קילומטראז' נמוך מאוד מעלה או חיסרון ?
-
L Lexus התייחס לנושא זה
-
אנשים אוהבים לחפש רכב עם ק"מ נמוך
כזה בטווח ההגיון הנורמלי זה די מובן
עלו בעבר כמה שטענו שק"מ נמוך מידי הוא חסרון ולא מעלה@Lexus אני מניח שזה תלוי כל כמה זמן הרכב עשה נסיעות בינערוניות
https://www.cmotors.co.il/blog/ירידת-ערך-רכב/
כמה ק"מ עברה המכונית בשנה אחת?
רכב ממוצע נוסע בין 15-20 אלף קילומטרים בשנה. כל קילומטר מעבר לכך מפחית מעלות הרכב על פי מחירוני הרכבים. יש לשים לב למקרים שבהם רכב עבר הרבה בעלים אך נותר עם קילומטראז’ נמוך. דבר שכזה צריך להדליק נורת אזהרה לכל קונה. זה יכול להעיד על כך שהרכב נסע בעיקר בכבישים עירוניים לנסיעות קצרות (דבר שמאיץ את בלאי המנוע ותיבת ההילוכים) או גרוע מכך, אחד הבעלים הקודמים של הרכב התעסק עם מחשב המנוע כדי לזייף את מד הקילומטרים (אפשר לבדוק את זה לפי הקילומטראז’ שהיה לרכב בטסט האחרון).מסקנה: ככל שהרכב נסע יותר קילומטרים ירידת הערך שלו תהיה חדה יותר. יחד עם זאת מצבו המכאני תלוי גם בהתנהגות של הנהג ובכבישים בהם הוא נהג.
-
אנשים אוהבים לחפש רכב עם ק"מ נמוך
כזה בטווח ההגיון הנורמלי זה די מובן
עלו בעבר כמה שטענו שק"מ נמוך מידי הוא חסרון ולא מעלה@Lexus כתב בקילומטראז' נמוך מאוד מעלה או חיסרון ?:
ק"מ נמוך
ק"מ נמוך זאת מעלה ברוב המכריע אלא שהמחיר הופך את הקערה על פיה.
היום ניתן לרכוש רכב עם ק"מ גבוה ביותר מחצי מחיר מאשר ק"מ נמוך ואם מדובר ברכב חדש יחסית הרי שיש פער של עשרות רבות של אלפי ש’'ח! נכון! בק"מ גבוה יש יחסית יותר בלאי (שבד"כ חלק נכבד ממנו טופל ע״י המוכר) אבל בהפרש במחיר הקניה ניתן להחליף מנוע, גיר, ועוד ועוד… כך שאכמעט אין הפסד.
דבר נוסף והוא שבק"מ גבוה ירידת הערך הינה יחסית (רכב עם ק"מ נמוך שנרכש ב100,000 ש’‘ח ערכו יכול לרדת ב50,000 שח, אך רכב עם ק"מ גבוה שנרכש ב45,000 ש’‘ח לא יכול לרדת ב50,000…) כך שאם תוסיף 40,000 ק"מ לרכב עם 80,000 מחירו ירד משמעותית מאשר ברכב שהיה עם 280,000 ש’'ח.