סקירת רכב יונדאי i25 מנוע 1600 מודל 2016
-
יונדאי i25 עם מנוע 1600 הוא מכונית מפתיעה משפחתית קטנה זו ההגדרה לדעתי. הוא רכב אמין וזול לתחזוקה כי בסה’‘כ זהו רכב בלי יותר מדאי טכנולוגיה. ומבחינת המחיר יש לו שמירת ערך.
מבחינת נוחות נסיעה סביר.בעצם זה סופר מיני גדולה עם בגאז’ מה שיועד לציי רכב כמו משטרה וכו’ בעצם יונדאי בייצור האקסנט (למעשה זו i20 עם בגאז’ אבל היא לא משתווה כלל לאטראז’ שהיא ספייס סטאר עם בגאז’) הייתה הסנונית הראשונה שעלתה על הרעיון ליצר רכב שנראה משפחתי עם שתי גרסאות מנוע 1400 ו1600, כשאתה מגיע לעובד ואומר לו אתה מקבל רכב 1600 צמוד, אתה גם מביא לו כוס מים למלא את הפה שלא יתלונן, ואתה שילמת פחות.
העיצוב בכללי מודרני יחסית לשנתון עם קו גריל בעל מראה אגרסיבי ועצבני המראה בפנים הרכב עכשווי מאוד לשנתון ובמיוחד למשפחתית קטנה. בכלל בולט מאוד ברכב זה העיצוב בקווים זורמים של יונדאי.
הרכב בגובה סטנדרטי לא נמוך ולא גבוה עריכה: הוא כן ‘מגהץ מדרכות’ וחוטף מכות בפגוש, מרחב נהג גדול ונעים, מרחב נוסעים מאחורה בינוני, לדוגמא: כשיש 2 בוסטרים מבוגר ישב צפוף אך בהחלט יש מקום גם לסלקל עם זאת הרצפה שטוחה וזה תורם למושב האמצעי.מבחינת אבזור הרכב מאובזר די עממי המושב נוח ומכיל (גם לאנשים בריאים)
תא המטען גדול מפתח העמסה שלו גדול ונוח, בתא הנוסעים ידיות שמקפלות את הכיסאות האחוריות לנוחות ההעמסה.
צריכת דלק: לא טוחן אבל גם לא חסכוני 1 ל12 משוקלל
מבחינת אמינות: כמו שאמרתי הרכב אמין מנוע טורי 4 צילינדר תיבת הילוכים פלנטרית רגילה מכונאים נהנים כשמגיעים עם רכב קל לתפעול חלפים זולים לדוגמא כשרוצים לעשות טיפול 15K ברכבים אחרים יש ספק אם לקנות חלקים חליפיים, ביונדאי זה אותו מחיר
כן יש לציין שמחלת תושבת המנוע העליונה של יונדאי לא פסחה גם על הדגם הזה
יש לרכב הזה כשלא מחליפים שמן בזמן נטייה לצבור בוצה במנוע
ובנוסף הצבע הלבן סובל מקילופים במכסה המנועביצועים: גרסת ה-1.6 ליטר מעניקה תחושה נמרצת. התיבה מגיבה מהר וחלק לסחיטות (קיקדאון), המנוע מטפס בכיף לטורים גבוהים (מעלה קיימת בהרבה ריכבי קיה יונדאי) ועקיפות מתבצעות בקלילות יחסית בסופו של עניין מדובר ברכב עם 124 כ’‘ס ועם משקל בסיס של 1080 טון (נחשב לקל) עם 16 קג’'ם אז זה יפה
מבחינת נוחות הנסיעה: אתם כן תרגישו כל אבן אבל הנסיעה נוחה
שדה הראיה ברכב זה סביר יש שטח מת מקדימה המכסה מנוע יורד בחדות
כך שלא רואים את הסוף, הקורות גם קצת רחבות ומסתירות
יש ברכב מחשב דרך, מולטימדיה אנדרואיד 4.4 עם שליטה מההגה (שהחלפתי לחדשה)
מבחינת בטיחות: הרכב לא עבר מבחני ריסוק אירופאיים אין לחצן לביטול כרית אויר לנוסע (בדגם הנמכר בחול יש לחצן כזה במיקום של לחצן מפשיר האדים). ברכב אין בקרת סטיה מנתיב או זיהוי התקרבות מסוכנת, את זה המובלאיי עושה אין ברכב בלימה אוטונומית, יש 6 כריות אויר ABS ו EBD בקרת יציבות אוטומטית ESP חיישני לחץ אויר וחיישני חגורות בטיחות
העולה מן האמור שמדובר ברכב משתלם עם מוניטין אמינות ושמירת ערך.
כשאני רכשתי את הרכב הוא היה שווה משוקלל לוי יצחק K49 יד 2 47K
שילמתי 32K וזה היה מגניב מבחינתי לא יודע אם הייתי משלם מחירון אבל כאן נהנתי -
@שלמה כתב בסקירת רכב יונדאי i25 מנוע 1600 מודל 2016:
@klopkk צודק תודה תוקן
עדיין זה באגז’ של רכב 5 דלתות שאין ביונדאי i25
-
@הכל-בעז-ה תחליף תמונה לזה
-
-
סיכום לכמעט שנה: אני עדיין נהנה מהרכב
דברים שעשיתי לבד (מכאנים וקוסמטי) ומצאתי שהם קלים להפליא ברכב הזה:
טיפול 15K כולל פלאגים שילמתי כ400 שקלים בחנות חלפים לא הכי זולה וקיבלתי הכל מקורי העבודה הייתה קלילה ובלי הפתעות ב’‘ה
החלפתי רפידות בלם
עשיתי גומיית מכסה אטם שסתומים (פאזל!)
החלפתי גומיית ציריה (חיצונית) עבודה מלכלכת עם צורך בהפעלת כוח בפתיחת בורג ההבטחה של המסב
החלפתי פקד לחצנים של החלונות (בצד הנהג) בכל זאת הרכב עשה 215K ק’'מ
החלפתי תושבת מנוע (צד נוסע) צריך להגביה את המנוע עם ג’ק וחשוב לשים קרש כדי שלא ישבר האגן
בגדול לא צריך להזכיר נורות דרך, אחורי, רישוי, וסלון. אבל זה היה ממש קל אז אציין זאת.שימו לב הכל בלאי
מתכנן לעשות:
החלפת שתי התושבת הנותרה ותושבת גיר (עלות כ300 ש’‘ח כ’'א)
ניקוי מצערת
וסתם בשביל הסיפוק החלפתי את מערכת השלטים ברכב לשלט עם לחצן פתיחת תא מטען ואני עדיין צריך להתקין את המנוע -