מה עדיף הברידי או רגיל
-
אבקש עצתכם…
אני מעוניין לקנות רכב (ראשון) 5 מקומות אוטומט ואני גר בעיר הררית בין 20,000 ל30,000 ש"ח
עיקר הנסיעות שלי ביום יום הם עירוניות מעט חוץ לעיר
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה) ואם אחרי שנה שנתיים ילך הבטריה ואני יחליף אותו יתקזז לי עם החיסכון בדלק?
תודה מראש -
אבקש עצתכם…
אני מעוניין לקנות רכב (ראשון) 5 מקומות אוטומט ואני גר בעיר הררית בין 20,000 ל30,000 ש"ח
עיקר הנסיעות שלי ביום יום הם עירוניות מעט חוץ לעיר
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה) ואם אחרי שנה שנתיים ילך הבטריה ואני יחליף אותו יתקזז לי עם החיסכון בדלק?
תודה מראש@החזן-הדגול כתב במה עדיף הברידי או רגיל:
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה)
זו עיקר השאלה בדגמי טויוטה פריוס במחירים שציינת
אם סוללה הוחלפה, אז האם לסוללה מקורית או משופצת.
האם יש עליה אחריות או לא
כמו"כ אפשר לבדוק את מצב הסוללה, ולהחליט אם מתאים לך או להמשיך הלאה. -
אבקש עצתכם…
אני מעוניין לקנות רכב (ראשון) 5 מקומות אוטומט ואני גר בעיר הררית בין 20,000 ל30,000 ש"ח
עיקר הנסיעות שלי ביום יום הם עירוניות מעט חוץ לעיר
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה) ואם אחרי שנה שנתיים ילך הבטריה ואני יחליף אותו יתקזז לי עם החיסכון בדלק?
תודה מראש@החזן-הדגול כתב במה עדיף הברידי או רגיל:
בין 20,0000 ל30,0000 ש"ח
בתקציב הזה אתה יכול לקנות שתי חתיכות ג’אקו 7 פלאג אין חדשות, ויישאר לך עודף…
-
אולי אם תכתוב גודל רכב מבוקש זה יעזור לכוון יותר
קטן יותר= חסכוני יותר
ידני או לא
איזה עיר אתה גר הררית/ מישורית יעזור לדעת אם רכב דיזל שחסכוני יותר הוא אופציה
כנ"ל לגבי משך הנסיעה, בנסיעה קצרה ברכבי דיזל, פחות מומלץ.@י.-שטרן כתב במה עדיף הברידי או רגיל:
ידני או לא
@החזן-הדגול כתב במה עדיף הברידי או רגיל:
5 מקומות אוטומט
-
אבקש עצתכם…
אני מעוניין לקנות רכב (ראשון) 5 מקומות אוטומט ואני גר בעיר הררית בין 20,000 ל30,000 ש"ח
עיקר הנסיעות שלי ביום יום הם עירוניות מעט חוץ לעיר
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה) ואם אחרי שנה שנתיים ילך הבטריה ואני יחליף אותו יתקזז לי עם החיסכון בדלק?
תודה מראש@החזן-הדגול אם אתה מתכוון לחסכון זה תלוי ממש במספר הקילומטרים שאתה אמור לעשות בשנה.
כי בסופו של דבר נניח לשם הדוגמא עולה ברכב בנזין ממוצע ששותה 1ל13 כ55 אג’ לקילומטר ורכב מקביל עם הנעה היברידית ששותה 1ל18 עולה כ39 אג’ לקילומטר זה יוצא פער של 2400 ש"ח לממוצע השנתי הישראלי (שהוא כ15.000 ק"מ) ונניח שאתה רוצה להחזיק בו כשלוש שנים זה יוצא חסכון של 7200 ±
מקווה שעזרתי ולא בלבלתי יותר… -
בהונדה לא הולך סוללות [אומנם גם החיסכון פחות מההיברידיות של טויוטה]
אם אתה רוצה יש לי עכשיו הונדה גאז’ היבריד במצב נדיר למכירה נשמע לי ממש מתאים לדרישות ולתקציב שלך [צריכת דלק ממוצעת ליטר ל16 ק"מ]@יצחק-רשטונ בהונדה לא הולך הסוללות?
-
@יצחק-רשטונ בהונדה לא הולך הסוללות?
@החזן-הדגול נדיר מאוד
בשונה מטויוטה שסוללה זה רכיב שאמור להיות מוחלף מתישהו ולגודל מחירו אפילו יש לו ביטוח מיוחד
בהונדה הסוללה לא אמורה להפסיק לעבוד אבל כמו כל רכיב ברכב היא יכולה לההרס
אבל מצד שני היא פחות חוסכת -
אבקש עצתכם…
אני מעוניין לקנות רכב (ראשון) 5 מקומות אוטומט ואני גר בעיר הררית בין 20,000 ל30,000 ש"ח
עיקר הנסיעות שלי ביום יום הם עירוניות מעט חוץ לעיר
האם כדאי לי ללכת על הברידי שיהיה לי חיסכון בדלק או שעיקר השאלה הוא על הבטריה (תתקנו אותי אם אני טועה) ואם אחרי שנה שנתיים ילך הבטריה ואני יחליף אותו יתקזז לי עם החיסכון בדלק?
תודה מראש@החזן-הדגול כתב במה עדיף הברידי או רגיל:
ואני גר בעיר הררית
אני חושב שבאזורים הרריים הפער בין ההיברידי לבנזין מצטמצם. לא שאין פער אבל הוא פחות משמעותית, וההסבר כדלהלן:
בעליות: גם ההיברידי נאלץ לשלב בנזין משום שצריך הרבה כח והסיוע החשמלי לא ממש משמעותי וקצר מועד (הסבר בספויילר). יש להוסיף את תוספת המשקל שיש להיברידי שזה משמעותי בעליות.
נניח שבעליה צריך כח x10 ממישור.
במנוע בנזין היעילות (נצילות אנרגיה) הינה כ35% לכביש. כל השאר הולך להנעת מכלולים כבדים (בוכנות, תיבת הילוכים, משאבות ועוד…) והם טבולים בשמן לא פראייר… ההיגיון אומר שבעליה מכפילים בפי 10 רק את הכוח המנוצל שיורד לגלגלים (35%) ואילו כמות האנרגיה שמתבזבזת על מכלולי ההנעה נשארת בעיניה (או קצת יותר בגלל סל"ד גבוה יותר, אך בטוח לא קרוב לפי 10). יוצא א"כ שברכב בנזין, אם צריך x10 אנרגיה לגלגלים, זה ידרוש רק כ x4 באנרגיה הכוללת (דלק).
לעומת זאת במנוע חשמלי יש כ90% נצילות, ובעליה שצריך x10 כח לגלגלים, זה ידרוש x10 גם באנרגיה הכוללת (חשמל).
לכאורה זאת הסיבה שאם משתוללים ברכבים חשמליים הטווח מצטמצם משמעותית לעומת בנזין.
למעשה זאת השערה שלי ואיני ערב לאמיתות הדברים, אך ע"פ תובנה זו הגעתי בקלות לצריכה של 1/30 בעיר עם טויוטה אוריס (עם קיבולת סוללה 49%) על ידי שאת התאוצות והעליות עשיתי עם בנזין דווקא (כמובן בעדינות מירבית) ואילו את השיוט עשיתי עם חשמל.
בירידות: בהיברידי המנוע כבוי, לעומתו ברכב בנזין המנוע מונע אך לא ‘לוחץ גז’ כך שהצריכה מינורית (1/50-60 קמ"ל) [נכון שההיברידי טוען אנרגיה בירידות אך כאמור הנרגיה תתבזבז במהירות ע״י העליות].
יוצא שלמעשה באזור הררי לא נקבל את הפער המשמעותי שאנחנו רגילים לקבל ברכב היברידי, ואם מדובר בק"מ שנתי נמוך, הכדאיות מוטלת בספק.
@יצחק-רשטונ מה אתה אומר?