם רכבי היבריד כי הם יותר חסכוניים.
שווה בדיקה, מול משרד התחבורה -
@א.ד.מ. רכב על גז זה לכאו’ כמו רכב חשמלי כי הוא לא נוסע על דלק בכלל ולא כמו פלאג אין שנוסע גם על דלק כי בדרך כלל הסוללה שלו חלשה ולא מחזיקה הרבה ק"מ
-
@א.ד.מ. רכב על גז זה לכאו’ כמו רכב חשמלי כי הוא לא נוסע על דלק בכלל ולא כמו פלאג אין שנוסע גם על דלק כי בדרך כלל הסוללה שלו חלשה ולא מחזיקה הרבה ק"מ
@ש.נ כתב במיצובישי אאוטלנדר להעביר על גז.:
רכב על גז זה לכאו’ כמו רכב חשמלי כי הוא לא נוסע על דלק בכלל
לא נכון כל כך, לפחות בחלק מהרכבים על גז,
ברכבים מסויימים זה בטח כך, שתמיד המנוע גם משתמש באחוז מסויים של דלק!
ולא 100% גז! ולכן דינו לכאורה כפלאג אין.
ומה אם בכלל נגמר לי הגז במיכל? אז עכשיו מה הדין? -
@ש.נ כתב במיצובישי אאוטלנדר להעביר על גז.:
רכב על גז זה לכאו’ כמו רכב חשמלי כי הוא לא נוסע על דלק בכלל
לא נכון כל כך, לפחות בחלק מהרכבים על גז,
ברכבים מסויימים זה בטח כך, שתמיד המנוע גם משתמש באחוז מסויים של דלק!
ולא 100% גז! ולכן דינו לכאורה כפלאג אין.
ומה אם בכלל נגמר לי הגז במיכל? אז עכשיו מה הדין?@תודה-לבורא-עולם-0 ובפרט שכל רכב מניע על בנזין ונוסע ככה למספר שניות
ובבוקרו של יום קר, זה יכול להיות כשתי דקות
יש תמיד שימוש וודאי לדלק -
@אביהו על פניו הכוונה לרכבים שמונעים רק על גז כמו אוטובוסים שמגיעים כך מהמפעל, מצוי מאוד באירופה.
כיוון שרכב שנוסע גם על גז וגם על דלק, כמו רכב פלאג אין שנוסע גם על חשמל וגם על דלק, לא ניתן להוכיח האם הנסועה הייתה על דלק או על חשמל או גז,
זה הסיבה שפלאג אין הוחרג בינתיים מהמיסוי,
מה גם שאם אתה מתקין מערכת גז אף אחד לא יודע מזה, ומקסימום יגרמו לטסטר לעצום עיניים…@א.ד.מ. כתב במיצובישי אאוטלנדר להעביר על גז.:
על פני הכוונה לרכבים שמונעים רק על גז כמו אוטובוסים שמגיעים כך מהמפעל, מצוי מאוד באירופה.
גם בארץ יש כמויות של אוטובוסים כאלו אבל הגז שלהם הוא גז נוזלי/lng או גז טבעי דחוס-גט"ד/cng בשונה מהגז במכוניות שלנו שהוא גפ"מ/lpg והוא מה שמופיע שם בפרטים
-
@פתוח-לשמוע זה מה שאני חושב שאולי מישהו יצליח להתחמק פעם פעמיים אבל בסוף יעלו על זה לדוג’ מספיק ששוטר עוצר את הרכב ורואה את זה והוא מעדכן וכו’
@ש.נ כתב במס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף:
שוטר עוצר את הרכב ורואה את זה והוא מעדכן וכו’
הוא לא מעדכן אלא מוריד את הרכב מהכביש באותו הרגע ומוסיף קנס חביב לנהג, התקן גפ"מ ברכב נחשב שינוי מבנה (או משהו דומה) ומחייב התקנה ע"י מתקין מורשה, אישור של בוחן ורישום במשרד התחבורה וברשיון הרכב.
-
אני יודע שרכבי פלאג אין החרגו כיוון שהם משתמשים גם בדלק, אם כן גם רכבי גפמ שמסבים אותם אמור להיות אותו דבר,
כל ההיגיון זה כדי לא להפסיד מס על הבלו על רכבי החשמל,
אחרת תתחיל למסות גם רכבי היבריד כי הם יותר חסכוניים.
שווה בדיקה, מול משרד התחבורה@א.ד.מ. כתב במס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף:
אחרת תתחיל למסות גם רכבי היבריד כי הם יותר חסכוניים.
העלות שנקבעה לק"מ היא לפי רכב היברידי
אז אין צורך למסות אותו -
@א.ד.מ. כתב במס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף:
אחרת תתחיל למסות גם רכבי היבריד כי הם יותר חסכוניים.
העלות שנקבעה לק"מ היא לפי רכב היברידי
אז אין צורך למסות אותו@ראובן-שבתי כתב במס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף:
@א.ד.מ. כתב במס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף:
אחרת תתחיל למסות גם רכבי היבריד כי הם יותר חסכוניים.
העלות שנקבעה לק"מ היא לפי רכב היברידי
אתה יכול להסביר איך זה נקבע ומחושב?
לא שאני מבין מה העניין לקבוע מס נסועה על גפ"מ ולא בלו ח"ו
(למרות שהוא גם גז בישול, כמו שדיזל גנרטורים ממוסה בעוה"ר בשנים האחרונות בדיוק כמו דיזל תחבורה) -
זה ציטוט מהחלטת ממשלה
) תיקבע הוראת מעבר ולפיה למשך חמש שנים ממועד התחילה מס הנסועה יחול רק על רכבים אלה: רכב פרטי, מונית, אופנוע או רכב מסחרי הנטענים מרשת החשמל (להלן – רכב חשמלי), וכן רכבים המונעים בגז פחממני מעובה (גפ"מ). -
לפי תזכיר החוק שפורסם באתר החקיקה הממשלתי בתאריך ה-7.3.24, החל משנת 2026 ישלמו בעלי רכבים חשמליים מס נסועה של 15 אגורות על כל ק”מ נסיעה למשך 5 שנים
ליתר דיוק מס נסועה חל על רכבים חשמליים ורכבי גפ”מ (גז פחמימני מעובה), שכרגע הם עדיין לא פופולריים אך צפויים לתפוס נתח משמעותי בעתיד
זה ציטוטים מאתר כל שהוא אם זה נקבע בפועל למיטב הבנתי כן אבל אני לא מבין גדול בפוליטיקה ובחוקים