שיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.
-
בא נגיד שהנתונים מדוייקים
אז בירידה ארוכה של 5 ק"מ הרכב צרך בניוטראל 1/18 של ליטר דלק ובהילוך חמישי 1/10 של ליטר דלק ובהילוך שלישי 1/7 של ליטר דלק
ובתרגום לשקלים בניוטראל זה עלה לנו 40 אג’ בהילוך חמישי 70 אג’ ובהילוך שלישי שקל שלם
כלומר הפער לאורך ירידה שלמה של 5 ק"מ בין N לD הוא בין 30 ל60 אגורות מקסימום
בקיצור לא שם נמצא החיסכון בדלק -
@יצחק-רשטונ כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
בא נגיד שהנתונים מדוייקים
אז בירידה ארוכה של 5 ק"מ הרכב צרך בניוטראל 1/18 של ליטר דלק ובהילוך חמישי 1/10 של ליטר דלק ובהילוך שלישי 1/7 של ליטר דלק
ובתרגום לשקלים בניוטראל זה עלה לנו 40 אג’ בהילוך חמישי 70 אג’ ובהילוך שלישי שקל שלם
כלומר הפער לאורך ירידה שלמה של 5 ק"מ בין N לD הוא בין 30 ל60 אגורות מקסימום
בקיצור לא שם נמצא החיסכון בדלקאבל אני מדבר על זיהום אוויר, איכות הסביבה ושמירת משאבי טבע. סתם…
אהבתי את החשבון.
העניין הוא שזה כן משמעותי כי בחיסכון בדלק זה בגדר פרוטה לפרוטה מצטרפת, כי אם אני מוריד 10 קמ"ש, אני חוסך ק"מ בודד כ5 אגורות שזה ממש כלום! אבל כשזה מצטרף לקילומטרים רבים בנוסף לעוד פרוטות כגון הורדת הרגל מהגז קצת לפני, תאוצות עדינות ועוד…כמובן שמסקרן אותי מהי הסיבה לצריכת הדלק והרי לכאו’ היה אמור חהיות הפוך שבניוטרל תהיה צריכה גבוהה יחסית כדי להפעיל את המנוע ואילו בהילוך המנוע מונע מעצמו ללא צורך בטיפת דלק
-
@יצחק-רשטונ כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
אז בירידה ארוכה של 5 ק"מ הרכב צרך בניוטראל 1/18 של ליטר דלק ובהילוך חמישי 1/10 של ליטר דלק ובהילוך שלישי 1/7 של ליטר דלק
ובתרגום לשקלים בניוטראל זה עלה לנו 40 אג’ בהילוך חמישי 70 אג’ ובהילוך שלישי שקל שלם
כלומר הפער לאורך ירידה שלמה של 5 ק"מ בין N לD הוא בין 30 ל60 אגורות מקסימום
בקיצור לא שם נמצא החיסכון בדלקוכל זה בלי לחשבן את המהירות הגבוהה שאתה צובר בניוטרל, שחוסכת דלק בעליות.
-
@מאיר כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
כמובן שמסקרן אותי מהי הסיבה לצריכת הדלק והרי לכאו’ היה אמור חהיות הפוך שבניוטרל תהיה צריכה גבוהה יחסית כדי להפעיל את המנוע ואילו בהילוך המנוע מונע מעצמו ללא צורך בטיפת דלק
נראה לי שבעבר דובר ע"כ בפורום שבניוטרל המנוע צורך יותר דלק, אני משאיר למומחי החיפוש להביא את הקישור לנושא הרלוונטי.
@איציק-1 כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
וכל זה בלי לחשבן את המהירות הגבוהה שאתה צובר בניוטרל, שחוסכת דלק בעליות.
אתה בטוח? כשאתה מכניס הילוך (בידני, כמובן) זה לא גורם להאטה משמעותית? ההרגשה שלי היא שצריך ליסוע עם הילוך כדי שיהיה גם למנוע תנופה, מה דעתכם?
-
-
@אביחי כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
נראה לי שבעבר דובר ע"כ בפורום שבניוטרל המנוע צורך יותר דלק, אני משאיר למומחי החיפוש להביא את הקישור לנושא הרלוונטי.
https://rechavimzelaze.ovh/post/3074
@מאיר כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
כמובן שמסקרן אותי מהי הסיבה לצריכת הדלק והרי לכאו’ היה אמור להיות הפוך שבניוטרל תהיה צריכה גבוהה יחסית כדי להפעיל את המנוע ואילו בהילוך המנוע מונע מעצמו ללא צורך בטיפת דלק
כאן שיתפתי שמנסיוני בפועל זה חוסך, והצעתי הסבר לתופעה, אבל אולי זה שונה מרכב לרכב כי כיום אני נוסע על פאביה דיזל ידנית ישנה, ובלוח השעונים בירידות ללא דוושת גז מופיעה צריכה של 0.0 ל100 ק"מ אבל אם אני מעביר לניוטראל (לוחץ קלאץ’) זה עולה ל0.3 בערך. (צריכת רכב ממוצעת של הרכב בסביבות 5/100 ק"מ ל’)
-
@נייטרון-חפשי כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
@אביחי כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
נראה לי שבעבר דובר ע"כ בפורום שבניוטרל המנוע צורך יותר דלק, אני משאיר למומחי החיפוש להביא את הקישור לנושא הרלוונטי.
https://rechavimzelaze.ovh/post/3074
@מאיר כתב בשיתוף; בדיקת צריכת דלק בירידה עם הילוך ובלי.:
כמובן שמסקרן אותי מהי הסיבה לצריכת הדלק והרי לכאו’ היה אמור להיות הפוך שבניוטרל תהיה צריכה גבוהה יחסית כדי להפעיל את המנוע ואילו בהילוך המנוע מונע מעצמו ללא צורך בטיפת דלק
כאן שיתפתי שמנסיוני בפועל זה חוסך, והצעתי הסבר לתופעה, אבל אולי זה שונה מרכב לרכב כי כיום אני נוסע על פאביה דיזל ידנית ישנה, ובלוח השעונים בירידות ללא דוושת גז מופיעה צריכה של 0.0 ל100 ק"מ אבל אם אני מעביר לניוטראל (לוחץ קלאץ’) זה עולה ל0.3 בערך. (צריכת רכב ממוצעת של הרכב בסביבות 5/100 ק"מ ל’)
תודה על השיתוף. אשמח אם כל מי שבדק זאת ישתף גם הוא.
אגב, אשמח לדעת אם אפשר לבדוק זאת גם באוטומט.