הפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו)
-
@לך-תדע לפי המהירות שכתוב שם בתחתית, זה נראה גם סיפור של מהירות יתר, לא נכנסים לכזה סיבוב על 70 ומשהו קמ"ש…
@יראת-שמים
מסכים. אבל:
המהירות המצוינת אינה חופפת במדויק לוידאו, כפי שניתן להבחין (יש דיליי מסוים), אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
אמנם, כפי שניתן להבחין, המהירות שם מוגבלת ל-50 קמ"ש (וכמובן שבסיבוב עצמו ההגבלה מוסרת…). -
@יראת-שמים
מסכים. אבל:
המהירות המצוינת אינה חופפת במדויק לוידאו, כפי שניתן להבחין (יש דיליי מסוים), אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
אמנם, כפי שניתן להבחין, המהירות שם מוגבלת ל-50 קמ"ש (וכמובן שבסיבוב עצמו ההגבלה מוסרת…).כתב לפני 13 ימים נערך לאחרונה על ידי יראת שמים 4 באוק׳ 2025, 7:04@לך-תדע כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
זה לא נראה שהוא מנסה להאט לפני הסיבוב, רק בעת הכניסה לסיבוב. כך אני רואה. אא"כ הדיליי המוזכר הוא ממש משמעותי.
ואגב, יש פה עוד נקודה. כשנכנסים לסיבוב במהירות גבוהה ומאיטים תוך כדי הגה, זה מתכון להחלקה/צלחת וכו’ וכפי שקרה בסרטון. כדאי להאט לפני הסיבוב.
-
@לך-תדע כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
זה לא נראה שהוא מנסה להאט לפני הסיבוב, רק בעת הכניסה לסיבוב. כך אני רואה. אא"כ הדיליי המוזכר הוא ממש משמעותי.
ואגב, יש פה עוד נקודה. כשנכנסים לסיבוב במהירות גבוהה ומאיטים תוך כדי הגה, זה מתכון להחלקה/צלחת וכו’ וכפי שקרה בסרטון. כדאי להאט לפני הסיבוב.
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה. -
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.כתב לפני 12 ימים נערך לאחרונה על ידי@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.זה עוד יותר יעיל בכביש בעל שתי נתיבים, להתחיל בקיצוני לעבור את מרכז הסיבוב דרך הפנימי, ולחזור לחיצוני.
כמובן לוודא טוב טוב ששתי הנתיבים ריקים. -
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.כתב לפני 12 ימים נערך לאחרונה על ידי@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
-
@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
@איציק-1 גם בבין עירוני?
-
כתב לפני 12 ימים נערך לאחרונה על ידי
@אושר-מתקרב בבין עירוני אני מסכים שהסיכון פוחת משמעותית, ומשתי סיבות האחת שתופעת הקורקינטים המזגזגים ורוכבי האופנים בקושי קיימים, והשניה שבכביש בין עירוני הנתיב ממנו אתה פונה בדרך כלל הוא נתיב ייעודי, ככה שגם האופנוע פונה יחד איתך.
והדברים לא נכתבו כדי להשיג על הטיפ לנהיגה שהובא, אלא כדי לעורר שבמקום הלא נכון זה גובל בחיים ומוות. -
@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
@איציק-1 כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
כל סטיה מצריכה הסתכלות במראה, במיוחד אם אתה מקטין את הרווח לפחות מרוחב רכב או אופנע שזאת סכנה אמיתית אם לא מסתכלים במראה. (בתחילת השרשור הבאתי הסרטה איך הסתכלות במראה מנעה תאונה לא צפויה…)
אם בכל הסיבוב תצמד לימין אתה מקטין את הקשת ומגביר את הכח הצינטרפוגלי דבר שיצריך הפחתת מהירות
-
כתב לפני 12 ימים נערך לאחרונה על ידי איציק 1 4 באוק׳ 2025, 19:08
@מאיר זה בדיוק העניין, שהמעט שעושות המראות למול האיום של הדו גלגלי, הוא מעט שאסור לאבד אותו,
ולכן אם אתה נצמד ככל שביכולתך לימין, השטח המת יקטן בהרבה ותזהה מיד אופנוע מאחוריך, אבל אם אתה נצמד לשמאל וחותך את הכביש בסטייה, המראה הימנית מראה את הנתיב הנגדי שמשמאלך, ולא את הנתיב ממנו באת, והפכת את כל הנתיב שלך לשטח מת.ועדיף להפחית את הכוח הצנטריפוגלי, מאשר להרבות את הכוח האווירודינמי…
-
@מאיר זה בדיוק העניין, שהמעט שעושות המראות למול האיום של הדו גלגלי, הוא מעט שאסור לאבד אותו,
ולכן אם אתה נצמד ככל שביכולתך לימין, השטח המת יקטן בהרבה ותזהה מיד אופנוע מאחוריך, אבל אם אתה נצמד לשמאל וחותך את הכביש בסטייה, המראה הימנית מראה את הנתיב הנגדי שמשמאלך, ולא את הנתיב ממנו באת, והפכת את כל הנתיב שלך לשטח מת.ועדיף להפחית את הכוח הצנטריפוגלי, מאשר להרבות את הכוח האווירודינמי…
@איציק-1 כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
והפכת את כל הנתיב שלך לשטח מת.
בודאי שאתה צודק ואין כל הגיון להכנס לשטח מת ומי שעושה זאת מכניס את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך בסכנה.
עכ"פ אפשר לעשות קשת רחבה במקום שיש שדה ראיה. הסיבוב לא אמור לבא בהפתעה ואפשר לסרוק את הסביבה רגע קודם.
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
@מאיר 2 סרטונים שמזכירים למה צריך לנהוג במהירות סבירה!
בשתי הסרטונים (בלי להיכנס מי צדק) תארו לכם אם הנהיגה היתה קצת מהירה יותר בעוד כמה קמ"ש…
עריכה:
שלחתי לבדיקהאיזו מצלמה יש לך? מטורפת!
ובאיזו תוכנה אתה עושה את הטשטוש העוקב אחרי המספר?כתב לפני 8 ימים נערך לאחרונה על ידי -
כתב לפני 6 ימים נערך לאחרונה על ידי תודה לבורא עולם 0
שמעתם פעם שכשנוהגים צריך להסתכל על כל 4 רוחות הארץ + מעלה ומטה?
הנה סרטון שמסביר את זה!
כשאתם בנהיגה תהיו צפויים גם למקרים כאלו…!!!אתה עומד ברמזור אדום, מחכה לפנות ימינה.
ופלוני התחשק לו:1. לעקוף אותי מימין!
2. לעבור ברמזור אדום פעמיים! הרמזור מקדימה ומצד ימין.
3. לעקוף דרך מדרכה שמיועד להולכי רגל, בזמן שהיה ירוק להולכי רגל.קיצער משוגע על כל הראש!
בחלק ראשון רואים את המצלמה האחורית,
איך שהחברמן מתקרב מאחור ומחליט לעקוף בלי שהיות וספיקות!
בחלק השני מהמצלמה הקדמית רואים את ההמשך כמתואר לעיל. -
שמעתם פעם שכשנוהגים צריך להסתכל על כל 4 רוחות הארץ + מעלה ומטה?
הנה סרטון שמסביר את זה!
כשאתם בנהיגה תהיו צפויים גם למקרים כאלו…!!!אתה עומד ברמזור אדום, מחכה לפנות ימינה.
ופלוני התחשק לו:1. לעקוף אותי מימין!
2. לעבור ברמזור אדום פעמיים! הרמזור מקדימה ומצד ימין.
3. לעקוף דרך מדרכה שמיועד להולכי רגל, בזמן שהיה ירוק להולכי רגל.קיצער משוגע על כל הראש!
בחלק ראשון רואים את המצלמה האחורית,
איך שהחברמן מתקרב מאחור ומחליט לעקוף בלי שהיות וספיקות!
בחלק השני מהמצלמה הקדמית רואים את ההמשך כמתואר לעיל.תגובת נטפרי על בדיקת הסרטון:
כתב לפני 3 ימים נערך לאחרונה על ידי@תודה-לבורא-עולם-0
הסרטון נפתח בנטפרי